Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016108 kertaa)

Joulukuu 31, 2013, 19:38:59 ip
Vastaus #225

Harri Kauranen

• Vieras
No niin kasasin sen vireen,vaan itse moottorin.Mulla ei nyt ole kuin se yksi männänrengas,mutta koitin mä sillä käymään.Siis kaasariin pipetillä bensaa ja homona nykimistä.Kyl se pahalainen muutaman kerran jo lupas,vaan ei tosin käynny edes sekuntia.Pytty pois ja nyt odottelen männänrenkaita.

Joulukuu 31, 2013, 20:02:46 ip
Vastaus #226

Risto Saastamoinen

• Vieras
En yleensäkään ymmärrä että mitä hemmettiä ihmiset höpöttävät että autot ruostuu, pienellä säännöllisellä suojauksella pysyy auto kuin auto ruosteettomana.

Jos pääsisit aukomaan uusien autojen tehdassaumoja joissa on jo ruoste välissä et puhuisi noin. Tiettyjen valmistajien autoihin tehdään ensimmäisiä takuukorjauksia ruosteen takia ennen kuin auto luovutetaan asiakkaalle.
Ja esim. ekassa Opel astrassa, Renun laguna 1:sessä oli takakaaressa sellaiset liimat jotka imi kosteutta=> parhaimmillan takuuaikana kaarien vaihto, sama Makkaran kutosessa, jne, jne.. Eli ei se ole pelkästään siitä hoidosta riippuva asia, autoissa on myös valmistus/suojausvirheitä:

Niin. On kuultu satoja kertoja, ettei tuo pelti VOI olla minun ruosteettomasta uudenkarheesta autostani peräisin, mokoma valehteleva peltisepänretku yrität huijata!

Tehtaathan suorastaan rakentavat sen ruostepommin koriin. Ei näy päällepäin, ja huolellinen ruostesuojaus pitää sen näkymättömissä, kunnes kerran vaan tökkää katsastuksessa ja yllättäin... eipä kannata korjata.

Niin kauan kun noita peltejä olen saanut kotteroihin vaihdella, olen yrittänyt sanoa, ettei ruosteetonta autoa ole, jos se on teräspellistä tehty. Rosteri ja alumiini on eri asia.

Joulukuu 31, 2013, 21:01:33 ip
Vastaus #227

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olipa tallissa tapahtunut.Ostin aikanani -88 mallisen 6v vanhan VW Jetan eräältä vanhemmalta herrasmieheltä.Oli vuosittain öljynnyt uudella öljyllä Jetan pohjan ja sitten hiekkakankaalla ajellut.No,minä heikkouskoisena vein auton muutama kuukausi oston jälkeen ruosteenestofirmaan ja pyysin pohjalle olisko ollut höyry-vai kuumavesi painepesun.Hiekkapölyn alta tuli esiin kuin tehdasuusi pohja.Arvatkaapas ketuttiko?
Ostin sitten(tosin liikkeen kautta) saman kaverin -91 Jetan.Ja varmasti en vienyt autoa mihinkään pohjan putsaukseen ostotapahtuman jälkeen.

Tammikuu 02, 2014, 10:29:25 ap
Vastaus #228

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
Jep, näin se on.
Koteloaine pohjassa ajaa saman asian mutta vähemmän suttuisesti, elää korin mukana ja runkeutuu pieniin rakosiin.

Suurin syy nykyautojen ruostumiseen on saumoihin tunkeutuva suolapaska, varsinkin kun kun pesu unohdetaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2014, 10:40:02 ap kirjoittanut Markku Saarinen »

Tammikuu 05, 2014, 09:20:34 ap
Vastaus #229

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta

Oletko kuinka paljon tutkinut tätä kyseistä asiaa?
Kuinka sitten jo uudet ajamattomat autot on ruosteessa? Laitetaanko tehtaalla suolaa mausteeksi?
Toki suojaus auttaa mutta jo kuten jo aiemmin mainitsin... Ja jos ajatellaan "suojaavaa" maalikerrosta joka joissan autoissa on esim. helmoissa vain 40 myy:tä niin tottahan sitä sisäpuolelta auttaa suojata.
Suurin syy nykyautojen ruostumiseen on saumoihin tunkeutuva suolapaska, varsinkin kun kun pesu unohdetaan.

Olipa tallissa tapahtunut.Ostin aikanani -88 mallisen 6v vanhan VW Jetan eräältä vanhemmalta herrasmieheltä.Oli vuosittain öljynnyt uudella öljyllä Jetan pohjan ja sitten hiekkakankaalla ajellut.No,minä heikkouskoisena vein auton muutama kuukausi oston jälkeen ruosteenestofirmaan ja pyysin pohjalle olisko ollut höyry-vai kuumavesi painepesun.Hiekkapölyn alta tuli esiin kuin tehdasuusi pohja.Arvatkaapas ketuttiko?
Ostin sitten(tosin liikkeen kautta) saman kaverin -91 Jetan.Ja varmasti en vienyt autoa mihinkään pohjan putsaukseen ostotapahtuman jälkeen.
Nämä superöljytyt autot on myös joskus järkyttäviä, varsinkin sellaiset mistä tuota pohjaa ei ole ikinä pesty, se paksu töhkä tekee jossain vaiheessa taskuja joihin kosteus pääsee , jne. eli oikea veto tuo pohjan pesu välillä!
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Tammikuu 05, 2014, 23:35:38 ip
Vastaus #230

Timo Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haettiin Vesalle KX Kalixista perjantaina ja laitettiin K1 rattaile lauantain vastaisena yöllä.
[/quote]

Moi Jukka, onks toi kuvan K1:n se folkkarintuhoojashopperi?

terv.TT

Tammikuu 06, 2014, 20:29:00 ip
Vastaus #231

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve Timppa, ei oo tuo, vaan tämä on se.

[ylläpito on poistanut liitteen]
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Tammikuu 07, 2014, 22:41:45 ip
Vastaus #232

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kelekka onneton ei rupia käymhään. Vaihettiin katkennu ohjausakseli lopultaki uuteen, ja tieten innoissaan, että nyt pääseepi ajelemhan. Mutta ei. Uutta pensaa tankisa, uuet tulpat, kipinä on hyvä ja aina vain kastellee tulpat. Välisä saattaa hetken pari käyäkki, vaan ei tarpeeksi. Häätyy vissiin kaasarit purkaa ja puhistaa, jos se vaikka auttas. Pohjaroput käytin auki ja ihan täynä net oli pensaa. Toelaki toivon ettei se ole kehittäny itteensä mithään oikiaa vikkaa.

Tammikuu 08, 2014, 09:14:38 ap
Vastaus #233

Harri Kauranen

• Vieras
No tänään ois toi kaks heppanen Marine perämoottori otettava auki.Oli pytyssä noin viis milliä "ruostetta" ja pojat käynny varkaissa,joten kaasari vipuineen oli kadonnut.Mutta meinaan kuitenkin askarrella siihen kuntoon,että saan savut kyseisestä moottorista.

Tammikuu 08, 2014, 12:01:33 ip
Vastaus #234

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
3 Speedin purkua aloittelin.Kun ei ole viitenkymmeneen vuoteen tullut purettua niin on pakko ottaa kuvia ja merkitä vaijerien säädöt yms. .Ja tietysti Siwasta minigrip-pusseja että on sitten joku tolkku kun rupee kasaamaan eikä jää paljon ylimääräisiä pultteja.
Onneksi ei ole mikään paniikki.Oikeastaan rungon maalaus on suurin homma.Ja sitten joitain osia on koetettava Jyväskylästä hommata.Äänenvaimennin,sarvet ja ehkäpä lokarit.Jaa,termostaati pitäis löytää Ankeriin.

