Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198852 kertaa)

Maaliskuu 09, 2011, 08:39:14 ap
Vastaus #90

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuohan on hyvä uutinen, kyllä sinä niistä vanhoista lääkkeistä eroon pääset , jos ei muula niin sillä suomalaisella sisulla, nyt sitä tarvitaan, eiku tsemppiä sinne vaasaan, itsekin kun olen yhdestä riippuvuutta aiheuttaneesta lääkkeestä taistellut irti niin elän hengessä mukana !
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 22, 2011, 11:58:42 ap
Vastaus #91

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaikkea ne voi tehdä vaikka omassa olossa ei ole kehumista mutta yksi kaveri joka sorvilla seissy elämänsä rupes kärsimään olkapäästä eikä mitkään lääkkeet auttanu kauaa niin Tampereella ne jäädytti sen hermon poikki ja särky jäi siihen. Voi kuulemma vuosien myötä palata ja uusitaan mutta heppu jo eläkkeellä ja sanoo kaiken muun onnistuvan mut lentopallo sai jäädä.

Mullellkin tuli keskussairaalaan kuvausaika ensikuussa että eikait se ihan turhakaan ole, saapa maata valkoisessa putkessa parituntia niin sehän on ku avaruudessa kävis ja kiva lisä kokemusten kirjaan, saataahan ne sitten taas jotain sanoa tai muuttaa lääkitystä kun noloahan se ylililääkärille josei mitään tee. Nut ollaan fiiliksissä että ajot on ajettu olkoon vehje mikä tahansa.

Huhtikuu 22, 2011, 14:16:51 ip
Vastaus #92

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yksityisellä nyt käyty eikä uskalla kirjoittaa koska heitä seurataan. Tässä mallia spostista.
------------------------------- Clip ------------------------------
Teillä on kyseessä neuropaattinen kipu,josta varmistuksena on ohutsäieneuropatialöydös ENMG:ssä.Todennäköisin syy on diabetes.Diabeteslääkärin (sisätautien erik.lääk.)
tulee pitää huolta hoidon tasapainotuksesta ja neurologikipulääkärin vastaavasti kipulääkityksestä ja sen seurannasta.
Omat spesialiteettini ovat kirurgia ja fysiatria,sekä kivunhoidon erityispätevyys,mutta tämä erityispätevyys koskee nimenomaan kudosvauriokipuja,joita hoidan injektioilla ja
fysikaalisilla konehoidoilla.Minun erityispätevyydelläni ja tieto-taidoillani ei valitettavasti voi hoitaa neuropaattista kipua.

Te tarvitsette siis kipulääkityksen,jonka tulee määrätä ja vaikutusta seurata vain oma kipulääkärinne (neurologi).Koska voimakkaat kipulääkkeet ovat myös huumeita,
seuraavat lääkintäviranomaiset erittäin tarkkaan niiden määräämisiä.Jos useat lääkärit määräävät potilaalle huumaavia lääkkeitä,puuttuvat lääkintäviranomaiset siihen heti.

Jatkohoidoistanne tulee siis vastata diabeteslääkäri ja neurologi.
----------------------------- Clip------------------------------------

Diapetes lääkäri juuri vaihtui ja omalääkäri on nuorehko likka mikä ei uskalla tehdä mitään. Olin pari päivää sitten sairaalassa ja meinasivat viedä pyörätuolilla akuutti vastaan otolle mutta sanoin etten istu tommoseen kärryyn koska se on mun elämän viimeinen päivä. Kävellen menin ja potilasasiamies sai mut kiinni ilmoittautumisjonosta ja sanoi että kipupolin neurologi odottaa meitä. Palauttivat vanhat särkylääkkeet ja sanoi suoraan ettei määrää opiaatteja koska niitä myydään kadulla jo ihan tarpeeksi, tiedättekö miltä Pohjalaisesta miehestä tuommonen puhe tuntuu. Tottahan mä lakia rikon eli voin panna 8 verkkoa vaikka lupa on kuuteen, voin ampua häirikkö variksen joka repii roskapussit ja räkättirastaita on joskus liikaa (niistä saa kelvolliset täkkälihat mitkä maistuu hyväll) mutta vaikka olen selkeästi rikollinen en kumminkaan myy pillereitä. Elän isoisieni viitoitamalla tiellä, kipeänä mutta vielä hengissä ja maanantaina on synttärit.

