Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509129 kertaa)

Tammikuu 17, 2015, 18:13:17 ip
Vastaus #4830

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IC, niinpä niin. Äsken kalianhakureissulla kiihdyttäessä moottorista kuului kolahdus ja tuntui pieni nykäisy. Aiemmin koneesta kuului kalinaa, josta olin hiukan huolestunut, mutta nykäisyn jälkeen moottorin käynnistä tuli pehmeämmän ja paremman kuuloista. Kyllä siinä vielä vähän sivuääniä on, mutta nyt ne ovat miellyttävämpiä ja epäsäännöllisempiä. Vähemmän huolestuttavia. Pakko kait se on silti auki käyttää yläpäästään.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 17, 2015, 18:21:38 ip
Vastaus #4831

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
IC, niinpä niin. Äsken kalianhakureissulla kiihdyttäessä moottorista kuului kolahdus ja tuntui pieni nykäisy. Aiemmin koneesta kuului kalinaa, josta olin hiukan huolestunut, mutta nykäisyn jälkeen moottorin käynnistä tuli pehmeämmän ja paremman kuuloista. Kyllä siinä vielä vähän sivuääniä on, mutta nyt ne ovat miellyttävämpiä ja epäsäännöllisempiä. Vähemmän huolestuttavia. Pakko kait se on silti auki käyttää yläpäästään.

On nää Martin IICeen moottorin sielunelämän kuvaukset aina yhtä värikkäitä :)
Jospa siellä nyt joku paikka asettu vihdoin kohdalleen,luulenpa että mieluummin kumminkin alapäässä.Vaihteisto se kai ei voisi olla jos kerran käyntiääneenkin vaikuttaa..kun ei vaan olis kampiakseli-eikai tuossa ole purettava kampi?
Mutta yleisesti ottaen-eikai Iiceellä mitään ole kalianhakua vastaan  :-\

Tammikuu 17, 2015, 18:33:50 ip
Vastaus #4832

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

On nää Martin IICeen moottorin sielunelämän kuvaukset aina yhtä värikkäitä :)
Jospa siellä nyt joku paikka asettu vihdoin kohdalleen,luulenpa että mieluummin kumminkin alapäässä.Vaihteisto se kai ei voisi olla jos kerran käyntiääneenkin vaikuttaa..kun ei vaan olis kampiakseli-eikai tuossa ole purettava kampi?
Mutta yleisesti ottaen-eikai Iiceellä mitään ole kalianhakua vastaan  :-\

Tiijä tuosta mikä siellä mahtaa olla, mutta niinhän se on, että kalianhakua arvostava pyörä on kyllä hyvä pyörä. Ihan hyvät kaverit myö jo ennenniin oltiin.

Tammikuu 17, 2015, 20:03:19 ip
Vastaus #4833

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Tiijä tuosta mikä siellä mahtaa olla, mutta niinhän se on, että kalianhakua arvostava pyörä on kyllä hyvä pyörä. Ihan hyvät kaverit myö jo ennenniin oltiin.
Kyllä näin on,pyörä on paras valita sen mukaan jos varman päälle haluaa pelata.
Mulla aikonaan oli semmonen auto joka keksi vaikka mitä metkuja jos oli Alkoon meno tiijossa.Eli soli yhtä jännitystä se reisu jo suunnitteluvaiheessa.Että kyllä näillä vehkeillä täytyy olla joku sielunelämä,sitä mieltä minä oon aina ollu.

Kerran muuten sitä edellisellä autolla kävi silleen että kaasuvaijeri katkes risteykseen ja ylämäkeen liikennevaloista kun otin hyvän lähdön Porvoossa.Ei siinä mitään,kello oli vasta 5 vaille sata ja jätin auton matkustajineen sinne valoihin ja juoksin lopun matkaa ja kerkesinkin juuri pitkään ripaan kun ovimies oli jo sitä sulkemassa.Se se viinanpiru teettää kaikenlaista..Kuinkahan kauan mulla sekin auto oli mutta ainoo kerta kun tielle jätti :)

Nykyjään ei tule viinakaupassa juuri käytyä mutta tuo vanha Honda on osoittautunu ihan luotsavehkeeksi kalianhakureisulla ainakin.KTM on semmonen vehe millen kuuna päivänä lähtis enää.
Noin 90 luvun alussa asuin Hyvinkäällä ja hyvä kaveri tuli töiden jälkeen kylään eikä mulla mitään tarjottavaa.Läksin äkkiä käymään kaupalla Kotarilla ja takasintullessa piti vähän näyttää kavereille viimesessä kurvissa kuinka tullaan pitkässä sladissa.
Se perhanan nappularengas tökkäs monttuun ja tempas vastaheittoon ja senjälkeen syöksyinkin junaradalle ja siihen se vauhti loppui kuin seinään.Pari pulloa meni rikki että jäi meille juotavaa,ei niitä ollu kun sixpäkki vain.Lekuriin myöhemmin arkena ja sanoi että menee itekseen ohi turvotus reidestä 2 vuoden sisällä viimeistään-mitään ei tarvii tehdä sille.
No siitä jäi elinikäinen vamma ja olin vasta 2013 syksyllä leikkauksessa,otettiin 3o cm pitkä pala pois sisältä(fascia lata)koska se aktivoitui uudelleen sen vuoden keväällä pyöräilykilpailussa.Viimeks tälläviikolla oli puhetta siitä kun olin työhaastattelussa.
Kuntouttavaan työtoimintaan pääsin että voidaan kokeilla mitä se kestää käyttöä.Että kyllä se jokapäivä muistuttaa kuten nytkin,saunan jälkeen oireilee lämmöstä hieman.