Tammikuu 23, 2014, 12:37:40 ip
Vastaus #235

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään meinaan saada ekankerran onnistuun ton nikkelöinnin.Mulla olis tommonen polkupyörän vanha soittokello tossa tallin pöydällä.Kaveri sen jo kuparoi ja siihen laitan nikkelin päälle.Lainassa mulla on velipojalta tommonen ite tehty virtalaite.Laite on todella simppeli,siinä on portaaton säätö 0-noin 22 volttiin.Ajattelin laittaa nyt ensin kylpyyn ja tarjota suunnilleen kolmea volttia pari kolme tuntia.Kai sillä jo jonkunlaisen pinnan saa aikaseksi.Tarviihan niitä osia käydä pyörittelemässä vartin välein,mutta aikaa on.Aamulla korjailin vanhaa akkulaturia,piru kaksi diodia pamahti ja mulla ei nyt ollu ainootakaan uutta laittaa siihen tilalle.Oli pahus oikarissa pari piuhaa,enkä huomannu,ennen kuin savu nousi.

Tammikuu 23, 2014, 14:45:50 ip
Vastaus #236

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla oes nyt seoroovana vuorossa Panasonikki-kolomostelevisioonin virtakatkoksen ehtiminen.

Kylymänä joutuu monta minnuuttia sitä jo nyrkillä avittammaan, ennenkun suostuu jiämään kuva näkyviin. Tuon suan tutkia ite kun siinä ei ou sitä "Takakannen saa avata vain ammattimies!" varotustarroo.
Mutta jos ei minusta kuulu viikkoon mittään, niin suattaa olla että ei ou telviisio tullu kuntoon. ::)
-pena-

Tammikuu 23, 2014, 19:55:23 ip
Vastaus #237

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mulla oes nyt seoroovana vuorossa Panasonikki-kolomostelevisioonin virtakatkoksen ehtiminen.

Kylymänä joutuu monta minnuuttia sitä jo nyrkillä avittammaan, ennenkun suostuu jiämään kuva näkyviin. Tuon suan tutkia ite kun siinä ei ou sitä "Takakannen saa avata vain ammattimies!" varotustarroo.
Mutta jos ei minusta kuulu viikkoon mittään, niin suattaa olla että ei ou telviisio tullu kuntoon. ::)
On siinä panasonikissa sitten isompi vika jos se hehkuttaa noin pitkään. Tuo meidän kolmos thompsoni näyttää kuvan vihreänä, mutta asettuu normaaliksi ihan ekalla laakilla kun täräyttää kämmensyrjällä oikeaan ylämummoon. Noin puolen tunnin välein on uusittava laaki.

Kuulema sisällä oleva pöly aiheuttaa semmosta. Täytyy kantaa pellolle, pestävä liuottimella ja lopuksi näytettävä painepesuria?  :)

Tammikuu 24, 2014, 00:02:16 ap
Vastaus #238

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuo "potkasemalla" korjautuvat viat on yleensä ihan silmin nähtävissä, kun tutkailee piirilevyä. Tavallisesti joku tinaus on löysännyt irti.

Saat sinä Pentti sen takakannen aukasta, vaikka siinä se tarra oisikki. Ei siinä tarrassa sanota minkä ammatin evustaja pittää olla, kuha ov vaa ammattimies.

Tammikuu 24, 2014, 02:24:52 ap
Vastaus #239

Kari Vähäkainu

• Vieras
Nuo "potkasemalla" korjautuvat viat on yleensä ihan silmin nähtävissä, kun tutkailee piirilevyä. Tavallisesti joku tinaus on löysännyt irti.

Totta. Korjasin yhden tv:n niin että otin takakannen pois ja ujutin rautalanka/nippusidepatentin sisälle ja sillä kiristin osia nippuun. Alkoi jopa toimimaan :D