Kyllä ne vanhojen miesten jutut oli mahtavia, kössipokana saunan jälkeen vilvoiteltiin ja paappa otti vähän hapanta niin jutut parani. Sodasta ei paljon puhunut mutta Vaasan Wärtsilän telakallakin sattui kaikenmoista. Olin justiinsa rannassa istumassa hetken niiden vanhojen miesten kanssa ja kysyin yhdeltä mieheltä miksi vene ei ole meressä, mittarit ei toimi ja uudet maksaa yli 500€. Sanoin et ruuvaa mittaritäulu irti haen ainetta, senmmosta elekroniikan puhdistus ainetta, 10 min ja kaikki toimi. Kiristin vielä kaikki liittimet, omassa Busterissa kävin korjaamassa sivuluukun lukon kun sitä ei saanu auki. Pihdeillä puristin lukon aukot lähemmäksi niin jo vaan aukeaa, oli vähän pieniä ku piti saada 4 kpl samaan avaimeen.
Ja lippis päässä skodella kauniissa kesä säässä, tolla mun rantalenkillä ei autot ajele muuten vältän pyöräteitä joissa mopoilu sallittu. Tosta ajelin apumoottoripolkupyörällä mutta nyt ei jalka nouse tangon yli niin skodella sitten, skodella tuli 10V täyteen ja 2000Km mittariin. Kaupassa oli n.12V tyttö äiteensä kanssa ja kehyivat hienoksi, no onhan siinä alkuperäinen takaboksi jossa pehmuste kyytiläiselle. Katsoivat kun panin lestan alle ostokset ja kysyivät voiko sinne takaboxiin laittaa mitään. Näytin että sielä on nyt muuta tavaraa, tyttö oli et äiti mä haluun tommosen ja äiti että ovat kalliita. Sanoin rehellisesti että tämä maksoi 400€ uutena mutta vanhana. Tyttö lupas ruveta säästämään heti rahaa, sanoin et säästä myös kypärään. Oli mulla yksi tosi siisti käytetty liikkeestä jonkun papan perikunnasta ja maksoi 450€ mutta kaverin avokki sen osti väkisin multa eli kolmannella skodella ajelen ja Baetyol Rebel niistä paras. Ei mene enään paikallis linkkari ohi ja viikon pensat maksaa 6€.