Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512006 kertaa)

Marraskuu 10, 2015, 20:53:07 ip
Vastaus #5925

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tännään oli oikia ekstriimi päivä, kun tein semmosta, mitä en oo ikunaan kuuna päivänä teheny. Menin nimittäin linija-autolla töihin. Aamulla kun heräsin siinä viijen persiissä, niin ulukona oli kolome lämmintä ja vettä tuli kuin... niin, sitä tuli aika palijo.

Aattelin siinä, että empä viihti lähtiä palelluttammaan ihtiä polokupyörän kanssa, vaan hyppään onnikan kyyttiin, kun meiltä mennee nykyään suora linija melekkein työpaikan portille asti. Mikäpä se siinä oli onnikassa istuissa, vaikka polokupyörällä olis kyllä ajanu nopiammin.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 10, 2015, 22:08:38 ip
Vastaus #5926

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mite Ossi selvisit niistä lippujen leimauksista ja muista manöövereistä? Ja mistä sen saap pysähtymmään ko työmaan piiput näkkyy? Hattuva nostan pelottomalle miehelle, että onnikalla!
jv

Marraskuu 11, 2015, 12:04:25 ip
Vastaus #5927

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Vaimo lähti maanantaina aamulla autolla Joensuuhun ja jätti mulle varalta pilettirahhaa ja neuvo, kuinka onnikkaa käytettään. Mene pysäkille varttia vailla kuus, heiluta kättä, kun autossa on numero yheksän ja sano kuskille, että Heikinharijuun.

Pyssäytys ei ookkaan mikkään onkelma, kun mää jään pois päätepysäkillä ja auto toppaa siihen joka tappauksessa.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 11, 2015, 13:41:46 ip
Vastaus #5928

Antti Jokinen

• Vieras
Minä olen etämatkustanut raitiovaunussa.  ;)

Vaimo nimittäin joutui matkustamaan Helsingissä tuntemattomaan paikkaan, (siis hänelle ennestään tuntemattomaan paikkaan, sanoinkin pelkästään tuntemattomaan vain aikaa säästääkseni) ja raitiovaunu oli sopivin. Minulla oli täällä kotona Google maps esillä tietokoneella, ja puhelimitse neuvoin oikean ratikan, oikean suunnan ja poistumispysäkin reaaliajassa.

Hänen poistuttuaan ratikasta vaihdoin Googlessa karttanäytöstä maisemanäyttöön ja osasin kuvailla vaimolle, minkä näköinen katumaisema hänen edessään oli ja minne päin piti lähteä lampsimaan...

Marraskuu 11, 2015, 14:07:27 ip
Vastaus #5929

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta on-line opastuksesta tuli mieleen ajat, milloin logistikot vasta kehittelivät ajan tasalla olevia keräyksen ohjausjärjestelmiä varastoihin, eikä kännyköitä vielä ollut yleisesti kuin jupeilla. Kaupassa näin miehen, joka oli - rotuunsa katsomatta - laitettu asialle. Seisoi käytävällä luuri korvalla ja kailotti suureen ääneen: "No nyt mie oon täs maitohylly eees, mitä täst piti ottaaaa..."
jv

Marraskuu 11, 2015, 14:23:36 ip
Vastaus #5930

Harri Kauranen

• Vieras
Lehtiä tuli haravoitua,kun ei oikein selkävaivaisena muuta voi nyt tehdä-Lehdetkin jäi kasoille,kun en saanu niitä kärryyn.Mutta hyvä sekin homma oli tehdä.

Marraskuu 11, 2015, 15:47:59 ip
Vastaus #5931

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuosta on-line opastuksesta tuli mieleen ajat, milloin logistikot vasta kehittelivät ajan tasalla olevia keräyksen ohjausjärjestelmiä varastoihin, eikä kännyköitä vielä ollut yleisesti kuin jupeilla. Kaupassa näin miehen, joka oli - rotuunsa katsomatta - laitettu asialle. Seisoi käytävällä luuri korvalla ja kailotti suureen ääneen: "No nyt mie oon täs maitohylly eees, mitä täst piti ottaaaa..."
jv

Tuota ihan samaa muuten näkee vieläkin,ei ne ole järjestelmät siitä kehittyneet,vaikka useimminhan heillä on se vaimo,tai muu suvun nainen mukana kun sillä on päällänsä erikoisvarusteltu hame minne saa ne kalliimmat lihapalat kätkettyä  ;)

Liikennelaitos on Helsingissä jo suunnitellut ja kehittänyt opastavan järjestelmän jota käytetään älypuhelimella mutta sitä ei vielä ole otettu käyttöön.Sovellukseen syötetään lähtö ja määränpää,senjälkeen ei tarvii kuin seurata neuvoja ja karttaa.

