Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198815 kertaa)

Helmikuu 27, 2011, 21:25:39 ip
Vastaus #75

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi tuota käsien pesua ja vastuun väistämistä! Ne on nuo nuoret lääkärit just tuommosia. Suurin pelko, että jos joutuu selittelemään isoja annoksia, mitä väliä vaikka potilas kärsii. Eikö siihen aiemmin lääkkeet määränneeseen mitenkään vois vedota? Vaikka paha täältä sivusta on neuvoa, varmasti siellä on kaikki yritetty. Kyllä se elämisen laatu pitäisi olla ykkösasia.

En minä ihmettele vaikka mieleen tulee karskin tuntuiset ratkaisut jos eläminen tuntuu helvetiltä. Toivotaan kumminkin jotain muuta.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 27, 2011, 21:27:46 ip
Vastaus #76

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kun ihminen on tuossa tilanteessa on turhaa hurskastelua lääkäreiltä kieltää (edes jotenkuten) toimiva kipulääkitys koukkuunjäämisen varjolla. Mitä helvetin väliä sillä on jos niiden avulla pystyy elämään edes jonkinlaista ihmisarvoista elämää kun toinen vaihtoehto on kaukana inhimillisestä ja humaanista? Eikös lääkärien vannoma Hippokrateen vala velvoita heitä toimimaan AINA potilaan parhaaksi? Vai samaan syyhynkö vetoavat kun pelkäävät sattuvan hengityshalvauksen?

Helmikuu 27, 2011, 21:30:08 ip
Vastaus #77

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

"Mitä helvetin väliä sillä on jos niiden avulla pystyy elämään edes jonkinlaista ihmisarvoista elämää kun toinen vaihtoehto on kaukana inhimillisestä ja humaanista?"

Ei v***kaan väliä, sanon minä.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 27, 2011, 22:17:38 ip
Vastaus #78

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo mä sain voimakkaammat lääkkeet neurologian psykiatrilta jolle mut passitettiin kun mulla on niin mustia ajatuksia ja hetki juteltiin niin sanoi ettei Henry sun päässä ole mitään vikaa ja hän voi ne sulle kirjoittaa, sielä sovittiin kun moinen lääkitys vaatii valvontaa että hän ohjaa tätä nuorta "tyttöä" työssään mutta kumminki nyt rupesi jarruttelemaan ja kuulemma colleegoiden kanssa pitää asiaa pohtia, aika loppuu ja luulen että soitan tälle vanhemmalle papalle joka aotoi jopa kotinumeronsa jos haluan vielä tulla uudestaan, kun luulin pääni olevan kunnossa niin luotin että nyt mennään näin. Ei hommaan uuden ajan ja en pelkästään lääkkeiden takia vaan nanhan kokeneen lääkärin vastaanotto jo korvaa yhden päivän pillerit, ammattilaisesta huokuu se jokin ja sekin parantaa, aluksi sanoin kunhat et kirjota mitään lääkkeitä jotka vaikuttaa mun päähän.

Helmikuu 28, 2011, 08:35:29 ap
Vastaus #79

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Joo mä sain voimakkaammat lääkkeet neurologian psykiatrilta jolle mut passitettiin kun mulla on niin mustia ajatuksia ja hetki juteltiin niin sanoi ettei Henry sun päässä ole mitään vikaa ja hän voi ne sulle kirjoittaa, sielä sovittiin kun moinen lääkitys vaatii valvontaa että hän ohjaa tätä nuorta "tyttöä" työssään mutta kumminki nyt rupesi jarruttelemaan ja kuulemma colleegoiden kanssa pitää asiaa pohtia, aika loppuu ja luulen että soitan tälle vanhemmalle papalle joka aotoi jopa kotinumeronsa jos haluan vielä tulla uudestaan, kun luulin pääni olevan kunnossa niin luotin että nyt mennään näin. Ei hommaan uuden ajan ja en pelkästään lääkkeiden takia vaan nanhan kokeneen lääkärin vastaanotto jo korvaa yhden päivän pillerit, ammattilaisesta huokuu se jokin ja sekin parantaa, aluksi sanoin kunhat et kirjota mitään lääkkeitä jotka vaikuttaa mun päähän.

Henry !  Kamalaa luettavaa nuo viimeaikaiset kirjoituksesi. ansaitsisit kyllä parempaa hoitoa mielestäni, on ihan pakko kertoa sinulle yhden tietämäni pätevän, kivunhoitoon erikoistuneen lääkärin nimi.

En tiedä miten se yleensä onnistuu, mutta jos onnistuu niin yritä jotenkin päästä OYS,iin Voitto Järvimäen potilaaksi, hän tietää kivusta ja sen hoidosta ehkä kaiken tietämisen arvoisen, uskallan sanoa noin koska hän on hoitanut siskoani erittäin hyvin tuloksin,  mutta sitä en tosaan tiedä että millä tavalla pääset sinne, voisiko nyt hoitava lääkäri kirjoittaa lähetteen ?

http://www.ikioma.fi/lehti/hyvinvointi/voitto-jarvimaki-on-vuoden-auttaja.html
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2011, 08:56:03 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 28, 2011, 09:13:44 ap
Vastaus #80

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko olemassa jotain rajoituksia siinä, millainen lääkäri saa kirjoittaa vahvoja kipulääkkeitä? Jos ei ole, niin minun neuvoni olisi mennä yksityiselle lääkärille, ja kertoa mitä tarvitset. Jos Sinulla vanha resepti, jolla vielä osoitat, että olet jossain vaiheessa kyseisiä lääkkeitä käyttänyt, niin asian pitäisi olla suhteellisen helppoa.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Helmikuu 28, 2011, 09:23:57 ap
Vastaus #81

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
Jostain luin että (lääke)kannabista, elikkäs marin pössyttelyä olisi käytetty hyvin menestyksekkäästi myös kroonisessa  kivunhoidossa.

Helmikuu 28, 2011, 12:23:48 ip
Vastaus #82

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin hetki sitten yksityisellä ja he eivät noin vahvoja kirjoita vaan meillä on sovittu että omalääkäri valvoo ja kirjoittaa reseptit, voit arvata miltä tuntui kun pääsin kipupolin asiakkaaksi ja heti sanottiin ettei tämä ole mikään reseptien jakopaikka ja mun diabetes lääkäri kirjoitti mulle mitä tarvin ja ohjasi samoin omalle lääkärille. Mua ihan naurattaa lappu jossa kukee että hän huolehtii ettei lääkkeet lopu koska niiden mahdollinen lopettaminen pitää tehdä valvotusti, nyt puolella annoksella on torstaina viimeinen pilleri eli perjantaina en pääse sängystä ylös ja tuo omalääkäri soittaa mulle keskiviikkona ja kirjoittaa mitä kirjoittaa siten ja saan hake terkkarista, nyt olen kunnossa etten pystu hakemaan itse 600m matkan päästä joten emännän pitää hakea ja käydä apteekissa.

Noita ei voi uusia koska reseptit otetaan apteekissa pois ja jos esim 2*100 kpl ja otan vain yhden niin toisen saan vain siittä samasta apteekista johon se resepti jäi, niistä ei saa edes kopiota jos poliisi pysäyttäisi ja pienet pupillit nähdessään tekisi huumetestin niin kun se olisi positiivinen vain jos hoitava lääkäri saadaan kiinni niin voin jatkaa ajoa jos kliininen poliisin tekemä testi menee läpi, kahdesti leikatulla jalalla on ole kahteenkynneneen vuoteen voinut kävellä suoraan joten sit vietäis ja lujaa testeihin lääkärille ja ajo voisi ehkä jatkua kun verikokeiden arvot saapuu joissa on määrätyt näärät opiaatteja. Me eletään Suomessa eikä missään tasavallassa, sairaat on kallis haitta eikä heitä tarvi kuunnella. Kädet tärisee niin kipujen takia joten tämä kirjoittsminenkaan ei onnistu. Vedän pienen kännin nyt että pääsen edes itse vessaan.

Helmikuu 28, 2011, 17:29:27 ip
Vastaus #83

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei voi muuta sanoa kuin voi perkele!

Helmikuu 28, 2011, 23:48:28 ip
Vastaus #84

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen eikkeellä viidettä vuotta sydämmen nopealyntisyyden takia ja takukardia flimmerin kanssa pitää mut vain niissä hitaisiaaa ja muka turvallisissa opioideissa joissa määrien nostot ei auta mitään, Aamun ihan pieni temgesig annos on vain kuin strattipiölyy perkinsille jonka jälkeem ajetaan kauan ja hiljaa, loppupäivä en eninmäkseen jarrujen syömistä. Yhdellä laastarilla mä kiipeisin tolppaa ja sama kummakkopäin, putoisin varmasti hengettömänä mut kiinnostais korkeus eli kuoliko kiivetessa vai vasta pudotessa. Siis pienet lasten annokset on mulle tappavia ja ukkö vielä semmosen kuusi bisseä juo tottumuksettaan päivässä ja pyhänä tuplat niin en ole lääkärin ihannapotilas, saakelin hullu voi lähteä vielä jahtiin ja kaveriksi verkoille vaikka viimeaikainen kunto on pitänyt kotona.

