Kun tavaraa yritetään käännyttää rappusilla niin on ihan selvää että kuljetusyksikkö ei asian eteen voi tehdä mitään, kyseistä paluukuormaa ei ole tilattu eikä kuljetusyksikön näytöllä silloin toimeksiantona. Se mitä lasketaan ostajan ja myyjän erimielisyyksiin/palautuksiin tehdään sitten auringonnousussa eri kaavakkeiden mukaan, kyseessä silloin siis ihan eri kuljetustilaus. Mutta jos UPS;n kuski otti asian hoitaakseen ihan kättelyssä niin muistappa se kun seuraavan kerran tilaan kuljetuksen. Oli melkoinen diplomaatti UPS;s koppiauton sarvisssa. VAIN kääreistään rikkoutunut paketti voi lähteä samassa autossa takaisin, sisällöstään poikkeava lähtee sitten kun ostaja/myyjä on väänellyt kättä.
Ei lähtenyt samaan autoon takaisin. Enkä sitä yrittänytkään. Kitara oli muutaman päivän minulla, ja paluulähetys oli täysin eri lähetys. Belgian päästä tilasivat UPS:n hakemaan kitaran minulta, kun oli ensin sähköpostitse varmistettu ja hyväksytty tavaran kuvauksen ja konkreettisen tavaran välinen ero. Ongelma tuli siinä, kun tässä päässä kuski toimi eri tavalla kuin UPS:n toimitusten pitäisi mennä. Kuski oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt täyttää itsenäisesti erinäisiä lappusia, jotka kuskin itse olisi pitänyt paketin kuljetettavaksiottohetkellä täyttää. Varmaan jokin vähän kokemattomampi kuski kyseessä. Yritys, josta ostin kitaran käytti UPS:n palveluita siksi, että se on helppo asiakkaalle, mutta minun tapauksessa meni ihan leikkimisen puolelle koko homma kun paketti ei vain meinannut millään lähteä liikkeelle.
Ei siinä, varmasti UPS:llä on hyvätkin puolensa, mutta tässä tapauksessa meni turhauttavan säätämisen puolelle, ja kyseessä oli UPS:n kuskin erehdys. Kyse on yksittäisestä tapauksesta. Paha maku jäi siltikin tapauksesta. Toinen juttu on sitten tuon kotiovelle kuljetuksen kanssa. Se ei vain minun tilanteisiin ole sopinut, mutta siinä on kyse vain henkilökohtaisesta mieltymyksestä, siitä ei passaa firmaa syyllistää. Olenpahan vain sitä mieltä, että posti on minun tavaranliikutustarpeeni hoitanut täsmällisemmin, paremmin, halvemmin ja vähemmällä vaivalla kuin UPS tähän mennessä. Varmasti asia voi olla toisin sellaisella, jolla on erilaisia postitustarpeita.
Noh,sait näköjään homman kuntoon. On toki ympärimaailmanlaajuisesti selvää että suomen posti on juuri nyt Itellan myötä maailman huonoin firma, ja jos asiasta ollaan jossain maan kolkassa eri mieltä niin viedään touhu tietoineen Itellan palautetasolle ja julistan kaiken facebookissa.
Juuri nyt erittäin vakava asia vireillä ja Itellan edustajat saattavat menettää kalsarinsa. Mikään rikollisempi pakettiraketti ei maan päältä löydy kuin tämä höpöfirma. Ja jottei "firman" juristit heti innostuisi sanomistani niin lisäänpä etttä cabotage-systeemillä on rajansa, eli kohta kolisee SKAL;in ja Trafin sekä Liikkuvien konttorissa sillä tavalla että yksikään Eestin vetämä kärry ei liikahda senttiäkään. Tulee syksy jolloin Lundin yliopiston Appi kytketään suomalaisiin älypuhelimiin ja ojat on täynnä haisevia paskamakkaroita, niistä yksikään ei puhu suomea, ruotsia tai englantia. Menevät piiloon ruissallon/Taavetin/peräseinäjoen pusikkoihin ettei kukaan pystyisi kuvaamaan rekisterikilpeä. Heillä ei myöskään ole rahaa ruokaan, henkilökohtaiseen hygieniaan tai vetoauton polttoaineisiin, he varastavat kaiken tien varrelta.
Jos jollain eri kuva asiasta niin tänne vaan kommenttia yhteystietoineen ja laitan paluupostissa vähän valoisampia kuvia.
Tässä tutustumistarjouksena ihan 24h tuore kuva kuinka litilati/eesti-kuski dyykkaa roskikseen ottaaksen jotain, olisko 1 norjankruunun panttipullo vai homehtunut leipäpussi?
[ylläpito on poistanut liitteen]