Martti näin kuvan sun hienosta tallista mutta eikö nyt mennyt hieman yli, sun kirjoituksista saanut kuvan ettet sotke. Varmaan olisit suojannu lattian ja siivonnut jälkesi, jos mulle moista sanottais nii lestan päällä olis 9mm kulmarauta. Vähän kuin kummelissa kun talkkari valitti poijille niin pala ulos, bodari näytti hauistaan ja sitten oliko asiaa, ei mulla mitään ollu sanoi talkkari. Taisivat pelätä että sun suojiin olis tippa pari asennus öljyä pudonnut, tallihan on sitä varten että varsinki talviaikaan pyöriä kunnostetaan. Sano vuokran antajalle että Pohjanmaalla vastustetaan jyrkästi moista sääntöä.
Niin noita Sillanpään ja Hakolan laittamia ilta-sanomien juttuja tarkoitin, eli ei tallissa puljaamista kukaan oikeasti ole kieltänyt.
Jos näin kuitenkin käy, niin ei ole paukkurautoja minulla. Ukilla oli pari haulikkoa, mutta nekin jonnekin laitettu hautajaisten jälkeen. Joudun siis käyttämään jotain muuta karkotetta. Bensakanisteri ja tulitikut lienee tehokas talonmiehen karkoittaja, mutta ei erityisen tyylikäs. Viskipullosta voisi toki saada kelpo tavaran aikaiseksi, mutta menee hyvä aine pilalle jos siihen bensaa sotkee ja öljyrätin suulle laittaa. Ennaltaehkäisevä ulkonäkö olisi ehkäpä paras vaihtoehto. Parta jo on, ja moottoripyörä. Vielä vaan nahkaliivi päälle niin pysyy asiaan kuulumattomat kaukana.
Kävinkin tuossa äsken jo hiukkasen konetta kokoilemassa, mutta tarttee ohuempaa tiivistepaperia. Kaupoille siis, ja myöhemmin hommat jatkuu.
muok.
Oikeastaan pitäisi hommata ylimääräinen IC:n kone oven suuhun karkotusvehkeeksi. Reilusti öljyä bensaan ja kone käyntiin niin talonmies ei löydä perille sinisessä savussa.