Kirjoittaja Aihe: Ex mp-liikkeitä  (Luettu 172370 kertaa)

Heinäkuu 16, 2012, 11:32:15 ap
Vastaus #165

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin se Hiko muistaa mutta viilataan nyt hiukan pilkkua. Kuopion MotoKatin aivot lienee ollut kuitenkin Tenhusen Ripo,
jääratamiehiä hänkin ja tullut paremmin tunnetuksi mm. Länsivuoren Yamaha tehdaspestin ajoilta.
Siekkisen Timppa Oulusta kokeili ihan kaikkea ja muistanpa nähneeni hänet MP-näyttelyssä myös rullaluistin busineksissaankin.
Voisiko tuo toinen Karjalainen olla etunimeltään Timo?
Sitten tämä turkulainen suursijoittaja Jakke on sukunimeltään Viheriä.
Ei nohin Hippulan juttuihin pääse paljon korjailemaan, terkut sinne Pattikselle.

Heinäkuu 16, 2012, 15:28:32 ip
Vastaus #166

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Hyvin se Hiko muistaa mutta viilataan nyt hiukan pilkkua. Kuopion MotoKatin aivot lienee ollut kuitenkin Tenhusen Ripo,
jääratamiehiä hänkin ja tullut paremmin tunnetuksi mm. Länsivuoren Yamaha tehdaspestin ajoilta.
Siekkisen Timppa Oulusta kokeili ihan kaikkea ja muistanpa nähneeni hänet MP-näyttelyssä myös rullaluistin busineksissaankin.
Voisiko tuo toinen Karjalainen olla etunimeltään Timo?
Sitten tämä turkulainen suursijoittaja Jakke on sukunimeltään Viheriä.
Ei nohin Hippulan juttuihin pääse paljon korjailemaan, terkut sinne Pattikselle.

Joo Harri

Kun kirjoitin jutun viime yona muistin hyvinkin etta Tenhusen Risto oli siina mukana. En vaan sillolin yolla muistanut hanen nimensa joten jatin koko homman pois kun en enaa jaksanut kirjoittaa "nimea en muista". Sinansa Tenhusen Ristosta voisi kirjoittaa pitkankin jutun, sellaista crossivarusteitten valmistajaa ei kai Suomessa ollut missa Risto ei ollut kuviossa jossain vaiheessa mukana. Kansainvalisissa Road Racing kuviossa yan oli myos edustamassa Suomea kun  oli kieliimiehia. Mutta oikeassa olit Harri, mina yritin hieman fuskata.

Jo oli Siekkinen mukana Rullabusinessakin muiostan myos miten hanet siihen huijattiinkin.

Timo Karjalainen tuntuu tutulta.

Jaken sukunimi on Viherva, niinhan mina kirjoitinkin Ä-pisteita en ole moneen vuoteen jaksanut nappaimistostani etsia.

Kayta oikea "nick name" eli Hiko, en tieda ketaan Hippulaa. En myoskaan asu syntisella Pattayalla vaan sivistyneessa Banglamungissa (Pattayan rajalle noin n50 metria....)

Tiedoksesi olen paassyt yli siita suuresta pettymyksesta kun pistit oma liikkeesi HR-Motor minun reviirille Kalevankadulle.

MP-Terveisin HIPPULA

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2012, 15:39:49 ip kirjoittanut BENGT HIKO HAIKOLA »

Heinäkuu 16, 2012, 20:00:55 ip
Vastaus #167

pekka anttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Mielenkiintoisia tarinoita ja tämä on perinnekeruuta jos mikä! Kirjatilauksen teen tässä, oli tekijänä sitten Hiko tai Harri, mahdollinen yhteisteos?  Timo Siekkinen Oulussa oli värikäs kauppias, aina sattui ja tapahtui ja varsinkin sattui! Pohjola Engineering tunnettiin yleisesti nimellä: " Pohjolan Neekeri" . Ostin kaupasta pari pyörää, kaupanteossa oli kaikki mahdollista, vaihdokkina kävi vaikka Mossen kampiakseli!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2012, 10:20:22 ap kirjoittanut pekka anttila »