Niin mistäs olikaan puhe-siitä että ainakin wanhat autot ja tarpeeksi wanhat moottoripyörät kyllä osaa lukea ajatuksia ja niiden kanssa on paree vaan olla hyvissä väleissä  :)

Tammikuu 31, 2015, 14:25:41 ip
Vastaus #4834

Arto Juntunen

• Vieras
Kävin Tikkakosken Ilmailumuseossa. On vapaa pääsy. auki klo 17 asti. Kynnelle kykeneväiset menkäätten sankoin joukoin!
http://www.k-silmailumuseo.fi/tiedotteet.asp?kieli=1#57

-aju-

Helmikuu 03, 2015, 13:28:00 ip
Vastaus #4835

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ahkeraan tahtiin apurahahakemuksien kirjoittamista! Jos sillä työmarkkinatuesta pääsisi.

Seuraavaksi IC:n kytkintä remontoimaan. Kunhan tuon kahvin ensin juo pois.

Helmikuu 03, 2015, 20:17:42 ip
Vastaus #4836

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sallassa kelkkailtu 3 päivää,lunta on ihan kivasti. Tänään kiritty matto ja ajeltu. Nyt saunaan menossa.
Jää kaapissa on kylmää Koffia :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2015, 00:08:14 ap
Vastaus #4837

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ennen Sallasta sai oluttakin... Koffia voi ottaa jos ei saa haista  oluelle...

Helmikuu 04, 2015, 04:46:20 ap
Vastaus #4838

Markku Hakola

• Vieras
Eipä tässä vielä ihmeempiä, tunti sitten herätty, aamukaffeet juotu ja kohta vois mietiskellä töihinlähtöä,
tai sitten siirtää tuonnemmaksi.

Helmikuu 04, 2015, 07:29:07 ap
Vastaus #4839

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään jatkan tuas mömmökuuria, kohta kolome kuukautta on poskionkalot ollu vaehtelevassa taatitilassa.
Öylön tohtorisetä anto ostoluvan jollekkii toksiiniille, niitä tässä nyt ihan tupaukkona meinasin tämännii päevän vuan sulatella. :-X
-pena-

Helmikuu 04, 2015, 11:23:05 ap
Vastaus #4840

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Sitkiöitä pöpöjä on ollu liikkeellä. Mullakin oli syksyllä pitkä poskiontelovaiva ja pari antilooppikuuria. Oikiastaan rupes helepottaan vasta kun määräsivät suhhuuttaan kortistoonia nokkaan.

Alakukesästä tuli yskä. Se kesti kaikkineen likemmäs kolome kuukautta. Oli siinä tosin joku helepompi viikkoki välissä, mutta oli semmosta jatkuvaa yskimistäkin varmaan neliä-viis viikkua. Yhen viikon nukun syyskuussa asuntoautossakin, että sais ees muut vähän nukkua.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Helmikuu 04, 2015, 11:43:59 ap
Vastaus #4841

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Sain purettua täysin väärän lääkityksen, uudet lääkkeet on huomenna apteekissa. Kyllä varovaisesti puuttuvat toisen lääkärin määräämiin troppeihin, sanoi et kato koneelta että mun arvot on romahtaneet entisistä ja tohtori Mengelen tropit tappaa mut. Oli niin pahat rytmihäiriöt että meinasivat tilata lanssin, sanoin paranevani heti kun saan lopettaa kyseisen lääkkeen. Huomenna aloitellaan uutta elämää, kolme tuntia eläkeläisen elämästä ei ole mitään. Riittää tämän päivän touhuiksi mulle.

Jaa meenmä dopperipoijan viereen päikkäreille, touhuahan sekin on.

Helmikuu 04, 2015, 12:19:22 ip
Vastaus #4842

Harri Kauranen

• Vieras
Polttopuita vähän kantelin liiteriin,tuli kymmenen mottia otettua ja tohon ne kuorma-autolla kipattiin pihalle.Sit vähän tota kesämersua siin vilkuilin,siis rappusilta kattelin ja oottelen sen kanssa,että tulee taas suojakeli,niin sit vähän sitä roplaan.No poistan sen vilkkuviorven ja vilkut,niin niin kuin ne tommosessa mersussa oikeisti kuuluukin olla.Siin vilkut pelaa ratin keskiöstä,samoin tietysti torvi ja pitäis valonvaihdin polkimella.Se valonvaihdin poljin muuton oli pirun kallis,eilen hain autosähköstä ja kynäs siitä kuus euroo.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 06, 2015, 22:24:55 ip
Vastaus #4843

Risto Saastamoinen

• Vieras
Pulukon koskelaisen talavimoottoripyöräilijän keltaista -69 IC:tä tuli ihasteltua Pielaveden kirkonkylän ainuan apteekin parkkipaikalla. Kovasti innokas harrastaja oli hän, muttei meijän kerholainen, ainakaan omien sanojensa mukkaan.

Helmikuu 07, 2015, 08:09:42 ap
Vastaus #4844

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
En tiijä onko Pulukollakkii jollae sinapinkeltaenen IC,
vuan aenakii entisessä Lapvetelän kylässä kyllä vaekuttaa semmosella ynpärivuojen huristeleva toveri, Jumppasen Ari suattaa tieteekkin kenestä on puhe.
Ja myö Hakkaraesen kanssa on pongattu sama motoristi jo monena kesänä tulossa tae mänössä venneilemmään, sillon se kyllä ylleesä ajjaa Leulantilla.   :-\
-pena-