Maaliskuu 01, 2011, 09:17:27 ap
Vastaus #85

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Enpäs tiedä mikä avuksi, kannattaa varmaan hakeutua vielä jonkun luotettavan lääkärin puheille, ja toimia jatkossa niinkuin se lekuri sanoo, ne kun usein kuitenkin tietävät mitä puhuvat,  senverran tiedän minäkin että alkoholi ja voimakkaat kipulääkkeet ovat aina huono yhdistelmä,  ja Temgesig alkoholin kanssa on tappava, semmonen cocktaili saattaa lamauttaa hengityksen, lähipiirissä menehtyi nuori mies ( 30v) pari vuotta sitten,  hänelle kivunhoitoon määrätyn Temgesigin ja viinan aiheuttamaan reaktioon, se oli täysin turha kuolema.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2011, 13:06:35 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 01, 2011, 12:22:41 ip
Vastaus #86

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt Henkka heität sen tissuttelun helevettiin ja alat nyt ennen pääsiäistä kuukauden mittaiselle vesipaastolle, että saat kaikki nuo lääkemyrkyt häipymään elimistöstä.

Eikä tämä ole pyyntö, tämä on käsky !

Maaliskuu 01, 2011, 13:29:33 ip
Vastaus #87

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ikinä viinaa ja Temgecikkiä yhtäaikaa, jos vanha diisseli on startattu aamulla pilotilla ja pidetty päivän käynnissä niin iltasemmalla voi koittaa jaksaako se vielä kiertää ja niin että ennen seuraavan aamun teemuja promillemittari näyttää 0,0%%% Hullu saa olla muttei tyhmä. Teemu häipyy kokonaan alle 10t ja mun annos vielä niin pieni ettei henki menis vaikka kuinka laskis väärin. Ja kuten sanottu mä en pelkää kuolemaa vaan mä pelkään elämää.

Maaliskuu 01, 2011, 17:38:34 ip
Vastaus #88

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä kunnossa 22v on ihan utopiaa, jos kaksi vuotta sais niin että pystyy liikkumaan niin se olis pajon, vuotta pyydän mutta toisen voin ottaa armosta ja siittä etten kovinkaan pahaa ole tehny kellellään. Kyllä sen tietää koska tuli sammuu ku tarpeeksi usein sitä vahtii, se sammuu joskus vaikka kuinka on vannotettu että kato ettei niin käy.

Maaliskuu 09, 2011, 00:04:48 ap
Vastaus #89

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotain huvää kipujen kanssa taisteleville, älkää antako periksi koska tänään soitin mehiläiseen ja sielä on aikaa magneettikuvaan ja kun sanoin et lääkäri sanoi mulle päästä varpaisiin niin sanoivat etto 4*400€ aattelin että okei koska kuollut ei rahaa tarvi niin menin sinne hoitajalta pyytämään mitä se lääkäri on musta halunnut kuvata et kuvat tulee vielä tänään. Hoitaja meni lääkärin huoneeseen ja tuli het pois ja sanoi et kestää hetken ja hetken päästä lääkärille uusi potilas jolloin hoitaj sanoi että nyt kestää taas niin karkasin kahville, kahvilta tultuani lääkäri kätteli ja sanoi että älä mene tuhlaamaan rahojasi vaan tässä on paperililla mikä mua vaivaa ja kuvat ei kerro mitään, koepala ja patoöogi sanoi että ohutsäijeneuropapia ja nykyinen hoito väärä. Sanoi nuuten heti kun ensinmäisen kerran tavattiin että mua hoisetaan väärin, nyt perkeleellinen homma jättää vanha lääke pois kun vähensin sitä 75mg vrk kärsin helvetinmoisia vierotusoireita ja sitä syötiin 2*300mg niin nyt neljä päivää 150mg aamuin illoin ja sitten stop ja aloitetaan uusi, se kysy haluanko parantua nyt vai juhannuksena. Piru odottaa nyt mua ja katotaan onko musta vastusta, terkkarista voi käydä pyytämässä jonkun piikin jos oikein ahdistaa ja samoin tein meni 400mg Tramalia ja siinäkin omat mutkansa ku 6kk miitä syönyt. Nyt ollaan kovilla