Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511417 kertaa)

Tammikuu 05, 2018, 21:02:33 ip
Vastaus #8400

Markku Paavilainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos Juhalta onnistuu ebayn kautta tilaaminen niin ebayn haku kenttään "Trade-shop dewalt akku" ja pitäisi alkaa löytyä sopivia tuotteita.

Tammikuu 06, 2018, 13:46:51 ip
Vastaus #8401

Ismo Hakamäki

• Vieras
Aloitin metsästys/keräilykulttuurin harjaannuttamisen omalla kohalla. Aamulenkillä tie vei maankaatopaikan kautta. Kosteamissa kohdissa kasvullisuus oli vihreää, muuten on ns. moon view. Pertsana siellähän kasvoi ruohon seassa tomaatteja, pakko oli kerätä kypsätja puolikypsät talteen, vaikkei ne kaupassakaan juuri mitään maksa. Emännällekin neuvoin "marjapaikan" kun se jää tänne varmistamaan, että kevät osaa lähtee oikeeseen suuntaan kun aika on.

Tammikuu 06, 2018, 15:49:30 ip
Vastaus #8402

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos Juhalta onnistuu ebayn kautta tilaaminen niin ebayn haku kenttään "Trade-shop dewalt akku" ja pitäisi alkaa löytyä sopivia tuotteita.

Kiitos. Tilasin 2 akkua, 1/3 suomen hinnoista!!

jussi

Tammikuu 06, 2018, 20:07:34 ip
Vastaus #8403

Jaakko Latvanen

• Vieras
Vuoropyörälläkö, vai jokos on oma?

jv

Ps. Mie olin Jyväskylässä. Miulla oli mp-näyttelyssä teetetty lippis päässä, missä lukkee otassa "jaakkovaakko".  Yks tyyppi kysy, ootko se ko kirjottellee vmpk:n palstalla. Tunnustin, ei silti lyöny...

Jyväskylässä on Harmooni-niminen ravintola. Samassa talossa, missä ennen tehtiin urkuharmooneita, ja sellanen on meillä etteisessä.  Siks käytiin eilen siinä Harmoonissa syömässä. Keksittiin kokemuksesta niille slogani: "Syö harmoonissa, takuulla soi!"
No, ei kait ruuassa sinällään vikkaa ollu, varsin herkullinen kolmen ruokalajin illallinen. Tuli vaan syödyks tahe juoduks liikaa.

Tammikuu 06, 2018, 20:30:30 ip
Vastaus #8404

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Täytin ensimmäistä kertaa nettiristisanatehtävän. Miten nyt saan tussikirjaimet pois läppärin näytöltä?
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Tammikuu 06, 2018, 22:41:44 ip
Vastaus #8405

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Minä olen pyyhkinyt ihan tinnerillä tai jos se on loppu niin asetoonilla,siitä vaan rohkeasti hommiin,otan täyden poliittisen vastuu hommasta.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 06, 2018, 23:30:05 ip
Vastaus #8406

Taito Nuutinen

• Vieras
Täytin ensimmäistä kertaa nettiristisanatehtävän. Miten nyt saan tussikirjaimet pois läppärin näytöltä?

Paint-ohjelman pyyhekumilla voit pyyhkiä.. ;D ;D ;D ;D

Jaa sitten mitä tänään tuli touhuttua..noh ei yhtään mitään..keuhkokuume pirulainen palas takaisin ja nyt on semmoset "tropit" että oksat pois..ja vie jalatkin alta..lievä "känni" päällä nyt koko ajan..

Tammikuu 07, 2018, 19:13:17 ip
Vastaus #8407

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En edes muista milloin olisi ollut näin kuiva päivä.
Heti piti rynnätä pihalle sahaamaan loput puut, kun kerta sää sen salli.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 07, 2018, 19:47:22 ip
Vastaus #8408

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kasattiin ja asennettiiin vieraitten avustuksella sähköpöytä jonka eilen Haaparannan Ikeasta hain, ja samalla vaihtui kompuutterikin nopeampaan, se työkone oli jo kymmenvuotias, nyt on moterni ASUS läppäri SSD-muistilla pöydällä, ja tämä uus pöytä on hyvä kun sen voi nostaa ylös ja työskennell seisaallaan välillä,  tuntikausien istuminen ei ole mikään hyvä juttu, se on tässä iän karttumisen myötä selvennyt varsin kirkkaasti.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 08, 2018, 12:27:38 ip
Vastaus #8409

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tuollaista yritit niiku tuossa lehden yläkulman mainoksessa mutta ei menny niiku Strömperillä... ;)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2018, 12:29:19 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Tammikuu 08, 2018, 15:10:53 ip
Vastaus #8410

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nikkanen on kutsuttu hiusvammaliiton jäseneksi. Liittymistarjouksena reunashampoo reunatukkasille.
Kävin parturissa. Kysyi että millanen laitetaan?
No, laitappa sellanen kun Kuustosen Mikolla oli 90 luvulla.
Ei laittanu, sano että työaikalaki ja liimahöyryjen tuuletusongelma kieltää kokonaan tollaset.
Satana mihkään voi luottaa...

Tammikuu 08, 2018, 16:01:24 ip
Vastaus #8411

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minuva on jo ruvennu huolestuttammaan miten minun sitten käypi, jos ja kun henkiparturini mänehtyy vanahuuteen ennen kun ite kerkiin kaljuuntuva.
Pelekeen jo sitä että minun kuontalo on alle puolen vuojen jäläkeen niinkun Dannyllä, ja sitten jo vuojen piästä niinkun Erikalla.  ::)

Toukokuussa niät tulloo 45 vuotta kuluneeksi siitä kun sama parturi on minun piän operoenu, ihan muutamija syrjähyppyjä lukkuun ottamatta, ja varmaannii soppii kahen käjen sormiin ne semmoset sivuloekat. :-\
-pena-

Tammikuu 08, 2018, 20:30:37 ip
Vastaus #8412

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mitäpä sitä ei ihminen kauneutensa eteen tekisi ja kun itse tekee, saa juuri sitä mitä tilaa.  :P

Nyt on taas parempi kulkea sutjakasti kaikkien peilien ohi. Vaan ei se aivan harmaa vielä ole, ikämies.  :)

Oishan tosta toki peruukin tehny ku oisit ottanu ajoissa puheeks.  ::)

Olisko noi kaupan? Liimaisin ne otsalle, kun omasta kuontalosta ei oo enää kuin pientareet jäljellä. Tai ei ne oikeestaan ole hävinnyt sieltä mihinkään, kun tuleekin nyt korvista ja sieraimista ulos.
Vaan ei oo iso vahinko vaikka ei oliskaan kaupan kun oon niittänyt ne pientareetkin pois jo 20-vuoden ajan. Ajattelin vaan ensin että miltähän tuo oma käkätin näyttäisi jos siinä olis karvat päällä?  :o

Tammikuu 08, 2018, 21:15:14 ip
Vastaus #8413

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mitäpä sitä ei ihminen kauneutensa eteen tekisi ja kun itse tekee, saa juuri sitä mitä tilaa.  :P

Nyt on taas parempi kulkea sutjakasti kaikkien peilien ohi. Vaan ei se aivan harmaa vielä ole, ikämies.  :)

Oishan tosta toki peruukin tehny ku oisit ottanu ajoissa puheeks.  ::)

Olisko noi kaupan? Liimaisin ne otsalle, kun omasta kuontalosta ei oo enää kuin pientareet jäljellä. Tai ei ne oikeestaan ole hävinnyt sieltä mihinkään, kun tuleekin nyt korvista ja sieraimista ulos.
Vaan ei oo iso vahinko vaikka ei oliskaan kaupan kun oon niittänyt ne pientareetkin pois jo 20-vuoden ajan. Ajattelin vaan ensin että miltähän tuo oma käkätin näyttäisi jos siinä olis karvat päällä?  :o

Jotkin tuntuu että vanhemmiten päänahka paksunee. Ei tule tukka läpi mutta juuret tunkee ulos korvista ja nenästä ja leuvasta. Jos opettelis puremaan ne matkalla poikki niin ei tarttis ajella partaa. Vaikka, silti korvat on kuin oravalla.

Tammikuu 09, 2018, 11:29:21 ap
Vastaus #8414

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Pekanpään puukon sain eilen valmiiksi.
Tänään vahasin.

Tähänkin juotin hopealla etuhelan.

Riidenlieko kuvio tuppeen on mulle se vaikein tehtävä.
Tuo Riidenlieko kasvaa Vuennonkoskella Pekanpäässä runsaana kosken rannassa.
Liekö siitä vanhat puukontekijät sen tuohon hokanneet.

Riidenliekon itiöjauheesta saa kärpäsruutia joka palaa kirkkaasti leimahtaen kun sitä heittää nuotioon.
Upea valoilmiö jota on käytetty hyödyksi mm. entisajan valokuvauksessa.

[ylläpito on poistanut liitteen]