Heinäkuu 16, 2012, 23:32:20 ip
Vastaus #168

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kyllä Nikkanen ihan oikein muistaa.  Entinen rötöstelijä löysi johdatuksen ja elää nykyisin herran paimennettavana. Hikolle, käytän ny ttässä yhteydessä nicknamea jonka ex-naapurini itse hyväksyy. Ihan piti tarkistaa tuo Jaken sukunimi googlesta
ja löytyihän sieltä yhtä ja toista mutta edelleen se on VIHERIÄ.
Mitä tulee siihen suureen pettymykseen, muistutan Sinua Hiko että tullessani Kalevankadulle Sinustakin tuli samalla Ekströmin
vai oliko se vielä Bensowin diileri, tosin sitä ei taida tietää vieläkään herrat Nyholm ja Silander.
Nopeana maksajana oli ilo tehdä kauppaa kanssasi.

ps. ikuisesti muistan sinun verbaliikkaa tihkuvat mainokst joissa sai osansa niin Lommilan valuuttalaskurit kuin muutkin.

Ps. Hiko jos kuka olisi oikea henkilö kertomaan toisesta teidän kellarinne legendasta, nyt jo edesmenneestä Korppu Korpelasta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2012, 23:36:23 ip kirjoittanut Harri Rintamäki »

Heinäkuu 17, 2012, 08:08:54 ap
Vastaus #169

Matti Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens Hiko,

Muistanko oikein, että sinulla on myös ollut joskus mp-liike nykyisin erittäin tunnetun talousvaikuttajan kanssa?

Terveisin Matti

Heinäkuu 17, 2012, 08:58:31 ap
Vastaus #170

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Muutama mainos

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2012, 09:37:25 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Heinäkuu 17, 2012, 17:13:15 ip
Vastaus #171

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Kiitos Erkki,

Tulee oikein tippa silmaan kun naen naita vanhoja mainoksia. Muistan jopa miten niita on vasatty. Se CBXn pohjalle tehty mainos kirjoitin minun siskovainajalta perintoina saadulla IBM pallokoneella joka siihen aikaan oli pirun kallis. Olin kaiken lisaksi ostanut mainokseen sopiva kirjasiin pallo, halusin nimittain etta se mainos piti olla hieman henkolokohtainen. Mielestani mina muutin aika lailla se tyyli miten MP-liikkeita siihen aikaan mainostettiin, yritin kai vahan "moi moi" tyyliin, ja motoristilta motoristille viestinta harrastaa. Mielestani muut mainostivat vahan liian jaykasti ja he yrittivat asettua jakaralle vahan kuluttajien ylapuolelle, mina yritin hypata siita jakkarasta pois motoristi kuluttajan tasolle, olla yksi heista. Kyllahan mina kai siina onnistuinkin jopa Frank Nymanista tuli Tohtori Frank, Frankie Boy tai pelkastaan Frank. Ehka se rooli ei kuitenkaan ihan istunut hanelle...

Siina CX:n paalla istuu Laittisen Masa joka oli minulla toissa varmaan 15 vuotta. Han oli entinen Sleepareitten roudari. Masa ajoi m.m. harjoittelematta Paitsin lapi KLX 250 Kawalla. Varmaan ainoa osanottajaa joka piti saannolliset tupakka tauot reitin varella. Seuraavana vuonna han juoksi Helisnki Maratoniin (se taysi pitka) jalleen harjoittelematta, silloin oli seka tupakka tauot etta kalja tauot. Mutta oli Matti kipea seuraavana paivana. Mukava kaveri ja yksi minun luottokaverini. Huomiota kiinitin siina mainoksessa etta olimma nakojaan silloin Yokon tukkumyyja. Tirisen Juhan kanssa oli kivaa vaantaa kaupaa ja han oli myyjana niin epaluotettava ett sovimme hyvin yhjteen. Siina vanhemmassa mainoksessa "Likainen Viikonloppu" (tekstin olin kopioinut jostain jenkki mainoksesta Dirty Weekend) olimme viela Sinisalon tukkumyyja mita en heti muistanut.Sain sen edustuksen varmaan jollain messumatkalla koska Reijo Sinisalo oli yhdella reissulla mukana. Han m.m. kertoi minulle etta Sinisalon firma oli aloittanut Hietanimenkadulla missa minulla sitten oli firma. Siihen aikaan koko tontti oli ollut taysi puutaloja. Reijo oli aika kova ottaa kuppia ja nykyaan han on kai siirtynyt ilmavoimiin pitka aika sitten.

Kiitos Erkki (tai voinko vaikka Rintamaen Harrin tapaan kutsua Sinua vaikka Ekiksi) kerran viela etta jaksoit skannata ne tanne. Jos Sinulla on niita muitakin olisin aarettoman kiitollinen jos jaksaisit joskus skannata niita lisaa vaikka suoraan minun E-mailiin hikobengt@hotmail.com, kaikki eivat varmaan ole yhta kiinnostuneita niista kuin mina.

MP-terveisin HIKO

Heinäkuu 17, 2012, 17:27:07 ip
Vastaus #172

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kiitos kiitos, noita löytyy varmaan lisää kunhan tongin aittaa. Niitä MP-lehtiä juuri 70-80 luvuilta ei löydy jotka jäivät siskonpojalle lainaan, harmittaa.
Napahulluna on hyvä olla.

Heinäkuu 17, 2012, 18:23:04 ip
Vastaus #173

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Morjens Hiko,

Muistanko oikein, että sinulla on myös ollut joskus mp-liike nykyisin erittäin tunnetun talousvaikuttajan kanssa?

Terveisin Matti

Moi Matti,

Ilmeisesti olet sama Kaartisen Matti joka pyoritit Nuorisoasiankeskuksen MP-koulua. Jos olet niin minhan olen kai paasyt muutaman pyoran Sinulle huijaamaan. Meidan viimeinen projekti jai kai vahan kesken. Muistaakseni suunnitelimme milla kaikki vanhat pyorat siina Nuorisoasiankeskuskesta saisi ostettu. Jos muistan oikein niin oli joku ihmeellinen saanto etta he eivat saaneet myyda niita ja niin niita oli kertynyt vuosien aikana runsas maara, joukossa todellisia helmia. Miten siina loppupelissa kavi? Jos mina nyt paljastin jonkun Sinun suuren liikesalaisuuden niin ollaan tasoissa. Sinahan aloitit tuomalla taman "erittain tunnetun talousvaikuttajan" esiin.

Mutta oikeassa olet. Kun mina olin yliasistenttina Ruotsalaisen Kauppiksen, Hankenin, Allmanna Foretagsekonomi osastolla oli Wahlroosin Nalle siella Apulais Professorina, mina askel alempana. Kuitenkin meilla synkkasi ihan hyvin Nallen kanssa, meilla oli samanlaiset Texas Instrumentsin T-58 kalkyylaatorit joita oli ohjemoittavissa magneetti luiskalla ja niilla me kimpassa leikittiin. Oliohan meilla ihan mielenkiinnostavia keskustelujakin seka mikrotaloudesta etta maklrotaloudesta. Mukana keskusteluissa oli myos Bengt Holmstrom joka oli vuoden siella vierailevana proffana. Hanhan on nykyaan tosi kova, istunut Nokian hallituksessa kai 10 vuotta (onkohan se enaa meriitti?) ja on USA:n huippuyliopistolla MIT:lla erittain arvostettu Proffa. Joka tapauksessa meilla oli hauskaa. Minullahan oli osittain vahan kaytannon etumatkaa, muut olivat vain opiskelleet mutta minullahan oli kaytannon kokemusta. Juoksihan minsa jatkuvasti firmassani myymassa pratkia kun firma oli Hankenin vastapaata. Lisaksi mina olin kaynyt aika kovan koulun ajamalla pikkupoikana maapallon ympari ja se nosti kai Nallen silmissa vahan minun imagoa. Hankenissa mina myoskin harrastiin vahan kaytannon liiketoimintaa myymalla B-luokan Levis 501 farkkuja edullisesti mutta 50% katteella. Farkut olin ihan rehellisesti matkalaukuissa salakuljettanut noilla Daytonan Matkoilla joita jarjestin muutaman vuoden. Taisin jattaa myos myyntivoiton ilmoitamatta verottajalle mutta sekin rikos on vanhentunut.

