Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509131 kertaa)

Toukokuu 08, 2020, 17:47:13 ip
Vastaus #9720

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tulis korona ja tappas kaikki epärehelliset.  >:(

Eihän tänne jäis sitten kettään...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 08, 2020, 18:43:18 ip
Vastaus #9721

Timo Salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,
tästä liikennevakuutuksesta muutama asia.
Koska vakuutuslainsäädäntö määrää, että henkilövahingot korvataan liikennevakuutuksesta, niin vahingon sattuessa ei korvauksia saa vapaa-ajantapaturma- vakuutuksesta. Tästä on oikeuden päätös mönkijällä sattuneesta tapaturmasta.
Toinen huomion arvoinen asia on, että liikennevakuutuksessa ei ole korvauskattoa tms., vaan vammoja voidaan hoitaa tai maksaa haittarahaa vuosien kuluttua. Ei siis kannata hyväksyä mahdollista vakuutusyhtiön kertakorvausehdotusta.
Moottoriurheilukilpailussa mahdollinen kilpa-ajoneuvon katsojalle aiheuttama vahinko kuuluu myös liikennevakuutuksen piiriin, joten olisin  taipuvainen olemaan sitä mieltä, että FHRA:n tulkitsee aika haasteellisesti pykäliä.
Joku on joskus aiheesta todennut, että suomessa on 16 suljettua aluetta.

YT
L

Toukokuu 08, 2020, 19:13:33 ip
Vastaus #9722

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jotenkin luulisin, että FHRA ei ole tulkitseva osapuoli koko asiassa.  Lain tulkinta ei kuulu millekään urheilun kattojärjestölle; voin olla väärässä.  Eikä sillä oikeastaan mitään väliä ole, mitä minä luulen.  Järjestö on voinut tietysti saada lain valvojalta sitovan tulkinnan etukäteen?

Kun itse olin vielä trialkilpailuissa mukana, tätä asiaa selviteltiin sen lajin osalta.  Yksiselitteinen tieto oli silloin, että kilpailun järjestäjällä ei ole minkäänlaista velvollisuutta selvittää, noudattavatko osanottajat siltä osin lakia, eli onko kilpailijoilla pyörissään liikennevakuutuksia vai eikö ole.  Liikennevakuutus oli silloin niissä ympyröissä lakisääteinen, ja sen olemassaoloa valvova elin oli poliisiviranomainen.  Ehkä viisitoista vuotta on tuosta aikaa, eli on voinut hovissa muuttua.

Jaakko

Toukokuu 08, 2020, 19:31:36 ip
Vastaus #9723

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vakuutukset on kivuja, kun olen diabeetikko niin öypöydolla on syötävää ja koira pudotti mun silmälasit ja heräsin yölla mataliin sokereihin. Nousin ylöe ja astuin silmälaseni päälle, uudet maksaa 900 euroa. Vakuutus ei korvaa kun muhun ei tullut mitään vammaa, olis mattopuukolla pitänyt tehdä pieni vamma jalkaan.

Toukokuu 08, 2020, 19:50:54 ip
Vastaus #9724

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minkä halavatun takia kilvettömään tarvitsee ottaa liikennevakuutus, jos ja kun sillä ei saa kumminkaan ajaa yleisessä liikenteessä? Ja kun kattelee noita vakuutushintoja, niin se kilvellinen taitaa olla ainoa järjellinen vaihtoehto, jos se kilvetönkin pitää jostain kumman syystä liikennevakuuttaa. Ei kai se kilpi niin paljoa paina että alkaa haittaan itse suoritusta.

Lainaus virallisemmalta taholta

Liikennevakuuttamisvelvollisuus koskee myös rekisteröimättömiä ajoneuvoja

Moottoriajoneuvon kanssa voi sattua vahinko niin tiellä, piha-alueella, pellolla, metsässä kuin jäällä.
Siksi liikennevakuuttamisvelvollisuus koskee myös rekisteröimättömiä tai teiden ulkopuolella käytettäviä moottoriajoneuvoja.
Myös esimerkiksi lasten käyttöön tarkoitetut mönkijät tai sähköiset liikkumisvälineet, joiden nopeus ylittää 25km/h, tulee vakuuttaa liikennevakuutuksella.

Niinko jo aikaisemmin todettua, vanhalla 20-40 litraa satasella hörppivällä jakuvaarilla on näköjään halpa ajella. Vakuutus pari sataa vuodessa, ja vuoden huollot kustantaa toisen mokoman. Pensoihin menee tonni- kaks per vuosi. Ja se on siinä.

Toukokuu 09, 2020, 08:01:37 ap
Vastaus #9725

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaan laittelinpa tuon Jonsered-ajoleikkurin eilen
kuntoon.

Leikkuupöytää piti oikein hitsata,kun oli toisen teräpukin
kohdalta halkeillut.Ei ole mulla miggiä-mutta käytin
kuupan Orimattilan vanhalla ammattikoululla olevalla pienkoneverstaalla-
siellä kamraatit hitsasivat suitsait kopan taas hahmolleen.

Suosittelen muuten lämimästi ko. verstasta-siellä hoituu puutarhakoneet-ja motukat
ja mönkijät yms. kuntoon.Siellä tehdään-ei raavita kannikoita ja päälakia vain.

Uusi teräpukki piti laittaa-kun se väljistynyt ei ole sellaista
mallia,josta laakerit on tarkoitettu vaihdettavaksi-hitsaamalla molemmista
päistä umpeen  kasattu verme. Uusi pukki maksoi suunnilleen saman kuin ne uudet
tuumamitoitetut laakerit tilaamalla olisivat maksaneet.

No- ehkä joskus rälläköin sen vanhan pukin auki ja teen rempan. Tai sitten en.Kurkaan
kumminkin.

Taittopyörän niittaukset avasin poraamalla ja uusi laakeri -6203 2RS tilalle ja
uusilla niiteillä taas kasaan.Priimaa meinasi tulla.

Paikallisesta rautakaupasta löytyi viime vuosituhannella hyllyyn
unohtuneet terätkin-oikein Husqvarnan paketissa. Halvalla.

Lopuksi maalausta ja sitten värkki takaisin leikkurin alle. Yksi kannake oli tehty
jostain rakennuspuolen peltilapusta-sen korvaan kun ehdin hieman tukevammalla
omavalmisteosalla.

Vaan hyvin pelasi ja ruoho katkesi.

Nyt olen siis kahden ajettavan leikkurin loukussa. :laugh:

t. Markku

Toukokuu 09, 2020, 20:22:18 ip
Vastaus #9726

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Vaan laittelinpa tuon Jonsered-ajoleikkurin eilen
kuntoon.

Leikkuupöytää piti oikein hitsata,kun oli toisen teräpukin
kohdalta halkeillut.Ei ole mulla miggiä-mutta käytin
kuupan Orimattilan vanhalla ammattikoululla olevalla pienkoneverstaalla-
siellä kamraatit hitsasivat suitsait kopan taas hahmolleen.

Suosittelen muuten lämimästi ko. verstasta-siellä hoituu puutarhakoneet-ja motukat
ja mönkijät yms. kuntoon.Siellä tehdään-ei raavita kannikoita ja päälakia vain.

Uusi teräpukki piti laittaa-kun se väljistynyt ei ole sellaista
mallia,josta laakerit on tarkoitettu vaihdettavaksi-hitsaamalla molemmista
päistä umpeen  kasattu verme. Uusi pukki maksoi suunnilleen saman kuin ne uudet
tuumamitoitetut laakerit tilaamalla olisivat maksaneet.

No- ehkä joskus rälläköin sen vanhan pukin auki ja teen rempan. Tai sitten en.Kurkaan
kumminkin.

Taittopyörän niittaukset avasin poraamalla ja uusi laakeri -6203 2RS tilalle ja
uusilla niiteillä taas kasaan.Priimaa meinasi tulla.

Paikallisesta rautakaupasta löytyi viime vuosituhannella hyllyyn
unohtuneet terätkin-oikein Husqvarnan paketissa. Halvalla.

Lopuksi maalausta ja sitten värkki takaisin leikkurin alle. Yksi kannake oli tehty
jostain rakennuspuolen peltilapusta-sen korvaan kun ehdin hieman tukevammalla
omavalmisteosalla.

Vaan hyvin pelasi ja ruoho katkesi.

Nyt olen siis kahden ajettavan leikkurin loukussa. :laugh:

t. Markku
Pitäis tehdä kotileikkurille kanssa vähän hitsaus hommia. Leikkuupöydän hahlot on niin kuluneet että kun ajaa tuossa kallellaan olevalla pihan kohdalla, leikkuupöytä kääntyy väljistä hahloista johtuen aivan vinksalleen, ja leikkuujälki on kulmikasta kun ajaa kallellaan olevaa pihaa.
 Oon tässä viis-kuus vuotta suunnitellut sitä hommaa, ja saahan nähdä tapahtuuko se tänä kesänä? Korjaus suunnitelma on jo valmiina, mutta toteutus on vielä hieman vaiheessa.
 4 kpl. 8 mm. korilaattojen hitsauksella siitä selviäis hommasta. Korilaattoja on tallissa pilvin pimein, niinko sitä esabin liimaakin, mutta kun se inspiraatio. Mistähän sitä vielä sais?
 Pitääköhän tuokin viedä jonnekin työtehoseuralle parsittavaksi ja kertoa samalla miten se tehdään. Vai lopulta paska-aholle?
 Vanha yksi teräinen Murray jonka kanssa meille on tullut semmoinen viha-rakkaus suhde, eikä osata enää irtaantua toisistamme. Kapistus jota on korjattu elinkaarensa aikana jo parin uuden ajoleikkurin hinnan edestä.

Toukokuu 10, 2020, 07:40:35 ap
Vastaus #9727

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähetän täältä sulle yhden käyttämättömän inspiraation. Ollos hyvä! :laugh:

Meilläpäin ennen vaikutti semmoinen monitoimimies Pekka.

Hän pruukasi sanoa useinkin: Hitsaamisessa ja hu***misessa ei ole
mitään erityistä konstia-senkun rupeaa"!

Juu-se pöytä niistä vipstaakeista irti-muutaman sokan joutuu
irti nykäisemään. Vetoremmi sivuun ja pöytä koneen alta pois.
Siitä lähtee....

t. Markku

Toukokuu 10, 2020, 08:12:45 ap
Vastaus #9728

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Sappas nähdä pidänkö tänään pyhää kun on toi äiteinpäivä vai jatkanko pirtin maalaamista tai en mä oikeastaan ole vielä juurikaan sitä maalannut krapsutellut vaan irtonaisia maaleja pois tai olen mä muutaman sellasen tuuletusikkunan ritilän jo maalannut on muuten hidas homma kun siinä on vieri vieressä niitä vinoja ripoja ja sitten olen maalannut myykilautoja etten sitten suttaa niitä ritilöitä kun ne on paikallaan ja maalaisin niitä myykilautoja tällasia hienouksia on elämä opettanut.
Eihän tolla hommalla mikään kiirus ole vuoden sitä olen jo liipannut tai pari eikä nytkään ole urakkaa,enkä tiedä maalanko koko pirttiä vai vaan tämän etelä seinän kun aurinko ja sade ovat sitä maalipintaa rasittaneet,aika näyttää,ajattelin etten viitsi tehdä tellinkejä jos en käsittele muita seiniä ja on se aika kiipeilemistä ja tikkaiden siirelyä mutta onneksi olen tällainen kevyt ja ketterä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 10, 2020, 08:50:45 ap
Vastaus #9729

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on kyllä maalausasiaa helpottava tekijä,jos
mökki on maalattu aiemmin kommunistivärillä-eli punamultamaalilla.

Viime kesänä eräänä aamuna otin esiin yhden inspiraation-tikkaat,rautakoukun
ja pari sutia.Siitä se homma lähti käyntiin.

Illlansuussa ennen saunomisaikaa oli mökin etelä-länsiseinät maalattu.
Eikä tarvinnut porata (=raaputella) yhtään. :laugh:

Seuraavana päivänä pari tuntia niiden otsalautojen ja ikkunanpielien
kanssa pulaamista.

Taas menee hyvinkin 10 vuotta ilman talon sutimisia.

t. Markku

Toukokuu 10, 2020, 09:08:15 ap
Vastaus #9730

Jaakko Latvanen

• Vieras
Käyppäs Juusela IKHoosta sellanen alumiinitellinki, missä tason saap kolmeen metriin. On nyt just tarjouksessa kaksysiysi. Ramirentillä oikia maksaa 17 euroa vuorokaus; jos koko kesän pittää ja jääp vielä talo maalaamata, ni hintaa tullee sillekkii. IKHoon tellingin vois seuraavana kevväinä saaha puoleen hintaan kiertoon.

Eli kun oot testannu, ni kerro sitten tekikö sillä mittää.

jv

Toukokuu 10, 2020, 09:14:22 ap
Vastaus #9731

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uutta pyörää katsellut tässä viikon ajan aktiivisesti. Tuntuu välillä että huutokauppakeisarin meininki siirtyy yhä enemmän moottoripyöräkauppaan. Sinä heität järjettömän pyynnön, ja minä vastaan naurettavalla tarjouksella :) Alkaa olla ilmoituksia joihin voi vastata ihan oikeasti, että hulluhan se on jos ei puolta tarjoa. Alan kääntyä sille kannalle, että museokatsastuspykäliä tulisi jotenkin kiristää. Lähes joka ilmoituksessa lukee nykyään "helpolla museoon", ja sillä perustellaan sitten kovaa pyyntöä. Että muuten myisin sillä mitä tarjoat, mutta kun sä saat tän helpolla museoon. Että älä yritä, museoit kuitenkin. Pyöriä ei enää myydä tämän hetken, vaan tulevaisuuden spekulaatioarvolla.

Museoiminen on inflaatiokierteessä, sen vaikutus pyörän hintaan laskee koko ajan. Monelle se alkaa olla vain satasen halvempi vakuutus vuodessa, josta tuntuu hullulta maksaa tonnien lisähintaa. Pyörien hintahaitari on valtava nykyään. Samanlainen pyörä voi olla myynnissä 800 eurolla ja 2000 eurolla, jälkimmäisessä ilmoituksessa vaan lukee että helpolla museoon vaikka pyörien kunnossa ei sinänsä olisi suurta eroa. Pyyntö ottaa yhteyttä ainoastaan puhelimitse yleistyy koko ajan. Se on kuitenkin vähän vaivaannuttava pyyntö kun se yhdistyy hurjaan hintapyyntöön. Ei halua edes soittaa. Tarjouksen jättäminen kirjallisesti on mielestäni parempi tapa kaikille osapuolille.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2020, 09:52:49 ap kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 10, 2020, 09:25:08 ap
Vastaus #9732

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Käyppäs Juusela IKHoosta sellanen alumiinitellinki, missä tason saap kolmeen metriin. On nyt just tarjouksessa kaksysiysi. Ramirentillä oikia maksaa 17 euroa vuorokaus; jos koko kesän pittää ja jääp vielä talo maalaamata, ni hintaa tullee sillekkii. IKHoon tellingin vois seuraavana kevväinä saaha puoleen hintaan kiertoon.

Eli kun oot testannu, ni kerro sitten tekikö sillä mittää.

jv
Minä voin valaista tuossa telineasiassa jo vähän ennakkoon. Ihan hyvä teline pikkuhommiin. Helppo kasata ja kevyt. Putket on tosi heppoista alumiinia, mutta kun sen kasaa suoraan ja passiin, niin kyllä se aikuisen miehen kantaa ja vähän vielä rojuakin. Hintalaatu ok

Toukokuu 10, 2020, 09:42:49 ap
Vastaus #9733

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyöriä ei enää myydä tämän hetken, vaan tulevaisuuden spekulaatioarvolla.

Sen takia me kaikki ostamme Rembrandtia, Picassoa ja Halosta seinälle, että niiden arvo nousee, ei sen takia, että niitä olisi kiva katsella.

Jos miula olisi ehjä ja "helpolla museoon" 80-luvun lopun 90-luvun alun esim. muoviluoti, niin hinta olisi sen mukainen.
Jokainen voi kokeilla mitää vaatii etsiä katteita ja pisteosia 30-vuotta vanhaan japsiin tai harvinaisempaan eurooppalaiseen.

Kyllä jossian päin maailmaa on se yksi ostaja, joka haluaa juuri sen pyörän, juuri siihen hintaan.
Jos ei mene tänä vuonna kaupaksi, niin ensi vuonna se olisi taas tonnin kalliimpi...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 10, 2020, 09:48:26 ap
Vastaus #9734

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siksi mulla onkin vain Alankoa,Soldania,Roviota,Petroffia,Lindforssia ja
Kovasimia seinällä-niitä on mukava katsella,vaikka arvoa niille ei juurikaan ole nyt-eikä
varmaan tulevaisuudessakaan. :laugh:

t. Markku