Se oli kai alunperin ajateltu jo seniori-ikään ehtineille mutta eiköhän sitä nyt jo tarvii pian muutkin kun kanta-asukkaita on yhä vähemmän jatkuvasti.

Tuommosen rotanlutjakkeen letkuhännän äsken teloin lapiolla kompostorista-piti ihan pohjalta kaivaa esiin.
Ei kerinny ääntäkään päästää mutta yritti hypätä ylöspäin niinkuin ne aina tekee.
Siinä vaan ois ollu koiralle mieluinen saalis.JackRussel terrieri on ominainen rottakoira mutta ei paikalla tänään.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 11, 2015, 15:54:22 ip
Vastaus #5932

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No tänään asennettiin se toinen lamellinosto-ovi kaverille ja eilen se ensimmäinen,toisen asennus ei kestänyt läheskään yhtä kauvan kun eilen vasta harjoiteltiin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 11, 2015, 21:12:15 ip
Vastaus #5933

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Perustin vastaanottokeskuksen. Yläpohjasta kellarikerrokseen menevän iv-hormikotelon alapäähän. Laitoin sinne siis hiirenloukun, koska monen vuoden jälkeen hiiri kuului menevän eräänä yönä sinne ja sitä kautta sitten saunan ja pesuhuoneen juuri remontoituun alaslaskukattoon josta poistin suuren määrän hiirienjätöksiä. >:(
Tähän saakka kissat (5 -vuotiaat) ovat pitäneen hiiret poissa mutta ovat kai nyttemmin laiskistuneet......
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 12, 2015, 07:32:07 ap
Vastaus #5934

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)

Vaimo nimittäin joutui matkustamaan Helsingissä tuntemattomaan paikkaan, (siis hänelle ennestään tuntemattomaan paikkaan, sanoinkin pelkästään tuntemattomaan vain aikaa säästääkseni) ja raitiovaunu oli sopivin. Minulla oli täällä kotona Google maps esillä tietokoneella, ja puhelimitse neuvoin oikean ratikan, oikean suunnan ja poistumispysäkin reaaliajassa.

Hänen poistuttuaan ratikasta vaihdoin Googlessa karttanäytöstä maisemanäyttöön ja osasin kuvailla vaimolle, minkä näköinen katumaisema hänen edessään oli ja minne päin piti lähteä lampsimaan...

20 v sitten minä opastin Helsinkiin eksynyttä 15v poikaa on-line. Hän soitti mulle töihin ja kerto ettei tiedä missä on. Käskin sen kävellä seuraavaan risteykseen ja katsoa katujen nimet kylteistä. Sitten etsin ko. kadut HPY:n puhelinluettelon kartasta. Sitten vaan neuvoja minnepäin kävellä että löytää pois eksyksistä  ;D

Tänäpäivänä kaikki tuo on helpompaa  ::)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 12, 2015, 07:59:16 ap
Vastaus #5935

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

20 v sitten minä opastin Helsinkiin eksynyttä 15v poikaa on-line. Hän soitti mulle töihin ja kerto ettei tiedä missä on. Käskin sen kävellä seuraavaan risteykseen ja katsoa katujen nimet kylteistä. Sitten etsin ko. kadut HPY:n puhelinluettelon kartasta. Sitten vaan neuvoja minnepäin kävellä että löytää pois eksyksistä  ;D

Tänäpäivänä kaikki tuo on helpompaa  ::)

No en tiedä,moni ehkä tykkäis vieläkin selata sitä puh.luettelon karttaa :)
Meillä oli ennen autoissa semmoset luettelosta irti revityt yhteen niitatut viuhkat karttalehdistä,aurinkolipan takana.
Ja pitihän niitä kaivella aika usein kun jokapäivä oli uusi työosoite,tai useita.
Se olikin jo uutta kun saatiin hakulaitteet takin taskuun.Se jos piipitti,piti etsiä jostain puhelinkioski tai soittaa asiakkaan piikkiin työpaikalle pomolle,yleensä tiesi uutta keikkaa.Ja monesti ei haluttu olla "tavoitettavissa".Sama piirileikki jatkui kun saatiin uudet NMT450 autopuhelimet.Siihen aikaan oli töitä tarjolla liikaa.
Se spiraalijohto muuten kiertyi risteyksissä eri mukavasti ratin ympärille ja lisäsi liikenneturvallisuutta,kun puhui ajaessa  :)

Tuosta ratikkajutusta muistuu mieleen ehkä eka reissu moisella ikinä.Junassa olin kyllä jo pikkupojasta asti kulkenut ja omalla autollahan me kotiväen kanssa normaalisti liikuttiin ja sukulaisia oli Hgissäkin senverran että usein siellä käytiin.

Kuitenkin,jostain syystä oltiin faijan kanssa lähdetty Hikiältä siskojen luokse Helsinkiin junalla Lahden rataa pitkin ja loppumatka mentiin raitsikalla.
Olin kuulemma hypännyt heti ekalla pysäkillä pois-koska olin tottunut että kun juna pysähtyy marssitaan ulos.
Määränpää oli keskellä Sörkkaa Pääskylänrinteessä eli oli siinä useempi pysäkki ja jokusen 4 kilsaa matkaa Siltasaaren läpi Hämeentietä pitkin ja faijahan ei ollu hokannu että olin häipyny.Tai jos olikin hokannu-ei uskaltanu ite hypätä kesken kaiken matkasta koska ois eksyny välittömästi.Olin sitten tallustellut keskikoroketta pitkin ja 7 linjan kiskoja seuraamalla päätelly minne pitää mennä.Ilmeisesti olin tunnistanut oikean korttelin koska katolla on tuttu säävalo,se kolmivärinen.
Ainakin vanhemmat sitä usein ihmetteli kuinka selvitin tieni läpi vaarojen ja houkutusten,mutta eihän tuo tietysti nyt tunnu miltään.On siitäkin aikaa yli 45v varmasti jos olin alakoulussa jo..

Marraskuu 12, 2015, 08:23:11 ap
Vastaus #5936

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Joskus nelisenkymmentä vuotta sitten pari sen aekasta työtoveria, Pitkäsylyki-Toevo ja Pinnaaja-Enska lähti  Custom Cupilla hakemaan Hirvensalamen Vene ja Veturiveistämöltä Hirvas-soutuvenelastija.
Mäni ehkä semmonen reilu viitisen tuntija siitä kun ne lähti Kuopijosta, kun Toevo soetti jostae huoltoaseman paarista: "Myö ollaan nyt tiällä Puumalassa, minnekkä päen sitä tiältä pittää lähtee ajamaan?"

Pakko oli ensimmäeseks kysyvä että mittee helevettiä työ siellä Puumalassa tiettä, ja vasta sen jäläkeen alakoo antamaan tarkempija ajo-ohjeita. Ne kun sen aekaset navikaattorit ei ollu vielä niin pitkälle kehittynneitä kun nykyset, ni niihin uskomalla sitä suatto poeketa lyhimmältä reitiltä ihan jonniiverran. ::)
-pena-

Marraskuu 12, 2015, 08:50:16 ap
Vastaus #5937

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Pakko oli ensimmäeseks kysyvä että mittee helevettiä työ siellä Puumalassa tiettä, ja vasta sen jäläkeen alakoo antamaan tarkempija ajo-ohjeita. Ne kun sen aekaset navikaattorit ei ollu vielä niin pitkälle kehittynneitä kun nykyset, ni niihin uskomalla sitä suatto poeketa lyhimmältä reitiltä ihan jonniiverran. ::)

No olihan ne sentään enimmän osan matkaa oikeeseen suuntaan ajanu  :)
Mutta loppumatka aivan päinvastoin eli liikaa itään,eikö Hirvensalmi oo jossakin Mikkelistä länteen ja Puumala ainakin Mikkelistä Saimaalle päin siellä ihan yläosassa..Kyllä noi on jo unehtunu minullakin,aikaa voi olla nyt pian 18 vuotta kun Savossa ajellu..

Marraskuu 12, 2015, 09:00:55 ap
Vastaus #5938

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ois Topin luullu Hirvensalmen tietävän, sieltähän tullee se vainnelämää... Varmaan Enska houkutellu sen Puumalaan ihan pinnausmielessä!

Siihen aikaan, kun ruuhkasuomessa vallitsi oikeesti työvoimapula (miunkin työmaalle Vantaalla jos joku tuli selvinpäin töitä kysymään, sai jäähä heti töihin), oli yhteen firmaan palkattu reilusti kehäkolmosen ulkopuolelta tullu nuori mies autokuskiksi. Ja samantien laitettu itekseen liikkeelle ohjeella "hae juvan teollisuusalueelta siitä ja siitä firmasta sitä ja sitä". Kaikkihan tietää, että oikeesti se on Juvanmalmin teollisuusalue, kehä kolmosen vierellä espoon ja vantaan rajan tienoilla. Paitsi tää autokuski ei tienny, soitti kolmen tunnin päästä pomolleen, että on ristiinassa menossa ja pitäs tankata eikä oo rahhaa...
jv

Marraskuu 12, 2015, 16:31:26 ip
Vastaus #5939

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ruuvasin äsken valmiiksi turvakytkimen lämpöpumpulle vaikka kone tulee vasta tammikuulla.
Kumijohdolla tuosta sitten jatkan kun ajankohtaista.
Kolmisen astetta lämmintä,vissiin niin huono verenkierto hyppysissä kun meinas nyt jo kohmettua.

Tottunu vaan lämpimässä noita näpräämään tänä syksynä niin ei oo kivaa näin kylmiltään-ilman esilämmitystä  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]