Kuitenkin Nalle meni mukaan yhteen minun Firmoihin ja oli kai vuoden siina osakkaana. Muistaakseni rahapanos oli jotain 60.000 markkaa ja Nallella oli 40% omistusosuus. Nalle sitten lahti Jenkkehin viierailevaksi Proffaksi ja muistaakseni ennen sita lunnastin hanet ulos. Sen verran hyvat suhteet minulla kuitenkin olli etta Nalle oli kai suositellut minua hanen tyhjalle pallille meidan rehtorille. Valitettavasti Rehtori huomasi etta eihan minulla edes ollut Diploomi Ekonomin tutkinto valmiina vaikka kaiken maailman aineissa minulla oli arvosanoja moneenkin tutkintoon. Minulla oli jaanyt 3 vuoden Ranskan kielen kurssi tentaamatta ja en ollut kaynyt yhdellakaan tunnilla. Rehtori kuitenkin antoi minulle viikon armoaika ja sitten istuin Hankenin kielilaboratoriossa yota paivaa viikon (minulla oli avain siihen) ja opin ulkoa kaikki kysymykset ja kirjojen sanastot ulkoa. Paasin lapi arvosanalla nojaktigt- ja niin mina paasin leikkimaan apulaisproffaa kahdeksi vuodeksi. Siina ohessa moin muutaman motskarinkin.

Meilla on oikeastaan Nallen kanssa viela yksi avoin yhtio kimpassa vaikka Nalle ei kai sen muistaa. Perustimme avoimen yhjtion muistaakseni nimelta United Bluff. Sijoitimme molemmat siihen kai 1000 markkaa ja tilasimme jonkun tietopaketin Jenkkeista kun mainoksessa luki "How You Become a Millionaire in One Week". Saimme sitten paksun tokerosti tehdyn monisteen joka paatyi sanoihin "Now You Know How"...

Toivottavasti Mopderaattori kohta puuttuu naihin minun kirjoituksiin koska tama threadi rupeaa olla enemman "Kysy Hikolta Hiko vastaa" palstaa. Ja nyt oli aika vahan EX mp-liiketta juttua mutta kun en osaa kirjoittaa lyhyesti ja pysya asiassa.

MP-Terveisin HIKO

Heinäkuu 17, 2012, 22:08:36 ip
Vastaus #174

Matti Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hep,

Sama mies olen, ostin muutaman pyörän sinulta ja myös Korpulta yhden 600-sportin, vaikka silloin olin hankkimaan enduroa!!

Ei kaupoissa "huijaamista" tietenkään ollut, paitsi kerran hauska tarina, kun hankin mp-koululle uuden Honda CB 500-opetuspyörän. Pakru varusteli pyörän autokoulukäyttöön ja se täytyi katsastaa. Olin menossa Kalevankadulta Itäväylälle katsastamaan ja kerroit minulle uudesta säännöstä, että pyörään ei tarvita mitään siirto-tai koeajokilpiä, kun ajaa katsastukseen! Ihmettelin tätä minulle tuntematonta "uutta sääntöä", mutta uskoin tietenkin vakuuttavasti esiintyvää kauppiasta. No ajoin konttorille ja siellä kovasti ihmeteltiin kilvetöntä moottoripyörää! Kerroin uudesta säänöstä ja siitähän se iso nauru alkoi kun kysyivät, mistä olin säännöstä kuullut. Taisivat kuitenkin olla sinun tuttuja nuo katsastusmiehet, jotka kovasti hymyilivät koko katsastuksen ajan? No lisää naurua riitti, kun palasin takasin liikkeeseesi.

Mp-koulu loppui 2008 ja loput hienot pyörät myytiin huutokaupassa tänä keväänä pilkkahinnoin. Harmittaa kovasti, kun pitkään säilötyt hyväkuntoiset pyörät hukattiin! No sain toki huudettua itselle kuusi pyörää sieltä.

Nämä on todella kiinnostavia ja kivoja tarinoita! On erittäin mukavaa tietää vanhoista moottoripyöräkaupoista ja henkilöistä.
Jaksa vain HIKO kirjoittaa vielä paljon lisää tarinoita!

Jatkoa odotellen....

Lämpimin terveisin

-Matti-

Heinäkuu 17, 2012, 22:52:02 ip
Vastaus #175

Matti Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hep,

Tulipa vielä mieleen...
Hondan takuu kasvoi joskus 90-luvulla kahteen vuoteen ja Brandt mainosti tietenkin tätä pitkää takuuta!

Myös HIKO paransi takuuehtojaan ja kertoi asiakkaille, että meillä on vielä paljon paremmat takuuehdot kuin virallisella maahantuojalla! Ihmettelin asiaa ja sain pian vastauksen, että HIKON takuu on kaksi vuotta ja yksi päivä!!!
 :)  ;)

-mk-

Heinäkuu 18, 2012, 18:45:08 ip
Vastaus #176

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Moi Taas Matti,

Kirjoituksesi heratti minussa muutama hauskaa muistoa. Aloitetaan vaikka tasta kilven puuttumisesta.

Minulla oli melkein koko ”urani” aikana sellainen holtiton ja anarkistinen suhtautuminen sellaisiin arkipaivan asioihin kun rekisteroiminen ja kilpien hakeminen. Myonnan etta olin kylla oikeastaan vaarassa, pitaahan yhteiskunnnassa olla saantoja jotka kansalaiset noudattavat. Omaksi puolustuksekseni mina taas pidin niin paljon naista saannoista niin tyhmina etta jonkun piti niista reagoida ja se oli tietysti mina.

Alun perin opin niille huonoille tavoille Granlundin Raikun kautta (siis Granmotorin). Olin ostanut heilta uuden Triumpin ja se piti saada Helsinkiin vaikka ajamalla.  Lottasen Vesa joka sattumalta roikkui meilla juuri silloin lupasi lahtea Bussilla Turkuun hakemaan sita ja Raikku lupasi etta se on valmiina ja siihen on hankittu siirtokilpi. No Vesku lahti ja tuli takaisin ja mina ihmettelin sita ”siirtokilpea” siistin nakoinen uusi kilpi rekisterinumero HM-1. Kun katsoin tarkemmin  niin ihan pienin kirjaimin rekisterikirjainten alla luki ”elsinkiin atkalla n”. Raikku oli itse tehnyt siirtokilven… No sitten kun oli minun vuoro lahettaa joku rekisteroimaton pyora Raikulle niin arvaatte varmaan mika oli rekisterinumero…TM-1…

