Hep,
Sama mies olen, ostin muutaman pyörän sinulta ja myös Korpulta yhden 600-sportin, vaikka silloin olin hankkimaan enduroa!!
Ei kaupoissa "huijaamista" tietenkään ollut, paitsi kerran hauska tarina, kun hankin mp-koululle uuden Honda CB 500-opetuspyörän. Pakru varusteli pyörän autokoulukäyttöön ja se täytyi katsastaa. Olin menossa Kalevankadulta Itäväylälle katsastamaan ja kerroit minulle uudesta säännöstä, että pyörään ei tarvita mitään siirto-tai koeajokilpiä, kun ajaa katsastukseen! Ihmettelin tätä minulle tuntematonta "uutta sääntöä", mutta uskoin tietenkin vakuuttavasti esiintyvää kauppiasta. No ajoin konttorille ja siellä kovasti ihmeteltiin kilvetöntä moottoripyörää! Kerroin uudesta säänöstä ja siitähän se iso nauru alkoi kun kysyivät, mistä olin säännöstä kuullut. Taisivat kuitenkin olla sinun tuttuja nuo katsastusmiehet, jotka kovasti hymyilivät koko katsastuksen ajan? No lisää naurua riitti, kun palasin takasin liikkeeseesi.
Mp-koulu loppui 2008 ja loput hienot pyörät myytiin huutokaupassa tänä keväänä pilkkahinnoin. Harmittaa kovasti, kun pitkään säilötyt hyväkuntoiset pyörät hukattiin! No sain toki huudettua itselle kuusi pyörää sieltä.
Nämä on todella kiinnostavia ja kivoja tarinoita! On erittäin mukavaa tietää vanhoista moottoripyöräkaupoista ja henkilöistä.
Jaksa vain HIKO kirjoittaa vielä paljon lisää tarinoita!
Jatkoa odotellen....
Lämpimin terveisin
-Matti-