Äänestys

Mitä konetta+järjestelmää käytät tavallisesti?

Pöytä-PC ja Windows
41 (45.1%)
Kannettava PC ja Windows
28 (30.8%)
PC ja Ubuntu
9 (9.9%)
iMac ja Mac OS X
3 (3.3%)
Macbook ja mac OS X
6 (6.6%)
Mac ja Windows
1 (1.1%)
Älypuhelin
0 (0%)
Jokin Muu
3 (3.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 80

Kirjoittaja Aihe: Tietokoneesi ja käyttöjärjestelmäsi  (Luettu 14442 kertaa)

Lokakuu 31, 2010, 11:28:10 ap
Luettu 14442 kertaa

heikki.vaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vanhempi Asiantuntija
Heitetäänpä tällainen galluppi sunnuntai-aamun ratoksi. Vapaata kommenttia joukkoon niin saadaan kunnon soppa...!

Ääni vaihtoehto 5:lle. ;D

Lokakuu 31, 2010, 12:22:36 ip
Vastaus #1

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Pitäs saada äänestää useampaa vaihtoehtoa. Ainaki mulla on PC/WIN, PC/Ubuntu, Kannettava/WIN, Kannettava/Ubuntu, ja älykköpuhelin Symbianilla.

Siis niinkun jatkuvassa käytössä, MACkia availen aika harvon.

Olenpa kallellaan siihen suuntaan että näitä kun vertailee niin Linux / Ubuntu on tosi hyvä. WIN härpäkkeetkin on vaan sen takia kun ne on duunin puolesta ja niissä se nyt vaan on valittu olemaan. Omissani on sitte kyllä Ubuntu.

Lokakuu 31, 2010, 14:24:29 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Lainaus käyttäjältä:  link=topic=55089.msg253963#msg253963 date=1288527422
Nonii nörtit.

Mulla on semmonen liikkeestä ostettu peltilaatikko tuolla lattialla, siis luultavasti lattiakone, jossa on vihreä kytkin, jota pitää painaa ennen ja jälkeen käytön. Siitä häviää se vihreä valo.
 Sitten pöydällä tommonen näyttöruutu, missä siinäkin on kytkin. Se on siis pöytänäyttö.
 Ja vielä löytyy semmonen mustalaatikko, jossa siinäkin kytkin ja vinhasti vilkkuva ledirivi. Se on kiva se.

Kerran olin semmosella tietsikkakurssilla ja siellä oli opettaja, joka tiesi tietsikoista kaiken. Se puhu niin nopeesti ja niin paljon, etten pysynyt kärryillä ja jätinkin kurssin, masentuneena ja itseeni pettyneenä, kesken.
 Et kyl mä oon aika uupelo tässä nörttimaailmassa, eikä se sinällään o mikään myyntivaltti.  :(

Joskus tässä ruudussa vilahtaa semmonen; hasta la Vista, eli luultavasti joku espanjalainen sähköpostijutska.  :o

Täällä sitä silti seassa sekoillaan. ;D , vähä niin kala kuivalla maalla.

Hyvin riittää tuo. Se on vähä kun söis Albanialaisessa kuppilassa. Jos mössö on huonoa niin kyllä sen huonoksi tunnistaa. Vaikka ei osaiskaan kertoa miten siitä parempaa tehdään. Ei kaikki voi olla kokkeja.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2024, 10:11:01 ap kirjoittanut Moderaattori1 »

Marraskuu 01, 2010, 12:04:01 ip
Vastaus #3

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Töissä joutuu PC:tä ja Windossia käyttämään.
Kotona iBook ja OS X.
Ja kaikkialla muualla Samsung ja Android.

Marraskuu 01, 2010, 13:26:32 ip
Vastaus #4

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran matalalla nörttiasteikolla, että PC vintoosalla on, sekä kiinteässä että kannettavassa muodossa. Sen verran nörttiasteikon alapäästä poiketen, että pöytäkone on kuitenkin päivitetty hiljakkoin ostamalla ja asentamalla uudet sisuskalut. Tuli varsin tehokas mylly alle neljänsadan.

Vielä pienempi "kannettava" on sitten tuo iPhone, uus tuttavuus. Oli muuten taistelua sen käyttöönotto. Perjantaina ostin ja toimimaan lähti vasta keskiviikkona. Eikä syy ollut käyttäjän päässä. Meinasi mennä hermo, mutta nyt se tuntuu kyllä käytettävyydeltään vakuuttavalta.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Marraskuu 01, 2010, 21:39:59 ip
Vastaus #5

heikki.vaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vanhempi Asiantuntija
Olen positiivisesti yllättynyt että muita kuin windowsin käyttäjiä on jo n. 30% vastanneista..!

Marraskuu 01, 2010, 21:58:38 ip
Vastaus #6

Antti Jokinen

• Vieras
Mulla on miniläppärissä valmiiksi asennettu Win XP, uudempia Windowseja se ei jaksa pyörittää. Koska tilaa oli kovalevyllä, laitoin siihen rinnalle Ubuntun uusimman version, ja totisesti sitä on paljon mukavampi käyttää.

Muutamat F-napit alkoi Windowsissa reistailemaan jo puolen vuoden käytön jälkeen, korjausta ei ole saatavissa ilman Recover- levyä, eikä sitä tietenkään esiasennetun mukana tullut. Koneen myynyt liike tarjoutui sellaisen polttamaan 60€:lla. Sanoin kiitos ei.

Samat napit toimivat täydellisesti Linux-puolella.

Marraskuu 02, 2010, 08:54:12 ap
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olen positiivisesti yllättynyt että muita kuin windowsin käyttäjiä on jo n. 30% vastanneista..!

Taitaa tavallinen vinkkaria käyttävä olla ei-niin-kovin-kiinnostunut tällaisista tietokoneaiheista, pääintressi on mullakin surffaus, valokuvat, MP3 hommat yms eikä niinkään säätö. Ettei niinku ole paljon kertomista :)  Mullon kotona Dell 749e-mallin läppäri (maksoi 749 euroa, siitä mallinimi), siinon Windows seiska. Hyvin pelaa, koputtaa puuta hän. Kone ollut käytössä kesäkuusta, sitä edellinen Fujitsu 399e-malli oli kolme vuotta käytössä, Vistalla varustettu, ei oikein koskaan toiminut kunnolla. Ohjelmat tökki, akku sippasi, mutta vaimo väänsi sillä graduaan niin en tohtinut alkaa käyttistä nutaamaan uusiksi. Töissä Lenovojoku ja Windows siinäkin.

On mulla joku Linux asennusromppu olemassa ja Mäkkiäkin olen harkinnut mutta jaksaako sitä opetella uusia metkuja enää. Vähän niinkuin vaihtaisi auton petaalien paikkaa vain siksi että vasurilla on muka parempi painaa kaasua. Vaikka sitten samalla saisikin sujuvammin toimivan auton :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 02, 2010, 09:29:14 ap
Vastaus #8

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pedaalivertaus ontuu.
Mulla on kaikissa koneissa Linux. On niissä Windowsitkin, mutta vain Sampopankin ja Epson-skannerin vuoksi; ne kun ei kumpikaan suostu toimimaan tyydyttävästi (=heti ja juuri niin kuin käsken) Linuxilla.
Iphone sitten taas on ihan huono laite. Keskimäärin kerran päivässä se taskussa ollessaan napsauttaa ittensä äänettömäksi; selvä suunnitteluvirhe. Mutta vatupassin ja kompassin vuoksi ihan lyömätön puhelimena.
Sovita noi sitten äänestysvaihtoehtoihin.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Marraskuu 02, 2010, 16:27:12 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Iphone sitten taas on ihan huono laite. Keskimäärin kerran päivässä se taskussa ollessaan napsauttaa ittensä äänettömäksi; selvä suunnitteluvirhe. Mutta vatupassin ja kompassin vuoksi ihan lyömätön puhelimena.

Perskuta, mulla taasen on Bilteman 400mm vatupassi, mutta ei sillä voi soittaa. Pitää vettä kyllä ja on melko kestävä muutenkin. Käyttöliittymä on erittäin ymmärrettävä, vaikken tietoliikenneinsinööri olekaan. Kelloa tai kompassia siinä ei ole, mutta työmaat on mulla sen verran pieniä että jotenkin sitä löytää kahviaikaan keittiöön muutenkin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 02, 2010, 16:44:31 ip
Vastaus #10

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta vatupassin ja kompassin vuoksi ihan lyömätön puhelimena.

Vatupassia ei ollut kyllä tuossa mun, mutta sen saanee siihen ladattua.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Marraskuu 02, 2010, 19:58:06 ip
Vastaus #11

heikki.vaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vanhempi Asiantuntija
Lainaus
Sovita noi sitten äänestysvaihtoehtoihin.

No ton vuodatuksen perusteella PC ja Ubuntu on mitä TAVALLISIMMIN käytät.

Lainaus
On mulla joku Linux asennusromppu olemassa ja Mäkkiäkin olen harkinnut

Kerran surffausta ja valokuvia harrastat, ja hiukan musahommia niin suosittelen mäkkiä lämpimästi. Jos epäilyttää, niin hae gigantista kone. Sen saa palauttaa veloituksetta 30pv aikana ilman mitään syytä...jos enää haluaa palauttaa. :laugh:

Marraskuu 02, 2010, 20:14:45 ip
Vastaus #12

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tasa-arvoa kansalle! Vaihtoehdoissa on eritelty pöytä- ja kannettava PC Wintoosan yhteydessä, mutta ei Linuxin. Selvä virhe; sakkoa, putkaa, vankilaa!

Onkos toi omenaslaissi tiivis? Läikytin juuri reippaasti punaherukkaviiniä iphonen päälle.
      www.hannukolm.com

Marraskuu 02, 2010, 21:10:31 ip
Vastaus #13

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Kaks läppäriä Win seiskalla. Toisessa sisäinen mokkula reissunpäälle, toinen olohuoneen pöydällä sohvan vieressä. Macbook ja OsX jotta voi keskustella Mäkkärien kanssa Mäkin ylivertaisuudesta. Eivät ole juurikaan enää väittäneet, kun voi perustellusti kumota.
Toisessa huoneessa vielä pari pöytäkonetta; toisessa Win98 ja toisessa WinXP. Kaikki vanhat ohjelmatkin näin toimivat.
Linuxit on kyllä kokeiltu, mutta.....
Kymis

Marraskuu 02, 2010, 21:19:09 ip
Vastaus #14

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ai niin, meinasi unohtua. Vanhempi kannettava 386, johon latasin 3.1 Wintoosan ja 5.1 DOSsin. Ihan kiva paketti, mutta v*ttumainen pasianssia pelatessa; näyttö nääs on mustakeltainen.
Siihen ei varmaan saa kunnollista (=Linux) käyttistä höpönpöpönpöpön(=Wintoosa) sijaan?
      www.hannukolm.com