Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510646 kertaa)

Maaliskuu 23, 2015, 10:03:35 ap
Vastaus #4905

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Käväsin tuossa uamusta hammashoetolinikalla katsastuttamassa kaluston,
ei kuulemma tarvii tehä mittää muuta kun vähä siännöllisemmin harjaella, vajjaan vuojen piästä on sitten seoraava katsastusaeka. :-\
-pena-

Maaliskuu 25, 2015, 11:17:11 ap
Vastaus #4906

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pulloja vähän päässyt kaapin perälle kertymään. Tuli äsken vietyä kauppaan ja reilun neljä kymppiä niistä sai. Voisi kai noita vähän useamminkin palautella, mutta toisaalta nyt tuli raha tarpeeseen kun on hiukan puutetta siitä tuotteesta ollut.

muok. Nekin rahat tosin menee väitöskirjaan liittyvään hankkeeseen. Kyllä ne on museoalan määrärahat vähissä kun työttömien pullonpalautuksella rahoitetaan alan yhteiskunnallisen tehtävän toteutumista...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 11:19:12 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 25, 2015, 11:51:34 ap
Vastaus #4907

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikka miten pitäis suomalaista suosia ja taloutta täällä pyörittää,niin aina ei voi.
Ooppelista hajosi Twinport imusarja,suomessa varaosahinta n.840e.Saksassa Opel varaosissa 830e.
Ebay.stä tilasin 632e.postikuluineen,tulee Itävallasta.
No meneehän ne rahat jokatapauksessa GM.lle ja pois suomesta.
Mutta talous pyörii,ainakin mun rahapussissa.Tuntuu jopa ylikuumenneen,senverran kova pyörre.

Maaliskuu 25, 2015, 11:52:42 ap
Vastaus #4908

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Pulloja vähän päässyt kaapin perälle kertymään. Tuli äsken vietyä kauppaan ja reilun neljä kymppiä niistä sai. Voisi kai noita vähän useamminkin palautella, mutta toisaalta nyt tuli raha tarpeeseen kun on hiukan puutetta siitä tuotteesta ollut.

muok. Nekin rahat tosin menee väitöskirjaan liittyvään hankkeeseen. Kyllä ne on museoalan määrärahat vähissä kun työttömien pullonpalautuksella rahoitetaan alan yhteiskunnallisen tehtävän toteutumista...

Mitäpäs olet mieltä tästä "valituksesta"  ?   

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032519415550_uu.shtml

Lainaus Iltalehdestä:

Työttömyysluvut synkkenevät. Niina, 25, kertoo vähävaraisen perheen arjesta.

- Hieman katkeroittaa, kun ihmiset puhuvat reissuistaan. Itse sanon, että kävimme keräämässä mustikoita metsässä, Hangossa asuva Niina hymähtää.

Niina, 25, jäi työttömäksi siivoojan työstä joulukuussa. Niinan hitsaajamies on ollut työttömänä jo neljä vuotta.

Kaksilapsinen perhe saa työmarkkinatukea, asumistukea ja lapsilisiä kuukausittain 1 577 euroa. Lisäksi perhe saa toimeentulotukea reilut 700 euroa.

Laskujen jälkeen rahaa ei jää Niinan mukaan mihinkään ylimääräiseen. Tilannetta ei helpota se, että Niinan siivoojatyön myötä perhe uskaltautui ostamaan osamaksulla television, pesukoneen ja astianpesukoneen.

- Raha ei riitä edes ruokaan. Ostan Lidlistä makaronia, jauhelihaa, makkaraa, hernekeittoa ja kaalia. Jotkut ruuat ovat epäterveellisiä, mutta niitä on pakko tehdä, koska ne ovat halpoja.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 15:21:16 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 25, 2015, 13:22:31 ip
Vastaus #4909

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Minulla nyt ei ole sillä tavalla hankalaa kun ei jälkikasvua ole, ja isukin metsässä silloin tällöin muutama päivä työtä. Lisäksi näitä alaan liittyviä puuhailuja jotka parantaa mahdollisuuksia työllistymiseen ja joiden kanssa pääsee vähän tekemään, vaikkei niistä rahaa oikein irtoakaan. Jos on penskoja ja ei mitään tienestiä niin varmasti on tiukkaa. Ja jos ei mitään työllistymisnäkymiä niin varmasti jurppii. Minullahan nyt on ollut varaa pitää autoa ja moottoripyörääkin, eli suht. hyvinhän tässä vielä menee.