Huhtikuu 23, 2011, 07:30:19 ap
Vastaus #93

Markku Hakola

• Vieras
Elän isoisieni viitoitamalla tiellä, kipeänä mutta vielä hengissä ja maanantaina on synttärit.

Etukäteisonnittelut synttäreitten johdosta.

Tuohonhan on tultu, tämän terveydehoidon tilan kanssa.
mikäli hyvin käy, niin terveysongelmat tunnistetaaan ja myönnetään, mutt akuka ottaa vastuun hoidosta, kelle se kuuluu.
julkiselta puolelta  kun ei tahdo saada enää edes aikaa lääkärille, niin ei kuin yksityiselle.'
Mikäli käyt yksitysellä puolella ensin ja sitten koitat jatkaa julkisella puolella loppuhoidon, niin ei van käy, ellei kaikke taaas aloteta julkisella uudelleen ja tehdä samoja juttuja toistamiseen. Itselläni on omakohtaisua kokemuksia tuosta. Yksitysellä puolella tehtyjen tutkimusten paperit ei kelvanneet julkisella puolella.
Kyllä tuommosella touhulla rahaa saadaan palaan aj kenties potilaastakin päästään eroon, ennenkuin tarvii tehdä nitään.

Ei paljoo tosin puutu, että jos tarviit / haluut kunnobn kipulääkkeitä, niin narkkariksihan sut leimataan ja äkkisiltee diileriksi.

Itselläni kun on nuo vaivat, mitkä onkin, niin olen vaan tullut siihen tulokseen, että mennään näin ja katotaan, mihin saakka.
Lääkäreitä ja terveydenhoitoo en vaivoillani viitti mennä vaivaamaan, niillä kun on niin kiirettä.

Joskus aikoinaan kun kävin, niin lekuri anto sellaisia pikkasen postimerkkiä isompiakopiopaperista tehtyjä lappuja, missä oli puh numero, mihin pitii soittaa, jos vaiva vielä viikonpäästä jatkuu, niin katsotaan sittenn uudelleen.
Lopetti lappujen jaon, kun kerran vaan kyselin,, "onks nää niinku ne nikotiinilaastarit,
että liimataan kipeeseen kohtaan, jos on, niin näissä on huono liima, kun ei pysy kiinnii".

Nyttenkin tässä sohvalla kyljellni kirjoittelen ja lueskelen, kin ei oikee istuunkaan pysty ja nukuttua ei saa.

Ei muuta kuin tsemppiä sulle ja koita kuiteskin kestää ja jaksaa, vaikka välillä se tuntuneekin mahdottomalta, tai ainakin vaikealta.

Huhtikuu 23, 2011, 13:42:42 ip
Vastaus #94

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhden asian olen oppinut ja kerron sen jo aikaa tilatessani on se että haluan kaiken paperilla ja jos se ei onnistu heti niin pitää lähettää ja kelpaa spostin kautta joihin kaikki ei suostu vedoten tietosuojaan. Ja meninpä kerrän hoitajan juttusille että nyt katotaan mitä musta on kirjattu ja viimeisen vuoden pyysin printattuna, ilmeistä näki ettei ollut mieluinen tehtävä mutta kuuluu meidän kaikkien perusoikeuksiin. Yksityisen puolen käynneistä olen vienyt paperit omalle hoitavalle lääkärille ja kun käyn aina samassa apteekissa niin heiltä myös mitä mies on viimeisen vuoden aikana ostanut, herätti hilpeyttä kun mun nimellä oli koiran kipulääkettä ja allergia lääkettä ja niiden nimet vähän outoja tavis lääkäreille.

