Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512005 kertaa)

Heinäkuu 15, 2016, 17:00:16 ip
Vastaus #6990

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nythän tämä on tässä käynnissä, pääsin nettiin ja jopa tännekkin :D

Heinäkuu 16, 2016, 19:27:10 ip
Vastaus #6991

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No Jämi FlyIn lentonäytös tuli katsastettua mopoillen n. 100 km ei mitään erikoista mopotietä,huonoa paikattua ym.
Hienoja olivat koneet ja esitykset ja pyörätamineissa tarkeni.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Heinäkuu 16, 2016, 19:33:50 ip
Vastaus #6992

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jeffrey Smith, Paul Friedrichs, John Banks.... ihmisten nimet pittää kirjottaa aina oikein! Muute myö ollaa niiko lehtineekerit, ne kirjottaa aina ihmisten nimet väärin...
jv

Heinäkuu 16, 2016, 20:06:12 ip
Vastaus #6993

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt poijaat hävettää, aamun jälkeen avasin kaljan ja sillä tiellä ollaan. Keskustan Shell huolsikalla punasesta letkusta olis saanu 98E5 pensaa, mitä fuskua se on. Tenupensaa punasesta letkusta, siis oikeaa 99 pensaa halusin. Pääsin viimeilillä höyryillä tankkaamaan oikeaa pensaa, tankki täynnä ja maha täynnä kaljaa.

Niin kävin mä apteekissa ja rannassa, Shelliin en mene enään koskaan. Pitäköön tenunsa, sama yhdellä kylmäasemalla. No meillä on keinot saada oikeaa pensaa, veneeseen kun pari jerrykannua tankkaan muuttuu väri suodattimessa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2016, 20:16:14 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Heinäkuu 16, 2016, 20:14:04 ip
Vastaus #6994

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Moro
No Jämi FlyIn lentonäytös tuli katsastettua mopoillen n. 100 km ei mitään erikoista mopotietä,huonoa paikattua ym.
Hienoja olivat koneet ja esitykset ja pyörätamineissa tarkeni.

Sama paikka, esikoisen kanssa tuli koneita ihmeteltyä. Autolla tultiin, shortseissakin tarkeni :) Tais vähä nassut palaa. 14-vuotias pääsi vielä ilmaiseksi sisään, ens vuonna sitten maksaa jo.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 16, 2016, 21:08:31 ip
Vastaus #6995

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Pitäis varmaankin olla useammin lomalla? Viime yönä tuli nukuttua ihan 10 tuntia yhteen putkeen. Kaljakaan ei edes maistu kun on jotenkin niin rentouttava olo. Mutta ruoka maistuu senkin edestä. Tulee vaan kateltua merelle ja nautittua hiljaisuudesta. Ei jaksa millään lähteä noiden baarien tai yökerhojen hulinoihin, eikä edes kiinnostaisikaan tässä tilassa. Loma?  :-X

Heinäkuu 17, 2016, 21:22:54 ip
Vastaus #6996

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Tuli tänään todettua, kuinka nopeasti takarenkaan kuluminen alkaa aiheuttaa pyörän nuljuamista asfalttipaikkojen tai -halkeamien kohdalla.
Pikkuisen sateli ja niinhän alkoi pemu luikerrella inhottavasti. Rengaspaineet tarkistin lähtiessä, kilometrejä ei renkailla ole kuin n. 6000 ja pari milliä etusessa ja kolme takasessa keskellä jäljellä.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Heinäkuu 17, 2016, 23:52:35 ip
Vastaus #6997

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuo nuljuamisen tunne johtuu siitä, että renkaan kulutuspintaan kuluu keskelle tasainen alue, renkaan luonnollinen pyöreys häviää.  Epätasaisella alustalla, esim. suojatien maalaus, pikipaikka, rengas koskettaa tuon tasaisen alueen toisesta reunasta korkeampaan kohtaan, eli tukipiste siirtyy muutaman kymmenen milliä pois keskilinjalta.  Yksiraiteisella ajoneuvolla, jota pidetään ohjaamalla tasapainossa, seuraa siitä lingertelyä.  Jos pääsisi vähän jossain radalla vetelemään, että saisi tuon kulman kulutettua pois renkaasta, ongelmakin - jos sen ongelmaksi kokee - poistuisi.  Maantiellä vaikka ajelisi tosi reippaasti, ei tuota keskiosan tasaiseksi kulumista oikein voi välttää, mutkia on liian vähän suhteessa suoriin.

Aina silloin tällöin kuulee kommentteja, kuinka paljon pyörä muuttui paremmaksi ajaa, kun vaihtoi Pirellin Micheliiniin.  Ja seuraavana kesänä taas päinvastoin.

Jos on tapana ajaa renkaat aivan sakkorajalle tai hiukan yli - kuten minulla katupyörän kanssa nuukuuksissaan - kannattaa kokeilla vanteelta pois otetun, sileäksi ajetun renkaan pintaa sormella, ja miettiä mitä sepelinpala asfaltilla saattaisi tehdä. Eli voi ne renkaat hieman ennen kolmannen kankaan näkyville tuloa vaihtaa, vaikka ei lingertäisikään...

jaakkovaakko

Heinäkuu 18, 2016, 21:53:25 ip
Vastaus #6998

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Avasin rätkäuden 2016 ajamalla ekaa kertaa rätkällä tänä kesänä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 18, 2016, 23:28:45 ip
Vastaus #6999

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin kesämökillä enkä tehnyt yhtikäs mitään. Aivan mahtava ja täydellinen päivä.

Heinäkuu 19, 2016, 22:43:02 ip
Vastaus #7000

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyörä pesty ja vahattu. Tankattu ja rengaspaineet tsekattu.
Aamusta 760 km kohti pohjoista :)
Lappiin :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Heinäkuu 20, 2016, 11:56:00 ap
Vastaus #7001

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kotirouvana on päivä mennyt. Olen ommellut ja katsonut Neiti Marplea Yle areenasta. Seuraavaksi ruoanlaittoa ja sitten täytekakkua leipomaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 21, 2016, 15:29:51 ip
Vastaus #7002

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pyöräytin skoden mittariin reilu 100Km, olo on kuin hierojalla olis ollut. Tunturi kauppaa olen tehnyt, just semmonen kuin mun eka uusi mopo. On alkuperäisissä maaleissa mut mäntä leikannut kiinni ja seissyt tallissa, hintapyynti oli 1200€ ja tonnin lupasin. Nyt myyjään iski ahneus kun luulevat 1973 tuntureiden olevan kullasta tehtyjä, vein kauppakirjan omistajan isälle ja lukee ostan siinä kunnossa kuin on. Sen sais heti museorekisteriin ja noita kovakromi pyttyjä ja mäntiä on saatavilla, tietenki on voinut leipoa kiinni muualtakin mutta viikossa MR rekkareihin sen saisin. Maksu käteisellä tai vaihtoon saa multa virheettömän skoden jolla ajettu reilu 1000Km jolla tuhannen kilsan huolto huomenna aamulla. Vaihtotarjous sen takia jos lapset tarvii kulkupelin, mulla on takaboxi ja kaksi päällä kulkee hienosti. No helppoa mun on eläke tärvätä muuhunki, paikallisessa urheiluliikkeessä yksi revolveri puhuu mulle , osta, osta. Lupapuoli kunnossa mutta ku niitä on jo ja ei kerkee kaikilla ampua, pitäiskö ryypätä rahat vaikka vähän jäi ku hain uudet silmälasit 745€. Titaani kehykset ja uuden mallin linssit joissa laajempi näköalue, tietty kaikki heijastus poistot ja tummuvat linssit. Mä nään onko lentävä kärpänen uros vai naaras, ei mitään tarjouslaseja vaan kunnon klasit.

Jos tämä ei riitä päivän touhuksi niin meen ajelemaan Busterilla ja vähän kauemmaksi että syvyyttä joku 15M niin nähdään toimiiko kaiku lujaa ajettaessa. Siinä oletus asetukset ihan väärin, nyt pitäis olla kohdillaan.

Heinäkuu 21, 2016, 20:17:56 ip
Vastaus #7003

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista, tuotiinhan niitä yli satatuhatta Suomeen.

L&K.

Heinäkuu 21, 2016, 22:19:15 ip
Vastaus #7004

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla puhelin,Kiinasta tilattu Lenovo on eilisestä lähtien vähän renkannut ja aamulla päätin hakea Lielahden Gigantista uuden.No sellasen Honorin mulle myivät,no siihenhän kuuluu nano SIM kortti ja vanhassa oli sellainen mikro SIM kortti.Onneksi melkein naapurissa on K marketti jossa on Tele Finlandin palvelupiste josta ko. kortin sain,no siellä eivät pystyneet yhteystietoja siirtämään vanhalta kortilta uudelle kun laitteesta oli kuulemma patterit tyhjät !!! , kehoitin parantamaan palvelua ja hommaamaan uudet paristot.
No takaisin Giganttiin ja pyysin heitä tekemään ko. homman kun juuri olin heiltä puhelimenkin ostanut,vähän aikaa poika joka ei oikein tainnut hommaa hallita tutki puhelinta ja sanoi sitten että maksusta tekisivät homman,no vähän suivaannuin asiasta ja puhelimen myyneelle pojalle asiasta närkästyneenä mainitsin ja hän siihen että voit toki perua kaupan mutta eikai asia siitä olisi parantunut joten eikun kotio ja asiaa tutkimaan,
Loppupäivä siihen tällaiselta puhelin virtuoosilta sitten menikin mutta onnistui lopulta,asiaa mielestäni vaikeutti se että se vanha SIM kortti ei ollut enään toiminnassa.
Yhden ohjelman jouduin imuroimaan ja bluetootilla ne siirrot sitten onnistuivat.
Samalla päivitin Lenovon ja nyt sekin taas toimii kuten pitääkin,nyt on puhelimia pitkäksi aikaa ja saa vaikka vaihtaa kun alkaa kyllästyttämään paitsi että Lenovoon on se nano SIMmi liian pieni eikä Tele Finlandilta saa tupla korttia.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica