Noh noh noh! Älkääpäs nyt ivatko maamme viranomaisia! Suurella Turvallisuusasialla olivat he jo silloin ja suoranaisia edelläkävijöitä turvallisemman liikennöintitekniikan suhteen! Hyvänä esimerkkinä juurikin nuo kansalliset valo- ja roiskeläppäsäädöksemme. Vanhana auto- ja prätkäkulttuurikansakuntana piti Suomen olla asian suhteen Terävimmässä Kärjessä. Niinkuin nyt joku pieni Ameriikka, Japania tahi joku muu juuri aasin/härjänrattailta motorisoituun kulkemiseen siirtymistä aloitteleva kansakunta tai edes niiden puutteellisesti koulutettu insinöörikunta mitään liikenneasioista ymmärtäisi! Sääli vain että mm. nykyinen EU -tyrannia byrokraattisuudessaan - kaikkine inhoine yhdenmukaistamismääryksineen - asettaa kapuloitaan aloitekykyisten ja -haluisten virkamiestemme rattaisiin... Mutta mutta; tuo etulokarin korkeus ei tosiankaan tainnut olla pelkästään suomalaisten ongelma, muistaakseni ainakin Kawan F6/F11 myytiin muualla(kin) kahdenlaisilla etulokarikiinnikkeillä, ja muisteleisin ihan ulukomaisesta mediastakin havainneeni tuolta aikakaudelta kuveja sekä ala- että yläkiinnitetyillä rapakaarilla varustetuista Japanian enturoista. Joissakin kehitysmaissahan saattoi olla jopa omistaja/kuljettajan ITSE ratkaistavissa, kumpaan kiinnityskorkeusratkaisuun päätyy!
Sensijaan löytyi kuva XL250:stä oikealla kurasuojalla. Huomioinette nauramatta silloisen AHK:n direktiivin täyttämät maahantuojan asentamat roiskeläpät.
Niin että turha mua on Pena epäillä miksikään suurrikolliseksi.
Tapsalle kiitokset tuon C110-Hondan mallin tunnistamisesta.
Itse toissa kesänä sain valmiiksi yhden tuollaisen C110:n täydellisen moottorientisöinnin. On kyllä hentoset ja nätit liikkuvat osat koneessa. En epäile yhtään, etteikö kiertäisi ja tehoa runsaasti tuottaisi. Esim tönärit ei paina juui yhtään mitään, vaikka pitkät onkin.Uudeta osat, mitä tuohon vielä saa, maksaa kokoonsa ja materiaaleihinsa nähden hunajaa.