Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4513634 kertaa)

Syyskuu 12, 2016, 14:36:23 ip
Vastaus #7155

samu lehikoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli haettua postista männänrenkaat ja sitten tuli toinen katkastua.voi tätä riemua.

Syyskuu 12, 2016, 19:21:56 ip
Vastaus #7156

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 13, 2016, 08:19:07 ap
Vastaus #7157

Harri Kauranen

• Vieras
Vein nyt aamusta loput mopon osat kaverille,vein kun niitä en itse tarvi.No sieltä ne kuitenkin on saatavissa,jos tulee tarvetta.

Syyskuu 13, 2016, 09:22:00 ap
Vastaus #7158

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä päivä taitaa mennä aika pitkälti kotosalla. Onneksi on tässä hommaa tehtävänä.

Rahtifirmat, jotka toimittavat ovelle asti, ovat toki monessa mielessä hyvä asia. Onhan se kätevä, kun esim. yritykseen voi tilata toimituksen eikä tarvitse lähteä sitä erikseen hakemaan ja hukata työaikaa. Mutta silloin, kun olisi tarvetta liikkua päivän aikana, tai vaikkapa halu käydä paskalla, olisi mukavampi kun voisi hakea paketin silloin kun itse joutaa.

On siis tulossa DHL:ltä valokuvausmateriaalia, joka pitäisi saada huomenna mukaan IC-ajelulle. Arvioitu toimitus on "tiistai, syyskuu 13, 2016 työpäivän aikana". Onneksi kävin jo tarpeeni suorittamassa ja pientä IC-huoltoa tehdessä voi pitää silmällä tuleeko DHL:n auto pihaan. Pitäisi vaan saada yksi kirje mielellään tämän päivän aikana liikkeelle. On semmoinen kirje, jonka arvo voi olla minulle parhaassa tapauksessa n. 16 000€. Eli toisin sanoen on yksi hyvä sauma erään pienen historiakirjan kirjoittamiseen, tarttisi kustannusarvio lähettää.

muok.
Hiukkasen hätäinen olin. Tuli tekstiviesti, että saan valita tuodaanko paketti välillä 11-17, vai haenko sen itse.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2016, 09:43:12 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 13, 2016, 13:13:59 ip
Vastaus #7159

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Saikkupäivää vietän, onnistuin saamaan sen flunssapöpön mikä nyt on liikkeellä. Vaimo oli viime viikolla kipeänä, mukulat myös ja nyt sitten minäkin. Ei oikein muuta ole jaksanut kuin laittaa muutama koneellinen pyykkiä peseytymään ja sitten rumpuun kuivumaan. Vanhoja papereita, tiliotteita ynnä muita olen tässä ajankuluksi päästellyt silppurilla soiroiksi, kone vaan ylikuumenee ja tahtoo huilia sekin vähän väliä. Olen tässä siivoillut nurkkia muutaman viikon joutoajat, aina vaan löytyy kaikenmaailman turhia mappeja ym joidenka papereita ei viitsi ehjinä keräykseenkään laittaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 14, 2016, 00:06:36 ap
Vastaus #7160

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tännään käveltiin reippaasti yli 20 kilometriä. Rouva viitisentoista ja mie loput. Iisakkipäälle kuitekii kapusin miekin.

Just enne puolta yötä, eli äsken, varustauvuttiin revontuliin. Olin netistä opiskellu kameran säätämisen siihen tarkotukseen. Pukkeuvuttiin lämpimästi. Käveltiin kylän valosaasteen ulkopuolelle. Ite kannoin kalliit kamerat, rouva jalustat ja muut tykötarpeet. Kuutamo antamassa just sopivan yleisvalon, ja melkein kirkas taivas. Kaik kohillaan, paitsi yks ongelma.

Revontulet puuttu.

Edellisessä lappiraportissa jo kerroin tarinan kulttuurien törmäämisestä. Tässä toinen:

Turisti patikoi tunturissa kompassisuunnalla. Tuli vastaan melko vuolas pikku joki. Yli ois pitäny päästä, mutta ei oikein paikkaa ja konstia näkyvissä. Sattupa toiselle rannalle kulkemaan lapin äijä, neljän tuulen lakit ja kaikki. Turisti ilahtuneena laittaa kädet tötterölle suun etteen ja huutaa kailottaa veden kohinan yli:  "Miten sä oot sinne päässy?". Lapin äijä laittaa kädet samalla tavalla tötterölle, ja kailottaa takasin: "Mie olen synthyny täällä!"

jv

Syyskuu 14, 2016, 08:06:12 ap
Vastaus #7161

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen ajettiin vähän pitempi lenkki pitkästäaikaa kun oli hienoilma,Pienin pelonsekaisin tuntein koska tossa hondassa on ollut latausmurheita tosin niistä jo päästy.Pyörä toimi paremmin ja paremmin kokoajan kunnes silmään osui volttimittari joka näytti 11v eli ei lataa,Siinä ajaessa mietin mistä seuraavan säätimen ostaisin ja miksi se meni kunnes voltit taas nousi 13v.Pysähdyttiin ja sammutin pyörän pyörä kyllä sammui muttei starttimoottori se oli antanut lisäpotkua 20-30km tai sitten se on jossain terävässä montussa lyönyt sen päälle itsekseen,Siinähän seisot tienposkessa starttipäällä ilman työkaluja mutta onneksi se lopetti alta minuutin siinä oltiin varmoja että tuli starttin vaihtoaika hajusta päätellen mutta ei se toimii yhävieläkin kuten myös lataus.Siitä kun matkaa jatkettiin mietiskelin vastaisuuden varalle josko asentaisi päävirta kytkimen saisi ainakin virrat poikki jos jotain tapahtuu, vaan ei tuossa pyörässä ole montaa paikkaan mihin se sopisi.

Syyskuu 14, 2016, 09:35:11 ap
Vastaus #7162

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Jaakon vaimon ja kyllä Jaakonkin kannattaa ottaa osaa kävelykisaan kun kuuteen minuuttiin menee tollasia matkoja.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 14, 2016, 20:17:52 ip
Vastaus #7163

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta startin päälle jäämisestä yks melko mieleenpainunt kokemus.

Tää nykynen suhe päätettiin virallistaa viime vuonna. Tilasin kulettajaks - ensi maistraattiin ja sieltä Anttolan kirkkoon liiton siunaukseen - asian ainutlaatusuuven nimissä sellasen vanhan ajan kyyvin, ko vanhoja jo ollaan itekin. Omalta kylältä löyty Ford vuodelta 1938 tähän hommaan. Mainittujen toimenpitteitten välillä käytiin Tertin kartanon pihassa kuvia ottamassa, ko se on paikka missä ihan ensimmäistä kertaa tavattiin. Siitä poislähtiessä jäi Fordin startti päälle pyörimään mukana. Olin siinä jo kovasti menossa konepellin alle - tummassa puvussa ja kukka rinnassa tietysti - mutta nuorikko ja kuski ehti vähän jarrutella. Kuski sai akkukaapelin irti, ja kun laitto takas, oli solenoidi lauennu. Ei otettu ennää riskiä, Pentti - kuski ja auton omistaja - pyöräytti veivillä lättäpää-kasin aina tarvittaessa tulille.

Muisteli herkkiä hetkiä jaakkovaakko

PS. Tännään patikoitiin paikkaan nimeltä rumakuru. Nähtiin poroja, niistä saatiin kuviakin, ja kuukkeleita, mistä en saanu kuveja. Eli lopuks taas kulttuurishokkijuttu Lapista:

Kaks turistia istu laiturilla Inarin rantamökillä. Syksy oli, ei ennää räkkää (lantalaisille tiedoks, että tarkottaa verenimijähyönteisiä), mutta lämmin ja kesäsen olonen ilma. Herroilla oli rommipullo laiturin pöydällä ja lasit eessä.  Sattu siitä Lapin mies ajamaan ohi pitkän mallisella soutuvenneellä neliheppasen Suzukin puukkaamana. No mites sattuikaan, just mökin laiturin kohalla Suzuki yskäs ja sammu. Lapin äijä nykäs pari kertaa narusta, ei inahustakaan, ja melo laiturin kuppeeseen. Jottain juttua vaihettiin, mutta herrat vaan tankkas omat lasinsa. Sillon totes Lapin äijä, että jo vain sitä voisin miekhin rumhhia maistaa. Ei ennää pitäny pokka isännillä, haettiin lasi venemiehelle ja tarjottiin. Juttua riitti, ja pullo vajeni. Kun pullo oli tyhjä, ja tuntu ettei lissää haeta, hyppäs Lapin mies venneeseen, ja kuin ollakkaan, ensimmäisellä nykäsyllä lähti Suzuki potpottamaan, ja keula ulappaa kohti hävis äijä matkoihinsa...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2016, 20:21:50 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 14, 2016, 22:49:29 ip
Vastaus #7164

Jaakko Latvanen

• Vieras
...veenpitävät ja hengittävät ulkoiluvaatteet?

Miulla tullee mieleen se asiakkaan ja autokauppiaan dialogi, ko asiakas kysy, onks sulla hyviä ja halpoja autoja. Ja kauppias vastas, että on. Hyvät on täällä sisällä, halvat tuolla ulkona...

jv

Syyskuu 15, 2016, 08:25:25 ap
Vastaus #7165

Harri Kauranen

• Vieras
Tää nyt on jo eilistä päivää,mutta kävin ihmettelemässä kaverilla,kun sepä oli löytänny vanhan peugeotin,oliskohan 150cc.Samalla reisulla poikkesin Hakamäen Ismolle ja ihailin hänen pyöriään.Sitten vähän pilkoin kotona polttopuita,siinä se eilinen päivä.

Syyskuu 15, 2016, 12:29:12 ip
Vastaus #7166

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reilu sadan km lenkki MP:llä raikkaassa syyskelissä.
Syystarjouksia MR Wingeistä tutkittu. Josko osuis hyvä ja halpa?

Syyskuu 15, 2016, 17:22:03 ip
Vastaus #7167

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin taitaa olla.
Nyt on jo pyöriä hurjasti myynnissä ja tilanne taitaa vain huonota.
Käteis ostajatkatoava luonnonvara,vaihdossa tarjotaan toista pyörää...

Syyskuu 15, 2016, 23:53:14 ip
Vastaus #7168

Jaakko Latvanen

• Vieras
Lappi-raportin viiminen osa: Varusteitten veenpitävyys testattiin lievästi. Päivän reitti oli käynti Luulammen päivätuvalla, pariin pieneen sadekuuroon jouvuttiin. Paluureitti taas vanhaa, kurun kuvetta kulkevaa reittiä, missä polku yritti välillä kallioisessa kohdassa kadota tyystin. Taas mentiin tasasella vauhilla niin, että aina kuuvessa minuutissa meni jonkin matkaa. Vaimolla ois menny samassa ajassa pitempkin matka, mutta säälistä ei jättäny minua yksin kuleksimmaan - vielä.

Kaikenkaikkiaan mukava reissu tähän asti. Viisi päivää perillä, yhtenä ajeltiin Inariin ja käytiin laivaristeilyllä Ukonkivellä, 4 päivää patikointia. Minulle tuli noin 45 kilometriä yhteensä, rouvalle melkein 10 enemmän, ko se oli yks päivä keskenään matkassa ens yhen reissun, toinen sitte samana päivänä porukassa. Ja kävi se kerran kaupassakin kävellen. Hienoimmat hetket oli pari melko haasteellista pätkää, esim. Rumakurun reunalle nousu päivätuvalta.  Ainakii +66 sarjan huonojalkaselle ukolle vähän enemmänkin ko haasteellista, mutta jälkeenpäin voittajan olo.

Eeron mainostamassa Pirkon Pirtissä käytiin kerran syömässä, en uskaltanu mainostaa tuntevani Eeroa. Maksettiin listassa mainittu hinta, jopa vähän riksaakin, ko oltiin tyytyväisiä ruokaan, palveluun ja miljööseen. Suosittelen, niiko koko Lapin matkailuakin. Saatetaan myökin vielä joskus uuvelleenkin tänne ajella. Huomenissa aletaan lasettaa kotia kohti.

jaakkovaakko

Ai niin, pakollinen:

Lapin äijä kulki pyssy olalla koiran kanssa tien laitaa. Turisti onnistu osumaan koiraan autollaan, ja eiku koiralta henki pois. Hättääntyny turisti lupas korvata koiran, tarjos viittäsattaa. Äijä hiero partaansa eikä oikein näyttänyt tyytyväiseltä. Turisti nosti tuhanteen markkaan, ja siihen tyyty sitten äijä. Maksettuaan turisti hoksas kysyä, että onkos nyt joku metsästysaika. Äijä siihen, että ei vainkhan, naapuri vaan pyys tuon vanhan ja penikkatautisen koiransa lopettamhaan...

Syyskuu 17, 2016, 18:57:03 ip
Vastaus #7169

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Velipojan kaa käytiin ajamassa eilen Pohojois-Pohojanmaan, Kainuun, Ylä-Savon ja Keski-Suomen soratierallit Kotareilla. Oltiin siinä yötä Pihtiputtaalla mun mökillä, mutta aamulla piti lähtiä aikasin tien päälle, kö oli muita menoja tännään. Kohtuullisen viliposta oli ajjaa 200 kilometriä nelostietä, ku maa oli kuurassa. Piti oikkein ottaa kaks kuppia kahavia Pulukkilassa.
Kahden pytyn loukussa.