Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512888 kertaa)

Heinäkuu 22, 2017, 21:25:14 ip
Vastaus #8040

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tuli tänään nähtyä oikee koijari. Tuolla lähellä itärajaa joku kauppaa sellasta meleko nättiä, aika isoa autoa sopivaan hintaan.
Kuvatkin niin että, ja paljon osaa laitettu, muttei kerrota että kaikki käytettyä osaa ja ajokki täys raato lopulta. Saa sitä olemattomalla taijolla ja isolla työllä pilattua paremmankin kulkineen, pertana.
Entivanhaseen aikaan kun olin vielä miehen housuissa, tuollainen kaveri olis puhuteltu sen näköiseksi, ettei muutamaan viikkoon olis hampailtansa kehunu autoaan. Nyt herui pelkkää ymmärrystä... >:(

Heinäkuu 23, 2017, 20:00:47 ip
Vastaus #8041

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Taistelua veneen kaikuluotaimen kanssa, näyttää mitä sattuu ja kun pikkasempaa vauhtiä ei löydä pohjaa. Palautus tehdas asetuksille eikä mitään muutoksia niin toimii näyttäen syvyyden jalkoina ja lämmön farenheitteinä, kun valitsen Suomen ja metrit niin laiturilla onki 30M syvää. Menin valikot läpi ja kirjoitin ylös niin kieli muutos panee reaaliaikaisen singnaalin päälle, tuntuu ihan luonnolliselle mun mielestä mutta se täppä pois niin toimii yli 30 solmun vauhtiin. Saakeli että oon taistellu sen kanssa, nyt näkyy pohja ja pohjan mutamassat ja kalat hyvin. Säädin kölikorjauksen ja hieman kovemmalle häiriön poistoa, arvatkaa oliko ohjekirjasta mitään apua. Ei ihan lelu vaan kaksitaajuus peli ja joku chirp vielä päälle, älä usko ohjekirjaa ku sen on suomentanut joku finski juoppo merkonomin retku joka ei itse laitteesta tiedä yhtään mitään.

Kummitytön poikien synttäreillä myös kävin ja meidän kummipoika kävi ja piti koiroa paikalla jotta sain kynnet leikattua, eiköhän yhdestä sitten vuotanut verta. Mustat kynnet niin ydintä ei näe ja pikkasen vaan nipsasin pois, ne ytimet kasvaa toisissa kynsissä niin lähelle kärkeä ja ne on eriparia takana kun toisessa jalassa ei ole kannusta ja toisessa vähän tukevammat kynnet. Pitää reklamoida Putinille.

Heinäkuu 24, 2017, 23:38:51 ip
Vastaus #8042

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Huomasin että tänään noin 2h 5min sitten tuli täyteen tasan 10 vuotta siitä kun rekisteröidyin tälle foorumille. Hip hei!
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 25, 2017, 21:47:21 ip
Vastaus #8043

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Pari päivää oon ollu töissä Voikoskella ja täytyy sanua, että onpa kyllä mahottoman sievä paikka. Tiemestarillaki on ollu ylimäärästä rahhaa, ku on teheny niin mutkaset tiet.

Samalla tullu tutustuttua Kouvostoliittoon, kö hotelli on siellä. Tai ei nyt hirviästi oo kerenny tutustua, ku päivätki venyny ihan rittävästi. Toki ois ollu ihan kiva tutustua enämpiki, ku oon aikasemmin vaan jarruttanu yhen kerran kohalla.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 25, 2017, 22:17:56 ip
Vastaus #8044

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
No voi hitsi! Tuohan oiski hieno paikka käyvä. Pittää kahtua, että kuinka sitä kerkiäis töiltäsä.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 25, 2017, 22:23:17 ip
Vastaus #8045

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tämä sama mistä pussihousu Breemeri puhelee? Kuka liikkuu Ylämyllyllä,Joensuun lähellä käykää Hirvosen automuseossa. kannattaa,kalustoa jo usea sata autoa ja mp ja mopoja. Alueella 2 automuseo. Taisi olla ylä Myllyn automuseo tämä Hirvosten hieno paikka. Auki vielä jonnekin elokuulle :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Heinäkuu 28, 2017, 14:22:37 ip
Vastaus #8046

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö ne ennen sanonut et teissä on mutkia ku on ostestettu Ruotsista vanhat tiet ja liian pitikiä niin piti panna mutkia että mahtuu.

Heinäkuu 28, 2017, 16:07:55 ip
Vastaus #8047

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Odotan sateen loppumista ja sitten Busteriin 60-70 litraa pensaa tankkiin, samalla putsaan penkit ku löytyi keinonahalle puhdistusainetta joka suojaa UV säteilyä ja tekee vettä hykkiväksi. Hitto ku sais oikeaa pensaa eikä mitään biojätteestä tehtyä paskaa, rannassa ei onneksi ole 95E kuraa. Valikoimassa on moottori polttoainetta ja maantie diisseliä, arvatkaa mitä ihmiset tankkaa, en ole kuullut tullimiesten ottavan näytteitä. Sitä myydään kalastajille ja kaupallisiin aluksiin, aseman hoitaja nauroi ettei voi vahtia mistä mittarista asiakas tankkaa ja sisällä maksu litrojen mukaan. Iltaisin itse saa ottaa ja maksaa koortilla, ei tarvi diisseli tilata. Mulla oli aikoinaan kolme tankkia ja yhdessä diisseliä, ennenku tullin miehet olis selvinnu Dopperista ja kauhia homma avata konekoppa olis näyte ollut puhdas, kyllä ne vaan halus puhalluttaa ja vähän katsella onko liivejä ja koiralla oli aina päällä ja meidän muiden liivit laatikossa. Se oli sillä selvä vaikka sanoivat et voishan ne olla päällä johon sanoin mihinkä mä tosta reunan yli putoaisi, koiralla sen takia että on kahva selässä.. Mutta taas sade yltyy et voi mennä huomisen hommiin.

Elokuu 04, 2017, 14:58:42 ip
Vastaus #8048

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Itse itseäni lainaten:

Lainaus
Onnex huomenna on luvattu sadetta,en ole vielä päässyt ajokamppeitani enkä pyörääkään testaamaan sateessa,ei vaan ole sade sattunut yllättämään.Aion siis sateeseen kokeilemaan kuinka sadevesi tulee kuskiin pyörän katteiitten aerodynamiikan saattelemana ja että kuinka hyvin modernit ajokamppeet pitävät veden ulkopuolella vai pitävätkö.Tämä kaikki kesäreissua silmällä pitäen että onko oltava huolestunut sateen sattuessa kun eihän sitä voi linnoittautua johonkin hotelliin sateen sattuessa jos on pitkä matka edessä.Aika köykäsesti olen minäkin pueutunut jos ihan vaan jätski keikka on ollut,kypärä,Sinisalon kevyt ajotakki,farkut ja tavalliset kengät ja tosi kevyet ajohansat kun yleensä 5-6:n kympin nopeusrajoitus alueilla silloin mennään.

Palataan asiaan testin jälkeen.

No nyt oli hyvä sade testata em. asiat kun reissuunkaan ei ole kuin viikko aikaa.Noin tunnin ajelin sateessa ja tässä analysointi testistä:Pyörähän on CanAm Spyder RT ja pleksi ylimmässä asennossa ei juurikaan tule vettä kypärään ja ala asennossa ei edes yläkroppaan kypärään toki tulee.Takin hihoihin tulee vesi mutta ainakaan em. aikana ei tullut takista läpi,IXSn takki.Hanskat sellaiset kevyet kesä ajohanskat kastuivat läpi mutta matkassa ei ollut toisia niin ei tullut niitä testattua.Housuille ei juurikaan eikä kengille tule vettä ajaessa mutta jostain valuu penkille vettä ja perse kastuu.Muuten ei sadeasua tarvitsisi mutta sen perseen kastumisen takia kannattaa varmaankin käyttää jos tiedossa on pitempi sateessa ajo rupeama.
Sellaisen asian huomasin että ainakin tossa kolmos tiellä välillä Ylöjärvi Hämeenkyrö on niin vi..umaisia uria että niiden kanssa saa olla tarkkana,pulauttaa aika pahasti paikotellen,elikkä taas huomaa sen että ovat nämä tiet todella surkeassa kunnossa mutta mamut voivat hyvin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Elokuu 06, 2017, 16:05:51 ip
Vastaus #8049

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kummipojan kanssa ajeltiin veneella hana auki suurimman osan ja reilu tunti, mentiin sitten tankkaamaan kun tullessa ajettii aseman ohi. 40L meni. Että kyllä sitä pensaa saa vaan äkkiä poltettua tuolla merellä.

Elokuu 10, 2017, 19:24:55 ip
Vastaus #8050

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Munki pitää ottaa kävelysauva valillä, on se hyvä ku koiro ei mene ohitse.

Elokuu 23, 2017, 19:15:20 ip
Vastaus #8051

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tähämpä passaaki mahottoman hyvin metästys- ja marjastusaiheinen vilimi.

https://www.youtube.com/watch?v=iPfVyJWseU8
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 23, 2017, 19:52:44 ip
Vastaus #8052

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Serkkupoika puristi viinimarjansa tyrni puristemella mehuksi, naapurit sanoi ettei tule enään marjoja. Hyvin tullut jo vuosia, kerkee ennen lintujen iskua ja nopeaa hommaa. Onhan sillä verkot puskien päällä mutta kyllä ne rastaat vaan pääsee käsiksi.

Sain laitettua järjestykseen yhden toisenki asian kun mulla semmonen verensokerin mittari jolla vaan hipastaan olasta, siis hyvä mutta ne sensorit ei ikinä toiminut kuin 10 päivää ja 2 viikkoa pitäisi toimia. Ne sensorit melko kalliita ja taas hakemaan uutta niin sain valmistajan tukinumeron josta saan DHL:n kautta korvauksena 5 uutta ja sitten ei tarvi kuin sensorin numero lähettää spostilla jos ei toimi luvattua aikaa niin takuuna tulee kaksi tilalle. Ei mene enään yhteiskunnan piikkiin kun ne maksaa 70€ kpl, joku kysyy miksi mulla moinen laite. Kun diabetes teki mulle ohutsäije neuropatian en voi pistää sormenpäästä kun sormi on päivän pois pelistä, iso mies ja pieni neula mutta näin se vaan on.

Muuten heitin skodella melkoisen lenkin ku ei satanutkaan, pitkällä suoralla GPS näytti 62Km/t eli just laillisuuden rajalla, takaisin tullessa lippis päässä kun se kypärän paino hakkaa tohon murtuneeseen selkänikamaan. Taas uudet poliisit pysäytti ja esittelin vapautuslappua, se OK mutta vauhdista vähän mukisivat mutta virittämätön peli ja sain myötätuulen piikkiin sen.

Elokuu 24, 2017, 19:32:49 ip
Vastaus #8053

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kummipojan kanssa ajeltiin veneella hana auki suurimman osan ja reilu tunti, mentiin sitten tankkaamaan kun tullessa ajettii aseman ohi. 40L meni. Että kyllä sitä pensaa saa vaan äkkiä poltettua tuolla merellä.
Itellä  vanha 60 heppanen jammu ja ihan kohtuullisesti kuluttaa. Vanha vene, vaikka oli V8 meni yllättävän pienellä, kun ajoi nätisti. Kaasu pohjassa +40 solmua, niin kyllä kului bensaakin. Kaverin uusi vene vie 80l/h, enkä ole yhtään kateellinen, vaikka hieno vene onkin. Mulla ei olis varaa ajaa sillä montaakaan tuntia kesässä  :(

Elokuu 24, 2017, 21:45:42 ip
Vastaus #8054

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ruuvailin vanhaa 28" polkupyörää.Ihmetys oli suuri kun kummassakaan ei ollut venttiilitappia,mutta täydet paineet !Renkaat huomattavasti painavammat kuin normi sisärenkaalla. En ole moisesta ennen kuullut ja iäkäs pyörä Terässiipi merkiltään.Jos sisällä olettaen joku kiintokumi,niin mitenkä on laitettu ja mitenkä otetaan pois.Tuntuu olevat vanteella tiiviisti kiinni. Onko tovereilla kokemusta?

t.  tane

Ne on tuubirenkaat, eli putki. Käytetty kisapyörissä jos kuinka kauan, tuo vanne ei vaan näytä tuubirenkaan vanteelta. Rengas on liimalla kiinni vanteessa ja pitäisi lähteä ihan sivulle vääntämällä pois päältä. Liima pysyy normaalisti pehmoisena ja sitkeänä, tossa voi olla jo kuivuminen syynä siihen että se on tiukassa.