Ohjausputken laakerit ja varmasti pyöränlaakereita myöden väitän hyvinkin monen..enemmistön..jättävän ns turhaan aukomatta oman onnensa nojaan koska monesti ne kestää tehdasrasvoillaankin pyörän eliniän ja aktiiviuran jälkeisen mahdollisen harrasteajankin tai sitten ei..
Pyöränlaakerithan usein sinänsä helppoa vähän silleen" tee se itse" tyylisesti raottaa + liotella vanhat rasvat ja ujuttaa uudet sisään ties millä kikalla mikäli laakeri semmoinen kestovoideltu umpimalli jota ei tarkoitettu availtavaksi,moni valitsee laakerin vaihdon tarvittaessa huollokseen ja ohjauslaakereiden kanssa tahtoo olla kova homma huoltaa ja täytyy myöntää että minäkin monesti jättänyt ohjauslaakerit silleen ellei mitään syytä ,monesti mitä näissä vanhuksissakin availlut ei siellä mitään hätää ole ollut ,toki rasvat olleet ylivanhaa mönjää mutta silti homma tuntui kohtuu turhalta toimivuuden kannalta mutta sitä en kiistä etteikö se hyväksi ole,kuuluu varmaan huolto ohjelmaan jne ja jos kuka viitsii niin esimerkillistä mutta ymmärrän ettei kuulu ihan kärkipään hommiin jos muutakin askaretta on millä aikaansa kuluttaa mutta toki mikäli paikat muutenkin auki niin ehdottomasti huolto sinnekkin ja rasti ruutuun.
Se vaan on niin että jos ohjaus tuntuu ok niin harva kait päätyy erikseen purkamaan ja tsekkaamaan enempi tai vähempi vaan tarkistusmielessä ,pyöränlaakereilla sama juttu ellei muutakin tarvetta availla sillä suunnalla...vai?
On tullut.. vuosia sitten ..innokkaana pyöränlaakeritkin liotelua vanhoista jämistä ja uudelleen rasvattua aina kun joku uusi projekti mutta myönnetään että into laantunu jotenkin enää uteliaisuuttaan,huvikseen availla paikkoja mun ajomäärilläni vaikka virallisesti pitäisikin..
Gt hen oon pyöränlaakereista ohjauslaakereihin tsekannut ja menee sen loppuelämän tai mun elin/ omistusajan varmasti....tuohon z kawaan en kun se jotenkin tuntuu niin joutavalta kun mitään tarvetta ei ilmennyt,liekö mulla edes ikinä tullut rutikuivia laakereita vastaan missään vehkeessä ja vasta mikäli on tuntunut klappia, rahinaa jne tai muutenkin avattava niin enää perehdyn,mun kesäkilometreiilä taitaa mennä aika huoletta turhaan availematta..ei enää rampa kankea plösö tahdo viitsiä..huono ennekkö, ajatukset muuttuneet tärkeydeltään vaiko selkosuomeksi sanottuna patalaiska?
Jaa no aurinkoisena kesäpäivänä tossa ulkosalla kiireettä niin voisin ajatellakkin ajankulukseni..
Mites teillä muilla tämän asian kanssa...siis aikuisten oikeasti?