Muutenkin pidimme lystia kilpien kanssa. Kun mina kavin sellainen kymmenen vuoden kestava yhden miehen sotaa Helsingin Kaupungin Pysakointivalvojan Joukko Koskea vastaan niin yksi kikka milla me hanta kiusattiin oli etta pyoriin vaihdettiin kilpia kun jouduttiin jattamaan pyoria ulos kadulle yoksi. Aamulla olivat tietysti Lappuliisat ehtineet sakottaa ennen kuin me oltiin ehditty toihin mutta kun tuli muistutus etta parkkisakko on maksamatta niin oli kivaa soittaa Koskelle ja sanoa tassa on varmaan joku erehdys kun teilla lukee etta kysymyksessa on Vihrea 500 Honda mutta rekisterinumeron perusteella on kysymyksessa joku 750 Suzuki. Yhdessa vaiheessa kaytimme Californialaisia kilpia jotka tulivat pyorissa joita toimme Californiasta ja sitten meilla oli iso laja ihan Suomen valtion vankiloissa tehtyja  kilpia joita ei mennyt lapi lopullisessa rekisteroinnissa (tama oli sita aikaa kun ensin sai valiakaisen rekisteriotteen ja vasta 3 kuukauden paasta oikea ote) harmaa tuonnin takia. Kilvet olivat kuitenkin jaaneet meille ja nilla oli kivaa kilvittaa pyoria koska niita ei loytanyt mistaan rekisterista tietokoneella. Koskea mina kiusasin niin kovaa etta hanelle ei sitten enaa kytketty minun puheluitani. Tilalle ne siirtyi Rouva Brinkille joka taas oli minun hyva tuttavani Liikkuvan Poliisin silloisen pomon vaimo…Taytyy joskus kirjoittaa koko tarina siita minun Parkkisodasta.

Toinen asia mika minua kismitti suunnattomasti oli se jäykkyys  joka vallitsi silloin Helsingissa rekisteröinnin suhteen. Poliisihan hoiti silloin asiaa ja kaikki rekisteröinnit piti hoitaa Sturenkadun poliisilla. Saanto oli vielä etta max 3 rekisteröintiä per asiakas ja luukku meni muistaakseni kiinni 15 minuuttia yli kolme. No mita sitten teet jos Sinulla on 10 rekisteröintiä hoidettavana samana paivana. Sturenkadulla oli tunnin jono niin kai meilla piti olla ainakin 3 ihmista pelkastaan jonottamassa siella. Samalla tietysti asiakkaat odottivat pyoransa liikkeessä. Jouduttiin olemaan vahan luovia.

Kaytettyja pyoria lopetettiin kokonaan rekisteroimasta meidan nimeen vaan myytiin ne aina valiluovarilla. Se toimii ihan hyvin mutta kerran vuodessa piti meidan Hilkka kayda vastaanottamassa vuoden sakot rekisteroimisvelvollisuuden laiminlyonnista. No miksi Hilkka, no sen takia etta han opiskeli silloin lakia ja hanen ”tulot” meni sen takia lapi ja siihen aikaan se ei ollut rangaistava teko valehdella tulonsa. Me oltiin Helsingissa yleensa laiminlyönneissä kakkostilalla Vehon jalkeen. Luulen vahan etta se poliisikin oli vahan ihastunut meidän Hilkkaan (ja kuka ei olisi) koska sakon suuruus oli aina muutama satanen ja se vastasi kai 10 pyoran rekisteröinti maksun. Uusien pyörien suhteen meidän piti keksii toinen systeemi koska kilpea tarvittiin. Kaikki asiakkaathan eivat voineet lahtea millaan TM-1 kilvellä. Yhdessa vaiheessa meilla oli ihan toimiva ja joustava systeemi jos tarvitsimme rekisteroinnin iltaisin tai viikonloppuisin. Meilla oli asiakkaana eras hyvanakoisen blondin joka oli sihteerina eraalla  poliisilaitoksella Helsingin lahistolla (en viitsi kertoa missa koska voihan se olla etta han on vielakin siella toissa) No han hoiti siina poliisipiirissa rekisteroinnit. Joten puhelinsoitto hanelle niin rekisterointi ja kilven saaminen  onnistui jopa viikonloppuisin. Hyvaa palvelua.

