No nyt löytyy kuvaalbumitkin samalta sivulta. On niiltä tosin suoritettu "teollisuusvakoilua" jo hyvän aikaa

.......
Kiitokset mitoista ja loistavasta keulakolmio piirrustuksesta.
Varmasti nämä on useimmille peruskauraa mutta otan nämä nyt esille jos näistä jollekkin mopoeinarille on jotakin apuva.
Minimi keulakulma taitaa käsittääkseni pyöriä siellä reilussa 21.5 asteessa jotta etukihveli toimii niinkun sen kuuluu, joten turvallisilla vesillä seilataan raaserin rakentelussa jos enempi kun 22 astetta (22astetta on kuitenkin edelleen todella "hard core" arvo ja vaatii keulan iskunvaimennukselta jo ihan oikeita ominaisuuksia...).
Keulakulman vertailussa väittäisin että jättö on vieläkin tärkeämpi ellei erittäin tärkeä mittayksikkö ja hyvä tosiaan selvittää mitä se omassa mopedissa on, se selvittää osaltaan paljon pyörän käyttäytymistä ihan niinkuin kuivanut lian tiukkaama ohjainlaakerikin.
Jättöä mittaillessa turvallista kuitenkin jatkaa projektia jos lukemat näyttää reilusti + merkkistä. Miinusmerkkinen jättö on käsittääkseni hyvinkin vaarallinen (pahimmillaan Mopo ei kykene menemään suoraan jos tangosta irroittaa) tässä vaiheessa ei auta paljoa öhlinssit tai ohjausiskarit enää.
Eli mitä isompi jättö sen parempi suuntavakaus ja pienempi jättö niin ohjaus kevenee ja suuntavakaus kärsii....
Huomenna jos pääsisi pajan puolelle jotain viimein ropottamaan.......
