Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509131 kertaa)

Toukokuu 21, 2020, 22:31:37 ip
Vastaus #9780

Taito Nuutinen

• Vieras

Ja niistä o-renkaista. Wurthin kamaa, nitriilikumia. Hain kaverin autokorjaamolta, eikä se tiennyt itsekään että kestävätkö bensaa? Kumminkin, laitoin yhden malliksi likoomaan bensakippoon ja katellaan miten sille käy?  :o

Nitriili pitäisi kestää hyvin öljyä ja bensaa..

http://www.ravelast.com/media/esitykset/kumityyppien-ominaisuudet.pdf
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2020, 22:40:04 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Toukokuu 22, 2020, 07:52:43 ap
Vastaus #9781

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä sitten lieneekään Viton-o-renkaiden raaka-aine, niin ne kuitenkin kestävät viinabensaakin.
Etrassa suosittelivat vain Vitonia, kun hain Cebarin bensahanaan tiivisteitä.
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Toukokuu 22, 2020, 08:39:41 ap
Vastaus #9782

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vitonistahan viton-rengas on tehty! :laugh:

Se on semmoinen seos,että kyllä kestää ja toimii
melkein kaikissa olosuhteissa-kestää ehkäpä jopa luuvaloa?

t. Markku

Toukokuu 22, 2020, 09:33:26 ap
Vastaus #9783

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Viton on fluorikumia ja kestää hyvin öljyjä, sekä polttoaineita, mutta ei sovi käytettäväksi glykolipohjaisten jarrunesteiden kanssa. Tavallinen NBR-kumi kestää myös öljyjä, sekä polttoaineita, mutta vanhenee nopeasti ollessaan ilman kanssa tekemisissä ja ei kestä isoja lämpötiloja.

Kun ollaan tekemisissä ärtsympien happojen ja amiinien kanssa isoissa lämpötiloissa, laitetaan Teflon tai Kalrez O-renkaat.

Kun lukasee tuon opuksen läpi, niin tietää kaiken O-renkaista ja O-rengastiivistyksen suunnittelusta.
https://o-ring.info/en/o-ring/technical%20handbook/technical%20handbook%20o-rings%20update%20april%202013.pdf
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 22, 2020, 09:38:05 ap
Vastaus #9784

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se osoite vaikuttaa kuten ennenkin vakuutushintoihin.

Katsoin ajankuluksi nettimotosta muutaman uudemman
ja vanhemmankin mopon rekkarit ja tuuppasin Ihvin laskuriin.

Tulos oli,että näillä kulmilla saisin mopon vakuutuksen n 135 eurolla/vuosi.

No se on semmoinen huonompi liikennevakuutus vain-mutta mulle riittävä. :laugh:

Kilvissä olevat mopotkin alkavat hintaluokasta n. 200e...

Mutta samaan vakuutusrahaan sais myös tuollaisen 600cc sataheppaisen kyykyttimenkin
vakuutettua.

t. Markku

Toukokuu 22, 2020, 10:00:43 ap
Vastaus #9785

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se osoite vaikuttaa kuten ennenkin vakuutushintoihin.

Katsoin ajankuluksi nettimotosta muutaman uudemman
ja vanhemmankin mopon rekkarit ja tuuppasin Ihvin laskuriin.

Tulos oli,että näillä kulmilla saisin mopon vakuutuksen n 135 eurolla/vuosi.

Tuo on halapa.
Niin halapa, että mahtaako edes uskoa, että noin halvalla saa mopon vakuutettua.
Meidän osoitteessa halvin mopon liikennevakuutus on 48% kalliimpi... ???
Mopo on 2019 mallinen Peugeot skootteri

IFfin laskurilla muutama otos

Hattuvaara 81650 354€
Enonkoski 58175 376€
Kuopio 70100 473€
Kuopio 70800 473€
Helsinki 0002 425€
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2020, 10:04:02 ap kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 22, 2020, 14:54:16 ip
Vastaus #9786

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-onhan sitä tullut olluksi Ifvin asiakas
jo kauan.

Katsoin tuollaisen 2007 Peugeotinkin vakuutushinnan-
ja siinä se keikkui n. 135...145e välillä-ja joka
kikottimella.

t. markku

Toukokuu 22, 2020, 15:28:17 ip
Vastaus #9787

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jo kauan.

Tuolla ei pitäisi olla mitään tekemistä liikennevakuutuksen hinnan kanssa.
Pois lukien keskittämisalennus, joka on joitakin prosentteja.

Vai onko joku muka joskus saanut LIIKENNEvakuutuksen hinnasta puhumalla ja asiakassuhteen pituudella alennusta?

Mie oon joskus kysynyt ja aina sama vastaus "liikennevakuutuksien hinnat on kiveen hakatut."

Toukokuu 22, 2020, 17:44:08 ip
Vastaus #9788

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tallissa on käynnissä tutkimustyö. Bilteman ja wurthin o-renkaita on nyt uiskentelemassa bensassa. Katotaan miten niiden käy? Wurthin o-rengas on jo kaasarissa, ja katotaan miten se siellä viihtyy.

Toukokuu 22, 2020, 17:44:55 ip
Vastaus #9789

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
jo kauan.

Tuolla ei pitäisi olla mitään tekemistä liikennevakuutuksen hinnan kanssa.
Pois lukien keskittämisalennus, joka on joitakin prosentteja.

Vai onko joku muka joskus saanut LIIKENNEvakuutuksen hinnasta puhumalla ja asiakassuhteen pituudella alennusta?

Mie oon joskus kysynyt ja aina sama vastaus "liikennevakuutuksien hinnat on kiveen hakatut."

Puhumalla ja puhumalla... Liikennevakuutuksen hintaan vaikuttaa mm. ajoneuvolajista riippuen merkki/malli tai teho/paino, haltijan ikä ja osoite sekä historia eli onko samaa ajoneuvolajia ollut ennen vakuutettuna ja miten niiden kanssa on mennyt.

Mulla esimerkiksi on ”oikeiden” motskarien vakuutukset about 700€ per vuosi kun ei mulla ennen ole ollut pyörää normivakuutuksessa, museorekisteröitynä vaan. Bonuksia tulee tietysti vuosien saatossa mutta veikkaan että sitten joskus jos on muutama ehjä vuosi plakkarissa niin lähtöhintakin saattaa kilpailutuksessa tipahtaa.

Sällin mankimopetin vakuutus on jotain 170€ per vuosi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2020, 17:46:33 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 22, 2020, 17:59:26 ip
Vastaus #9790

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei ne ole kiveen hakattuna hintoja. Itse olen joskus pyytänyt tarjouksia ja heittävät porkkanan jostain tietystä vakuutuksesta, ja koittavat tietty lypsää jostain toisesta vähän enempi. Paras sanoa että piä tunkkis tai katoppas uudestaan, kun noi bonukset on olleet pitkään 75%, joka kikottimella. Nyt on itsellä kahdessa eri yhtiössä liikuttimien vakuutukset. Eli ei keskitettynä.

Toukokuu 22, 2020, 18:37:41 ip
Vastaus #9791

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarkoitan edelleen alennusta siitä LIIKENNEVAKUUTUKSEN hinnansta, joka määräytyy asuinpaikka, ikä, ajoneuvo yms. mukaanm eb tarkoita bonareita..
En kotivakuutuksen hinnasta tai jos pakettihinta on hierottu kohdilleen, niin onko siellä pakettihinnassa se liikennevakuutus edelleen listahintainen.
Koskaan enkä ikinä ole yhdestäkään liikennevakuutuksesta saanut senttiäkään alennusta.

Oli minullakin aikoinaan alennuksia muista kuin liikennevakuutuksista, esim. yhteen aikaan oli Turvassa auton kasko, josta maksoin 11%
Se oli niin kauan, kun oli Turvassa vakuutukset ja katkeamaton kaskoketju autossa.
Toki enää sitä ei ole, kun Turva hinnoitteli kotivakuutuksessa itsensä ulos, niin vakuutusyhtiön vaihdon yhteydessä meni sekin kaskoetu.

Toukokuu 22, 2020, 18:42:37 ip
Vastaus #9792

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla esimerkiksi on ”oikeiden” motskarien vakuutukset about 700€ per vuosi kun ei mulla ennen ole ollut pyörää normivakuutuksessa, museorekisteröitynä vaan. Bonuksia tulee tietysti vuosien saatossa mutta veikkaan että sitten joskus jos on muutama ehjä vuosi plakkarissa niin lähtöhintakin saattaa kilpailutuksessa tipahtaa.

Motskarin bonareiden kerryttämiseen on kikka kolmonen.
Moottoripyörähän pitää olla X-aikaa vuodesta vakuutettu, että bonukset kertyy.
Ottaa Y-vakuutusyhtiöstä kausivakuutuksen, jossa maksut keskittyy huhti-syyskuulle.
Ottaa motskarin liikennekäyttöön esim. marraskuussa ja pitää sen liikennekäytössä maaliskuulle.
Näin kertyy viisi kuukautta "ajoa" prätkällä ja vakuutusmaksu on koko ajalta 20€

Tämä vaatii vain yhden kilvellisen moottoripyörän.

Näin minä teen talvienskan kanssa.

Toukokuu 22, 2020, 20:57:20 ip
Vastaus #9793

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla menee nyt vakuutukset kilpailun piikkii ja syynä et nyt kun muutettiin vakuutus onkin neliöiden mukaan. Ennen vanha oli täysarvoinen, aikoinaan kansasta otettu. Soitin yhtiöön ja kysyin kannattaako heidän menettää 10 vakuutusta, ottavat kuulemma yhteyttä.

Toukokuu 22, 2020, 23:36:13 ip
Vastaus #9794

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kävinpäs reilun 100km lenkin ympäriinsä ja en missään, museohondalla! Oli kivaa. Meinasi olla hankalaa tuo käynnistyminen ja käynnissä (tyhjäkäynnillä) pysyminen kun oli kaudella vain 16 km alla, ja bensa suurelta osin talven yli seissyttä, mutta lenkin loppupuolella kun oli se joku 100km ajettuna, ja tankkasin sen 5,5 litraa mitä mahtui, niin Shelliltä kotiin kävi taas entistäkin hienommin. Kotona olin vähän yli 22, täytyy myöntää että aika nopsaan viilenee ilma kun aurinko painuu mailleen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”