Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016422 kertaa)

Lokakuu 12, 2014, 20:16:53 ip
Vastaus #315

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jyrsittiin uusi sisäkierre pakoputken turpamutterille. Ducatin heikkous, jos mutteri pääsee löystymään, pakokaasuresonanssi hakkaa turpamutterin ulos juurineen. Täyttöhitsaus, avarrus varsijyrsimellä polaarisesti ja kierteen jyrsintä yksileikkuisella terällä.

Hieno työtä ! Eikö tuo kannattaisi jollain sinettilangalla jo lukita ettei pyörähdä uudestaan,tai keksiä jokin siistimpi lukitus (kuin se rautalanka ja reiät sille).Aika homma kuitenkin korjata kun pitää purkaakkin..

Lokakuu 12, 2014, 21:17:22 ip
Vastaus #316

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Hyvin tehty tuo, onkohan sama ongelma L-moottoreissa?  Vaikka kuinka kiristää (hihna-avaimella) turpamutterin, se kuitenkin löystyy. Jonkinlaista sinettilankaa olen yrittänyt viritellä. Pitäisi kai hankkia oikeanmallinen turpamutteriavain.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 13, 2014, 10:32:22 ap
Vastaus #317

Harri Kauranen

• Vieras
No nyt tänään tota tipan konetta tossa vielä pyörittelen.No oikeastaan nyt siinä ei ole mitään tehtävissä,kun ostin ranskasta siihen uudet putket,männät ja renkaat.Tarvii vaan odotella,että posti ne tuo joku kaunis päivä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 13, 2014, 10:33:39 ap
Vastaus #318

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Vaikka kuinka kiristää (hihna-avaimella) turpamutterin, se kuitenkin löystyy. Jonkinlaista sinettilankaa olen yrittänyt viritellä. Pitäisi kai hankkia oikeanmallinen turpamutteriavain.
Enpä ole nähnyt minkä mallinen tämä mutteri on,mutta oliskohan siihen mahdollista kiristyksen jälkeen vaikka porata kylkeen lukitusruuvi-siis tuohon kanteen,pakoaukon kylkeen ? Silleen hienosti,ettei kierre vaurioituisi..

Lokakuu 13, 2014, 20:52:39 ip
Vastaus #319

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
-56 Coupe cadillacin pellityshommat rupee valmistumaan. Tänään sain viimeiset lattiapellit paikoilleen peräloottaan, vielä muutama korin palkki sovitella paikoilleen ja muutaman paikan oikaisu niin olis tuokin valmis.
Taas hauska auto siinä mielessä että sai hakea korjauspalat (kynnykset, takahelmat, etulattiat, jne, jne) Hartmannilta....
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Lokakuu 13, 2014, 21:27:33 ip
Vastaus #320

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
CNC-kone helpottaa huomattavasti noita kierteiden koneistuksia.
Olen joskus kärkisorvissa korjannut vastaavan tapaisia.
Kannen kiinnitys on ihmeellisen näköinen.

L&K.

Lokakuu 14, 2014, 09:10:54 ap
Vastaus #321

Ismo Hakamäki

• Vieras
Jigi on rakennettu sellaiseksi, että eri kuutiotilavuuksiset kannet saadaan laitettua suoraan jigiin vaihtamalla vain spigot joint-ohjauskaulus (vastaa sylinteriputken halkaisijaa eri kokoisissa moottoreissa). Kuningasakselin laakeripesä ohjaa oikeanpuoleisen kiinnityskohdan aina samaan paikkaan. Poikittaistanko on nokka-akselitunnelissa ja painaa kannen jigin tasoa vasten. Pakoaukko tulee aina kohtisuoraan koneen x- ja y- liikeratoja kohti, z-akselin suuntaiseksi. Cnc auttaa kyllä, ohjelma kannattaa säilöä tulevia harrasteita varten. Haas VF 2:ssa -koneessa on onneksi usb-tikulle liitäntä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2014, 09:47:25 ap kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Lokakuu 21, 2014, 10:20:03 ap
Vastaus #322

Harri Kauranen

• Vieras
Aamulla menin talliin ja olikin yön aikana semmonen hylly kaatunut.Se olikin sellanen hempula rimahylly ja tarkoitettukkin väliaikaiseksi.No vauriot jäi tosin aika vähäisiksi,ainoa paha oli toi mun ojavalo,mikä meni aivan säpäleiksi.Ostaisin uuden,jos sopivasti vaan semmosen jostain saan.Voi vaikka laittaa yksityisviestiä tuleen,niin katotaan.No oli siinä roinaa lattialla,ei kamalasti,mutt mitä nyt hyllyille olin kerinny laitteleen.

Lokakuu 21, 2014, 10:46:22 ap
Vastaus #323

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Joko oot Harri saanut ne Riksrattonin hiilet haalittua kotiin ?
Vai onkohan siellä joku tallitonttu ollu yöaikaan niitä asentamassa ja vahingossa törmäillyt hyllyyn :)

Lokakuu 21, 2014, 10:54:49 ap
Vastaus #324

Harri Kauranen

• Vieras
Hiilet löyty ja aivan sopivatkin vielä,olivat jonkin auton lämmitylaitteenmoottorissa.Olis sellaset autosähköstäkin saannu,mutta nyt just heillä ei sellasia ollu.Kyllä hylly ihan omia-aikojaan kaatu ja vasta mä sen paripäivää sitten sinne veinkin.Se oli sellanen ,rimat nurkissa ja neljä hyllyä hylly.

Lokakuu 26, 2014, 08:39:30 ap
Vastaus #325

Harri Kauranen

• Vieras
Oiskos jollakulla romuissa tommosta ojavaloo,ton särkyneen tilalle.Ei tosin sais maksaa paljoakaan,eli edulliseti.

Lokakuu 26, 2014, 08:44:24 ap
Vastaus #326

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole ojavaloa. Mutta jouten on semmoinen hakuvalo tuulilasin pieleen eli katonkulmaan, jonka kahva ohjaamon puolelle.
Kahvasta kääntelemällä ja pyörittelemällä saa valon viskautumaan eri suuntiin.
Tämän saa kun ja jos luulee haluavansa ken.

Lokakuu 26, 2014, 09:39:46 ap
Vastaus #327

Harri Kauranen

• Vieras
Mikähän ois viimenen vuosimalli,johon kyseisen hakuvalon vielä saa asentaa.Tästä aiemmin oli kavereiden kanssa keskustelua ja oli aika hajontaa siitä vuosimallista.Muistan nuorena,enolla oli semmonen viikytlukuinen letukka ja siinä oli lokarin kulmassa tommonen hakuvalo.Eli vieläkö -67:n saa asentaa,ettei tarvi hupulla peittää.

Lokakuu 26, 2014, 12:37:50 ip
Vastaus #328

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulle on tärkeetä että tavarat on aena järjestyksessä, ihan pienenä poekana sen jo äeti mulle opetti.

Eipähän nyt sitten tarvii piä verillä niitä tonkia, ottaa vuan aena sen tavaran mitä tarvihtoo siitä mihin sen on ite pannu.  :-\

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2014, 12:40:10 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Lokakuu 26, 2014, 14:16:34 ip
Vastaus #329

Harri Kauranen

• Vieras
 tossa kuvassahan talli on hyvässä järjestyksessä,hiukan pahempi jopa kuin minulla.Tuolta varmaan heti löyty,mitä hakeekin.Sielähän se minun ojavalokin taitaa olla.