Toinen hauskaa tapaus näitten ”kilpien” maassa ei liity suorastaan moottoripyöriin mutta kuitenkin vahan moottoripyora historiaan oli seuraava.

Olin Arto Nyqvistin alkuaikoina hanen managerinsa naissa surmanajaja jutuissa. Tama oli se viikonloppu kun han esiintyi ensimmaisen kerran Ruskesannalla MM-crossissa ja oli paassyt kympin uutisiin tittelilla Surmanajaja. Olimme launtai iltapaivalla Artsin kanssa syomassa Lauttasaaressa Antonion Grillissa missa oli mahtavan isot ja rasvaiset lankkupihvit ranskalaisilla. Mina olin kuskina ja Artsi oli humalassa. Olimme liikkeella minun aika rehellisesti Suomeen tuodulla Pontiac Trans Amilla (missa oli isolohkoinen n 454 kuutio inchin kone). Auto oli Warsovan kilvessa, luki PL takapuskurissa mutta siella roikkui myoskin EK-Auton koekilpi (Artsin Faija oli EK-auton TJ). Auto oli tullattu Ruotsiin ja oli kolarikorjattavana Suomessa tullitakauksella. Olin ostanut auton Warsovasta kolaroituna vaikka se oli melkein uusi. No kun tultiin ulos niin oli poliisi auto perassa ja yksi poliisi oli polvilla maassa tutkimassa  niita kilpia. Hyppasin ratin taakse ja siina vaiheessa syttyi siniset mehulingot. No ei siina muuta kun poliisiautoon, puhallus ja kuulustelu alkoi. Artsi ensimmaisena ilmoitti ammatikseen Surmaanajaja koska niinhan Telkkarissa oli kerrottu. Sitten kun tuli minun vuoroni niin ilmoitin ihan rehelliisesti etta ammatti Apulais Professori. Siina vaiheessa poliisilta petti hermot ”Aj Surmaanajaja ja Professori” ja ei muuta kun, olikohan se ollut Katriinakadulle Senaattitorin kupeeseen missa silloin oli poliisiasema. Siella pitkat kuulustelut, Artsi humalssa ja se tiesi showta ja yleisona meilla oli enimmakseen irtolaislain perusteella kiinniotettuja huoria jotka odottivat vuoroaan. No myohaan yolla meita sitten vapautettiin, Artsi paasi seuraavana paivana esiintymään ja maanantaina kavin hakemassa auton pois kun Poliisi oli todennut etta kaikki oli kunnossa.

No naita kilpijuttuja voisin jatkaa loputtomiin mutta jatketaan niita joskus toistein.

MP-Terveisin HIKO

Heinäkuu 18, 2012, 19:48:50 ip
Vastaus #177

Kari Korpelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä surmanajaja/professori-juttu oli legenda jonka kuulin aikoinaan Leppäsuon Essolla. Se kuulosti jo silloin niin uskomattomalta, että se oli pakko olla totta ;D. Olipa hauska saada sille vahvistus!

Heinäkuu 23, 2012, 09:37:48 ap
Vastaus #178

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Hyvää juttua! Lisää pyytää kansa... ;)
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Heinäkuu 23, 2012, 17:32:37 ip
Vastaus #179

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Terve Vesa,

Helppohan Sinulla on puhua kun Sinulla on on jotain 3.600 viestia takanasi. Se antaa vahan "respectia" eika tarvitse miettia mita kirjoittaa. Minulla on vaivaiset 12 viestia talla palstalla toistaseksi joten minun pitaa vahan miettia miten "kansa" suhtautuu tallaiseen "noosari poikaan" ettei suututa kansaa.
Mutta ole rauhallinen lisaa tulee, ujous ja noyrtyminen ei ole koskaan ollut minun parhaimpia puolia.

MP-Terveisin HIKO
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2012, 17:35:31 ip kirjoittanut BENGT HIKO HAIKOLA »