muok. Itse on helpompi harrastaa kieltäymystä kuin pakottaa mahdollinen jälkikasvu siihen. Ei ole varmasti helppoa ilmoittaa vaikkapa innokkaalle jääkiekkoilijan alulle että ensi vuonna ei sitten enää harrasteta kun rahat on loppu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 13:25:18 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Maaliskuu 25, 2015, 15:25:13 ip
Vastaus #4910

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Niin... tuo perhe saa 2277,00  € / kk rahaa käyttöönsä, ts suunnilleen saman verran kuin n, 3000 € kuukausipalkkaa nauttiva työssäkävijä  :police:

Moni suomalainen työssäkäyvä ihminen voi vain haaveilla 3000 € kuukausipalkasta.

Maaliskuu 25, 2015, 15:32:37 ip
Vastaus #4911

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin... tuo perhe saa 2277,00  € / kk rahaa käyttöönsä, ts suunnilleen saman verran kuin n, 3000 € kuukausipalkkaa nauttiva työssäkävijä  :police:

Moni suomalainen työssäkäyvä ihminen voi vain haaveilla 3000 € kuukausipalkasta.

No jos tuosta ottaa vaikka semmoisen 800e vuokraan niin jää n. 1500e kuukaudelle. En ymmärrä miten tuolla rahalla ei olisi varaa ruokaan.

Maaliskuu 25, 2015, 15:36:22 ip
Vastaus #4912

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Niin,eihän se mikään valitus ole vaan arkipäivän faktaa.
Juttu tosin on sikäli tynkä,ettei mainita puhutaanko netto-vai bruttotuloista.Luultavasti netto,mutta eihän kaikki voi arvailla,samoin kuin mitkä ovat heidän asumiskulunsa..mikä paikkakunta..
Monia varmasti kuitenkin kiinnostaisi.

Vaikka tiedän suunnilleen tuonkaltaiset tapaukset,miten ne menee ja mitä siinä ostellaan ja syödään-olis silti ollu kiva tietää vähän enemmänkin.Suurin osa tästä väestönosasta taistelee jos ei hengestään niin ainakin terveydestään,juurikin sen takia kun ei ole varaa enää syödä kuin ravintoköyhiä tai muuten epäterveellisiä ruokia.Rohkeimmat selviytyvät paremmin,kaupungeissa on saatavilla esim ilmaista ruokaa.

Tosin juttu ei minua millään tavalla säväytä,on niin tavallista nykyään jokapuolella,tai sanotaan ainakin kaakkois-Suomessa  missä paprutehtaat ennen pyörivät.Kouvostoliitoissakaan eivät enää kerkiä lainmukaisessa 7 päivässä toim.tulotukihakemuksia käsitellä.

Maaliskuu 25, 2015, 15:41:24 ip
Vastaus #4913

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

No jos tuosta ottaa vaikka semmoisen 800e vuokraan niin jää n. 1500e kuukaudelle. En ymmärrä miten tuolla rahalla ei olisi varaa ruokaan.

Ai lukeehan siinä että Hangossa,luin jutun jo aamulla enkä niin syvällisesti,niin en muistanut enää.
Juu ei 800€ kyllä 4 hengen kämppää saa  todellakaan.

Lasten ikää ei sanota mutta ruokaan pitää riittää 2x300€ aikuiset+2x240€ pennut jos ei teinejä vielä.Kun on tarkkana tarjousten perässä ym tuo riittää ja voi syödä terveellisesti jos on taitava.Joten mitä tästä voi päätellä.Heillä menee ne rahat johonkin ihan muuhun kuin ruokaan ::)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 15:45:39 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Maaliskuu 25, 2015, 15:49:05 ip
Vastaus #4914

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuosta ruokahommasta sen verran,  että se kallein ruoka ei taatusti ole terveellisintä !  Asia kun on ihan päinvastoin ! Raaka-aineista itse tekemällä ruokansa saa varsin edullisesti ja se on myös terveellistä, hintaero puolivalmiisiin tai kokonaan valmiisiin ruokiin on hyvinkin tuntuva, ja samalla jää lisäaineet ja transrasvat sekä ylenmääräinen sokeri ja rasva syömättä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 15:53:50 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Maaliskuu 25, 2015, 16:00:23 ip
Vastaus #4915

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kannattaisi kokeilla elää sairaseläkkeellä johon päädyttiin alle 50V iässä ja viimeinen vuosikymmen oli työn kannalta hyvä muuten pitkiä työttömyyksiä.

Maaliskuu 25, 2015, 16:09:29 ip
Vastaus #4916

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Itse olen pitänyt huolen 4 henkisen perheen ( + 2 kissaa..) ruokahuollosta liki 20 vuoden ajan, siis kokonaan, olen ollut  kokkina ja ostanut ruoat, tiedän että tuommosen porukan ruokkii 600 - 650 € / kk rahasummalla ihan hyvin, vaatii pientä suunnittelua ja itsevalmistettuja ruokia, mutta ravinnosta ja terveellisydestä ei tarvitse tinkiä pätkääkään.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 16:11:04 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Maaliskuu 25, 2015, 16:10:37 ip
Vastaus #4917

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuosta ruokahommasta sen verran,  että se kallein ruoka ei taatusti ole terveellisintä !  Asia kun on ihan päinvastoin ! Raaka-aineista itse tekemällä ruokansa saa varsin edullisesti ja se on myös terveellistä, hintaero puolivalmiisiin tai kokonaan valmiisiin ruokiin on hyvinkin tuntuva, ja samalla jää lisäaineet ja transrasvat sekä ylenmääräinen sokeri ja rasva syömättä.

Jaa oisko mun pitäny erikseen mainita että kun minä puhun ruoasta-on se aina itsetehtyä.Ja kokin ammattitaidolla.   :P
Sori etten nyt tajunnu ettei kaikki tee itse  ;)

Elikä,näin sanoen halvalla ei saa hyviä eikä terveellisiä raaka-aineita.Halvalla saa;makarylliä,jauhelihaa.No,nehän tuossa jo mainittiinkin.
Ja tuolla Ninan perheellä ei ole varaa ostaa mitään valmisruokia ja heillä on toisaalta aikaakin tehdä se itse.
Paitsi jos on bimbo ja miehensä myös.Sitähän me ei voija tietää.

Noi hommat on ihan normitettuja.Se 300e mistä puhuin.Itsetehden-huom.
Niin jäi vielä sanomatta että 300 aik. ja 240 alle 15v sis. myös henkilökohtaisen hygienian ja monta muuta pikkujuttua.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 16:13:20 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Maaliskuu 25, 2015, 16:16:24 ip
Vastaus #4918

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Elikä,näin sanoen halvalla ei saa hyviä eikä terveellisiä raaka-aineita.

Mitä ne niin mahottoman kalliit jokapäiväiseen ruokaan tarvittavat terveelliset raaka-aineet oikein ovat, valistaistko minua ?  :P

Maaliskuu 25, 2015, 16:25:10 ip
Vastaus #4919

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Elikä,näin sanoen halvalla ei saa hyviä eikä terveellisiä raaka-aineita.

Mitä ne niin mahottoman kalliit jokapäiväiseen ruokaan tarvittavat terveelliset raaka-aineet oikein ovat, valistaistko minua ?  :P

Kuule mitäs jos tehtäis niin että kysyn sitä mun ravintoterapeutilta kun seuraavan kerran tapaan ;D
Mie en nyt jaksais muistella..
Tai sanotaan alkuun vaikka: Kala. On kalliimpaa helposti kuin liha.Kokonainen kana,jonka äsken ostinkin.Ei ola halpa sekään.
Kookosöljy.Siemenet.Muutkin erikoisöljyt.Hedelmät(omena ei kuulu sitten niihin)Minä kun olen pienituloinen nyt niin ostin tänään vain omenoita.Hedelmiähän kannattais syödä melko paljon samoin kasviksia.

Tottahan jotkin noista saa tarjouksesta mut vaatii taitoa eli viitsimistä.Esim se liha ja kala.Ja riippuu niin paljon siitä missäpäin asuu.Ja hevi on pienissä kaupoissa hyvin kallista ja valikoima huono.
Enkä nyt meinaa Kiinaa  :)

Mieti näitä alkuun,keksin kyllä lisää kun saan mennä ulos välillä miettimään.Ja siinä sulle  :P
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 16:26:51 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »