Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510306 kertaa)

Tammikuu 02, 2021, 16:19:42 ip
Vastaus #10245

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Äh ihan turhaa kolat, sulaa se pois.

Tammikuu 02, 2021, 16:21:10 ip
Vastaus #10246

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Palkallista työtä, niin kuin eilen, toissa päivänä, huomenna ja ylihuomenna.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 02, 2021, 16:44:40 ip
Vastaus #10247

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Äh ihan turhaa kolat, sulaa se pois.
Niinhän ne sanovat että luojan töihin ei pitäis puuttua.
 En kolannut, harjasin rappuset ja loput lingolla.

Tammikuu 02, 2021, 17:09:08 ip
Vastaus #10248

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Matikat kävin vaimon veljeltä hakemassa parin kilometrin päästä. Sillä on hyviä nahkiais syöttöjä koko talveksi.
Tornionjoen matikka on paras.
Mie taas koko päivän metsurina. Kiinan saha laulaa ja koijua kaatuu.
Kyllä parin tunnin jälkeen huomaa että tänä vuonna 70 täyttyy.
Parin tunnin jälkeen pitää istua kahville.
Vielä kuitenkin painetaan menemään. Jytäjammua olen pisteosia tuunannut.
Jos kaikki menee kuin on suunniteltu, niin tulee upea ajokki.
Kolmas pysty olis VMPK rallieista mukava muisto.
Kova pitää vastuksen olla jos tulen.
Mutta tuon TR6R:n saisin myös helpolla kisaan. Sitä olen myös laitellut.
Triumph TR6R 1969.
Kuvassa kukkolan koskella ja Övertårneo keskiyön aurinko. Matkalla Karesuvantoon.

Talliterveisin uutta vuotta toivottaa huippusakille pekka.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2021, 17:35:08 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Tammikuu 02, 2021, 17:29:17 ip
Vastaus #10249

Jussi.helo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Piti niin kovasti ruuvata BSA:ta tänään, noh sain ohjaustangon vaihdettua. Siinä se ruuvaminen ja ropeltaminen olikin sitten. Eiku joo, sain lauettua crc:tä Kawasakin etujarrulevyn pultteihin.

Rankka päivä😃

Tammikuu 02, 2021, 17:33:07 ip
Vastaus #10250

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No miehän maalasin mopon telarien alaputket mustiksi.

Ja sitten neulaa ja lankaa-ompelin kauluslaatat vanhaan univormuun-ja
nappienkin ompeleita parantelin ja paria vuorin saumaa.

Hyvin on nyt äimät hatussa...

t. Markku

Tammikuu 03, 2021, 19:01:23 ip
Vastaus #10251

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Pällistelin pojan auton sähköjä kun on ollut vähän semmosta vikaa että sähköt pätkii. Putsailin ecun liittimet, moottorin ohjauksen sulakkeet, releet , yms yms., kaikki liitokset.
 No lopulta sitten mittarin akun jännitteen, ja kappas vaan. Akku kaput. Lepojännite tippuu 11,2 v. Eikä kestä kuormitusta juuri ollenkaan, eikä tainnut ottaa enää oikein virtaa vastaan. Lataa ihan ok. Lähti toki heti käyntiin jos moottori pyörähtää yhtään.
 Näköjään tuossa autossa jos jännite on liian alhainen, kaikki sähköt sekoaa tyystin ja moottorin ohjaus ei toimi ollenkaan, jos ei ole täysiä potkuja akussa.
No niin ne kaikki viat korjaantui lopulta kun vaihtoi uuden akun.
Ei pitäis lähteä etsimään vikaa aina sieltä vaikeimmista ja hankalimmasta päästä, niinko minä nyt tein.

Tammikuu 03, 2021, 19:31:20 ip
Vastaus #10252

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tohon loppuun kun olisit lisännyt että kyllä mä tiesin että patteri on kaput mutta ihan piruuttani putsailin ekana ne liittimet,no ovatpa nyt liittimet OK.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 03, 2021, 19:40:11 ip
Vastaus #10253

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

Tohon loppuun kun olisit lisännyt että kyllä mä tiesin että patteri on kaput mutta ihan piruuttani putsailin ekana ne liittimet,no ovatpa nyt liittimet OK.
Joo, tulipahan tehtyä. On tämä ihmismieli kieroon kasvanut kun pitää etsiä viat vaikeimman kautta. Viisaampi olis ottanut sen yleismittarin ihan ekana, ja kattonut mitä akku sanoo. Minä en.  :(

Tammikuu 03, 2021, 19:49:33 ip
Vastaus #10254

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään oon aamupäivän kovasti pähkäillyt josko lähtis lumihommiin vaan vielä tiputtelee taivaalta lisää..
Oikeestaan eilen tuli käytyä kotiseudulla ja pyörähdettyä  Porvoossa samalla vauhdilla..
Kävimpä siinä sivussa morjenstamassa vanhaa "kyläseppää"..oli jo vaivoja vaikka mitä kertynyt ja pajakin hiljentynyt ja kylmettynyt..ei kuulma leka enään nouse tarpeeksi korkeelle..
Sanoi mulle että jos jotain työkalua tarviit niin ota..Ensinhän siinä iski "hullun kiilto" silmiin..mutta sitten sisäinen siveys rauhoitti näppejäni..
Kuitenkin pari erikoista mukaani tarttui..noita "käppyräavaimia" oli julmetun isojakin siellä..tais tuo 21 koko olla pienin..ikinä en ole moista ite nähnyt...ja noita "kalvaimiksi" luuleviani oli varmaankin se 10 kpl..tänään kun tarkistin tuota "kalvainta"..on siinä vähän kärjessä sanomista..mutta mites se menikään että ei ole lahjahevosen hampaisiin katsomista..Jos joku tuolle kalvaimelle jonkun nimen keksii niin ilmoitelkoon..
Pirullinen keli oli sieltä ajella kotio päin..joku maajussi ajoi pikkutiellä traktorilla edessä lana maassa..muutoin olis saattanu olla perin vaikeeta matkan edistymistä..

Tuota työkalua olen oppinut kutsumaan nimellä kaavain. Koskaan en kyllä muista nähneeni käytössä... https://www.kivilinna.com/kaavain
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Tammikuu 03, 2021, 20:01:16 ip
Vastaus #10255

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Harvemmin näkee suoritettavan kaavausta, mutta pari vuotta sitten olin vieressä, kun kompressorin runkolaakeria kaavattiin. Työkalu mahtoi kyllä olla tasokaavain.

Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 03, 2021, 20:03:36 ip
Vastaus #10256

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Moro

Aena ensin kannattaa tehä ihan ite kaekki mihin vuan ite pystyy, ja vasta viimesessä tingassa viijä auto kalliiseen korjaamoon. ::)

Eks-työkaveri osti joskus hamassa mennisyyvessä "vähäajetun" tiisseli Mersun. Joku uamu ensimmäesten syyskylymiin tultuva Mese ei suostunu lähtemään tulille. No ei mittää, kaveri osti uuven akun, eppäeli että se vanaha akku ei ennee anna tarpeeksi virtoo reippaaseen starttiin. Ei korjaatunu silläkää, seoraavaksi vaehto siihen uuven startin, vuan ei auttanu sekkää. Sitten siltä loppu usko ommiin asentajataetoehinsa ja hiän vei lopulta Mesen pajalle tutkittavaksi, ja siellähän ne sae sen huonon käynnistyvyyven seleville, "vähä ajetun" Mesen moottori oli niin väljä ettei startissa riittäny kierrokset pyöräyttee konetta käyntiin.
-pena-

Tammikuu 03, 2021, 20:20:48 ip
Vastaus #10257

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Se tuo Nuutisen kalavain tunnetaan kae paremmin kauhakalvaimena, aenakii IKL :llä sitä sillä nimellä markkinoe.

https://www.ikh.fi/fi/kalvain-kauhatyyppi-150x8mm-knr4641500
-pena-

Tammikuu 03, 2021, 21:17:52 ip
Vastaus #10258

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

Aena ensin kannattaa tehä ihan ite kaekki mihin vuan ite pystyy, ja vasta viimesessä tingassa viijä auto kalliiseen korjaamoon. ::)

Eks-työkaveri osti joskus hamassa mennisyyvessä "vähäajetun" tiisseli Mersun. Joku uamu ensimmäesten syyskylymiin tultuva Mese ei suostunu lähtemään tulille. No ei mittää, kaveri osti uuven akun, eppäeli että se vanaha akku ei ennee anna tarpeeksi virtoo reippaaseen starttiin. Ei korjaatunu silläkää, seoraavaksi vaehto siihen uuven startin, vuan ei auttanu sekkää. Sitten siltä loppu usko ommiin asentajataetoehinsa ja hiän vei lopulta Mesen pajalle tutkittavaksi, ja siellähän ne sae sen huonon käynnistyvyyven seleville, "vähä ajetun" Mesen moottori oli niin väljä ettei startissa riittäny kierrokset pyöräyttee konetta käyntiin.
Tuo voorti on näköjään semmonen peli että jos ei ole täydet kisut akussa niin moottorin ohjaus, ecu, ei anna sieltä eteenpäin lähteville sähkönaruille niitä käynti savuja. Se ecu tarvii riittävästi virtaa että pelittää?  Näin minä asian tulkitsin kun moottorin ohjaukset mykistyi?
 No nyt se kumminkin toimii, uudella akulla. Vanhalla akulla ei toiminut, kun jännite ei riittänyt. Liekö tuo akkukin ollut jo yhtä vanha kuin autokin, eli 14 vuotta.

Pakun akkua oon ihmetellyt kun sitä ei oo tarvinnut vaihtaa. Oon rullannut sillä samalla akulla 270 tkm ja vinguttanut webastoa joka aamu kun ollaan pakkasen puolella. Hyvin pelittää edelleen. Mutta eiköhän sekin simahda tietenkin huomis aamuna kun alkaa kehumaan?

Tammikuu 04, 2021, 07:49:00 ap
Vastaus #10259

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se tuo Nuutisen kalavain tunnetaan kae paremmin kauhakalvaimena, aenakii IKL :llä sitä sillä nimellä markkinoe.

https://www.ikh.fi/fi/kalvain-kauhatyyppi-150x8mm-knr4641500

Ne on niitten eri nettikauppojen tavaroilleen antamat nimet monasti ihan eri maailmasta. Pieleen on tässä pohojalaasillakin mennyt tuo nimeäminen...
Mutta tosiaan, välillä nuo nettihaut on sitten rasittavia, kun hakusanoina täytyy käyttää jotain ihan muuta, kuin mitä on hakemassa!
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.