Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1015998 kertaa)

Tammikuu 02, 2016, 13:00:32 ip
Vastaus #690

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on kaasarivammanen agrigaatti siinä,mitä meinaan alkaa ihmetteleen,kunhan kerkiän.On se vähän siitäkin kiinni tarkenenko tuola tallissani,kun ei ole kuin 17,2 lämmintä,eli helvetin kylmä.

Tammikuu 02, 2016, 13:02:15 ip
Vastaus #691

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on kaasarivammanen agrigaatti siinä,mitä meinaan alkaa ihmetteleen,kunhan kerkiän.On se vähän siitäkin kiinni tarkenenko tuola tallissani,kun ei ole kuin 17,2 lämmintä,eli helvetin kylmä.

Minulla on tuolla uudessa hienossa puuhatilassa vähän pakkasen puolella. Pitää koettaa saada hommat hoidettua ennen pahoja pakkasia, ei noita -20C kiinnosta paljoa värkkäillä...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 02, 2016, 13:05:09 ip
Vastaus #692

Harri Kauranen

• Vieras
Mikset sä Martti vie kylmästi keittiöön tai olkkariin,sielä moni munkin kaveri värkkää,mitkä kerrostalossa asuu.On jopa parikin kaveria,kun niillä on olkkarissa talvet yli tonniset prätkät.

Tammikuu 02, 2016, 13:18:09 ip
Vastaus #693

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mikset sä Martti vie kylmästi keittiöön tai olkkariin,sielä moni munkin kaveri värkkää,mitkä kerrostalossa asuu.On jopa parikin kaveria,kun niillä on olkkarissa talvet yli tonniset prätkät.

Pitäisköhän koittaa mikä olis kommentti jos tyrkkäis pyörän tallista tupaan? Järjestäis pienen yllärin.  :)

Tammikuu 02, 2016, 13:23:29 ip
Vastaus #694

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No hyvä ettei Martin tartte Pohjolan Liikenteen tallissa enää värkätä  :) Ruhtinaallisen kokoinen kanahäkki jos saa 2-3 neliötä tilaa tehtyä. Onhan siellä kuitenkin vähemmän kylmä, ei sada eikä varmaan pahasti tuulekaan, eikä kaikkia tavaroita tarvitse kerätä ja roudata takaisin sisälle. Ittellä oli viime kerrostalokämpässä semmoinen kanahäkki että hyvä kun kääntymään mahtui, vaikkei tavaraa juuri ollutkaan. Ei tarvinnut edes ajatella tekevänsä siellä mitään.

Mulla talli on edelleen vailla lämmitystä. Tapahtumat lähinnä sitä että jos jotain tarttee sieltä niin käy hakemassa. Samalla tonkiessaan nakkelee turhanpäiväisiä käteen osuvia myynti/kierrätyslootaan tai suoraan roskiin.

Eli ei siellä oikein tarkene mutta nyt vapaiden kunniaksi hain sieltä eilen muutaman lennokkiaihion sieltä tuohon ruokapöydälle, niitä koitan värkkäillä lentokuntoon. Sen verran mukavuudenhaluinen olen ja tottunut harmoniseen perhe-elämään että en nyt Hondaa tähän pöydän viereen leivinuunin eteen tuupannut, lennokit saa riittää ;) Tuli ostettua torista 3 kpl vanhoja GWS Slow-Stick lennokkeja, kaksi kasattuna ja yksi rakentamaton paketissa, yht 60€. Kasatuissa oli mukana servot, nopeudensäädin ja akut, kasaamattomasta ne puuttuu. Taidan sen antaa olla laatikossaan vielä. Lähetin ja vastaanotin oli jo omasta takaa.

Tuollaisia paukkulanka-purkkavirityksiä ne on, lennokeiksi outoja minulle kun olen puisiin tottunut, näissä runko on alumiiniputkea ja siivet sekä peräsimet jotain styroksin sukuista. Kasattu ja korjailtu teipillä. No, kai se on nykyaikaa, ja tällaisilla varmaan lennättämään oppiminen on hieman helpompaa, etenkin opetteluvaiheen väistämättömien kaputtien jälkien korjailu.

Niinjoo, talliasioita sivuten, onnistuin Alihankintamessuilla arvaamaan montako korvatulppaa oli lasipurkissa ja siitä hyvästä Tools Oy antoi mulle tuollaisen Milwaukee-työkalujen akkulaturin, siinon radio ja Bluetooth samassa. Ja pullonavaaja :) Viimemainitut ovat erityisen hyvä juttu koska eihän mulla ole yhtään Milwaukeen akku- tai muuta työkalua. mutta nytpä on tallissa kompakti ja katu-uskottava soittopeli 8)

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2016, 13:35:01 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 02, 2016, 13:32:45 ip
Vastaus #695

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei tartte, kun on jo puuhatila vintillä.

Olen kyllä kerran olohuoneessa jo kasannut koneen, mutta tässä kämpässä ei oikein ole hyvä. Edelliseen sai sellaisen hyvän puuhanurkkauksen järjestettyä, mutta nykyinen asunto on sellainen, jossa pitäisi aina korjata jälkensä pois. Mieluummin hiukan kylmässä siten, että voi jättää koneen pöydälle lopettaessaan.

