No hyvä ettei Martin tartte Pohjolan Liikenteen tallissa enää värkätä

Ruhtinaallisen kokoinen kanahäkki jos saa 2-3 neliötä tilaa tehtyä. Onhan siellä kuitenkin vähemmän kylmä, ei sada eikä varmaan pahasti tuulekaan, eikä kaikkia tavaroita tarvitse kerätä ja roudata takaisin sisälle. Ittellä oli viime kerrostalokämpässä semmoinen kanahäkki että hyvä kun kääntymään mahtui, vaikkei tavaraa juuri ollutkaan. Ei tarvinnut edes ajatella tekevänsä siellä mitään.
Mulla talli on edelleen vailla lämmitystä. Tapahtumat lähinnä sitä että jos jotain tarttee sieltä niin käy hakemassa. Samalla tonkiessaan nakkelee turhanpäiväisiä käteen osuvia myynti/kierrätyslootaan tai suoraan roskiin.
Eli ei siellä oikein tarkene mutta nyt vapaiden kunniaksi hain sieltä eilen muutaman lennokkiaihion sieltä tuohon ruokapöydälle, niitä koitan värkkäillä lentokuntoon. Sen verran mukavuudenhaluinen olen ja tottunut harmoniseen perhe-elämään että en nyt Hondaa tähän pöydän viereen leivinuunin eteen tuupannut, lennokit saa riittää

Tuli ostettua torista 3 kpl vanhoja GWS Slow-Stick lennokkeja, kaksi kasattuna ja yksi rakentamaton paketissa, yht 60€. Kasatuissa oli mukana servot, nopeudensäädin ja akut, kasaamattomasta ne puuttuu. Taidan sen antaa olla laatikossaan vielä. Lähetin ja vastaanotin oli jo omasta takaa.
Tuollaisia paukkulanka-purkkavirityksiä ne on, lennokeiksi outoja minulle kun olen puisiin tottunut, näissä runko on alumiiniputkea ja siivet sekä peräsimet jotain styroksin sukuista. Kasattu ja korjailtu teipillä. No, kai se on nykyaikaa, ja tällaisilla varmaan lennättämään oppiminen on hieman helpompaa, etenkin opetteluvaiheen väistämättömien kaputtien jälkien korjailu.

Niinjoo, talliasioita sivuten, onnistuin Alihankintamessuilla arvaamaan montako korvatulppaa oli lasipurkissa ja siitä hyvästä Tools Oy antoi mulle tuollaisen Milwaukee-työkalujen akkulaturin, siinon radio ja Bluetooth samassa. Ja pullonavaaja

Viimemainitut ovat erityisen hyvä juttu koska eihän mulla ole yhtään Milwaukeen akku- tai muuta työkalua. mutta nytpä on tallissa kompakti ja katu-uskottava soittopeli