Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511996 kertaa)

Joulukuu 18, 2015, 20:38:49 ip
Vastaus #6135

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Helpotti kun pääsi irti moisesta, alkoholi on hyvä lahja kunhan saaja on tolkun mies. Meillä oli yksi pomo ja sille piti panna saattaja taksiin jotta saatiin kotiansa, vaimo tiesi ja oli petannut paikan eteiseen. Sainhan mäkin niitä pulloja mut korkkia en avannut töissä. Kyllä sitä piti taxilla mennä töihin ku oli se kauhia v 2000 uusivuosi ja vaimon kanssa syömässä oltiin. Vaimo ollut kesätöissä kyseisessä firmassa ja nyt pääsi kaikkiin kolmeentoista rakennukseen tarkistamaan et kaikki toimii, mullahan oli pääsy joka paikkaan. No viina ja työ ei sovi yhteen mutta jos oli huono keli menin lauantaina päivittämään servereitä ja ostin kuusi keppanaa kun nelisen tuntia meni, en pannut tölkkiä piiloon vaikka itse tehtaan johtaja piipahti. Sanoi et mennään tupakille ulos vaikka ei itse polttanut, siinä sain monet palkan korotukset kun sanoin etten 24/7 sirkusta voi pysäyttää viikolla kun rekkakuskit rupee polkemaan jalkaansa ja se vaha ei hirmu kauan säily. Olipa siivooja laittanut mun pöydälle kuusi keppanaa joskus.

Kun tämä ny meni pitkäksi niin jatketaan, joskus joku päivitys kesti pari tuntia, mitä teen no hain porttivahdilta patruunoita ja menin meidän ampumaradalle. Ensin yläkerran labralikoille kertomaan ettei sota ole syttynyt vaan minä purkaan turhautumista, joskus joku likoista sanoi et analyysi kestää ja saako tulla mukaan. Sitten kasa ampujat pilasi hommat kun joku keksi että ilmaan tulee lyijyä, no monellako on ollut vastaava työpaikka. Verstaalla oli sorvit/jyrsimet ja plasmaleikkurit ja varasto täynnä materiaalia jota sai maksaa omantunnon mukaan. Mulla koneistajan paperit niin sain touhuta yksin ja yleis avain. Kirjoitin lapun varastomiehelle että kupariputkea n. pitkä pätkä ja rosteri pelliä, lasku tuli sisäisessä postissa ja aina viiva maksun kohdalla.

Joulukuu 18, 2015, 20:41:30 ip
Vastaus #6136

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Huono työ ja kalliit hinnat vaatii vähän paremmat lahjukset sekä voitelun?   8)

Vaihdoin lainaukseen hymistimen. Toi sinne kuuluu.
 Tuomo on toiminu viisaasti. Minäkin olen kuvitellut näin tehneeni, muttei rehtiys ja hyvä työ ole muuta tuonut, kuin teennäistä kiitosta.
 Suuret setelit on jääny teettäjälle.

Mieluummin minäkin oisin tietty rikas ja kaunis, mutta nyt joutuu tyytymään pelkkään kauneuteen ja sekin on sisällä piilossa ja jos oikein rehellisiä ollaan, niin olen jo ajat sitten vaihtanut sisäisen kauneuden ahneuteen ja kateuteen. Ne ne vie ihmistä eteenpäin joka tilanteessa.  räyh !

Pena vois kyllä avata tota historiaansa noitten koneiden kauppiaana.
 Ymmärrän toki että "oot vähän semmonen sisäänpäinkääntynyt ummikko, jolta ei tahdo tuota juttua oikein irrota"  ;), kuten tietty monet muutkin savolaiset myyntimiehet, mutta josko joskus töhnypäissäs laittasit juttua tulemaan niistä "paremmista ajoista ja tavoista".

Uskon että lukijakuntaa löytyisi.

Niin ja se mun punkkupullo on vielä avaamati. Nyt pitää nautiskella vanha konkkupullo, jotta tulee tilaa mahdolliselle joululahjalle.
 Oon kyllä ollu pääsääntösen ilkee ja ikävä ihminen, että saattaa se punaviittainen sillä punakuonollisellaan kopsutella tästä ohi.

Menköön. Usko siihen alkaa horjua muutenkin.....

..............................

...en nyttemmin enää, kun on omalla toiminnalla halutusti laskeva suunta.

:D ;D 8) Voe helevettiläenen, kun näitä jälkeenpäin lukee omia juttujaan.

Jos tästä vielä toiminta hiljenee, niin se on sitte jo kuolemankin tuollapuolen pitkänmatkaa....  ???   :P

No eihän tämä oo enää mistään kotoisin kun nykyään pitäis keskustella näistä raha-asioista kahvin ja pipareiden voimalla. Koita siinä nyt tuommosilla eväillä puhua paskaa. Parempi olis jos juotais ne lahjapullot heti sen saajan kanssa, ja puolen yön jälkeen puhuttais ne pisnes asiat oikealle mallilleen, niiden perinteisten selkään taputusten kanssa. Ja mielummin asiat vahvistetaan ja sinetöidään vielä saunassa, semmosten oikeiden selän pesijöiden kanssa.

Että ei oo ihme että suomen maa on täysin kuralla, kun kahvin ja piparin kanssa pitäis hoitaa talous asioita jossain tunkkaisessa toimistohuoneessa. >:(

Joulukuu 18, 2015, 22:24:46 ip
Vastaus #6137

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jäi käymättä perjantaipullo,mutta lauantaipullon käyn.
Tilasin blu-ray soittopelin verkkokaupasta,pitäisi tulla jouluksi.
Kerkesin jo päivää ennen tilata Amazonista saksasta,oli vain toimitus aika jossain 6-10 tammikuuta?
Joten tänään peruinsen tilauksen,(eka kerta kun nettitilauksen perun), saa nähdä onnistuiko...
Vai meniko Visalta...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 18, 2015, 23:49:05 ip
Vastaus #6138

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävimme taas voittamassa pubivisan,mutta tällä kertaa ei tuu päänkipua kun olin kuskina. :)

Joulukuu 19, 2015, 13:08:27 ip
Vastaus #6139

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilissäiltana oli kaverin piparit = pikkujoulut ja tuparit. No siinä sitten vähän tuli juoposteltua. Houkuttelivatpa punk-keikallekin. Toinen oli hyvä, enemmän 70-lukulaiset saksalaisen krautrokin henkeen, toinen taas hc-punkkia Norjasta viimeisen päälle. Noppeeta, mistään ei saanut selvää ja rääkyvää huutolaulua. Mutta pirun mukava meininki niillä oli. Näyttivät oikeasti tekevän hommaa ilolla ja asenteella. Yksi bändin jäsen oli nuori nainen, jolla oli koko pään peittävä lateksinaamari. Puhalteli saippuakuplia ja huusi täyttä kurkkua. Ei ihan omaa suosikkia tällaiset bändit, mutta soittajjila oli lavalla sen verran hauskaa, että hyvä tuntu siitäkin jäi.

Se vaan pistää harmittamaan, että pientä krapulaa puski aamupäiväksi. Nyt alkaa jo olla hyvä, mutta monta tuntia kaunista auringonpaistetta meni hukkaan aamupäiväunia nukkuessa... Ei ole liikaa ollut aurinkoisia päiviä nyt, pitää lähteä tämän jäänteistä pian pihalle nauttimaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 19, 2015, 18:21:11 ip
Vastaus #6140

Harri Kauranen

• Vieras
No kaverilla tuli käytyä.On nut rivitaloon ja aloittanut kasaileen vanhaa raisua.Ei ennemmin ollut mikään "moottorimies,mutta kuitenkin nyt on innostunut.Kinkun kävin ostamassa ja siinä ne mun tän päivän touhut sitten onkin.No nyt meen laittaan tulet saunaan.

Joulukuu 19, 2015, 19:28:43 ip
Vastaus #6141

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nukkumaton yö takana, no klo 12.00 aamukahvi ja suihkuun. Uusi yritys nukkua ja ah 4t tuli nukuttua, eipä tässä paljon mitään tullu tehtyä. Vähän 6.5mm boresnakea lyhentelin et mahtuu lipasaukosta sisään. Yksi veto messinki harjalla ja toinen öljytyllä muoviharjalla, ei Turkin poijaat ole nähneet niin puhdasta piippua, no Korean peli kovemmalla käytöllä ja hienot rihlat sieläkin on. Nyt polttelis mitä teki tarkkuuteen, pitää mennä testaamaan siskon tiluksille.

Joulukuu 20, 2015, 14:27:02 ip
Vastaus #6142

Arto Juntunen

• Vieras
Kävin katsomassa Jyväskylän Kuohulla entistä Dnepriäni "Tatjanaa".
Tai eihän se entinen ole, käy ja kukkuu mallikkaasti kuleksien.
Ostakaa ihimeessä poies tuo....vähäsen nuorempana olisin tehnyt kaupat viiden
sekunnin kestoisen (äly)kääpiösarjan sisäisen kamppailun jälkeen mutta kun en
ole vähäsen nuorempi niin jäi kauppa toistaiseksi tekemättä...

http://www.nettimoto.com/dnepr/mt-9/1948012

-aju-

Joulukuu 20, 2015, 22:10:31 ip
Vastaus #6143

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksen mä saa mitään aikaiseksi, aseet on putsattu. Romua puoli kämpällistä, tytöt kävi siivoomassa ja viemässä koiroo ulos, akvaarionki putsavisat. Nyt mun pitää ettiä toinen skode, ei yksin huoltajalla ole rahaa ostaa skodeja lapsilleen. Mä ostan uuden 125cc pelin tai mielummin 250cc pelin, sais ajaa motarilla Honda lippis päässä. Niin inva pysököinti merkki on tulossa.

Joulukuu 21, 2015, 10:47:23 ap
Vastaus #6144

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostoksia tutkittu. Keitä vanhat moottorisahat kiinnostaa,kannattaa tutustua tähän:

http://www.adlibris.com/fi/kirja/moottorisaha-9789526612300?ad=hintaseuranta&ad_src=hintaseuranta.fi&ad_content=Moottorisaha+sata+vuotta+Suomessa+(Mikko+Riikil%c3%a4)%2c+kirja&ad_prodid=2871254

Selailin vasta läpi,mutta paljon hienoja kuvia ja sahamalleja runsaasti.
Hinta vaihtelee mistä ostaa tai tilaa...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 21, 2015, 14:35:44 ip
Vastaus #6145

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt tuli ainakin evästettyä juuri niin hyvin kuin vain voi. Ohraleipää, jonka tekemisen aloitin jo eilen. Kotikaljaa, hiivaa, suolaa ja ohrajauhoa yöksi jääkaappiin. Tästä juuresta sitten värkkäilin leivät, jota nautin tuoreena kotikaljan kanssa.

IC:n tankin etupää kiinni. Pehmustin hiukan silikonisilla ovistoppareilla ja polkupyörän sisuskumin palasilla. Ei tuo aivan täydellinen ole, mutta selvästi pehmeämpi kuitenkin kuin aiempi kiinnitys.

Venäjän reissun matkakertomuksen sukuseuran lehteen kirjoittelin valmiiksi. Reissu oli heinäkuun lopulla, eli joulukuu on juuri oikea aika kirjoittaa siitä, kun homma on vielä tuoreena muistissa...

Ylimääräiset kameravehkeetkin menee kaupaksi. Pääsee maksamaan sitä 600€ tekijänoikeuskarhukirjettä. Päätin, että kun sen on maksanut niin revin jostain rahan kaksisylinteriseen IC:n koneeseen. Rojektikuntoiseen, sellaiseen, jonka kanssa saa kiroilla riittävästi. Jospa sivuvaunu liikkuisi hiukan mukavammin sen voimalla.

muok.
Noista kotikaljoista tuli mieleen, että muutama viikko taapäin oli muutama kaveri käymässä. Iltaa vietettiin mm. ruokailun parissa. Kattaukseen kuului yllätysruoka, jota en ollut maistanut koskaan itsekään. En edes tehdessä, koska reseptiin oli merkitty myös mausteiden määrä. Kyseessä oli olutkeitto Anna Olsonin Keittokirjasta vuodelta 1893. Hyvää oli, vaikka teinkin kaupan mauttomaan "kotikaljaan". Omituisen makuista kieltämättä, mutta aion tehdä toistekin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2015, 15:26:18 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 21, 2015, 14:46:48 ip
Vastaus #6146

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin parturissa ja sillä reisulla törmäsin Kaleviin.Kale oli aikanaan kova motukkamies,mutta nyt on näkö menny ja en tarkoita ulkonäköä,vaan ei nää enää kuulemma kun sen,että onko yö vai päivä.Varmaan monikin tääläkin tuntee parolantien Kalevin,mutta hänet näin.Nyt pullottelen tota vaarinkaljaa,jonka eilen väsäsin.No toi mun kalja ei oikein kuohu,tossa on parin kilsan päässä vanha rouvasihminen,joka sen tempun taitaa.Mulle ei kertonut omaa reseptiään,mutta aavistelen,että pitää sokeria seuraavaan satsiin huimasti lisätä.

Joulukuu 21, 2015, 15:48:03 ip
Vastaus #6147

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ettei olisi kaljan kuohumisen salaisuus siinä että laittaa pulloon hiukan sokeria pohjalle? Ainakin siman ja siiderin kanssa joskus tehdään näin. Hiiva jatkaa käymistä kun saa sokeria ja tekee siinä samalla hiilidioksidia, josta kuohu syntyy.

Vaihtoehto on tietystikin pullottaa juoma kesken käymisen jolloin sama ilmiö tapahtuu myös. Mutta tuolla ensin mainitulla konstilla on ehkä hieman helpompi vaikuttaa lopputulokseen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 21, 2015, 19:38:27 ip
Vastaus #6148

Jaakko Latvanen

• Vieras
Meitsi kun kuuluu tällaseen vähemmistöryhmään, ni kävinpähän kirkossa kuuntelemassa ja laulamassa "kauniimpia joululauluja".
 Aatto-illan hartauteenkin ajattelin lähteä...  :angel:

Pääosin oli itsellänikin suu auki, muttei sieltä kummoisia sulosointuja tullut, vaan olinpahan rikkana rokassa. Vaikeimmat skippasin.
 Naiskuoro veteli luokkaa jokatoisen biisin ja aika hianosti ne sen hoiti.

Jos näitä karun oloinen rätkäjätkä kuuntelee ajoittain tippa silmässä, niin kai siinä joku vika sitte on.

Vaan eipä väliä. In Finland we call it "reilu meininki".
Oli sekä meijän sanomalehessä (Länsi-Savo) että kuivalehessä (Suomen Kuvalehti) aiheeseen liittyvää tarinaa. Ilman uskonnon hömpötystä (mistä ei siitäkää meilläpäin hirveesti haittaa oo kellekään) alkaa aika monella keski-iän kynnyksellä jotenkin perinteet - sukupolvien ajan lähes muuttumattomina säilyneet tavat - nousta pintaan. Kuivalehen toimittajan mukkaan yli miljoona suomalaista käyp noissa joululaulutilaisuuksissa kirkoissa, eli vähemmistöä oot, mutta melko merkittävvää sellasta. Suunnilleen kullonkin vuorossa olevan suurimman puolueen kannatuslukuja huitelee...

Viime vuonna linnanjuhlien yhteyvessä julkkikseksi nousseen Hannes Hynösen elämän lanka paloi loppuun talvisodan syttymisen vuosipäivänä, 30.11. Hänet siunattiin haudan lepoon viime viikonloppuna omaisten läsnäollessa, siinäkin sekä Hannes toivomuksellaan että jälkeläisensä viisaasti välttivät markkinahumun. Hanneksen pojan muistokirjoitus isästään (Hanneshan oli mikkeliläinen) paikallislehdessä oli sellainen, että tuskin olin ainut, kellä silmät kostu lukiessa. Sitäkään ei ennää tään ikäsen ukon tarvi niin kauheesti piilotella.
jv

Joulukuu 21, 2015, 21:30:46 ip
Vastaus #6149

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ylimääräiset kameravehkeetkin menee kaupaksi. Pääsee maksamaan sitä 600€ tekijänoikeuskarhukirjettä.

Et kai tarkoita hedman partnersilta tullutta höpökirjettä? Ei tarvitse eikä kannata maksaa.

E: Ja tuossapa oikeastaan paras FAQ, niin ei välttämättä tarvitse päälle 200 sivua plärätä: http://murobbs.muropaketti.com/posts/1716542614/

Suosittelin että laittaisit,Martti,vain nekin rahat vaikka 2 pyttyiseen Issikan koneeseen  :)
Kannattaa tosiaan lukea mitä muut asiasta tietävät kertoa,taitaa olla vain pelottelua tekijänoikeusrikkomuksella se Hedmanin tohotus..

Kotiuduin tänään reissusta,tupaa lämmitelly tässä jo usean tunnin alkaen +13 asteen sisälämmöstä-nyt on sopivaa ollu koko ilta oikeastaan jo parinkympin tienoilla eikä tuntunu yhtään kylmältä sekään 13.
Huomenna vihdoin tulee kylmäkalle laittamaan sen ilmalämmitys koneen käyttökuntoon.En vaan kerkeä jäädä sitä testailemaan kun pitää taas lähteä.

Oli noussu merivesi niin paljon että tuohon pikkuiselle mökkisaarelle ei pääse enää ilman venettä ja betoninen kesäkäytössä oleva laiturikin on veden alla(keppien välissä).Puusilta siitä onkin jo vedetty maihin talveksi.

Pannaas vielä yksi kuva.Tämä on Sahasaarelta Loviisasta ja siinä lämpiää lautta-sauna laiturin nokkaan köytettynä.Sahasaari on semmonen villi ranta mihin voi rantautua&leiriytyä vielä toistaiseksi kuten parhaakseen näkee.Pöhövelithän on sinne aikeissa rakentaa ehkä kaupungin komeimpia pöhvelitajoja..
Vähän pienenä näkyy saunatupa kun kauas on pitkä matka  ;)

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2015, 21:35:17 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »