Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 199005 kertaa)

Helmikuu 10, 2015, 20:37:49 ip
Vastaus #225

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ton vakuutusyhtiön päätöksen vuoksi nousi sen kokoinen kupla ottaan että kiipesin tonne kuorma-autoon ja pistin pyörät pyörimään siinä kun pomppi päivän sisäänulos tyylillä niin joku paikka naksahti kohilleen lähti säryt ja kivut ainoastaan oikea jalka on turta ja välillä vapisee kun horkassa saapi nähtä miten huomenna monotoimii.

Maaliskuu 05, 2015, 18:43:37 ip
Vastaus #226

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ton vakuutusyhtiön päätöksen vuoksi nousi sen kokoinen kupla ottaan että kiipesin tonne kuorma-autoon ja pistin pyörät pyörimään siinä kun pomppi päivän sisäänulos tyylillä niin joku paikka naksahti kohilleen lähti säryt ja kivut ainoastaan oikea jalka on turta ja välillä vapisee kun horkassa saapi nähtä miten huomenna monotoimii.

Koitas Marko semmosta konstia, joka on minulta vieny jalkakivut monta kertaa veks. Rupeet lattialle seljälles jalat suorana, painat hartiat tonttiin, vedät sen kippeen jalan koukkuun, ja sitten väännät sen väkisin tonttiin sen terveemmän koiven puolelle. Ja jos kestätvielä, niin vedä ihan silleen riuhtasemalla, niin jos vika on siinä, että iskiashermo jumittaa siinä juurikanavassa, niin se saattaa irrota ja tuska loppuu kohta, ei ihan heti ehkä mutta parin tunnin sisällä. Ja hartiat ei saa nousta lattiasta väännön aikana että lannerankaan tulee vääntö ja nikamavälit aukeaa.

Tätä ei kyllä lääkäri suosittele enkä takaa että kaikilla toimii, mutta mulla, jolla on ahtaat nikamavälit, se auttaa. Enkä kanna vastuuta, ite saa koittaa jokainen, tuntee kyllä jos ei kestä tehdä.

Samalla tavalla sain oikean jalan "pitämään" kävellessä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Maaliskuu 06, 2015, 17:22:03 ip
Vastaus #227

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älkää unohtako vanhaa hyvää keinoa eli tangossa roikkumista, selän nikamat ertaantuu hyvin. Ei tosin ihan ylimmät, itse olen laittanut pyyhkeestä silmukan ja sitten varovasti polvia notkistaen kevyeen hirteen. Mulla kuuluu jumalaton naksahdus ja koiron kanssa lattialle maate vartiksi, ylös nousee uusi mies. Samassa tangossa mulla nyrkkeilysäkki, harjoitus hanskat käteen ettei ranteet mene. Sitten niin kauas säkistä että just onnistuu koskea ja lyönti kiertää selkää eikä sekään ole hullumpaa, sama josei jopa parempi tulos kuin kalliissa fysikaalisessa. Sitten vielä katkaistu harjanvarsi jolla toisella kädellä autetaan toinen kösi ylös.

Tässä yhdet keinot jotka mulla toimiin, nikama murtunut ylhäältä ja alemmat on kasvamassa yhteen joten hermot on pinteessä ja mikään lääke ei auta jos hermoa jokin painaa, tai auttaa jos lääke vie tajun.

Huhtikuu 27, 2015, 14:50:18 ip
Vastaus #228

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä sattuu ja tapahtuu, 5 päivää sairaalassa. Tulehdusarvot yli 400 ja nilkka ihan punainen, ruusua veikkasivat mutta eristyksessä maattiin. Ei ollut ruusu vaan joku muu pöpö, no antibiootit toimi kun oli jo puhetta kotisairaan hoidosta joka olisi pistänyt antibiootit suoneen. Olisivat vielä pitäneet sairaalassa kun eivät saaneet sokereita alas ja ketoaineita oli liikaa, diabeetikon pitää syödä hiilareita että insuliini toimii. No näin kranttu ei saanut syötyä sairaalan moskaruokaa ja leipä oli tummaa jota en syö, pyysin näkkileipää mutta ei ole. Vaimo toi mulle krilliltä ruokaa ja arvot parani heti, nyt vaalean paahtoleivän parissa on arvot normaalit.

Jalka ei vaan mahdu kenkään ja särkyä on, onneksi tottunut särkyyn. Tuli taas sitkuteltua kotona, lanssia tilatessa sanoivat et ensin katsovat ja jokin pikakoe sormen päästä ja piuhat rintaan. Niin lähettiin pillit päällä sairaalaan, kokemus tämäkin.

Huhtikuu 27, 2015, 14:58:01 ip
Vastaus #229

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mulla oli aika helvetillinen viikonloppu rintakipujen parissa, alkaa vaikuttaa siltä että pian on taas aika mennä pallolaajennukseen kun pumpun röörit taas tukossa.

Ai diabeetikon pitää syödä hiilareita? No ilmankos minun tekee ajoittain mieli oikein rasvasta ja suolaista grilliruokaa, silloin tekee gutaa ranskalaiset botnialla. Kummasti olo petraantuu sellasen aterian jälkeen, tosin röörit ei niinkään tykkää.

Huhtikuu 27, 2015, 17:56:27 ip
Vastaus #230

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No minä olen jo paremmassa kunnossa eikä vieläkään ole löydetty vikaa,Ensimmäinen tohtori intti lihastulehdukseksi ja seuraava jotta lonkka paskana vaan eipä niissä kuvissa ollut mitään nähtävää.Viime viikolla kävin yhden kaverin emännän vastaanotolla ei tosin tiennyt tästä mitään mutta tutki ja tuli siihen tulokseen että iskias hermon juuren tulehdus L4 hermossa ja teki lähetteen turkuun,Buranaa on syöty siihen malliin ettei pitäis mitään särkeä puoleenvuoteen no ei särje mutta oikea jalka tuntuu omituiselta aivan kun olis sahanpurua sukissa pistelee kokoajan ja voimaton.

Huhtikuu 27, 2015, 18:48:11 ip
Vastaus #231

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ai diabeetikon pitää syödä hiilareita?
No ainakin pitää syödä usein päivän mittaan eikä nopeita hiilareita(viljaa ylipäätään).
Usein pitää syödä siksi että verensokeri pysyy tasaisena ja hitaita hiilareita samasta syystä !
Vaalea leipä esim tekee semmosen nopean piikin sokeriin ja pian se taas laskee sen jälkeen.
Tuommonen rumba pidemmän päälle alkaa ylläpitää tulehdustilaa elimistössä.
Jotkut sietää viljaa paremmin toiset ei lainkaan,sitäkään ei voi siis yleistää vaikka itse yritän välttää viljan käyttöä ruokana kuten moni valistunut nykyään.Kumminkin syön toki silloin tällöin muttei jokapäivä.

Sun,ja Henkan kannattaa lukea Antti Heikkilän "Diabetes"kirja.Juttelin hetki sitten tästä asiasta ravintoterapeutin kanssa kun näin nämä viestit.Niin muistan vielä jotain mitä piti kirjoittaa.

Omin päin jos oisin tänne ryhtynyt saarnamaan niin oisin laittanu teille hiilarit pannaan kokonaan  ;D

Huhtikuu 27, 2015, 18:56:43 ip
Vastaus #232

Kari Vähäkainu

• Vieras

Ai diabeetikon pitää syödä hiilareita?
No ainakin pitää syödä usein päivän mittaan eikä nopeita hiilareita(viljaa ylipäätään).
Usein pitää syödä siksi että verensokeri pysyy tasaisena ja hitaita hiilareita samasta syystä !
Vaalea leipä esim tekee semmosen nopean piikin sokeriin ja pian se taas laskee sen jälkeen.
Tuommonen rumba pidemmän päälle alkaa ylläpitää tulehdustilaa elimistössä.
Jotkut sietää viljaa paremmin toiset ei lainkaan,sitäkään ei voi siis yleistää vaikka itse yritän välttää viljan käyttöä ruokana kuten moni valistunut nykyään.Kumminkin syön toki silloin tällöin muttei jokapäivä.

Sun,ja Henkan kannattaa lukea Antti Heikkilän "Diabetes"kirja.Juttelin hetki sitten tästä asiasta ravintoterapeutin kanssa kun näin nämä viestit.Niin muistan vielä jotain mitä piti kirjoittaa.