Ihan hyvin tuo tila riittää tuollaiseen pieneen tiivisteen vaihtoon ja vastaavaan. Koneen saa käden ulottuville pienelle pöydälle, jonka sinne vein, ja vieressä on tilaa, johon laskea työkalut ja irrotetut osat.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2016, 13:39:38 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Tammikuu 02, 2016, 14:33:51 ip
Vastaus #696

Harri Kauranen

• Vieras
No kävin mä tallin sisemmän oven laittamassa kiinni,kun ei ollu kun seitsemäntoista lämmintä.Pitäis sitä agrigaattia mennä syynään,mutta lämmikköön nyt toi talli ensin.

Tammikuu 02, 2016, 15:20:13 ip
Vastaus #697

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

3 Suzukia vähän nyykkien käyntiin. Digikellot ym. syö akkua, joten noissa se 2-3 kk;n seisonta jo tuntuu. Nyt otan O-kaapelit irti je keväällä seuraavaks.
 Yllättäen ainoa kaasarikoneinen lähti parhaiten käyntiin, muttei kylläkään pakkasilmalla ilman ryyppyä suostu pysymään käynnissä.

..hmmm.... ::) ... tulis vaan äkkiä kevät, viime kesä meni oikopolvisena, eikä kilometrejä paria tonnia enempää tainnu tulla....

Pitääkö sitä aina rikkoa itteesä...  >:(  nih !

No. 5 vk ja MP-messut, että askel kerrallaan....

Onko suzukeissa alipaine bensahanat? Puoli minuuttia pri-asennossa ennen starttausta.

Tammikuu 02, 2016, 16:42:40 ip
Vastaus #698

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eipä noissa ruiskuissa ole mekaanista hanaa lainkaan, ainakaan näkyvissä.

Piti noita tankillisia blandata aspenilla, vaan en o saanu noudettua, kun pumppubensana ei kovin läheltä löydy.
 Oisko Lauttasaari lähin...
Juu, ei taida ruiskukoneissa olla. Kaasarikoneisista suzukeista löytyy alipaine hanoja.

Muoks. se on joskus vähän piilossa katteiden takana, niinkuin esim. gsx 1100 f:ssä
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2016, 19:43:22 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 02, 2016, 17:14:52 ip
Vastaus #699

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt ei enää pitäisi IC:n koneesta vuotaa öljyä. Turhaan tosin tein tuon homman. Vilkaisin myös mitä männälle kuuluu, kun on tuntunut puristukset laskeneen ja hiukan on äännellytkin huolettavasti. Männänrenkaan urissa oli tappeja vähän vähemmän kuin ennen, ja kiertokangen alapäähän on tullut klappia. Jälkimmäinen on kyllä ihan omaa hölmöyttä kun laitoin hiukan huonon kampiakselin. Katsotaan jos tällä kertaa saisi hommat paremmin hoidettua ja ensi kesänä uskaltautuisi ihan etäämmällekin.

Tammikuu 02, 2016, 17:24:21 ip
Vastaus #700

Ismo Hakamäki

• Vieras
Nykäisin hampaat aluvauhtipyörään, joka on samalla starttikehä. Pitää saada pyörivät massat pienemmiksi, kavereilla ei oikein vauhti laantunu poijjuilla, vaikka kaasun helläs. Alunperin noissa on magneetto-CDI, mutta nyt tulee akkukäyttöinen ohjelmoitava CDI.
Ite jyrsintä oli normikauraa, mutta piti rakentaa differentiaalipyörästö jakopään persiisiin, japonialainen on piruuttaan tehny z 79 hammaspyörän, ei mee jako tasan muuten. Olihan siinä taas muistelemista kuinka ne pyörät tulee...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 02, 2016, 18:41:36 ip
Vastaus #701

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mihinkä masiinaan huimapyörä tulee,kun poijuista kerroit niin mahtaako olla kisapaatin koneeseen.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 02, 2016, 20:38:53 ip
Vastaus #702

Ismo Hakamäki

• Vieras
Tohatsu perärutkuun kisakampiakseleita 4 kpl työn alla. Kangiksi tulee Wössnerin kankisetit. Aineena MoC410/25CrMo4. Twinin akselipuolikkaat tehdään yhdestä pöllistä, sorvataan, hiotaan, keskitapinreikä porataan/aarporataan/hoonataan. Kaikki valmiiksi, sen jälkeen katkaistaan limppijen välistä ja tehdään sisäpuoli. Sylinterin välissä oleva sokkelorengas korvataan Viton-akselitiivisteellä.

Näihin mutkiin tuo tulee.

Tammikuu 03, 2016, 12:59:32 ip
Vastaus #703

Harri Kauranen

• Vieras
Aloitin tommosen homman,mitä olen jo ainakin vuoden suunnitellu.Mulla on kiuas palannu puhki ja nyt sitä vähän hitsailen.Kaksi pahaa paikkaa tulipesän yläreunassa,muut onkin ihan pintahommia.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 03, 2016, 13:14:24 ip
Vastaus #704

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos on käyttökiuas, niin ei juuri kannata. Jos sattumalta löydät just samaa seosta, niin kestää ehkä pidempään, mutta hitsaamalla paikattu ei kestä käyttöä kovin pitkään. Repeilee helposti saumoista.