Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511424 kertaa)

Marraskuu 13, 2022, 10:51:41 ap
Vastaus #11970

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mennääs sitten omiin touhuihin; eilisiin tietysti, ei kait tässä tänään oo vielä ehitty mittää touhuta!  Mutta eilen oli aurinkoinen, ei kovin kylmäkään, vaikka tuulla hojotti, päivä.  Viikolla kävi kylän mökkitalkkari lehtipuhaltimella katolta neulaset työntämässä ränneihin, ja eilen emännän kanssa päätettiin vuotuinen ränninputsaus tehä.  Huomisesta alkain saattaa olla pakkasta, ja sitte ois jo myöhästä.  Ja sen eilisen osalta, mikä ihmeellistä, ei pelkästään suunniteltu ja päätetty, vaan myös tehtiin.  Työnjako oli normaali, laitan kuvan:

Marraskuu 13, 2022, 18:15:01 ip
Vastaus #11971

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin VMPK:n rompepäivillä Lohjalla. Ei ollut mun vehkeisiin mitään  en siis ostanut mitään muutakaan.
Kävin Lohjan keskustassa missä vietin teinivuodet. Eka laillinen mopo ja ekat mp:t. Sieltä harrastus alkoi. Olen siellä käynyt viimeksi n. 30 vuotta sitten. Läpi ajanut jonkun kerran. Kovin oli muuttunut, toki tunnistin monet kuppilat ja vanhat rakennukset. Jopa vanha snägäri oli vanhalla paikalla.

Marraskuu 13, 2022, 19:05:12 ip
Vastaus #11972

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Hokasin just että tänään olen ollut kaksi viikkoa polttamatta. Ja oikeestaan tämä kaksi viikkoa on mennyt aika helposti savuttomana. Lupasin itselleni ja naisystävälle että olen jouluun mennessä savuton. Saahan nähdä että näinkö lupaus pitää?
Hyvällä alullaan ainakin ollaan, ja pahin vaihe on jo luultavasti ohitettu. Hermot ei oo menny eikä oo tapahtunut muutakaan katastrofia.
 Pitäis alkaa laittamaan 10€ joka päivä piirongin laatikkoon niin olis vielä paljon konkreettisempaa tämä savuton aika kun näkee muun muassa säästön joka siitä syntyy?

Marraskuu 13, 2022, 19:25:59 ip
Vastaus #11973

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Pitäis alkaa laittamaan 10€ joka päivä piirongin laatikkoon niin olis vielä paljon konkreettisempaa tämä savuton aika kun näkee muun muassa säästön joka siitä syntyy?

Teoriassa 300€/kk ja 3600€/v, mutta ei niitä rahoja missään näy, jos ei oikeasti sitä kympin seteliä laita joka päivä piirongin laatikkoon.

Ps. tuolla säästöllä maksaa esim. sähköauton osaria... :)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 13, 2022, 22:00:08 ip
Vastaus #11974

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Teoriassa 300€/kk ja 3600€/v, mutta ei niitä rahoja missään näy, jos ei oikeasti sitä kympin seteliä laita joka päivä piirongin laatikkoon.

Ps. tuolla säästöllä maksaa esim. sähköauton osaria... :)
Minulla on hyvin voimakas epäily että ne säästyneet rahat ei mene minkäänlaisen auton osamaksuihin. Eiköhän niille rahoille löydy jotain viisaampaakin käyttöä.  :)
Esmerkiksi lysthin pithoon.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2022, 22:02:47 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Marraskuu 16, 2022, 13:04:52 ip
Vastaus #11975

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oisko tästä kymmenkunta vuotta kun nainen lopetti tupakoinnin.
Muutaman kuukauden se laitto vitosen joka päivä kahvipurkkiin ja sillä oli yksi lomamatka säästetty.

Mä oon tässä etsiskellyt selkärankaa.
Siihen tupakoinnin lopettamiseen.
Vuosi sitten hain jo apteekista jotain tabletteja, mutta paskat ne mitään jeesannu.
Mutta nyt kun viikolla asuminen vaihtui kerrostaloon, niin oon pitänyt että siellä en mene parvekkeelle röökille.
Enkä pihallekaan.
Katsotaan nyt, mutta sillä sain että puoli askia riittää päivän.

Marraskuu 17, 2022, 08:57:35 ap
Vastaus #11976

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
  Paljon vaikeampaa on päästä irti ylensyönnistä. Mullakin painoindeksi yhä yli 30, vaikka tässä viimevuosina mittari on alkanut näyttää 15kg vähemmän, kuin mitä pahimmillaan. Takana toki muutama sairaus, jotka osaltaan aina auttaneet muutamia kiloja.
Mulla meni vähän toisin päin.
Kilpirauhanen alkoi nimittäin ottamaan kierroksia ja yllättäen 95 kiloa muuttui 83 kiloksi.
Noh..... Jossain kohtaa lääkityksen sai kohdalleen ja ne kilot palasi nopeasti, mutta väärään paikkaan :(
Kilpparihan on siitä ikävä että se syö pitkät lihakset, eikä suinkaan läskiä ja nyt kun ikää alkaa olla jo mittarissa, niin ei tässä siltä osin enää ennalleen pääse.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2024, 13:23:00 ip kirjoittanut Moderaattori1 »

Marraskuu 17, 2022, 10:52:38 ap
Vastaus #11977

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Mulla meni vähän toisin päin.  :)
Sorry joo.
Luetun ymmärtäminen :(
Ennen kun on juonut aamukahvin ei pitäs kirjoitella yhtään mitään.

Mut joo...
Kai tämäkin päivä pikkuhiljaa tästä...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2024, 13:22:35 ip kirjoittanut Moderaattori1 »

Marraskuu 17, 2022, 10:56:36 ap
Vastaus #11978

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

No kerrotaan näin jälkikäteen eiliset,500 km ajoa ja nyt on uusi proggis tallissa :)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 17, 2022, 14:01:35 ip
Vastaus #11979

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 17, 2022, 14:14:51 ip
Vastaus #11980

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja niihin touhuamisiin. Kävin ekaa kertaa elläissäni villisikajahdissa Puolassa. Kiinnostava ja vauhdikas laji on se. Eikä tarttenu vielä väistellä ohjuksiakaan.

Marraskuu 17, 2022, 16:25:48 ip
Vastaus #11981

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa olen ihmetellyt pesuhuoneen tuuletus venttiiliä. Näin kun kylmä tulee on ventiilin kotelo kylmä ja kylmää hohkaa. Siinä on semmoinen linnunpöntön näköinen kotelo olisko 40cm ja lautasventtiili päässä. Yhteydessä ulkoilmaan. Viileä on vaikka lautasventtiili on kiinni. Hökötys on lattianrajassa ja toinen lautasventtiili katossa.
Mietin pitäiskö se kotelo eristää ja ostaa parempi venttiili. Ja laittaa korkeampi kotelo 1m tai jotain.

Marraskuu 17, 2022, 17:29:26 ip
Vastaus #11982

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se vieroitus tupakoinnista kauaa vie, lopetin jokunen 30v sitten ja taas näin unta, että polttelen salaa.
Ei kyllä yhtään  enää tee mieli, mutta harmitti unessa kun en ollut päässyt kokonaan eroon ja tein taas päätöksen unissani että nyt loppuu.
Että tämmöistä .

Marraskuu 17, 2022, 20:15:56 ip
Vastaus #11983

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Irroitin veneen akun ja poistin pressun veneen päältä.
Huomenna se matkaa maaseutuasunnolle talvisäilöön.
Nyt on hyvä keli kuljettaa, kun on pakkasen puolella, niin tiet ei ole kovin kuraisia.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2022, 20:18:29 ip kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 18, 2022, 07:13:22 ap
Vastaus #11984

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei se vieroitus tupakoinnista kauaa vie, lopetin jokunen 30v sitten ja taas näin unta, että polttelen salaa.
Ei kyllä yhtään  enää tee mieli, mutta harmitti unessa kun en ollut päässyt kokonaan eroon ja tein taas päätöksen unissani että nyt loppuu.
Että tämmöistä .
En oo nyt poltellut 31.10.2022  jälkeen. Kyllä tämä tästä. Aamut on vähän vielä, miten sen nyt sanoiksi pukisi? Vielä totuttelua siihen että aamukahvin jälkeen ei ala savustus. Hermot ei oo menneet eikä siket ja tupakit näy unissa.
Eiköhän se siitä joskus helpota.
Paheitten määrä on vakio, että mitähän tulee tilalle?