Omin päin jos oisin tänne ryhtynyt saarnamaan niin oisin laittanu teille hiilarit pannaan kokonaan  ;D

Juu, olen huomannut että vaalea vilja ei tee mulle hyvää. Sokeriarvot oli mulla aluksi yli 28, nyt ne on jo paljon paremmat eli pyörii kai jossain 13-14 tienoilla. En mittaa arvoja, vedän vaan nappeja naamaan mitä on määrätty (määrä on aivan tapissa).

Huhtikuu 27, 2015, 19:03:39 ip
Vastaus #233

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No ilmankos minun tekee ajoittain mieli oikein rasvasta ja suolaista grilliruokaa, silloin tekee gutaa ranskalaiset botnialla. Kummasti olo petraantuu sellasen aterian jälkeen, tosin röörit ei niinkään tykkää.

Rasvasaarna:

Rasvaa pitää kyllä syödäkkin eikä se mitään röörejä tuki,ne ajatukset joutaa jo romukoppaan.
Niissä "huonoissa rasvoissa" on sitten muita huonoja vaikutuksia kylläkin..siis auringonkukka-ja palmuöljyissä etenkin.

Kookosöljy olis parasta käyttää,nykytiedon valossa,kaikkeen-paistamiseen ruoanlaittoon ylipäätään ja leivän päällekkin sopii hyvin. Sitä saa myös mauttomana joka ei maistu kookokselta.Oliiviöljyn nyt kaikki tietääkin..
Tai sitten ihan oikeaa voita sitä voi suositella.Mutta ei niitä kissanrasvoja,ainakin valtaosoa niistä on "huonoja".
Itse käytän paria tiettyä merkkiä(Ingmariini/Voimariini) sen nuukempi en tuosta asiasta jaksa olla vaikka olen tietoinen.
Ja kookosta on pari 500gr purkkia nytkin avattuna.Mauton sekä aito kookos joka on todella herkkua kahvinkin joukossa  :P

Suolasaarna:

Suolaa pitää syödä että aivot pelaa.Ne ovat sikäli kuin akku.Pelkkä vesi ei riitä vaan suolavesi.
ja puhdistamatonta merisuolaa sitä saa hyvistä ruokakaupoista tai luontaistuotekaupasta ja on halpaakin vielä.Vuorisuola ei ole ihan niin hyvä ja prosessoitu "tavallinen kaupan suola" on lisätystä jodista huolimatta myrkkyä ja siitä on poistettu varmaan 86 hyvää luonnonmineraalia ja hivenainetta jotka löytyy noista ensinmainituista.
Lisänä voi käyttää merilevästä tehtyjä jodipuristeita,nekään ei ole kallita.

Huhtikuu 27, 2015, 19:08:28 ip
Vastaus #234

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Juu, olen huomannut että vaalea vilja ei tee mulle hyvää. Sokeriarvot oli mulla aluksi yli 28, nyt ne on jo paljon paremmat eli pyörii kai jossain 13-14 tienoilla. En mittaa arvoja, vedän vaan nappeja naamaan mitä on määrätty (määrä on aivan tapissa).

Kuulemma suuri osa kansastamme on sairastunut juuri viljan takia.Se vaan ei sovi kaikille ja jyrkimpien mielestä ei kenellekkään gluteenin takia koska elimistömme ei ole vielä ehtinyt tottua siihen.
10 tuh vuotta on siinä hyvin lyhyt aika evoluutiossa.

