Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198888 kertaa)

Toukokuu 02, 2014, 22:02:56 ip
Vastaus #180

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun olette lukenu nää viimeiset viestit niin toivottavasti ymmärrätte kuinka se kurja  oma elämä ei sittenkään ole niin surkea vaan aika hyvä loppujen lopuksi,,, voimia Ristolle ja Henkalle.

Toukokuu 03, 2014, 12:57:49 ip
Vastaus #181

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä sain semmosta hyvin alkoholi pitoista puhdistusainetta josta jää jokin suojakalvo ihoon, pelkkä pesu jättää ihohuokosiin kaikenmoista epäpuhdasta. Tämä lääkärin kokemuksen on hyvä vaikka ei kovin vanha ollutkaan, mulla on olkavarret kuin vauvan pylly. Lisäksi laastari pitää laittaa sydämmen yläpuolelle, saat yksärillä multa sen aineen nimen niin foorumille ei tule piilomainontaa.

Kaveri jolla MS tauti kärsi samoin ja kyseisen aineen käyttöönoton jälkeen kaikki kunnossa, ihohan hautuu aina viikon plastiikin alla ja senhän ny arvaa mitä seuraa. Laastareitakin on erilaisia mutta morffiinin eri versioita vain, liima voi vaihdella. Itsellä vielä mahdollisuus ottaa samaa kielen alle ku joskus loppuviikosta laastarin "virta" vähenee. Älä Risto luovuta, sulla ei ny ole oikein kipuihin perehtynyt lääkäri, neurologian ylilääkäri ja noin 60v ni on kokemusta.

Toukokuu 03, 2014, 18:28:01 ip
Vastaus #182

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vielä jatkoa kivusta, kipu on mielentila johon jotenki tottuu. Mulla ranka murtui ja jäi 16 astetta auki joten on kasvanut kolme niveltä yhteen, kun kumarrun laittaan Busteriin maalarinteippiä niin pamahtaa ku yksi nivel irtosi joten Riston tuntemukset aika tuttuja. Tana ku koiralla myös kasvanu yhteen ja yksi hyppy niin kolmella jalalla käveli, röntgen paljasti kummassakin polvessa ja oikeassa lonkassa irtopaloja. Särkylääkettä peliin niin tossa jaloissa kehrää kuin kissa, iän puolesta se olis piikkiä vaille. En vie sinne kouristelemaan vaan hoidan itse Tri Prabellumilla, sit tuhkataan ja yksin ku en uurnaan haluu kissoja yms. kaniineja.

Kävin pitkään kuntoutuksessa mutta ei muuta kuin lihasvoiman kasvua, sitten neuvo jota Riston kannattaa kokeilla. Kunnon nyrkkeilysäkki 35Kg ja harjoitushanskat ettei ranteet hajoo. Sitten lyödään erikoisesti eli niin kauas säkistä että just yletyt ja lyöt, vaihdat jalkaa mutta sama. Saattaa ottaa kipiää ja huilaat, ainut liike jolla lähellä rankaa olevat lihakset saadaan toimimaan. Putosin kivusta usein polvilleni, sitten saat ne lihakset hallintaan ja ajatuksen voimalla ajat kuin hissiä ylös/ales. Samaan pääsee myös puolitoista metrisellä harjan varrella jolla nostat toisella kädellä toisen ylös. Tämän opetti yksi ameriikassa ollut fysioterapeutti, nyrkkeilysäkki on paree kuen siinä tulee nopea kierre. No luut rutisee ja polvet notkuu, joka kerta vähemmän.

Leuanveto tangossa mulla säkki ja sitten roikun tangossa, en koko painolla. Ristus sitä rutinaa ja pauketta, mutta pirut vähenee. Fysio terapeutti oli kauhuissaan niin sanoin et väännetään kättä, hävis ku ei tiennyt mun hankkimista käsipainoista. Risto älä anna rankasi kasvaa yhteen, mulla on myös painunut kasaan ne pehmusteet. Rutinaa ja pauketta ja onpa menny tajukin. Kokeile ja ensin varovasti, tiedät mikä on edessä jos et taistele.

Toukokuu 03, 2014, 19:26:39 ip
Vastaus #183

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No siinä tuli just se kiertoliike, ehkä turhan rajukin. Luut irti toisistaan ja tulta päin.

Kesäkuu 18, 2014, 12:29:16 ip
Vastaus #184

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sairauksiin liittyen: onko kokemuksia sellaisesta että jos jollakin on todettu vakava sairaus eikä elinikää ole enää paljon niin ystävät alkavat karttelemaan? Eivät pidä enää yhteyttä tmv? Eli tavallaan hautaavat sairaan vaikka vielä henki pihiseekin.

Omalla kohdalla tuo on tullut huomattua. Nyt kun kunto romahtanut sydämen rapistumisen takia ei enää puhelin soi ja ystävät/tutut soittele. Tämän huomaaminen ei ainakaan helpota oloa. Ei viitsi itse jatkuvasti soitella ja kerjätä yhteydenpitoa kun keskustelut ovat väkinäisiä ja puhelu halutaan lopettaa mahdollisimman nopeasti.

Onneksi sentään pari ystävää ei ole minua elävältä haudannut vaan uskaltavat yhä pitää yhteyttä. Muuten onkin sitten melko hiljaista.

Kesäkuu 18, 2014, 14:44:53 ip
Vastaus #185

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sydän ja selkä rikki, osa entisistä kavereista ilmeisesti luulee että se tarttuu. Yhdellä kaverilla MS tauti ja just hiljan ku nähtiin puhui samasta ilmiöstä, ei tule sposteja eikä soittoja. Käymässä käynti olisi ihme, ainut ilo on että tämä on heilläkin edessä sitten joskus.

Kesäkuu 19, 2014, 05:19:06 ap
Vastaus #186

Markku Hakola

• Vieras
Tossa on vinha perä, että sairaus, kuin sairaus, niin porukka alkaa karttaan,
vaikkei mistään tarttuvasta ois kyse.
Lieneekö syynä, ettei nykyään osata suhtautua sairaaseen, mitä toi sitten tarkoittaneekaan,
niin parempi karttaa, niin ei tarvi ottaa sairauteen kantaa, eikä puhua ikävästä asiasta.

Ikävä asia sinänsä, sillä juuri silloin, kun sairas tarvittis juttukaveria tms, niin silloin jengi kaikkoo.

Mistähän lie tuokin tapa kaikota on perujaan, sillä ennenmuinoin ja nykyäänkin joissain muissa kansanryhmissä on tapana,
että varsinkin sairaan luona käydään ja siitä pidetään huolta.

Taannoin kun kotosalla olin leikkauksenjälkeen sairauslomalla,
niin sällin ulkomaalaistaustainen kaveri kävi päivittäin moikkaamassa mua ja toi tullessaan aina jotain pientä, kuten cokispulloa tms.

Pikkasen kun tuota ihmettelin, nnin kaveri sano, että se on heidän kulttuurissaan tapana,
että sairasta käydään katsomassa ja sille viedään jotain tuliaisia.
No minä tietty sanomaan, ettei sun tarvi, niin hyvä ettei kaveri loukkaantunut.
Selitin vaan, ettei täällä ole totuttu tuollaiseen ja että kysehän on hienosta huomaavaisuudesta.

Kesäkuu 19, 2014, 08:19:06 ap
Vastaus #187

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Lueskelin noita poikien juttuja vaivoistaan, jos teillä on, flimmeri / sydämen vajaatoiminta / kardiomyopatia - diagnoosi, niin heittäkää hyvät herrat alkoholi ihan kokonaan pois !  Lupaan että elämänlaatu paranee rutkasti, ja siihen lisäksi liikuntaa niin huonoonkin kuntoon mennyt, vaurioitunut sydänlihas saa ihan uutta puhtia, ja enemmän kuin osaatte odottaakaan, ja tämä tieto tulee ihan omasta kokemuksesta !

Nimim, " ejektiofraktio 20 % " ( diagnoosi v, 2007 ) nyt 45 %.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2014, 08:29:14 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 19, 2014, 14:35:06 ip
Vastaus #188

Kari Vähäkainu

• Vieras
Lueskelin noita poikien juttuja vaivoistaan, jos teillä on, flimmeri / sydämen vajaatoiminta / kardiomyopatia - diagnoosi, niin heittäkää hyvät herrat alkoholi ihan kokonaan pois !  Lupaan että elämänlaatu paranee rutkasti, ja siihen lisäksi liikuntaa niin huonoonkin kuntoon mennyt, vaurioitunut sydänlihas saa ihan uutta puhtia, ja enemmän kuin osaatte odottaakaan, ja tämä tieto tulee ihan omasta kokemuksesta !

Taudin löytöhetkellä (1996) ef-luku oli noin 20%, siitä sitten koheni jonnekin 65-70%:n tienoille ja nyt vuoden sisällä romahtanut 15-20 %:iin. Alkoholituotteita en ole käyttänyt pian 10 vuoteen yhtään, sitä ennen noin kerran vuodessa. Tupakanpolton lopetin kun löytyi keuhkoahtauma. Lisäksi puhkesi diabetes.

Liikunta olisi kova sana mutta miten liikkua jos vanhan miehen köpöttelyvauhdilla iskee helvetillinen rintakipu 10 metrin kävelyn jälkeen? Nitroja menee kuin karkkia lapsen suuhun. Edes pölykapseleita en saanut autoon kiinni ilman nitroa. Auton imurointi meinas nujertaa minut, pääsin vaivoin nitropurkille ja sitten helpotti. Tästä opin sen että nitrot on aina oltava käden ulottuvilla.

Kesäkuu 19, 2014, 15:16:54 ip
Vastaus #189

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Taudin löytöhetkellä (1996) ef-luku oli noin 20%, siitä sitten koheni jonnekin 65-70%:n tienoille ja nyt vuoden sisällä romahtanut 15-20 %:iin.

Kari: Terveen sydämen EF on 45 - 55 %.... Siis tuo 45 % on terveen pumpun alaraja, naisilla luku voi olla jopa 75 %  miehillä maksimi taitaa olla 65-70 %
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2014, 15:22:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 19, 2014, 16:25:17 ip
Vastaus #190

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmonen tunne että Kari on vailla pallolaajennusta, iisi hoomma. Itse makasin petillä ihan hermona ja sitten letku nivusesta sisään, näyttivät että siinä on eka stuntti mutta kun olivat pumpussa ja varjoainetta niin vetivät letkut ulos ja sanoivat ettei ole sepelvaltimotautia eikä tule ku 50V pieninmätkin suonet nätisti auki. Kipupoli pani letkua keuhkoon ku poltellu 38V ja ei mitään, no oli hyvä hetki lopettaa tupakki.

Vanha psykiatri mut paransi ku määräsivät sinne, tietenki kipu masentaa. Sanoi että haluaa että kokeilen vanhaa hyvää lääkettä eli Diapamia, ihan lasten annoksilla ja kivut putosi paljon. Ei mitään sekavuutta ja sitten se kirjoitti morffiiniä kielen alle, hampaat meni mutta nyt onki kipulaastari olassa. Täysin ajokuntoinen ja en enään tarvi verenpaine enkä sydän lääkitystä, jos Jyskin tuoli ei olisi murtanut mun selkää keskeyttäisin eläkkeeni ja menisin töihin.

Kipeällä on pitkä ja raskas tie mutta ei kaikki lääkärit tiedä lääkkeistä mitään, itse otin netistä selvää ja sain terkkarista nuorehkon naisen joka teki hirveästi töitä soitellen asiantuntijoille ja niitähän on kielletty antamasta moisia lääkkeitä mutta ylilääkärin suosituksella kirjoittaa uudet respat. Ei saa antaa periksi, mut kyllä lempattiin kipupolilta pois ku kerran hoidan itseni kun he ei kirjoita opiaatteja. Voin kuulemma tulla riippuvaiseksi niistä, mitä sitten kun syön loppu elämäni niitä. Sydän kardiologi antoi aikaa 2V tosin kuusi vuotta sitten, silloin ei voitu tehdä rasitustestiä kun pulssi liian korkea ja hiljan olin niin ihan OK paitsi se puhallustesti ei ollut kovin hyvä.

Kaikille kipeille Hyvää Jussia ja tietty muillekkin, mä oon noussu haudasta joten ei se mahdotonta ole. Yksi lääkäri sai potkut kun mun valitus oli neljäs, kun mekään ei tiedä kaikkea niin miten ne vois tietää.

Kesäkuu 19, 2014, 19:40:21 ip
Vastaus #191

Kari Vähäkainu

• Vieras
Semmonen tunne että Kari on vailla pallolaajennusta, iisi hoomma.

8 vuotta sitten tutkittu, ei silloin löytynyt tukoksia. Ensikuussa uusi tutkimus, saas nähä löytyykö mitään. Tuo pumppu vaan vetää viimeisiään, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Kesäkuu 20, 2014, 19:04:33 ip
Vastaus #192

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näi mäkin oon laskenut että tosi ystävät ei hylkää, nämä luopiot muistaa kun tarvivat apua. Tietokoneet ja muutkin koneet tuttuja ja aseet, olen kylmästi sanonut että 100€ tunti. Perhana vie ku oon saanut sittenki hommia, tosin paljo vähemmän. Minkäs tekevät ku muut ei osaa, tai osaa mut maksaa paljon enemmän.

Kipu ei ole kaveri vaikka on kokoajan läsnä.

Helmikuu 03, 2015, 13:00:13 ip
Vastaus #193

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nostetaan taas koska aihe on kipeä, diadetes lääkäri määräsi verenpaine lääkkeitä ja hirveä kuiva yskä ja kusta ei meinannut pystyä pidättelemään. Vaihto pillerinsä ja nyt niveliä särkee, mahaa puhistaa, verenpaine on sama. No ylä paine putos 130 mutta alapaine se 90 ja ylikin, mitatessa kone kertoo lähes aina rytmihäiriöstä. Kun katson netistä kyseistä lääkettä ei saa määrätä insuliini hoitoiselle kuin valvonnan alla, siis kahdesti vuodessa lääkärille, onko riittävä valvonta. Huomenna heti aamusta lääkärille ja sanon jossei vaihda lääkettä vien loput apteekkiin.

Olin suht hyvässä kunnossa ennen tohtori Mengleä, nyt kaatuilen selvinpäin kun sokerit tippuu aamuyöstä. Ei mennyt kuin yksi kylkiluu poikki koiron vesikippoon, kiva yrittää tappaa sairaseläkeläinen lääkkeillä. Vielä meni iteroimaan mun Diapamit eli saan hakea vasta kun loppuvat, tänään apteekissa sanoivat että ensiviikolla saan niitä lisää. Miksi kun on vielä 150kpl kotona, koskaan ei ole loppuneet ennen aikojaan. Haluaisin aina sen täyden 3kk satsin ja respat vuoden voimassa, jos mulla on jäänyt yli lääkkeitä niin sanon että pärjään pienemmällä määrällä kun koitan elää niin pienillä määrillä kuin mahdollista. Mä niitä kerää, Kela pitää kipulääkkeiden käyttäjiä narkomaaneina, apteekki antoi mulle pussiin viikon satsin erästä muuta lääkettä kun respoja ei oltu uusitti kahteen viikkoon. Insuliini loppuu pyhänä, no nyt kun sain peruutusajan niin uusitaan, tota lääkäriaikaa olen yrittänyt saada Joulukuun alusta asti.

No voihan tämmöiset narkomaanit mennä yksityiselle, respa tulee heti käteen, kokemusta on. Tällä 3kk kikkailulla saan lääkekaton täyteen joulukuuksi ja sitten ilmaiset lääkkeet 3kk ajaksi.

Helmikuu 04, 2015, 07:22:54 ap
Vastaus #194

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luulin itsekkin ettei kipu satu mutta nyt olen joulun pyhistä asti potenu issiasta mikä kuulostaa hölmöltä mutta se särky on todellista eikä auta mikään lääke.Ei löydy sellaista asentoa missä voisi olla edes hetken, nukuttua saa tunnin yössä eikä viitti lekuriinkaan mennä kun eivät voi auttaa syyttävät vain ylipainoa no kyllä se rauhottuu jussiin mennessä toivottavasti.