Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511769 kertaa)

Huhtikuu 20, 2022, 20:35:11 ip
Vastaus #11250

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rellun pippana sai kesärenkaat.
Kauniin ilman kunniaksi käytiin naapurikylän raitilla koiria ulkoiluttamassa ja samalla nauttitiin pullakaffeet Maitolaiturilla.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 20, 2022, 21:05:24 ip
Vastaus #11251

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei mulla onnistunu tuo spöyrä testi, pulssi yli 140, ja toisella kerralla sama. kYsyivät mitä olen tehnyt ennen testiä ja sa noin että tässä lukenut lehtiä reilu puoli tuntia. Eivät uskaltaneet antaa pyöräillä, panivat Holtterin vyölle ja nukkuessa pulssi ei pudonnut alle 140, kaikenmoista lääkettä koitettiin. Yksi toimi eläke, no yli satasta mennään vieläkin.

Huhtikuu 20, 2022, 22:06:08 ip
Vastaus #11252

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä sitä immeinen muuttuu laiskaksi, tai sitten taustalla on pitkän tähtäimen suunnitelma? Täytyy varmaankin ulkoistaa tuo renkaan vaihtokin, kun ei näköjään saa sen vertaa aikaiseksi että alkais itse vaihtamaan niitä? Tosin taka-ajatuksena ja jarruna on ollut tuo takaiskareiden vaihto, eli siinähän se renkaiden vaihto käy vähän niinko samalla työllä? Tehdäkkö itse vai teettääkö toisella, eli korjaamolla? Siinäpä sitä taas miettimistä. Toivottavasti ei mene koko kesä tätä suunnitellessa.

Huhtikuu 20, 2022, 22:07:03 ip
Vastaus #11253

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinä Risto osu lähelle, että jottain tuolle yhelle sadevesikaivolle pitäs tehä.  Vuos sitte kävi vesiputkiliikkeen mies sellasella paineputkihyrskyttimellä sitä alkuperästä aukasemassa, vaan ei se auennu täysin, lakkas se hyrskytin etenemästä.  Tuossa saattas oikeesti nippa-nappa kaato riittää just ja just maan pinnan alle upotetulle putkelle, mikä veis veet salavan juurelle juotavaks.  Siihen sähkösulatus, että keväällä sais tarvittaessa veen juoksemaan.  Tai toinen konsti ois tehä ihan sellanen petonkinen pintaa kulkeva ura siihen?  Nostetun soran päällä on talo sinällään, moreeniharju alla, ja tontin takalaita jo reilusti alempana, laskee sadan metrin päässä Saimaaseen, ettei tuo ihan maailman pahin savikurpakko oo, mutta ei ne huleet silti tarvis talon vieressä maahan mennä.  Aina näissä on joku pähkäily menossa ja joku homma kesken, kerrostaloasumisessa ois puolensa.

Henrilla ja miulla on pulssit eri päässä.  Miulla joitain vuosia sitten rupes lepopulssi tippumaan silleen, että pienimmät mitatut lukemat oli reilusti alle neljänkymmenen... nyt on tahistin, mikä puuttuu peliin 55 kohalla, sitä lukemaa pittää tahistin yllä jos oma säädin pyrkii laskemaan sen alapuolelle.  Parin vuoden välein katotaan, onko patterissa vielä vetoa.  Hienoa on noissa säätimissä tekniikka; siellä kontrollissa laitetaan vaan sellanen lätkä tahistimen kohalle paidan ulkopuolelle, ja lääkärsetä kattoo tietokonneesta lukemat, miten paljon on tahistin puuttunu peliin ja onko vielä virtaa.  Vaikka aina veron maksua noidun, niin noissa paikoissa hetkeks hiljenee veroista valittaminen...

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2022, 22:10:25 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Huhtikuu 21, 2022, 06:11:05 ap
Vastaus #11254

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
  Eilen vaihtelin rouvan Daciaan suvikummit.  Sitte panin BMW:n käyntiin. Lähti talven jäljiltä melko kivuttomasti. Sitte menin laittaan ajovermeet päälle ja lähin ajeleen. Ajoin semmosen kuuskyt kilsaa ja kyllä tuntu mukavalta. Kotona sitte rupesin keväthuoltoo tekeen. Vaihtelin kaikki öljyt (moottori, laatikko, kartaaniputki ja perä) ja kaikkee muuta pikku askaretta. Tänään tarvii vielä vaihtaa jarrunesteet. Se on tässä Bemarissa keskimäärästä isompi askare kun pääsylinteri on tankin alla piilossa. Tankki on tietenkin talven jäljiltä täyteen (24 litraa) ja on painavahko ottaa pois tieltä.
HANE

Huhtikuu 21, 2022, 07:09:18 ap
Vastaus #11255

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hae siihen tankintyhjennykseen vaikka motonetista perämoottorin pensaletku, jossa on kumipumppu.
Sillä on muutakin käyttöä......enkä nyt tarkoita naftan hinnan noususta johtuvaa....
Täyden tankin kanssa ährääminen ei ole yhtään mukavaa, vaikka olisi kaverikin

Huhtikuu 21, 2022, 08:00:08 ap
Vastaus #11256

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ihan mielenkiinnosta että miten se väli kahvalta pääsylinterille toimii?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 21, 2022, 10:27:38 ap
Vastaus #11257

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
...Ja ennenkaikkea jotta onko jarrunestesäiliökin piilossa siellä tankin alla?

Meinaan jos ei mitään purkaa tartte, niin eikös tuo mene niin että alhaalta truuttaa ilmausruuvista jarrunestettä vaikka semmoisella apteekin ”hevosruiskulla”, ja ammentaa lientä säiliöstä pois toisella samanlaisella sitä mukaa kun meinaa täyttyä?

Taiemminätiä, tuollaista koskaan itse nähnyt.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 21, 2022, 10:38:14 ap
Vastaus #11258

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Siirrytään vrk takaperin kun vaihdoin kakaran voorrttin vokukseen sellanen reilu vuoden ikänen kesägummit niin eipäs ollutkaan ihan tosta vaan homma.Eihän siellä pohjassa ole paikkoja mistä nostaa pelkkää kuttaperkkalevyä koko pohja,edessä olisko apurungon pari isompaa pultinpäätä kaukana reunasta ja takana takatuivarren kiinnitys joka on sekin todella ohkasta peltiä niistä sitä nostelin.
En tiedä mistä oikeesti pitäis nostaa ja mistä rengasliikkeessä nostavat mutta surkeita suunnittelijoita no merkkihän on voorrtti ei jatkoon eli viimoinen kerta renkaanvaihdossa mitä minä teen mutta kunnei muukaan merkki kelpaa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 21, 2022, 10:45:58 ap
Vastaus #11259

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Siirrytään vrk takaperin kun vaihdoin kakaran voorrttin vokukseen sellanen reilu vuoden ikänen kesägummit niin eipäs ollutkaan ihan tosta vaan homma.Eihän siellä pohjassa ole paikkoja mistä nostaa pelkkää kuttaperkkalevyä koko pohja,edessä olisko apurungon pari isompaa pultinpäätä kaukana reunasta ja takana takatuivarren kiinnitys joka on sekin todella ohkasta peltiä niistä sitä nostelin.
En tiedä mistä oikeesti pitäis nostaa ja mistä rengasliikkeessä nostavat mutta surkeita suunnittelijoita no merkkihän on voorrtti ei jatkoon eli viimoinen kerta renkaanvaihdossa mitä minä teen mutta kunnei muukaan merkki kelpaa.

Maailman vähiten luetusta kirjasta löytyy ohjeet nostopulmaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 21, 2022, 11:24:03 ap
Vastaus #11260

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ei voortti oo yhtä vastuulline ja ympäristöystävällinen toimija ko Huihai; huoltokirja on vaa netissä...

Huhtikuu 21, 2022, 14:27:46 ip
Vastaus #11261

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Nostaa helmoista... jos alkaa rutista niin laittaa metrin verran lankkua väliin, jos vielä rutisee niin hakee romutuspalkkion tms. Ei tietysti päde vuoden vanhaan...
Tosiasiassa meilläkin noita focuksia ollut ja nytkin yksi, aina olen nostanut helmoista eikä ole vahinkoja tullut. Tosin tuorein tais olla 13 vuosimallia ja ei siitäkään tullut ohjekirjaa luettua.

Huhtikuu 21, 2022, 15:20:02 ip
Vastaus #11262

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eläkeläinen sai tänään yli kuukauden työ projektin valmiiksi. Viikko etukäteen, ei siitä kehuja saanut muttei haukuttukkaan. Omasta mielestä priimaa pukkas. Olen tyytyväinen.
Huomenna laiskottelen ja olen joutilaana.
Lauantaina vois kävästä rompepäivillä Tattarisuolla. Parsa aika on alkanut vois laitta parsaa kinkulla kastikkeella ja suola perunoilla. Palan painikkeeksi muutama pitkä vehnä olut.
Siitä se lähtis siirtyminen vapaaherra moodiin......

Huhtikuu 22, 2022, 06:04:08 ap
Vastaus #11263

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Moro

Ihan mielenkiinnosta että miten se väli kahvalta pääsylinterille toimii?

Se on saksalainen aaatellu että on viksua laittaa se pääsylinteri piiloon ja hoitaa voimansiirto sinne kahvalta vaijerilla.
HANE

Huhtikuu 22, 2022, 12:25:46 ip
Vastaus #11264

Kai Vuori

• Vieras
Ylivedettävät nivelen suojakumit on kätsyjä.