Kirjoittaja Aihe: Sinkitys kotikonstein  (Luettu 289514 kertaa)

Tammikuu 13, 2006, 17:03:12 ip
Vastaus #75

naavaparta

• Vieras
Tuossa minun putelit.
Ammoniumsulfaattipullossa on annettu myös kaava (NH4)2 SO4.

Mikä on vikana jos ei sulle Vesku tavaraa toimiteta, käsittämätöntä??

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2006, 17:05:33 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Tammikuu 13, 2006, 20:42:30 ip
Vastaus #76

Vesku H

• Vieras
Thanks Naavis,

Taidan käydä vielä lähiapteekissa  näyttämässä tuota kuvaa. Jos vaikka saisivat vihiä minkä tukkurin purkkeja nuo ovat .

Vesku

Tammikuu 14, 2006, 00:11:49 ap
Vastaus #77

jarmo mursula

• Vieras
english wheel on helpoin tehdä käyttäen vain "valmiita" komponetteja kuten pallopintaista kuulalaakeria ja tavallista kuulalaakeria. Säätösysteemin on helpoin tehdä Traktorin nivelaksilaputkesta ja kierretangosta, eikä maksa paljon. mun EW tuli maksamaan alle 100 €.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 14, 2006, 00:33:20 ap
Vastaus #78

Sepe

• Vieras
Miten paksu pelti sillä alkaa taipumaan?

Seppo

Tammikuu 14, 2006, 01:11:00 ap
Vastaus #79

Ipi Laaksonen

• Vieras
english wheel on helpoin tehdä käyttäen vain "valmiita" komponetteja kuten pallopintaista kuulalaakeria ja tavallista kuulalaakeria. Säätösysteemin on helpoin tehdä Traktorin nivelaksilaputkesta ja kierretangosta, eikä maksa paljon. mun EW tuli maksamaan alle 100 €.

Liittyy sinkitykseen miten???

Tammikuu 14, 2006, 01:29:36 ap
Vastaus #80

Sepe

• Vieras
Ehkä osat sinkitään työstön jälkeen.
Kunhan pelleilin.
Sinkityksestä aika kaukana. odottelen jonkun vastausta Tapio Öling kysymykseen kun en ole niitä prosentteja ja muita sen tarkemmin seuraillut tiedän vaan että sitruunahappoa voisi käyttää tankin puhdistukseen ja vielä suolan kanssa sinkitykseen mutta määristä ei minullakaan ole tietoa ja Tapio esitti minunkin järkeen käypäsen kysymyksen verraten tankin suuruuteen.

Seppo

Tammikuu 14, 2006, 02:10:10 ap
Vastaus #81

Ipi Laaksonen

• Vieras
 Tuolta Cheminentiltä näyttää olevan saatavissa myös syanidia,todella hyvä "vitamiini" sinkitykseen yms. Syanidipohjaiset sinkkikylvyt ovat harrastekäytössä tosi hyviä ja helppokäyttöisiä,jos joku tarvitsee reseptejä niin ne on mulla keskusmuistissa eli omassa päässä :)Syanidilla saattaa olla muutakin käyttöä (anoppi,hankalat naapurit,v#####mainen pomo,yms. yms.) :D :D

Tammikuu 14, 2006, 02:20:36 ap
Vastaus #82

Ipi Laaksonen

• Vieras
Nikkelistä vielä sen verran että se on allergiaa aiheuttava aine,ja lisäksi höyryinä yms. aiheuttaa syöpävaaran.
Hyvä ilmastointi,kumikäsineet yms. ovat todella tarpeellisia.

Tammikuu 14, 2006, 10:40:41 ap
Vastaus #83

Vesku H

• Vieras
Mainittakoon vielä että Cheminentiltä toimittavat yksityisasiakkaille aineita vain oman harkintansa mukaan eli syanidia tuolta tuskin saa ?

Vesku

Tammikuu 14, 2006, 12:41:57 ip
Vastaus #84

jarmo mursula

• Vieras
Miten paksu pelti sillä alkaa taipumaan?

Seppo

1 mm kylmävalssattu teräs menee hyvin ja alumiini voi olla vahvempaakin

Tammikuu 16, 2006, 17:16:51 ip
Vastaus #85

Vesku H

• Vieras
Pekan kuvan avulla sain lähiapteekin tytöt vakuutettua, että hakemiani aineita saa tilaamalla, ja alkoihan niitä sitten löytymään jonkun välikäden kautta.
Nyt vaan odotellaa että purkit saapuvat Ouluun.

Kiitti vielä kerran naavis!

Vesku

Tammikuu 17, 2006, 21:27:43 ip
Vastaus #86

Tapio Öling

• Vieras
No entäs jos haluan poistaa ruostetta tankista mopopojan ohjeitten mukaan ennen sinkitystä?
20% sitruunahappoa 15l tankkiin. Onko se 20% = 3kg sitrruunahappoa ?  Aikamoinen määrä
Ja sitten vielä sinkitykseen sitruunahappoa.
Mulla olis noita tankkeja kaks kappaletta

Laskenko nyt oikein vai ostanko turhaan 7.5kg sitruunahappoa ja kolme kiloa suolaa?

Tammikuu 17, 2006, 22:23:33 ip
Vastaus #87

Ipi Laaksonen

• Vieras
En ole nähnyt noita mopopojan ohjeita,mutta määrät tuntuu hurjilta.Itse olen käyttänyt fosforihappoa ruosteenirroitukseen,ainakin rautakaupasta saa valmiita litkuja Hg tuotemerkllä.

Tammikuu 18, 2006, 23:10:29 ip
Vastaus #88

Sepe

• Vieras
Löytyskö keltään vastausta tohon Tapion kysymykseen. Olen itse joskus kuullut että sekotettas noin 20-30g / litra, mutta käyttötarkoitus sille liemelle on unohtunut.

Seppo

Tammikuu 18, 2006, 23:23:50 ip
Vastaus #89

Roope KP

• Vieras
Tuolla se on ekasivulla Pekka Puoskarin antama linkki mopopojan sivuille ja sieltä vinkit osio ja ruosteenpoisto.
Siellä sanotaan jotta sitruunahappoa 40g/litra. Nopeuttaa prosessia kun pitää liemen lämpimänä vaikka auton sisätilalämmittimellä ( jos malttaa autosta sen ottaa pois näin kylmällä) puhaltamalla tankkia.