Hannu, ukin ja enon 70-luvulla tekemä mökki. Ei ole modernisoitu sen jälkeen. Olisin voinut kyllä vanhempienkin luona olla yöt. Eikä tämä oikeastaan ole edes työreissu vaan mökkeilyloma, mutta päädyin sitten kuitenkin pari päivää metsähommaa tekemään. Huomenissa löysä päivä ja lauantaina kotiin. Ei tällaisessa tosiaan vakituiseen asuisi, mutta kun elelee kerrostalossa niin hyvää tekee välillä saada vähän vastapainoa. Kerrostalossa korostuu minusta juuri se toinen ääripää, eli liika asumisen helppous. Jotain siitä keskeltä tarttisi.
No niinhän se olikin juu nyt muistin heti.
Ehdin jo kirjoitella pitkät pätkät ja avautua omista asumisistani mutta ehkä hyvä että akut loppui varoittamatta näppiksestä ja kun uusin akut,onnistuin hävittämään kaiken tekstin

Lyhyesti; Jotain siitä keskeltä-minä olen kai sitten onnistunut saavuttamaan sen.
Mukavuuksia on mutta monet arkirutiinit vaatii viitsimistä,kuten talous- ja pesuveden lämmitys puilla,kaasulla tai sähköllä kattilassa.Suihkua ei ole mutta sauna on ja lämmitetty kompostivessa ulkorakennuksessa.
Puita pääsee hakkaamaan milloin huvittaa ja omalle pihalle pääsee aina kun oven avaa ja muutenkin voi remuta niinkuin parhaakseen näkee.
Hiukan enemmän haastetta tulee sitten kun on joku pitempiaikainen työrupeama ja lähtö aamulla kotoa talvella.
Siitäkin on silti aina selvitty ja juuri nyt ajattelin taas nostaa varustelutasoa hankkimalla sen lämpöpumpun lopultakin.
Vedet olen tosiaan järjestänyt ihan vaan puutarhaletkuja pitkin ympärivuoden,samoin harmaavesiviemärin.
Ymmärrän siis oikeen hyvin että kerrostaloelämä ei vaan sovi kaikille,minullakin olis aina mahdollisuus siihen tai hyvin varustettuun rivariin mutten vaan halua.Kesällä käytiin katsomassakin pari taloa tässä kylillä(työni puolesta kunnalla) mutten niitä sitten halunnutkaan itselleni vaan suosittelin yhdelle kaverilleni joka asuu kaupungissa