Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511416 kertaa)

Joulukuu 02, 2015, 22:07:32 ip
Vastaus #6030

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Torrenttina ladattu. Osamaksulla noita voi pulittaa. Jotain turhaa roinaa myy pois ja käy Savossa metsätöissä, niistä kuitenkin pientä lisätuloa saa.

Niinno turha se on enää neuvoa(että pysy kaukana torreista) enkä halua jankata.Minuakin on joskus jälkineuvottu kun paskat on jo housussa.esim se Ultimaten ostos.Tämmöses tilanteessa kaipais enemmän neuvoja kuinka selvitä tilanteesta eikä mitään jälkijeesusteluja.No,meitäkin on nyt iso porukka eikä kukaan vittuile enää ja minähän sen hässäkän siellä aloitin muuten ei varmaan ois tapahtunu tähän päivään mennessä vielä mitään ja kaikki vaan luulis että ne rahat meni kuin kankkulan kaivoon.

Elä hemmetissä vaan luovuta noin helpolla,eihän siinä vielä edes uhkailla millään jos et maksa johonkin päivään mennessä?
Vai onko sakon uhka? Mutta eihän työttömät mitään sakkoja voi maksaa kun ei ole tuloja.Tai no,jossain määrin kyllä..Se on jo sitten pitkä prosessi jos  tahallaan heittäytyy tahtomattomaksi etkä sinä sitä halua.

Niin, no pitää tuota kahtoa. Joku lakifirma noita oli hoitanut sellaisella systeemillä, että ottavat palkkionsa sen mukaan minkä verran saavat soviteltua summaa alemmaksi. Enempää ei joutuisi maksamaan missään tapauksessa. Jos eivät onnistu niin eivät myöskään laskuta palveluksistaan. Vähän epämääräiseltä tuokin kuulostaa, mutta pittää kahtoa huomenissa tarkemmin asiata. http://www.turre.com/turre-neuvottelija/

Jos ei maksa niin oikeuteen ovat joitain tapauksia vieneet, ja se ei kyllä kiinnostaisi pätkän vertaa. Kerran olin käräjillä kun syyttivät hölmöilystä (lisää skandaalia!) ja kyllä se homma vaan oli sen verran hanurista, että ei oikein enää innosta. Etenkin kun itsessäni on vikaa tällä kertaa. Silloin aiemmin todettiin syyttömäksi, niin kuin olinkin. Kaverit ne vaan hölmösi, itse olin vain paikalla.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 02, 2015, 22:22:42 ip
Vastaus #6031

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Niin, no pitää tuota kahtoa. Joku lakifirma noita oli hoitanut sellaisella systeemillä, että ottavat palkkionsa sen mukaan minkä verran saavat soviteltua summaa alemmaksi. Enempää ei joutuisi maksamaan missään tapauksessa. Jos eivät onnistu niin eivät myöskään laskuta palveluksistaan. Vähän epämääräiseltä tuokin kuulostaa, mutta pittää kahtoa huomenissa tarkemmin asiata. http://www.turre.com/turre-neuvottelija/

Turre on näemmä haistanut markkinaraon.Aika ihmeen hyviä alennuksia se kertoaa saavansa sovittua..

Turre-Neuvottelijan hinta on sidottu siihen, kuinka paljon saamme sinulta vaadittuja korvauksia alennettua.
 Jos sinulta vaaditaan vaikkapa 1000€ ja saamme alennettua hintaa 400€, maksat meille 400€/2 = 200€.
 Jos saamme hintaa alennettua 500 €, maksat meille 500€/2 = 250€.

Minimiveloituksemme on 200€ – mutta jos emme saa summaa alennettua vähintään 200€, emme veloita sinulta mitään.
Toisin sanoen Turre-Neuvottelijalla pääset joko samaan tai halvempaan lopputulokseen kuin ilman sitä.

Toisaalta riski että joutuisit rosikseen,on minusta pieni..kannattaa vielä yrittää selvitellä muiden mielipiteitä ja aikomuksia jostain yhteisöistä-mikäli mahdollista.Tiedän että olis parempaakin tekemistä.Mutta jos vaikka sataa,eikä pääse ajamaan Issikalla.

Olen minäkin rosiksissa ollut lukemattomat kerrat,asianomistajana,todistajana sekä syytetyn penkillä.
Ei tässä iässä enää tosiaan viitteis ainakaan leivättömän pöydän ääreen joutua..muiden ja omia oikeuksia vielä jaksaa puolustaa jotenkuten.Vaikka olis sitä tosiaankin parempaakin tekemistä..

Niinhän se on että ikä ja kokemus vähentää joutavaa häsläystä  :)

Joulukuu 02, 2015, 22:51:58 ip
Vastaus #6032

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
mutta pittää kahtoa huomenissa tarkemmin asiata. http://www.turre.com/turre-neuvottelija/

Kuuntelin vasta sen podcastin.Ainakin selvis se että jos tulee kutsu käräjille,se voi olla tosi kallis paukku oik.käynti- ja esitutkintakuluineen..
Sitten on se Jussin blogi,oletko jo lukenut sitä..?
Minä en vielä..
Tämä härdellihän on alkanut vasta kesällä.

Joulukuu 03, 2015, 03:55:26 ap
Vastaus #6033

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
mutta pittää kahtoa huomenissa tarkemmin asiata. http://www.turre.com/turre-neuvottelija/

Kuuntelin vasta sen podcastin.Ainakin selvis se että jos tulee kutsu käräjille,se voi olla tosi kallis paukku oik.käynti- ja esitutkintakuluineen..
Sitten on se Jussin blogi,oletko jo lukenut sitä..?
Minä en vielä..
Tämä härdellihän on alkanut vasta kesällä.

Minä aenakii lukasin jo läpi tuon Jussin plokin http://jussinblogi.omablogi.fi/, vuan kovin hintsusti siellä oli käsitelty tuota po. asijoo?  ::)
-pena-

Joulukuu 03, 2015, 07:48:14 ap
Vastaus #6034

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Turre on näemmä haistanut markkinaraon.

Jep. Kun raha lähtee liikkeelle niin korppikotkat heräävät jakamaan pottia... Näin niin kuin kyynisesti asiaa katsottaessa.

Voi olla, että tuohon Turren lakifirmaan pitää turvautua. Ehdot oli semmoiset, että ei pitäisi joutua ainakaan enemmän maksamaan.

Muok. Kolmisen sataa on jo käytännöllisesti katsoen kasassa. Lisäksi yksi kitara menee kaupaksi kohtalaisella todennäköisyydellä satasen hinnalla. Valokuvausrojuja, joista on ollut tarkoitus luopua, löytynee n. sadan euron edestä. Ja sitten vielä vyötä kiristämällä löytyy loput. Kyllä sitä rahaa aina jostain säätää kun tarve tulee.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2015, 08:00:54 ap kirjoittanut Martti Korhonen »

Joulukuu 03, 2015, 08:09:34 ap
Vastaus #6035

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Minä aenakii lukasin jo läpi tuon Jussin plokin http://jussinblogi.omablogi.fi/, vuan kovin hintsusti siellä oli käsitelty tuota po. asijoo?  ::)

Juu ei siellä yhtään mitään ollu,luulin vaan siinä vaiheessa kun vasta huomasin sen,ennen lukemista..
Kyllä tuo kovasti harkituttaa vielä kummin tekis..

Joulukuu 03, 2015, 08:11:47 ap
Vastaus #6036

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Voi olla, että tuohon Turren lakifirmaan pitää turvautua. Ehdot oli semmoiset, että ei pitäisi joutua ainakaan enemmän maksamaan.

200 eurolla pääset,niin sen eilen funteerasin.
Mutta silti vielä,harkinnassa varmaan kummin tekis.Että ottaako riskin ja pelaa vai maksaa nyt.
Paljon sulla on siinä lapussa maksuaikaa?

Joulukuu 03, 2015, 08:38:49 ap
Vastaus #6037

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

200 eurolla pääset,niin sen eilen funteerasin.
Mutta silti vielä,harkinnassa varmaan kummin tekis.Että ottaako riskin ja pelaa vai maksaa nyt.
Paljon sulla on siinä lapussa maksuaikaa?

17.12. Ilmeisesti voi saada lisäaikaa tai pulittaa osissa. En minä tuohon mennessä sitä rahaa saa kasaan.

Joulukuu 03, 2015, 16:35:30 ip
Vastaus #6038

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jos velkoja ei suostu erissä maksuun ovat roistoja. Voi kun jättivät mun perinnän, mitä hauskaa mä nyt vanhalle Dopperi poijalle keksin, niin ja itselleni. Asiahan olisi eri jos olisin oikeasti velkaa, sitä vaaraa ei ole näköpiirissä kun en velkaa enään ikinä tee. Nyt olen muka voittanut Aplen puhelimen ja saan pitää sen kunhan kerron laitteen toiminnasta, vain postikulut pitäisi maksaa visalla. Pyysin lähettämään postiennakolla ja maksan postissa rahalla, kortin numeroa ette saa multa ikinä. Eivät kuulemma voi toimia näin ja vastasin että juuri tuo paljastaa teidät huijareiksi.

Martti koita sopia asia ja sitten joka kuukausi maksat sovitun summan, viimeistään ulosottomies suostuu eikä tule merkintää luottotietoihin. Tässä niin monta kaveria joutunut YT:n hampaisiin ja kyllä lapsille ensin leipä ostetaan, yhdellä oli kuusi erää autosta maksamatta ja meni liikkeeseen sopimaan asian. Pohjanmaalla on rehellisiä ja reiluja auto kauppiaitakin.

Joulukuu 03, 2015, 18:14:51 ip
Vastaus #6039

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Martti koita sopia asia ja sitten joka kuukausi maksat sovitun summan, viimeistään ulosottomies suostuu eikä tule merkintää luottotietoihin.

Joo kyllä se näin on että paskat ne jupit välittää kenenkään taloustilanteesta kuhan vaan koko summa pitäs saada kerralla ja heti.
Ei varmana tarvii.
Oma talous ensin,sitten tuommoset perijät jos jotain jää.
Minä esim muutama vuosi sitten sain ehkä viimeisen sakkoni.Näin sanon siksi koska ne touhut on taaksejäänyttä jo kauan sitten ja pyrin kulkemaan kaidalla tiellä :angel:

Niin tämä oli kamera-autosta otettu kuva ja ylinopeus.Mulla oli vielä se Granada sillon että on siitäkin aikaa.Mut kumminkin,soitin oikeusrekisterikeskukseen ja sain maksaa kympin erissä/kk.Sakko oli kai jotain satkun kieppeilä.Sen verran otti aivoon kun salaa kuvasivat pimeässä etten periaatteestakaan halunnut maksaa ja sain paljon lisäaikaa kun tein valituksen vedoten liikenteen vaarantamiseen.Nimittäin sokaistuin senverran siitä salamasta etten nähny hetkeen kunnolla tietä.Koska tuijotin sitä auton ihmeen suurta ja mustaa takalasia että mikä se on,ja ehdin tajuta että vois olla vakoilijat ja silloin jo räpsähtikin.Ja ehdinhän jarruttaa ja pudottaa hiukan nopeutta.

Tänään rustasin kotona telineen ilmastointikojeelle ja asensin sisäyksikön ja putkiston.Ei siinä kovin kauaa mennyt ja ehdin ruuvata täkkipultit hämärän vasta alkaessa.Kaasuputki meni hiukan lyttyyn kurvista kun en odottanut sen olevan niin heiveröistä.Olen tottunut vain vesijohtokupariin ja tämä on kuulemma erilaista-luin jostain.
Toivottavasti ei sitten kuumene liikaa kompuran päästä.OIin hiukan hermostunut ja sen takia keskittymisvaikeuksia.

Ja ne saakelin kumit on vieläkin jossain matkalla,muka Tampereella.Joten ei saa konetta ulos vielä..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 03, 2015, 18:22:44 ip
Vastaus #6040

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä tänään kaikkee pientä on tullu touhuttua.Aamulla ensin myin yhdet pajeron aluvanteet nastakumeilla ja ne meni kouvolaan.Sit kävin kaverilla ja hänen kanssaan käytiin hälle sellanen pieni sorvi ostamassa.Sit poikkesin tullessa toisella kaverilla ja hällä on hieno tipparellu.Oli sellaset ne tipan kumimatot´,niiden päällä oikein leikattu sellaset oikeat matot ja kaveri ne oli nyt pesassu painepesurilla.Näi illalla siivonnu tietokonetta,tätä millä mä nyt peuhaan.Siivosin kuvia,eli poistin tuplia ja siirtelin eri kansioihin.Sain koneeseen toista gigaa enemmän tilaa ja kuitenkin joka kuva on tallessa.Kyllä oikeesti suosittelen kone kannatta välillä siivota.Mulla kyllä näitä koneita riittää yläkerrassa mulla on vielä kolme konetta ja kaksi niitä tabletteja,sit vielä vaimon kone,eli kyllä niitä riittää.Mulla kummassakin tabletissa on oma simkortti,sellanen että niillä ei voi soittaa kun ne on vaan mediakortteja,mutta pääsen vaikka inarissa niilläkin nettiin.Nää mun koneet taas kotona on kotikarvassa,no toi yks vaan on karvassa,toi viereinen kone,sitä en vielä aiemmin maininnu,eli se olis neljäs ja tää millä mä nyt räplään on siis viides kone.Eli mun koneet on langattomasti verkossa,elikkä kesäaikaan istun usein tossa vasten istuttavassa keinussa ja keskustelen netissä.Mutta oikeesti siivokkaas vähän niitä koneitanne sillon tällön,kyl kannattaa.

Joulukuu 03, 2015, 18:31:22 ip
Vastaus #6041

Harri Kauranen

• Vieras
Minäkin oon yhdensakon maksanu osamaksulla,tuli liki kaks sataa.Kerkesin siitä maksaa kaheksankymppiä,sit vouti peri mun veronpalautuksesta ja se peri koko sakon määrän.Sain kaheksankymppiä sit takasin,mutta meni ainakin kaks kuukautta.Tää oli sovittu juttu.
Eik muuton nyt toi oo luvanvaraista touhua toi ilmalämpöpumppujen asennus,luvaton joutuu kuritushuoneeseen.Mulla onnek on pojalla siihenkin hommaan luvat,vaikka hän niitä hommia tuskin tekee,on insinööri,kohta diploomi sellanen ja aiemmin oli kojallatöissä.Nykyinen yritys,missä hän töissä on tekee kans kylmälaiteasennuksia,mut firmaa en tiedä.

Joulukuu 03, 2015, 19:08:58 ip
Vastaus #6042

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Eik muuton nyt toi oo luvanvaraista touhua toi ilmalämpöpumppujen asennus,luvaton joutuu kuritushuoneeseen

On se luvanvaraista ollut jo kauan tai periaatteessa "ihan alusta asti".
Minä en tee tyhjiöintiä vaan olen tilannut jo kylmäkallen siihen.
Hän antoi mulle valtuutuksen kiristää liitokset.Ja muut luvat mulla jo onkin.
Eli takuuasiat on kunnossa ja varsinkin kun tuttu maahantuoja.Hän tietää tilanteen täällä tasantarkasti.
Se Kiinanlikka mistä kerroin aiemmin   :)

Joulukuu 03, 2015, 21:39:57 ip
Vastaus #6043

Antti Jokinen

• Vieras

Jännää, miten kontekstista riippuen sanan merkitys muuttuu!

Alunperin, muistaakseni, kylmäkalle nimitys syntyi sotilassairaalassa, jossa rintamalla haavoittuneita hoidettiin. Aamulla, kun lääkäri teki kierroksensa, hän tunnusteli aluksi potilaan varpaita, ja jos ne olivat ihan kylmät, hän totesi avustavalle hoitsulle:
- Kylmäkalle. ja tyyppi kirjattiin kuolleeksi ja siirryttiin seuraavan potilaan luokse.

Nykyään ykkösmerkitys sanalle on kylmävaraaja, jäädytetään pakkasessa kylmäksi ja käytetään kylmälaukuissa säilyttämään elintarvikkeet alhaisessa lämpötilassa.

Alan "ammattilaiset" tuntenevat myös tämän merkityksen:
Vuodevaatteista yms. harhautusmielessä tehty asetelma, joka antaa vaikutelman peiton alla nukkuvasta ihmisestä. Vankikarkurin sängyssä oli kylmäkalle.

Hannun käyttämä (= kylmälaiteasentaja) oli minulle uusi, mutta kyllähän sen heti tajuaa asiayhteydestä.

Joulukuu 03, 2015, 22:08:14 ip
Vastaus #6044

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Jännää, miten kontekstista riippuen sanan merkitys muuttuu!

Vankikarkurin sängyssä oli kylmäkalle.

Hannun käyttämä (= kylmälaiteasentaja) oli minulle uusi, mutta kyllähän sen heti tajuaa asiayhteydestä.

Niin ja sitten on vielä erikseen kuumakalle.Mutta löytyykö sille eri merkityksiä onkin hyvä kysymys?

Kylmäalan suurimmalla foorumilla on oikein erikseen osasto "kuuma rinki",kuumakallejen osasto, jonne kaikki vähemmän sovelias ja ei niin sääntöjen mukainen,provokatiivinen keskustelu modataan ja kerran kirjoittamaansa ei pysty jälkikäteen poistamaan eikä muokkaamaan.
Minulle tuli siitä mieleen tämä kylmäkallen vastakohta.Niin,ja ne elävät kylmäkallet kokoontuu siellä foorumilla myös :)
Minäkin olen ollut jo 8 v jäsen mutta olin pitkän aikaa välillä pois..