Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511768 kertaa)

Heinäkuu 21, 2017, 05:21:09 ap
Vastaus #8025

Harri Kauranen

• Vieras
No tää on kyllä eilisiä touhuja.Tuli mökillä valettua yks antura rantasauna kulman alle.

Heinäkuu 21, 2017, 08:09:10 ap
Vastaus #8026

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Öylönnä uamuna nakattiin toverin takomolla Volovoon uus alatukivarsi alle, ja sieltä sitten ajoen kontrollikäännille katastuskonttorille.

Ja vaekka joku jo sanokii että hukkaan männöö ilimeisesti jo yli 500 tkm ajetussa pehmeelatikkoesessa Volovossa uuvet osat, ni katastushenkilö valo uutta uskoo, kun se sano että nyt voen ajjoo tuas ihan huoleta ens kesäkuun loppuun asti.  :-\
-pena-

Heinäkuu 21, 2017, 14:52:43 ip
Vastaus #8027

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...ja nyt on IC:ssä pari hammasta pienempi eturatas. Käskivät töissä IC:tä korjaamaan nimittäin. Satuin juuri pesuhalliin, kun työkaveri puhui puhelimeen, että "käsketään Martti korjaamaan pyörää niin voi jättää oven auki". Piti siis katsoa, että ulkopuoliset eivät tule halliin sillä välin kun lvi-hyoltomies käy hakemassa tarvikkeita.

Olipahan tuossa taas myös yksi kiintoisa juttutuokio vanhan miehen kanssa. Oli työskennellyt erään näyttelyssä olevan paloautoyksilön kanssa 1930- ja 1940-luvuilla nuorena miehenä. Isänsä oli ollut palokunnassa autojen huollosta vastaavana ja myöhemmin palopäällikkönä. Kirjoitin monta muistoa ylös, vaikka olivatkin ristiriidassa tutkimustiedon kanssa. Mutta muistelussa totuus ei ole aina se keskeisin seikka. Yksi museon tärkeistä tehtävistä on antaa paikka ja tilaisuuksia muistelulle. Se kun on etenkin vanhaan ikään päässeille hyvin tärkeää. Ei silloin passaa ruveta liiaksi väittämään vastaan kun vanhan miehen silmäkulmaan syttyy pilke ja nuoruusmuistot alkaa virrata leipälävestä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 21, 2017, 15:33:48 ip
Vastaus #8028

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä ne vanhojen miesten jutut oli mahtavia, kössipokana saunan jälkeen vilvoiteltiin ja paappa otti vähän hapanta niin jutut parani. Sodasta ei paljon puhunut mutta Vaasan Wärtsilän telakallakin sattui kaikenmoista. Olin justiinsa rannassa istumassa hetken niiden vanhojen miesten kanssa ja kysyin yhdeltä mieheltä miksi vene ei ole meressä, mittarit ei toimi ja uudet maksaa yli 500€. Sanoin et ruuvaa mittaritäulu irti haen ainetta, senmmosta elekroniikan puhdistus ainetta, 10 min ja kaikki toimi. Kiristin vielä kaikki liittimet, omassa Busterissa kävin korjaamassa sivuluukun lukon kun sitä ei saanu auki. Pihdeillä puristin lukon aukot lähemmäksi niin jo vaan aukeaa, oli vähän pieniä ku piti saada 4 kpl samaan avaimeen.

Ja lippis päässä skodella kauniissa kesä säässä, tolla mun rantalenkillä ei autot ajele muuten vältän pyöräteitä joissa mopoilu sallittu. Tosta ajelin apumoottoripolkupyörällä mutta nyt ei jalka nouse tangon yli niin skodella sitten, skodella tuli 10V täyteen ja 2000Km mittariin. Kaupassa oli n.12V tyttö äiteensä kanssa ja kehyivat hienoksi, no onhan siinä alkuperäinen takaboksi jossa pehmuste kyytiläiselle. Katsoivat kun panin lestan alle ostokset ja kysyivät voiko sinne takaboxiin laittaa mitään. Näytin että sielä on nyt muuta tavaraa, tyttö oli et äiti mä haluun tommosen ja äiti että ovat kalliita. Sanoin rehellisesti että tämä maksoi 400€ uutena mutta vanhana. Tyttö lupas ruveta säästämään heti rahaa, sanoin et säästä myös kypärään. Oli mulla yksi tosi siisti käytetty liikkeestä jonkun papan perikunnasta ja maksoi 450€ mutta kaverin avokki sen osti väkisin multa eli kolmannella skodella ajelen ja Baetyol Rebel niistä paras. Ei mene enään paikallis linkkari ohi ja viikon pensat maksaa 6€.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2017, 16:03:34 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Heinäkuu 21, 2017, 16:32:40 ip
Vastaus #8029

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No tulijj juuri Teivosta,mun mielestä Teivo on paree paikka ku Pikkola,meinaan pitää romppareita.Oli hieno ilma ja porukkaa perjantai päiväksi ihan mukavasti.Kavereita oli muutama liikkeellä ja kaffella kävin erään hienon Dodge pikupin omistajan kanssa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Heinäkuu 21, 2017, 18:15:32 ip
Vastaus #8030

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teivossa oli saapinpölykapselimyyjillä hintakartelli. Kaikki pyysi euron kappaleelta.
2 e tuli köyhdyttyä tällä reissulla, kallista lystiä.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Heinäkuu 21, 2017, 20:23:00 ip
Vastaus #8031

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Niin ja se Busterin etuköysi oli vainon mielestä lyhyt rantautuessa, no nyt on 15M pitkä ja huomenna kokeillaan. Koirolla uusi GPS pannassa vaikka melko hyvin pysyi tontilla vaikka naapurissa koiro haukkui. Paan vielä kutistesukat päihin tai serkku tulee pleissaamaan päät.

Mistään ei löydy 4kpl riippulukkoja joissa pitemmät lenkit, 3kpl löytyy kyllä. No pienet ne on Pohjanmaalla murheet. Nyt loppu skodella ajelu ja kaljan juontiin joutui.

Heinäkuu 21, 2017, 23:20:55 ip
Vastaus #8032

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Parasta aikaa YK-kavereiden kanssa Suovanlahden Myllytuvalla. Sinisentien varrella - mikäs tämä Sininentie on?

Heinäkuu 21, 2017, 23:40:03 ip
Vastaus #8033

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään mökillä käpistelyä sateessa,uusia pottuja syöty lihapullapurkin sisällöllä höystettynä. Aamusta olis Pieksämäellä Big Wheels :)  useana vuonna yli 1000 harrasteajoneuvoa,parhaillaan 1300! Jopa 18000 katsojan yleisö. Paraatiajo venyy 10km ja katsojia matkan varrella 4-5 tuhatta. Taitaa olla Suomen toiseksi suurin? Yksi päiväinen harrasteajoneuvo tapahtuma? Forssan pick-nic vetää voiton. .
Sinne siis,vaikka vettä ja ukkoskuuroja lupailee...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Heinäkuu 22, 2017, 15:12:46 ip
Vastaus #8034

Ismo Hakamäki

• Vieras
Mä kattelen livenä. Vesi tooositositosi korkeella, verkottajat ei oo pystyneet laittaan pyytöjä, joten kalaa on. Kaks alle parikilosta on jo savustettu. Eilen kun olin polttamassa risuja tuolla rannaßa, kävin kalapolkuni päässä. Pari metriä vesirajasta oli n.5-6 kg lohijalka asenossa. Kävi 3-10 min. välein kattomassa lintujen elementtiä.
Seuraava lupa tiistaiksi.....

Heinäkuu 22, 2017, 17:14:48 ip
Vastaus #8035

Ismo Hakamäki

• Vieras
Ee..helvata. Se on pakko olla kesäuusinta, nythän Suomi "söi" norskien kädestä ja lupahomma meni tod omituiseksi. Esim. meillä on nyt kalastusoikeudeton vesialue. Omistaa saat, mutta sulla ei oo mitään oikeuksia vetees...
No näillä mennää  ja ostellaan turistilupia.
Mutta arvioin, että meitä turisteja on täällä vain 1/3 siitä mitä aikaisempina vuosina (samassa suhteessa tulee paikallisille yrittäjille rahunaa). Jos tällä halutaan lohta suojella, jota vastaa mulla ei oo mitään, Suomi ei huomannu, et norskien troolariarmada on Tenovuonossa samankokoinen kuin viimevuonnakin, eli 31 troolaria...

Heinäkuu 22, 2017, 17:17:37 ip
Vastaus #8036

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nonniin.....Asiasta kukkapurkkiin..  :P

Minä ostin tännään tämmösen harrastepyörän, 1000 cc Yamaha TR1 -81  museorekisteröity entisöimätön suomi-pyörä ja ajettu 56 tkm, siistikin on ku sika pienenä.

Jos jollain on tämmösestä kokemuksia niin saa tuua ne juluki mielellään

[ylläpito on poistanut liitteen]
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 22, 2017, 17:44:09 ip
Vastaus #8037

Ismo Hakamäki

• Vieras
Eipä mulla muuta, mutts on se hyvä, että pitää harraste- ja ammattikäyttöpyörät erillään (semmonenha sulla jo onkin 8))

Heinäkuu 22, 2017, 18:08:38 ip
Vastaus #8038

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

TR1:nen on tämä munkin.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Heinäkuu 22, 2017, 18:14:59 ip
Vastaus #8039

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
"Hiukan" muunneltu  :)  Mutta hieno !
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781