Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511401 kertaa)

Lokakuu 18, 2022, 12:31:27 ip
Vastaus #11925

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jauhe on pääasiassa soodaa ja siitä ei sammal tykkää. Helppoa oli levittäminen, tiedä sitten vaikutuksesta.
Toimii..
Heittelin pihakivetykselle puhallussoodaa ja hyvin kuoli sammaleet kivetyksen välistä.

Lokakuu 18, 2022, 16:43:00 ip
Vastaus #11926

Arto Tolvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Puhaltelin pari vanhaa 6kg jauhesammutinta vanhan navettani tiilikatolle. En sammuttaakseni mitään,
vaan nirhatakseni sammalta. Jauhe on pääasiassa soodaa ja siitä ei sammal tykkää. Helppoa oli levittäminen, tiedä sitten vaikutuksesta.

Pärekaton kulotus on tarkkoo hommoo

Lokakuu 19, 2022, 08:33:16 ap
Vastaus #11927

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Moro

Mulloli ekana menopelinä Mini ja tästä vihjailemastanne toimenpiteest tuli mieleen että siinä autossa oli etupenkit sellaset jotka kääntyivät kokonaan eteenpäin eikä vaan selkänoja,tuli muuten ihan hyvin tilaa sinne takapenkille.
Tässä olisi suoritukselle tilaa ylöspäin kun ei ole kattoa.

Mulla oli tokana autona 50 vuotta sitten Mini Van, se se vasta tilava auto oli. :P
Kuva on nk. kuvituskuva, eli ei siitä samasta Ministä joka mulla oli.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2022, 08:34:51 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Lokakuu 22, 2022, 18:23:12 ip
Vastaus #11928

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Hinkkailin tänään vuosia kellarissa pölyttynyttä Aladdin blue flame-valopetroolilämmitintä. Mitään kuitenkaan en huomannut sen sisältä lehahtaneen... ;)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 22, 2022, 18:42:00 ip
Vastaus #11929

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olikohan vika otteissa?  Ne pittää olla määrätietoset, mutta hellät, ei kait se lamppukaan ihan millä tahansa lääppimisellä toimi...

Lokakuu 22, 2022, 18:53:45 ip
Vastaus #11930

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käyty auto retkellä Haminassa. Kävelty ympyröitä ja katsastettu se lipputanko lippuineen. Syöty perinne pulla juusto puusti.
Satametriä kotiin tullessa, kumi puhki. Nyt on yksi kitkarengas jo alla. Ensi viikolla kesärengas korjaukseen.

Lokakuu 22, 2022, 22:54:19 ip
Vastaus #11931

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yön yli seissy viina ja viikon vanha raha on voimasa menettäny.  Viidakon vanha sanonta.

Lokakuu 23, 2022, 05:10:22 ap
Vastaus #11932

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei ou mulla vara tuommosiin tuhannen taalan juomiin, tämmöseen korvikealakoholliin just ja just minun rahat joskus riittää.

Huom!
Kysseessä on lavastettu tilanne, en kae minä nyt vielä niin alakoholisoetunu ou, että uamuviijeltä alakasin pirtua kittoomaan, laetoenpahan vuan ihan malliks tuon äsken nappoomani kuvan. ::)
-pena-

Lokakuu 28, 2022, 06:49:05 ap
Vastaus #11933

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lehtipuhallin on kätevä siirrellä pakkaslunta aluksen kansirakenteista ja vaihtoautojen päältä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 28, 2022, 14:11:17 ip
Vastaus #11934

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rännejä lehdistä siivottu. Pientä kiipeilyä kaikki kun ei tule ränniharjalla alas.
Lehtipuhallinta en ole vielä ottanut käyttöön. Monttaa mieltä lehdistä haravoiko, puhaltaako vai leikkurilla yli. Ravinteet talvella imeytyy maahan ja keväällä kerää taikka puhaltaa jätökset. Tiedä sitten mikä olisi hyvä ratkaisu. Itellä miten milloinkin huvittaa ja minkälaisia ilmoja.

Lokakuu 28, 2022, 14:38:29 ip
Vastaus #11935

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lehtien poisto pihalta.
Siihen on vain yksi hyvä tapa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 28, 2022, 22:50:47 ip
Vastaus #11936

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt kun tuli se hyvän päivän aamu, laittelin riisseliauton hiukkasloukun kylpyyn. Olkoon nyt alkuun viikon ja sitten pesu. Kauhea pönttö se on mutta lientä meni sisään vain pari litraa.
Toinen askares oli kun koittelin tuosta perinnemaiseman edestä poistaa muutaman eteenkasvaneen kuusenoksan käsikäyttösellä sahalla. Karmee hikihän siinä tuli ja voimat loppu. Olin jo istua huilaamaan maiseman ihailijoille laittamalleni lehtikuusipenkille kun huomasin että orava oli muuttanut sen ruokapöydäkseen ja huussikseen. Katotaan pitääkö tässä käydä toimiin. Mutta maisema selkes niin että voi hyvällä ilmalla keittiön lasista kiikaroida Ruotasen kaivosta tuolla 60,1 km päässä. Huomenna jos koittas vaihtaa turboon uudet sisuskalut niin voisi pysyä loukku puhtaana toiset neljännesmiljoona kilometriä.

Lokakuu 28, 2022, 23:14:42 ip
Vastaus #11937

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä te olette aktiivisia. Mikähän siinä nykyään on kun itse saapuu kotiin klo 16 jälkeen, niin eipä tässä tunnu oikein nykyään tapahtuvan yhtään mitään. Viikonloppuna on tekevinään jotakin, mutta eihän ne mitään varsinaisia urotekoja ole. Vähän niinko olosuhteiden pakkoja.
 Onkohan iskenyt vanhuus, laiskuus, mukavuuden halu, vai mikä liekään??
Vanhemmat, elämän kokeneimmat ja viisaammat osaa kertoa varmaan paremmin.

Lokakuu 28, 2022, 23:17:15 ip
Vastaus #11938

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lehtien poisto pihalta.
Siihen on vain yksi hyvä tapa.

Sama metodi täällä. Kärrään tuotteen lähimetsään, arviolta neljä kertaa enempi kärryllisiä tulee jos vaan haravoi ja nostelee kotturiin versus että antaa koneen silputa ja pussittaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 29, 2022, 06:46:15 ap
Vastaus #11939

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ihan vaan vinkkinä hiukkausloukun tukkosuuteen tossa oli semmonen tapaus että meni kone vikatilaan ja syynä oli paine ero tieto niin vika ei ollutkaan loppujen lopuksi hiukkasloukussa vaan alipainepumpussa, pieni siivilä mikä oli moskaantunut ja söi alipainetta, vikakoodi ei osannu sitä sitten tutkia ja ilmaista