Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509119 kertaa)

Syyskuu 11, 2015, 20:57:22 ip
Vastaus #5580

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Kovin hyvältä ei näytä perunasato tänä vuonna. Nostin maasta muutaman perunanvarren, useimmissa oli vain yksi uusi peruna. Istuttaessani niitä halkaisin isommat siemenperunat. Jotain positiivista oli se, että niissäkin oli yksi kokonainen.....
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Syyskuu 11, 2015, 21:14:13 ip
Vastaus #5581

Jaakko Latvanen

• Vieras
Aika harvassa pisneksessä tätä nykyä sijotus tuplaantuu vuodessa...
jv

Syyskuu 11, 2015, 22:29:01 ip
Vastaus #5582

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Melekkein koko päivän olin tien päällä. Ekaks suhhautin Vantaaseen kahtommaan yhtä autua ja taas sai pettyä, kun oli korjattu etu-, että takapuskurista ja toisesta etusuojasta. >:( Siittä sitte siirryn Pihtiputtaalle mökille saunommaan.

Voi hitsin pimpulat, että oli makia keli saunua. Ihan varmaan kesän viimesiä lämpymiä kelejä. Aurinko paisto pilivettömältä taivvaalta ja järvi oli melekkein tyyni. Pistin saunnaan tulet ja istun laiturille haistelemmaan savua. Että se savuki ossaa haista hyvälle toisinnaan ja nyt siinä oli semmosta tuohen ja pihkasen männyn tuoksua. :)

Pari tuntia meni saunuessa, järvelle tuijotellessa ja auringonlaskua seuratessa. Se on sitä sammaa terapiiaa, kun Kimmo käy Gulffin kulumilla ongella ja kahtellee merelle. :) Tuommosista hetkistä pitäs osata nauttia vielä enämpi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2015, 22:39:44 ip kirjoittanut Ossi Viita-aho »
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 11, 2015, 22:37:08 ip
Vastaus #5583

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aamulla äestelin peltoo,ehtoopäivällä aloitin rukiin kylvön ja illalla lähdin taas äestään.

Syyskuu 11, 2015, 22:53:37 ip
Vastaus #5584

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meni rikki +20C Ylläksellä,1,5h kävely lenkki, siitä Äkäslompoloon kauppaan,oli aikas paljon turisteja liikkeellä.
Taitaa olla joku pohjoisen H-D miittinki täällä,sen verran V-2 pelejä losotti kohti huippua. :)
Tarkotus ajella ensi viikkokin Levillä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 11, 2015, 22:55:36 ip
Vastaus #5585

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Oon ollu kaksi kertaa psykiatrilla kun kipu kuulemma aiheuttaa masennusta, kysyin miksette korjaa kipua, ei onnistu. No sitten kallon kutistajalle, jos mä oon hullu ni se on umpihullu. Kirjoitti mulle lääkkeitä niin käskin panna paikkaan johon ei aurinko paista, lupasin ostaa ja tuoda hänelle jos haluaa syödä. Pienikin lenkki skodella on kymmenen kertaa paree ja myös fysikaalinen hoito häviää. Voi olla et kolmen vuoden tauko tekee jännitystä niskaan ja pikkupyörien tärinä panee selän kuntoon. Kuristimet veke niin tuli voimaa ja tiedän mitä variaattorista pitää sorvata ja löytyhän se piuha jolla 7400 saadaan 9000 kiekoille mutta taidan laittaa vain sen boxin jolloin kulkee 55Km/t joka riittää mulle. Mutta nyt ilman kuristuksia on sama onko ylämäki, autot jää kiihdytyksessä heti. Nelitahti kone niin ei mopolla kuuhun.

No perhana katkaisin sen johdon mutta automaatti ryyppi ei sitten toimi, no laitoin katkaisijan piiloon oliiseilta. Ei vaikutusta kuin startissa, siis ryyppy ei futaa jos piuha poikki. Ei mun elämä tähän kaadu kuten edellä ajanut skootterityttö, tyttö siirtyi hieman keskemmälle ja auto sisäpuolelta ohi ja tönäs tytön nurtsille. Eipä hokannut ohittaja että maija tuli vastaan ja näki, hyppäsi toinen poliisi heti ulos ja toinen sen auton perään. Tyttö makas ojassa ja sanoi selkään sattuvan, sanoin poliisille ettei musta taida olla apua vaikka pieni ensiapu laukku on skoden kyydissa. Auto siis ohitti liikenne ympyrässä ja tyttö siirtyi kääntyii kaistalle, sanoin poliisille ettei siirretä tyttöä. Kysyi multa kuis kovaa ajettiin ja sanoin max 30Km/t, meinasi et nyt ei rikesakolla pääse vaan kortti veke ja kunnon sakot. Voi tytölle vointeja muttapoliiseille myös, mua on harvoin poliisit kiittäneet, tätäkin sattuu.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2015, 02:41:26 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Syyskuu 12, 2015, 11:03:46 ap
Vastaus #5586