Kaikki siis paperille ja kopiot kuvauksista yms. melkoinen mappihan siinä on mutta on muutama kehunut hyvästä valmentautumisesta ja jos on kysymyksiä niin ne paperille koska helposti unohtyy ja paperiin yhteystiedot niin olen saanut sposti ja muutaman soiton perään, samalla lapulla lupa että kaikki tiedot ovat vapaasti käytettävissä muiden terveydenhuollon ihmisten kesken kun muuten ne ei tiedä mitä naapuritalossa on tehty tai sanottu. Lääkäri tekee nauhoituksen kaikesta ja joku ne sitten kirjaa paperille niin kaikki printataan kahtena ja toinen annetaan mulle, osa ei tykkää mutta sse on kaikkien oikeus jota suosittelen kaikille jotka ovat hoitokierteessä.

Huhtikuu 23, 2011, 21:38:30 ip
Vastaus #95

Markku Hakola

• Vieras
Yhden asian olen oppinut ja kerron sen jo aikaa tilatessani on se että haluan kaiken paperilla ja jos se ei onnistu heti niin pitää lähettää ja kelpaa spostin kautta joihin kaikki ei suostu vedoten tietosuojaan. Ja meninpä kerrän hoitaja.............osa ei tykkää mutta sse on kaikkien oikeus jota suosittelen kaikille jotka ovat hoitokierteessä.

Näinhän se kannattaa, niin onhan sitten tarvittaessa todisteet, josko vaikka tarvis.
Ei oo tavatonta, että papereita sopivasti katoaa arkistoista yms jos oikein tiukka kädenvääntö on tulossa.
Suositeltava tapa.

Kesäkuu 13, 2011, 14:37:59 ip
Vastaus #96

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mut hiljan kirjattiin sisään sairaalaan ja oli tarkoitus hakea tyydyttävä taso särkylääkkeelle ja hoitoa jatkaa avohoidossa mutta mun vihollinen numero1 yksi eli osaston neurologi heitti mut pihalle koska syön muitakin kuin hänen määräämiä lääkkeitä. Kusyi mistä saakelista ketku oot saanut nämä lääkkeet et ainakaan meiltä niin sanoin että se psykiatri jolle määräsit mut mustien ajatusten takia kirjoitti nämä, suuttu niin että lähetti mulle ja mun omalääkärille että saavat sen psykiatrin ja omalääkärin kanssa tehdä muutoksia mun lääkitykseen ja hän enään ottaa yhden koepalan musta, ihmeellinen rasva-aspitaatio koe ja senjälkeen menen lähetteellä Tampereelle varmaan hullujen huoneelle viikoksi pariksi missä lääkitys säädetään. Nyt yhden kapselin jonka takia jouduin lopettamaan Tramal lääkityksen eli otan aamulla startin yhdellä 0.4mg Temgesic lääkkeellä että pääsen ylös, tuo uusi lääke kyllä auttaa mutta vain hermosärkyyn niin vanhat leikatut polvet ja veritulppien pilaamat pohkeet huutaa kaljaa koneeseen ja panadolia. Katotaan ny Tampereella saako ne tämän helvetin loppumaan, viikon olen yrittänyt pohjamaalata veneen pohjaa mutta ei pohjalainen sisukaan kestä kipua mitä kyykkymisestä tulee. Tänään ehkä mutta sielä sataa ja sama huomenna, kipu on kiva kaveri kun se ei jätä koskaan.

Kesäkuu 16, 2011, 15:59:42 ip
Vastaus #97

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysy lääkäriltä onko ajaminen mahdollista ja jos on saat lupalapun, eli vaikka tikkari tulis kuinka punaiseksi niin ajo on oman arvioinnin takana. Näin mulla ainakin.

Kesäkuu 25, 2011, 00:14:26 ap
Vastaus #98

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla saatiin neuropaattiset kuriin 3*300 Gapapentin ja aamulla 60mg Cumbaltaa ja illalla 30mg Cybaltaa, nyt lääkitään risija polvia/pohkeita. Stä kun vähän tyimennetaan niin juoksen koiran kanssa vakiotunturin kiinni ja ja pystyn kyykkimään, Saatana mä nousen vielä tästä. Puolellasadalla lääkärillä käynyt ja nyt löyty oikeat. Kevät alkaa jos saan veneen pyhksi veteen. 21 pilleriä päivässä + vitamiiniy, ei tarvi enään paljon suödä.

Syyskuu 23, 2011, 20:10:50 ip
Vastaus #99

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voitto häämöttää, saan kaikki lääkkeet nyt terkkarin omalääkäriltä kun sairaalan ylilääkäri teki niinkuin hoitotestamentin musta kun itse jäi sairauden takia pois. Omalääkäri perehty asiaan ja vaivasi ympäri maata asiantuntijoita ja lääkitys on nyt niin hyvä etten tunne neuropaattisia kipuja lainkaan ja romuihin polviin sain uutta särkylääkettä jossa on mukana mahansuoja lääkitys ja teho kohdistuu niveliin ra reumaan, ihan uusi lääke ja apteekkin piti tilata sitä. Ei ole edes kolmiota, hirveän työn tein ja lääkärini myös. Olen ihminen taas mutta en kerkee Hondan kaasareita korjata vaan käyn sitä vähän käyttämässä että öljyt nousee ylös. Ensi keväänä sitten mutta muille kipupotolaille, älkää antako periksi vaan pankaa lääkärinne tienaamaan palkkansa ja Vaasan kipupoli pitää kiertää kaukaa koska on viimeinen paikka josta saa apua. Onneksi heittivät mut pihalle, pystyn ajamaan polkupuörällä ja lihakset kasvaa kohisten fysioterapiassa. Ei musta uutta tule mutta en massasta erotu ja saan ite Hondan keskijalalle, se ei onnistunut kesällä ja pidin sitä ajamisen ehtona. Pystyn korjaamaan kaasarit ite ja jos jää veneilystä aikaan niin korjaan vielä syksyllä, itsemurhaa hautonut mies on nytt uusi mies.

Syyskuu 23, 2011, 20:20:27 ip
Vastaus #100

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Onnittelut,lääkitys viimein kohdallaan...

Syyskuu 23, 2011, 20:29:30 ip
Vastaus #101

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voitto häämöttää, saan kaikki lääkkeet nyt terkkarin omalääkäriltä kun sairaalan ylilääkäri teki niinkuin hoitotestamentin musta kun itse jäi sairauden takia pois. Omalääkäri perehty asiaan ja vaivasi ympäri maata asiantuntijoita ja lääkitys on nyt niin hyvä etten tunne neuropaattisia kipuja lainkaan ja romuihin polviin sain uutta särkylääkettä jossa on mukana mahansuoja lääkitys ja teho kohdistuu niveliin ra reumaan, ihan uusi lääke ja apteekkin piti tilata sitä. Ei ole edes kolmiota, hirveän työn tein ja lääkärini myös. Olen ihminen taas mutta en kerkee Hondan kaasareita korjata vaan käyn sitä vähän käyttämässä että öljyt nousee ylös. Ensi keväänä sitten mutta muille kipupotolaille, älkää antako periksi vaan pankaa lääkärinne tienaamaan palkkansa ja Vaasan kipupoli pitää kiertää kaukaa koska on viimeinen paikka josta saa apua. Onneksi heittivät mut pihalle, pystyn ajamaan polkupuörällä ja lihakset kasvaa kohisten fysioterapiassa. Ei musta uutta tule mutta en massasta erotu ja saan ite Hondan keskijalalle, se ei onnistunut kesällä ja pidin sitä ajamisen ehtona. Pystyn korjaamaan kaasarit ite ja jos jää veneilystä aikaan niin korjaan vielä syksyllä, itsemurhaa hautonut mies on nytt uusi mies.

Henry, hyvä että menee parempaan suuntaan.  :) :)

Ittellä tuntuu siltä, että vain viinalla saan nuo hermokivut unohtuun, nappeja menee kourallinen vuorokaudessa, mutta vain sellaisia, että saan ajaa autoa, en tietenkään viinapäissäni. Mp-kolarin jälkeen olen tätä kipua kärsinyt jo 36 vuotta, spesialistit sanoo, että vaikka koko oikea käsi amputoitaisiin niin kipu on siellä jäädäkseen. Nyt muutaman Leijonapaukun jälkeen alkaa taas unohtuun. Kipu alkaa jo vaikuttaa tasapainoonkin, eli linjapäätös on tullu tehtyä, enää en aja 2-rattaisella vaan alla täytyy olla vähintään 3 ratasta. Aattelin tässä talven aikana löytää sopivan triken ja saada toisen Tuutin museorekisteriin, omaksi iloksi ja sittemmin kuolinpesän harmiksi.

jpe 
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Syyskuu 23, 2011, 22:21:35 ip
Vastaus #102

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiedä mitä lääkkeitä syöt kipuihisi mutta jos todella on etupäässä hermokivut niin suosittelen Gapapentin Actavis ja Symbalta lääkitystä. Symbalta panee kusen juoksemaan väärään aikaan kun aloitetaan 60mg aamulla ja 30mg illalla. Nyt jo yli kolmeviikkoa vain aamulla 30mg ja kivut pysyy pois ja vähenys menossa Gapapentiinissä eikä neuropaattisia kipuja, pitää malttaa hitaasti pudottaa. Nyt se mistä pissa tulee kelpaa emännälle hieman isompana kun nuo lääkkeet vie kyvyn, vähennys jatkuu siihen että tulee kipuja niin yksi takaisin. Älä hyvä mies vaan syö Lyrikaa koska piru on sen kehittänyt. Mä oon pitänyt lääkäriäni niin kovilla että siltä tuli itku, vein seuraavalla kerralla lahjakortin kukkakauppaan ja lyötiin kättä että vanhat unohdetaan. Se on omalla ajalla perehtynyt mun tautiin ja soitellut asiantuntijat läpi ja nyt lääkitys on niin hyvä kuin voi olla ja olen tyytyväinen ku saan kaikki respat tosta naapurista.

Syyskuu 23, 2011, 23:10:41 ip
Vastaus #103

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Henry,

kipulääkkeenä mulla on vain Gapapenttiini(Neurontin), mitään opiaatteja en käytä, sen lisäksi on vain verenpainelääkkeet. Lyrica on myös Gapapenttiini lääke, en ole kokeillut, enkä taida tehdäkkään. Opiaateja jos käyttäis niin kivut kyllä lähtis, mutta sitten sitä palloilis tuolla liikenteessä kuin huumehörhö ja minä en siihen ala.

Nyt pitäs saada tuo Gapapenttiini vähemmäksi, mutta sitä ei saa kerralla lopettaa vaan pitää vähentää pikku hiljaa.

jpe
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Syyskuu 24, 2011, 00:19:42 ap
Vastaus #104

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Gapapentin on kuin ontuva ukko jos ei saa Cumbaltaa avuksi, kivut lähtee usko pois. Piru teki laboratoriossaa Neurotin ja sai apuaja tekiki Gabapentinin ja Lusifer jatkoi kehitustä ja teki ton Lyrikan. Pyydä lääkäriltä Cymbaltaa ja mulla ensin aamull 60mg alko pissavaikeudet ja sitten illaksi 30mg niin soppa kiehu yli. Nyt aamulla 30mg ja ei pissaongelmaa ja Gapapentiiniä vähennän hitaasti kunnes kipu tulee vastaan ja sitte yksi taaksepäin. Mä joudun aamulla ottaan opiaatin että pääsen pystyyn ja jäykkyyteen diapamia. Sitten 14.00 jälkeen mennään uudella särkulääkkeellä ilman kolmiota mutta viideltä vielä poliisien tikkari punastuu ja ne soittaa johonki ja toivottaa hyvää matkaa. Olen tehnyt kovan työn päästäkseni kivuista ja en hyväksynyt kipupolin et 30% on hyvä. multa on otettu 95% pois ja vielä paranee.