No ilmankos minun tekee ajoittain mieli oikein rasvasta ja suolaista grilliruokaa, silloin tekee gutaa ranskalaiset botnialla. Kummasti olo petraantuu sellasen aterian jälkeen, tosin röörit ei niinkään tykkää.
Rasvasaarna:
Rasvaa pitää kyllä syödäkkin eikä se mitään röörejä tuki,ne ajatukset joutaa jo romukoppaan.
Niissä "huonoissa rasvoissa" on sitten muita huonoja vaikutuksia kylläkin..siis auringonkukka-ja palmuöljyissä etenkin.
Kookosöljy olis parasta käyttää,nykytiedon valossa,kaikkeen-paistamiseen ruoanlaittoon ylipäätään ja leivän päällekkin sopii hyvin. Sitä saa myös mauttomana joka ei maistu kookokselta.Oliiviöljyn nyt kaikki tietääkin..
Tai sitten ihan oikeaa voita sitä voi suositella.Mutta ei niitä kissanrasvoja,ainakin valtaosoa niistä on "huonoja".
Itse käytän paria tiettyä merkkiä(Ingmariini/Voimariini) sen nuukempi en tuosta asiasta jaksa olla vaikka olen tietoinen.
Ja kookosta on pari 500gr purkkia nytkin avattuna.Mauton sekä aito kookos joka on todella herkkua kahvinkin joukossa

Suolasaarna:
Suolaa pitää syödä että aivot pelaa.Ne ovat sikäli kuin akku.Pelkkä vesi ei riitä vaan suolavesi.
ja puhdistamatonta merisuolaa sitä saa hyvistä ruokakaupoista tai luontaistuotekaupasta ja on halpaakin vielä.Vuorisuola ei ole ihan niin hyvä ja prosessoitu "tavallinen kaupan suola" on lisätystä jodista huolimatta myrkkyä ja siitä on poistettu varmaan 86 hyvää luonnonmineraalia ja hivenainetta jotka löytyy noista ensinmainituista.
Lisänä voi käyttää merilevästä tehtyjä jodipuristeita,nekään ei ole kallita.