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Otinpa nyt sitten tuon jutun tutkittavaksi mitä olen jo kauan odottanut että milloin viitsii..
Eihän siinä niin kauaa edes mennytkään kuin oisin luullut.Leikkuupöytä olikin aika helppo irrottaa ja kiinnittää takaisin.
Terät tuli samalla hiottua jo toisen kerran uudestaan ja tuon irronneen kannakkeen takia pöytä roikkui vinossa ja leikkuu ei tullut hyvä.Aika  monesti oon ajanu pöydän kiinni johonkin turpeeseen tai muuhun esteeseen niin ei ihme että hajosi viimein.Osasyy alkava ruoste.Koneet kannattais vaan pestä aina käytön jälkeen niinkun ammattipuolella onkin opetettu.

Hitsauskoneenkaan ei pitänyt olla oikein kunnossa,syöttö ei toimi hyvin 0,6 ruosteisella pehmytlangalla ja 0,8 on loppu.
Mutta niin se vaan näkyy menevän ruosteinen pelti hyvin pelkällä paloaseman kaasulla kun hyvä päivä satuu ja kylmä olut vierellä  8)

Ei mitään kunnon putsausta tarvita eikä hienoja maaleja.Hakala-Fix eli rossipuukolla isommat paskat pois,Akryylihartsia lastalla päälle ja menoksi.
Hakala on se tunnettu autofixari/kauppias.Kimmo tuntee varmasti  ;)

Hakala pisti autot myyntikuntoon: Auto pukille,morapuukko vasemmassa,paukkumaali oikeassa kierretään helmat nopeasti läpi molemmin puolin.

Syyskuu 12, 2015, 17:42:36 ip
Vastaus #5587

Harri Kauranen

• Vieras
Hain ton jollan pois vanajan rannasta.Mitä hittoo mä sielä veneellä teenkään,kun en vuosiin edes sielä ole rannassa käyny.Nyt tossa katumalla,kun siinä meillä kerta on oma rantakin,siis miksi menisin vanajalle,ainoo että sieltä sais vähän kalojakin.Pistän ton jollan kyllä takkapuiks.

Syyskuu 12, 2015, 19:10:30 ip
Vastaus #5588

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toimin autonkuljettajana, team managerina, huoltomiehenä, psyykkaajana ja valokuvaajana enduromoottoripyörällä ajamis kilpailussa.
 Hyvin meni, vaikkei pokaaleita kaappiin tullutkaan.

Jos olisin juopotteluun taipuvainen, saattaisin nyt "kaikkeni antaneena" antaa himolle vallan.
 Vallan nyt himoni hallitsen ja vain maistelen viiniäkaljaa ja viskiä hiukan, tai erinäisen huikan.  ;)

Lähdön hetki. Kuvassa mies Oulusta ja kaksi TuMK;sta.

En oo ollu vielä puheilla, mutta huomasikko pääsikö meijän niminen ruutulipulle?

Syyskuu 12, 2015, 20:19:35 ip
Vastaus #5589

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riku oli 5. ylkkärissä ja ajoi aika hyvin.
 Hävisi edelliselle 2 sek. ja se edellinen tuli tavattua oikomisesta, joskin reittimerkkien kaatumista hyväksikäyttäen.
 Kaikkien muiden näkemieni moraali ei antanut oikomislupaa, vaan ajoivat sitä ajettua uraa kiertäen jokaisen mutkan, joka alunperin oli merkattu. Järkkärin vika sinällään, mutta pientä rajaa sentään...

Ok!
Se oikominen on ollu kautta aikain yksi kirosana, itteään siinä pettää
sitte kun joskus on tai jos on, näyttöä, että hyväksytään isoihin kisoihin maailmalla
niin kuski on täys nolla, siellä ei oiota, ei harjoitella, ei opetella rataa ajamalla ennakkoon
Riku kiersi MM-sarjan silloin junnuna, tai sehän oli FIM Cup viralliselta nimeltään
Zekin dvur gralovessa -99 tuli sitten mestaruus, onko peräti ainoa junnu MM valtakunnassa?   korjaa jos tieto

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2015, 19:18:00 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Syyskuu 12, 2015, 20:36:57 ip
Vastaus #5590

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ylläksellä mökin luovutus ja siirtymä Leville.
Levitunturilla käyty auringon lasku katsomassa.
Pyörä tankattu ja kaupassa käyty.
Jonkin verran pyöriä kylällä
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 12, 2015, 20:57:25 ip
Vastaus #5591

Antti Jokinen

• Vieras
Käytiin vaimon kanssa nauttimassa lämpimästä säästä motskarin kyydissä.
Takaisin tullessa oli rivi hälytysajoneuvoja siniset vilkut päällä Porvoon Sannäsissa. Poliisiautoja ja ambulansseja. Poliisi ohjasi liikenteen yhtä kaistaa pitkin. Moottoripyöräilijöitä seisoi siellä ja ainakin yksi vahingoittunut pyörä oli nostettu hinausauton kyytiin.
Toivottavasti mitään pahempaa ei ole siellä sattunut...

Syyskuu 13, 2015, 17:51:32 ip
Vastaus #5592

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kävin aamupäivällä heittään lenkin skodella, saakeli äkkiä kotiin ku vasemmasta puolesta rupesi tunto lähtemään. Nyt vasen jalka ei nouse kynnyksen yli, pohje turvonnut mutta ei sielä proppua ole. Kun oli niin alhaalla ei kärsinyt pitää, olo jees kun istun tässä johtajan tuolilla. Huomenna skodella uudestaan ja paan tiukat buustit jalkaan että patolokilla on hommaa riisua jos matka katkeaa, jos mies kuolee niin kahden pyörän päällä tai merellä. Onhan mulla jo jatkoaikaa reilusti ja sydän lääkkeet vein apteekkiin takas, kohta kaveri tulee hakemaan tietokoneen korjaukseen, kaikkeni teen että win10 saisi jäädä ja kykyni ei riitä pannaan seiska takaisin ja poistetaan heti pari päivitystä joka kymppiä pukkaa.

Eikö päivä tule näinkin täyteen, mitä raati on mieltä ? Hätäkö tässä kuivassa kaivossa, kaivosta tuli mieleen ku siskoni asuu mäen päällä ja kaivo ihan siinä tien vieressä, kannen avaa niin vesi on pari metriä korkeamalla kuin vieressä oleva tie. Korjasin pumpun että hepat saa vettä, siinä on hommaa viedä ämpärillä reilu 100M vettä. Sisko sai hyvää apua heppojen hoitoon ku antoi tyttärensä skootterin yhdelle tytölle jolla pääsee auttamaan. Mä olisin saanut skoden mutta jotain rajaa, se on pinkki ja mä ostin mustan jossa hivenen sinistä. Sisko kuuluu kerhoon jossa yksin huoltajien lapsia autetaan, mun haaste auttamiseen on voimassa. Toivon lisää auttajia, nyt näytetään SSS miesten hallitukselle että kyllä me pärjätään. Tyttö saa ilmaiset pensat ja skoden lisäksi 15€ per viikko, jakaa ilmaislehtiä ja säästää joka euron. Haluaa ostaa mopoauton, enonsa maksoi kortin ja mä lupasin 100€ jos auttaa vähän ratsastuksessa. Me kaikki voidaan auttaa, pienikin teko on suuri.

Syyskuu 13, 2015, 18:21:09 ip
Vastaus #5593

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riku kiersi mm-sarjan silloin junnuna, tai sehän oli FIM Cup viralliselta nimeltään
Zekin dvur gralovessa -98 tuli sitten mestaruus, onko peräti ainoa junnu mm valtakunnassa?   korjaa jos tieto

Riku oli nuorten suomenmestari -2000 ja sm 3. vuosina -98 ja -99.
 Toi cup on saattanut olla joku kerrasta poikki systeemi, mutten löytänyt tuolle vahvistusta.

MM- taulukosta ei tuota tietoa löydy.   Kysypä vielä veljeltäs ja kerro sitte meillekin.

Rikun piti kaiketi viimevuonna panostaa sarjaan tosissaan, mutta keikaus treeneissä rikko polven ja kausi oli siinä.
 "Piireissä" kaveri kyllä edelleen luetaan ehdottomasti SM-tason huippukuskeihin, jolle tasolle oma poitsuni ei vielä ole päässyt.
 Sinne kuitenkin pyritään, ellei talous tee vielä suurempaa vastarintaa...  :-X
Se kuppi ajettiin aikuisten MM yhteydessä 6 valtiotako niitä oli -99
Olin mukana Zekin finaalissa Rikun ja Reijon kaa
Oli se herkkä hetki, mestaruus missä tahansa lajissa vaatii paljon duunia ja onnistumisia
Takas päin jouduin ollee kuskina aika paljon jostain syystä.
Kotiin päästyä hokasin että ajokortti oli mun kirjotuspöydällä ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2015, 18:46:58 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Syyskuu 13, 2015, 18:49:34 ip
Vastaus #5594

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Metsurikokelas-poika tuli pitkästä aikaa vkl viettoon ja käytiin palstalla raktorin kanssa 4 kuormaa koivua.
Nyt on niin riihikuivaa tavaraa aukeella että synti jättää niitä kaikkia lahomaan sinne.Koivuhan ei kestä yhtä talvea edes mutta havupuut paremmin.

Aamulla sirklasin haavasta vähän lankkuja tuppeen, liiterinvintille taapeliin.Joskus niistä ehkä jotain taidetta askartelee..

Lämminhenkinen,pehmyt puu.Hyvät Fengsuit niinsanotusti  :)