Huhtikuu 27, 2015, 19:10:51 ip
Vastaus #235

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minen aenakaa nuista kaekenmualiman hömelöejen suosituksista välitä hevon hunppoo, syön mitä mieli tekköö ja mitä sattuu millonkii olemaan.
Maha kyllä ilimasoo jos on sattunu viäree evästä sinne ahtamaan. ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2015, 19:12:25 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Huhtikuu 27, 2015, 19:38:57 ip
Vastaus #236

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä kaksi paahtoleipää ja pari näkkäriä pitää miehen tiellä, sokeriarvot putos heti vaikka ataraksia pistivät lihakseen. Ketoaineet putosi sokerin kanssa, kun eläessäni ole syönyt tummaa leipää niin nyt on turha muuttaa. Enkä syö mitään kissanravoja, hiukan taantunut että oivariini (punainen) menee. Tulehdus meni niveliin asti joten yksi uusi kipukohde tuli, lääkäri lupasi että paranee. Yli 8 sokeriarvot on vaarallisia, neuropaattiset kivut on nurkan takana ja vain opiaatit auttaa, gapapentiinin ja diapamin kanssa. Heti insuliini pistos hoitoon, ei se ole kamalaa kuin aluksi. Kuinka lääkäri antaa olla yli kympin sokereilla, soon hullu ja edesvastuuton.

Huhtikuu 27, 2015, 19:44:28 ip
Vastaus #237

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minen aenakaa nuista kaekenmualiman hömelöejen suosituksista välitä hevon hunppoo, syön mitä mieli tekköö ja mitä sattuu millonkii olemaan.
Maha kyllä ilimasoo jos on sattunu viäree evästä sinne ahtamaan. ::)

Kuule Pena,niitä kaikista suurimpia kaekenmualiman hömelöetä on liäkärit ja liäketeollissuus joihenka käskyläisinä nämä puoskarit toimii  :)
Kiitä vaan onneasi jos et oo vielä niihen listoilla  :)

Huhtikuu 27, 2015, 19:49:44 ip
Vastaus #238

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä kaksi paahtoleipää ja pari näkkäriä pitää miehen tiellä, sokeriarvot putos heti vaikka ataraksia pistivät lihakseen. Ketoaineet putosi sokerin kanssa, kun eläessäni ole syönyt tummaa leipää niin nyt on turha muuttaa. Enkä syö mitään kissanravoja, hiukan taantunut että oivariini (punainen) menee. Tulehdus meni niveliin asti joten yksi uusi kipukohde tuli, lääkäri lupasi että paranee.
Ettei vaan tulehtunu juuri sen "pullan takia"  ;)
Ketoaineiden tuottohan kyllä kasvaa silloin kun hiilareita on vähänlaisesti käytössä.. ::)
Tuohon minun ei kannata enempää kommentoida,kun oma tieto ei riitä.

Huhtikuu 28, 2015, 15:52:52 ip
Vastaus #239

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
''Suolasaarna:

Suolaa pitää syödä että aivot pelaa.Ne ovat sikäli kuin akku.Pelkkä vesi ei riitä vaan suolavesi.
ja puhdistamatonta merisuolaa sitä saa hyvistä ruokakaupoista tai luontaistuotekaupasta ja on halpaakin vielä.Vuorisuola ei ole ihan niin hyvä ja prosessoitu "tavallinen kaupan suola" on lisätystä jodista huolimatta myrkkyä ja siitä on poistettu varmaan 86 hyvää luonnonmineraalia ja hivenainetta jotka löytyy noista ensinmainituista.
Lisänä voi käyttää merilevästä tehtyjä jodipuristeita,nekään ei ole kallita.''

Eikö ne tiejeihimiset oo jo tojistanu aukottomasti, että A) Ihimiset syöpi liikaa suolaa ja B) että olokoon mitä mineraaleja tahansa suolassa niin suolaa niijen saamisen takia ei kannata syyä?

Elikkä, vaikka nuo puhistamattomat suolat oiski vähemmän haitallisia niin aikusen ukon keskimäärästä suolansaantia pitäs pienentää yhteen viiesossan tai kuuesossaan. Kun kaikki lisäsuola sen välttämättömän lisäksi on enempi haitallista kuin hyövyllistä olipa mitä suolaahyvänsä. Kö ne puhistamattomienki suolojen mineraalit ynnä muut kannattaa hommata ihan jostain muualta kö suolasta.

Itekki oon ollu aina melekeen sitä mieltä, että suolasta ei oo terveelle mittään haittaa, mutta sekkään ei näy pitävän paikkaansa. Ylimääräsen suolan käyttö lissää monenlaista ennenaikasen kuolemisen riskiä vaikka sillei justiin nyt näyttäs mittään haittaa olevankaa. Tilastollisesti.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''