Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198990 kertaa)

Heinäkuu 19, 2015, 12:38:46 ip
Vastaus #255

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös Kaustisella toimi näitä Kalevalaisia jäsenkorjaajia ? Mittaavat jalkojen pituudet ja vetävät raajat sitten saman mittasiksi ? En tiedä toimiiko, mutta luulisin että jos joku paikka on vaikka 40 vuotta ollut vinossa, niin ei se yhdellä nykäisyllä jää siihen mihin halutaan. Kyllä niillä luilla on taipumus hakeutua samaan asentoon missä ne on aina olleetkin, ellei niitten ympärillä olevia lihaksia samalla aktivoida. En tiedä, mutta näin olettaisin. Olis tietty joskus mielenkiintoista käydä ammattilaisen käsiteltävänä, kun tahtoo nuo nivelet paukkua joskus ittelläkin.

Heinäkuu 19, 2015, 12:59:51 ip
Vastaus #256

Kari Vähäkainu

• Vieras
Juu, täällä Kaustisella on Kansanlääkintäkeskus, Kaustisen jäsenkorjaus sekä useita yksityisiä jäsenkorjaajia. Vaimokin osaa laittaa nikamia paikoilleen mutta hankalammat ja vaarallisemmat (niska, rintalasta, sisällepainunut nikama ym) täytyy käydä muualla laitatuttamassa. Polvet mulla on myös herkkiä menemään paikoiltaan, joskus saan itse ne paikoilleen, joskus tarvitsen siihen apua jos on pahasti mennyt.

Kaustinen on kansanlääkinnän ja kalevalaisen jäsenkorjauksen kehto, täällä on myös alan opetusta. Joskus mietin että kuinkahan kipeitä ja vaivaisia muualla Suomessa on kun täällä missä alan parantajia on paljon, on heille joskus tosi hankala saada aikaa. Ruuhkaa on. Potilaita tulee ympäri Suomen jopa bussilasteittain. Myös astmaatikoille ja muille hengitystiesairauksista kärsiville on hoitoa, suolahuone on kuulemma tehokas apu.

Jalat voivat tosiaan olla erimittaiset ja se käy selkänikamien päälle. Toinen syy jalkojen erimittaisuuteen on jos ns kolmioluu on alaselästä paikoiltaan, silloin pitää tehdä ns perskynkkää eli potilas istuu tasaisella alustalla, kumartuu eteenpäin, nousee siitä hitaasti ylös ja samalla jäsenkorjaaja ohjaa peukaloillaan nikamaa paikoilleen. Joskus menee ekalla yrittämällä paikoilleen, joskus toimenpiteen joutuu tehdä useamman kerran.

Yksi yleinen syy esim käsien särkyyn ja liikeradan huonontumiseen on jos kainalossa tai kyynärpäässä on jänne päässyt muljahtamaan väärälle puolen. Mulla on sitäkin ongelmaa korjattu useaan otteeseen, nyt se vika on onneksi jäänyt unholaan (täytyy koputtaa puuta).

Heikot ja jumiutuneet lihakset ovat yleisimmät syyt nikamien paikoiltaan menoon. Mulla selkä- ja niskalihakset surkastuivat kun jouduin olla pitkiä aikoja sänkypotilaana silloin kun oli pumpussa tukkeutumia, ei yksinkertaisesti kyennyt liikkumaan. Nyt voimistelen ja venyttelen ahkerasti vähän väliä ja se on tuntunut tepsivän. Myös mopolla ajo on hyvää liikuntaa (varsinkin maastoajo) selkä- ja niskalihaksille (kypärän paino tehostaa niskan voimistumista). Vaikka selkälihakset olisivatkin huippukunnossa mutta vatsalihakset retuperällä niin sekin aiheuttaa selkänikamien paikoiltaanmenoa.

Niinkuin Petteri sanoi, jos jokin paikka on ollut pitkään sijoiltaan ja se laitetaan paikoilleen niin kyllähän se on tosi herkkä menemään heti uudestaan vanhoille sijoilleen. Siksi saattaa joutua käymään useamman kerran laitatuttamassa uusiksi. Rahaahan siinä menee mutta eipä niiden kipujenkaan kanssa herkkua ole, mieluummin maksan siitä että kivut lähtee kuin kärsin niitä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2015, 13:10:34 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Heinäkuu 19, 2015, 20:16:45 ip
Vastaus #257

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kipujen kanssa taistellaan, olin omalääkärillä ja joku muu oli uusinut mun Diapam respan ja paketissa luki että rauhoittava lääke. Sanoin ettei mua tarvi rauhoitella vaan kirjoitat uuden respan ja sitten että kipuun kuten 7V olen sitä syöny, niin tyttö kirjoitti ja vielä englanniksi kun lähdemme lomalle heti kun koirasta loppuu virta. Ensviikon perjantaina vanhus täyttää 11V, soon paljon yli 50Kg Dopermannille, selkä ja takajalat kipeät niinkuin mulla ja mulle ei ole ehdotettu sitä viimeistä piikkiä. Pienellä kipulääkityksellä ajaa metsässä oravia takaa, ei valita ja syö hyvin + nukkuu vieressä kiltisti. Mun uus auto on matala ja pääsee hyvin kyytiin, rannassa jää autoon vaikka ovi on auki, ennen juoksi ympyrää.

Tällä meinaan että meillä on kaksi kipu potilasta, samat viat joten yhdessä mennään. Jaksamista kaikille.

Heinäkuu 30, 2015, 20:34:42 ip
Vastaus #258

Kari Vähäkainu

• Vieras
Jumaleissön, tänään ei ole mennyt yhtäkään nitroa!!! Melkein kaikkea on tullut kokeiltua helvetillisten rintakipujen poistamiseksi eikä mikään ole auttanut. Kokeilin piruuttani aamulla jättää toisen diabeteslääkkeen ottamatta ja siinä se oli! Se pirulainen on tehnyt elämästäni yhtä helvettiä.

Heinäkuu 31, 2015, 18:16:11 ip
Vastaus #259

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli tuosta Eeron valokuvasta mieleen että oliko kovat kivut kun otit tuon kuvan, vai miten se helottaa niin punaisena ? Siellä etelässä vissiin paistanu aurinko jossain välissä ?  ;D

Heinäkuu 31, 2015, 18:47:49 ip
Vastaus #260

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla oikea polvi kahdesti leikattu ja nyt kasvaa rustoa, meinaa päästä rappuja ales. Epikriisit ja mangneettikuvat on lähetetty Tampereelle, ei onnistu sillä puudutuksella selkäytimeen ku selässä se murtuma, sydämen takia eivät uskalla nukuttaa. Sanoin että otan kotiapteekista lääkkeet ja sidotte sitten kiinni, lisää kipua ette kykene mulle aiheuttamaan. Kun tässä taannoin otettiin reidestä koepala kysyttiin haluanko että pistää kerran vai kaksi, kaksi olisi ollut ensin puudutus ja sitten se pala. Käskin ottaa sen palan ja samaa kysyttiin ku otettiin selkäytimestä näyte, eihän kumpikaan herkkua ollut mutta ei oikeaa kipua.

Heinäkuu 31, 2015, 19:27:55 ip
Vastaus #261

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Myötäkärsin Eeron kanssa,kivut ja säryt,aurinkonpanema naama ja muut vitutukset mutta 3 viikkoa ilman Haieissiä,voi mahoton,saattaa tulla jo vieroitusoireita? :(

Elokuu 03, 2015, 18:48:02 ip
Vastaus #262

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Enpä ole omimassa kipua, etsin kohtalon tovereita. Meitä tuntuu löytyvän, huono homma. Olen saanut apua siskon lääkäri ystävältä, se sanoo että Suomen kivunhoito on alkeellista. Oli reilu 10V Amerikassa ja eron takia muutti takaisin, antoi piikin kankkuun ja nukuin 6T. Kolme vuorokautta valvoneelle oli Amerikkaa.

Elokuu 03, 2015, 19:24:04 ip
Vastaus #263

Kari Vähäkainu

• Vieras
Enpä ole omimassa kipua, etsin kohtalon tovereita. Meitä tuntuu löytyvän, huono homma. Olen saanut apua siskon lääkäri ystävältä, se sanoo että Suomen kivunhoito on alkeellista. Oli reilu 10V Amerikassa ja eron takia muutti takaisin, antoi piikin kankkuun ja nukuin 6T. Kolme vuorokautta valvoneelle oli Amerikkaa.

Sitä ei tajua kuinka luksusta on saada nukkua täydet yöunet ennenkuin on kuukausia kituuttanut tunnin, parin tunnin yöunilla. Siksi ymmärrän täysin Henryn autuuden. Olen nyt muutaman yön saanut nukuttua normaalit yöunet ja vähän extraakin pitkään kestäneen univajeen vuoksi, olo on kuin maailman valtiaalla. En yhtään ihmettele että univajetta käytetään kidutusmuotona, se saattaa murtaa kovimmankin häiskän.

Elokuu 03, 2015, 19:58:46 ip
Vastaus #264

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koitin kerran ostaa Melatoniiniä joka on respa vapaata, eivät myyneet ku on niin paljon muita lääkkeitä. Menin autoon ja soitin neurologille joka sanoi ettei se herran jumala ole edes lääkettä, pannaanko 10 Mg vai mitä. Sanoin olevani apteekin pihassa 2Mg riittäisi, sanoi että mene takasin apteekkiin ku hän laittoi sulle just reseptin, no nyt sitä sitten sai. Hiton hyvä unettomuuteen, ei ole aamulla pää pökkyrällä. Kerran kaksi viikossa otan, niin tulee nukkumatti.

Elokuu 03, 2015, 21:46:06 ip
Vastaus #265

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
3. elokuuta -75 eli siis 40v sitten jouduin MP-onnetomuutten, VWkupla kääntyi eteen vasemmalle, vauhtia n.100 /h, alla Tuutti. Sen jälkeen oikea olkapää ja käsi halvaantunut. Kaikki meni hyvin tuon siitä saadun hermokivun kannsa tuonne vuosituhannen vaihteeseen, mutta nyt vain pahenee.
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Helmikuu 21, 2016, 10:48:29 ap
Vastaus #266

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyll oman selkärankareuman kivut on mitättömiä kun vertaa Arssin tilanteeseen. Surko tulee poikaa  :(   http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001122578.html

Maaliskuu 08, 2016, 09:46:21 ap
Vastaus #267

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin eilen keskus-sairaalassa, ortopedian polilla, laittovat tekonivel leikkausjonoon :)

Maaliskuu 08, 2016, 10:26:49 ap
Vastaus #268

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Koitin kerran ostaa Melatoniiniä joka on respa vapaata, eivät myyneet ku on niin paljon muita lääkkeitä. Menin autoon ja soitin neurologille joka sanoi ettei se herran jumala ole edes lääkettä, pannaanko 10 Mg vai mitä. Sanoin olevani apteekin pihassa 2Mg riittäisi, sanoi että mene takasin apteekkiin ku hän laittoi sulle just reseptin, no nyt sitä sitten sai. Hiton hyvä unettomuuteen, ei ole aamulla pää pökkyrällä. Kerran kaksi viikossa otan, niin tulee nukkumatti.

En tiiä minkälaista Melatoniinia otat, mutta itte olen huomannut että ne nieltävät pillerit vaikuttavat annoksesta riippumatta suunnilleen saman verran kuin uskovaisten pastillit, eli ei mitään.

Mutta semmonen reseptivapaa imeskeltävä, mikä hajoaa suussa on ihan eri maata, jo 1-2 mg annos ennen maatemenoa tehoaa hyvin, ainakin minulla
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2016, 16:41:21 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 08, 2016, 13:35:49 ip
Vastaus #269

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse asiassa olen tottunut kaikki tabletit sulattelemaan kielen alla, aineet menee mahassa hukkaan. Oppi tuli ajasta jolloin liottelin Temgesic tabuja, Diapamin teho tuplautuu ja silmät rupeaa lupsahtelemaan. Määrän sai puolittaa heti, rauhoittava lääkehän se on mutta mulla lukee kipuun.