Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511364 kertaa)

Maaliskuu 04, 2016, 08:21:33 ap
Vastaus #6510

Harri Kauranen

• Vieras
Aamupalan tossa vetäsin ja nyt valmistaudun kaverin tallille lähtöön.

Maaliskuu 04, 2016, 14:18:42 ip
Vastaus #6511

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Metsäurakassa jälleen. Tällä kertaa urakka on varsin rauhallinen luonteeltaan. Joutuu tahtia hidastamaan ettei saa isukkia kiinni. Hän siis sahaa ja minä lajittelen tavaran pinoihin. Sen verran on koivu- ja haapatukkia tänään tullut että hyvä vaan kun saa väliin istahtaa pinon päälle lepuuttamaan...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 05, 2016, 12:03:23 ip
Vastaus #6512

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaverin luota kävin toissapäivänä flunssan poikasen hakemassa ja jäi metsätyöt tältä päivältä. Polvivaivaista äitimuoria olen tässä autellut päivän mittaan roinan setvimisessä.

No tokihan sieltä löytyi aarteita kotiin viemisiksi. Enovainaan kolikkopurkki oli pois laitettavissa. No tokihan se kelpaa! Kolikoita 1910-luvulta eteenpäin, lähinnä 70-luvulta monesta suunnasta maailmaa. Pikaiseen netin kanssa vilkuilin niin saattaisi siinä pari hiukan arvokastakin olla, mm. 20 markkaa vuodelta 1931. Eipä noita hienoja kolikoita tosin viitsi jonkun muutamaan kympin takia myydä.

Löytyipä myös lerppuasema, jopa alkuperäispakkauksessa. No sehän kelpaa, puuttuu vaan edelleen kone johon sen saisi kiinni. Väärästä suunnasta alkaa tämä minun vanhan koneen hankkiminen. Ensin lerput, sitten lerppuasema. Mitähän seuraavaksi.

Maaliskuu 05, 2016, 16:39:26 ip
Vastaus #6513

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Löytyipä myös lerppuasema, jopa alkuperäispakkauksessa. No sehän kelpaa, puuttuu vaan edelleen kone johon sen saisi kiinni. Väärästä suunnasta alkaa tämä minun vanhan koneen hankkiminen. Ensin lerput, sitten lerppuasema. Mitähän seuraavaksi.

Se on Martti sillälailla että latvasta tyveen tekemällä tulee paras.Ainakin minulla toimii.Eikä tee niinkuin muut-se on pääasia  ;D

Tänään käytiin pitkästä aikaa "manalan majalla".Paikalla jonne Remun pikkuveli surmattiin ja haudattiin-häntä sieltä jälkeenpäin kuitenkaan löytämättä..Laten osoittamilta kaivuupaikoilta..

Eilen jo oikeastaan yritettiin mutta pikku Fiiun maha otti mehtätiellä kiinni ja olikin pisin matka peruutusvaihteella ihan varmaan mitä auto  on koskaan kokenut  :o
Muuten tuommonen kones nähtiin silläkertaa tien varteen jääneenä.

Tästä tulvivasta paikasta kuitenkin aikaisempana päivänä selvittiin.Piti käydä kesäisellä uimapaikalla makkarat rilaamassa.Huonoimmin kumein varustettuina olisimme epäilemäti luisuneet hyiseen rantapenkkaan  :o

Tutkasin että 20 cm syvät kraaterit oli spoorien kohdilla joten piti vain kiertää ne.Autohan olisi jäänyt mahastaan sinne muuten.

Perillä odotti palkinto.Tämäkin vasta useiden "rantautumisyritysten" jälkeen. Valtaosa rannoille johtavista reiteistä oli liian lumisia ilman lumikenkiä kuljettaviksi.
Ainoa haitta että päivä oli jokseenkin hyinen kylmän tuulen vuoksi..

Niin,tässä sitten manalan majojen puuliiterin satoa.Klapia niin pitkälti kuin silmä kantaa takaseinään jonka takana hieno weecee.Nainen ollu sisustamassa selvästi koska iso peili seinällä  ;)

Vainukoira vainuaa vaikka 20 v vanhat makkarankuoret vielä.

Kallo pitää vahtia puista.

Siinä joku joutessaan veistelly puukolla Kekkosen pään-hyvä homma  :)
Tuo alempi teos ainakin matkatoverin silmissä jokin alapään kuvatus(minä vaan en ymmärrä)-saa arvuutella mikä ?

Ja Hattstuganista saavat metsän otukset viljaa kupunsa täyteen.

Tässäpä tämä komeus itse.Kuvia on kyllä ollu usein ennenkin palstalla.
Nyt vaan ajattiin "takakautta" aivan toista reittiä ja tie oli lingolla aurattu joten ei tarvinnu peruutella tänään kotiin.

Ihmeteltiin kovasti kuinka joku on voinut olla niinkin tuiterissa että on kodalta lähtiessään koetellut voimiaan petäjän kanssa.Ja aivan uskomaton loikka on vielä senkin jälkeen suoritettu tielle pyrkiessä..Katsokaas jälkiä,on tainnu hiukkasen lähteä pailakka lapasesta niinsanotusti..

No joo..sitten nähtiinkin kotia tullessa kirkon kautta maailiman suurin ketkupolokka.
Kyytinkä päässy iliman rappusia..

Päätettiin sitten kumminkin rillata vasta kotona kun ei matkalla hotsittanu eikä ollu makkaroita mukana..

Semmonen päivä silläkertaa  :)

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2016, 16:44:43 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Maaliskuu 05, 2016, 20:43:49 ip
Vastaus #6514

Harri Kauranen

• Vieras
Kaverin kanssa pikkutieitä kierreltiin  268 kilometriä huvikseen.

Maaliskuu 05, 2016, 23:20:14 ip
Vastaus #6515

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli käytyä vessassa  ;)
Torstaina ravintolanvessassa oli kyllä tapetit aika mielenkiintoiset.

[ylläpito on poistanut liitteen]
< -83 Raisu
     Samoha

Maaliskuu 05, 2016, 23:51:12 ip
Vastaus #6516

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Maaliskuu 06, 2016, 03:01:28 ap
Vastaus #6517

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vähiin jäi, kaverin mökkärillä  koitin ajaa. Selkä sanoi et ei, hittaasti kotio.

Maaliskuu 06, 2016, 16:50:29 ip
Vastaus #6518

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytiin Talviheikissä,oli kyllä kippo- ja kuppikauppiaita pikkasen enemmän kuin lääkäri määrää. :( :(

Porilaisen rompekauppiaan kanssa puhelin,tuli ilmi että hän on kilometrin päästä meiltä syntyään,muuttanut tosin jo 1959 Porin suuntaan.
Eipä ihme etten tuntenut,kun olen 60-luvulla syntynyt.Mutta pienet on piirit Suomessa.

Maaliskuu 06, 2016, 19:28:39 ip
Vastaus #6519

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
No tänään on paranneltu kipeitä paikkoja. Eilen oli kiipeilypäivä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 06, 2016, 19:37:45 ip
Vastaus #6520

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No sehän on ollut Hartikaisella ihan kelpo talviretki.

Maaliskuu 06, 2016, 19:50:51 ip
Vastaus #6521

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Stadin Pärtsärien talviajoharjoituksissa tuli käytyä. Leppoisaa oli meno. Vespakuski oli symppis, hyvin kulki lumessa. :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Maaliskuu 06, 2016, 20:21:11 ip
Vastaus #6522

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Syntymäkodissani pistäytyessä tongittiin isä-ukon kanssa kellaria.
Vastaan tuli 10-15 vuotta unohduksissa ollut Stihl moottorisaha. Vilkaisin tankkiin ja totesin että siellä on desi tai pari jotain etäiesti bensalle haisevaa nestettä.
Ryyppy päälle, sytytys päälle, kymmenkunta nykäisyä ja kone käy mukisematta.  :)
Ihme wehkeitä.

Maaliskuu 06, 2016, 20:32:58 ip
Vastaus #6523

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ennen oli kaikki paremmin.Bensakin... ;) Ainakin se tuoksui paremmalle kuin nykyinen terveysliru...

Maaliskuu 06, 2016, 20:51:22 ip
Vastaus #6524

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Syntymäkodissani pistäytyessä tongittiin isä-ukon kanssa kellaria.
Vastaan tuli 10-15 vuotta unohduksissa ollut Stihl moottorisaha.

Mitähän mallia tuo Stihl oli? Jos on legendaarinen MS200, niin jotkut maksaa käytetyistäkin uuden sahan hintoja, oli nääs erittäin onnistunut saha. Oletettavasti kuitenkin joku muu, jos on noin kauan jo unohdettunakin ollut. Joskus kun olen myynyt nurkista pois sahoja ja niiden osia, on tullut huomattua että minkä tahansa muunkin Stihlin rikkinäisestä raadosta tapellaan huutonetissä niin, että hinta nousee ehjän jonseredin tai huskun ohi.