Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512505 kertaa)

Joulukuu 15, 2013, 14:48:30 ip
Vastaus #3840

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Mehtällä putosin sulaan suosilmäkkeeseen muniani , myöten lue pikku kikkeliä myöten. Onneksi auto oli lähellä ja puhelin kuivana.Soitin vaimolle sauna lämpiämään.Mamma vastasi et nythän sä tiedät mitä eroa sulla ja pikkupojilla on tänään. Ajoin 40 km kotiin kuuntelemaan mamman veetuilua. Jos toi ei lopu sun molemmat Benellit menee myyntiin.

Hessu

Joulukuu 15, 2013, 19:34:59 ip
Vastaus #3841

Tapio Takalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
peltitöitä capriin...   ...

Joulukuu 15, 2013, 22:07:24 ip
Vastaus #3842

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ic:n tankki pitäisi saada putsattua ja tunkaisimpa vettä ja viemärinputsausrakeet tekemään työnsä. Aiemmin olen jo hapolla kokeillut, mutta ei oikein auttanut. Ei ole tankissa pelkästään ruostetta vaan jotain mönjää. Pariin kertaan olen tässä käynyt tankkia keikuttelemassa ja hyvältä ratkaisulta vaikuttaisi: liuos on muuttunut aivan ruskeaksi.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 17, 2013, 12:22:14 ip
Vastaus #3843

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käväisin kunnan lopetettujen koulujen huutokaupassa. Mukaan tarttui kaksi urkuharmoonia.
Tekijänä näkyy olevan Erkki Mäkelän urkutehdas Sortavalassa.
Tämä kun ei ole myyntipalsta niin en voi tarjota myyntiin. Täällä kun kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita niin kysynkin mitä noilla tekisi.
Ääntä niistä lähtee ja ovat painavia, komeita pelejä. Vielä kun osais päästellä ulos ne sisäänsoitetut virret.
Tuommoisella se eka opettajani Jenny Pylväs Hiekkapohjan koulussa polki aamuhartaudessa.

Joulukuu 17, 2013, 13:08:12 ip
Vastaus #3844

Harri Kauranen

• Vieras
Volvoni kimpussa tossa oon touhuillu.Ei nosta naftaa kannentiivisteen vaihdon jälkeen ja tuntuu vähän,että olis jopa sammutin päällä.Alkaa jo usko ja keinot lippua.

Joulukuu 17, 2013, 13:17:16 ip
Vastaus #3845

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Volvoni kimpussa tossa oon touhuillu.Ei nosta naftaa kannentiivisteen vaihdon jälkeen ja tuntuu vähän,että olis jopa sammutin päällä.Alkaa jo usko ja keinot lippua.

Ei tuommosten pienten harmien kanssa kannata melankolijaan vaepuva.

Minäkii oun yhteen Volovoon vaehtanu vaehelaatikon PNP-haestelijjaa huhtikuusta lähtiin, eikä vielä yhtää hermostuta.
Vuan on se hyvä että ite ossoon nuo vehkeet laettoo kuntoon, aeka iso lasku oes jo kerenny kertyvä jos oesin Avvaen Vaunulle sen vieny laetettavaksi.  :P

Ae niin, ihan unohtu kehuva että ounhan sitä minnäe tännään jottae tehny.
Risteytin yhen soemattoman ratijon ja epäkuntosen kasettimankan yheksi toemivaksi ratijoksi, ja nyt joutaakii tuo Lusori joksii aekoo huilivuoroon! :-\

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2013, 13:34:23 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Joulukuu 18, 2013, 20:39:43 ip
Vastaus #3846

Antti Jokinen

• Vieras
Ostin viisi vuotta sitten Expertistä Electrolux-merkkisen rikkaimurin. Nyt alkaa akut olla kaputt:

Electrolux 1300mAh Made in China

Hankin tänään tilalle Duracell-merkkiset (2450mAh made in Japan) ja kohta alan juottaa niitä paikalleen.

Mainitsin tuolla toisessa topiikissa vaihtavani kiinalaiset akut japanilaisiin. Vähän oli vaikeaa saada niitä mahtumaan, koska nuo tehdasjuotokset on paljon litteämpiä kotikutoisiin verrattuna. Onnistui kuitenkin, ja nyt on rikkaimurille saatu uusi elämä ja perheonnelle ehkä yksi uusi onnellinen sivu.  :P

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2013, 19:04:46 ip kirjoittanut Antti Jokinen »

Joulukuu 19, 2013, 14:04:26 ip
Vastaus #3847

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Siinä se taas nähtiin, että kun on jottain luvattu tehä, se tehhään. Siitä ei tartte joka vuosi muistuttaa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 20, 2013, 22:05:47 ip
Vastaus #3848

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajoin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni moottoripyörällä.

Joulukuu 20, 2013, 23:05:47 ip
Vastaus #3849

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno homma. Ootettavissa pitkä kuuma kesä  8)

Muoks muoks....

Hommasin kyytin sivulaukkuparille.  Suuntana Hyvinkää.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2013, 23:07:49 ip kirjoittanut Vesa Salmu »
Kommentteja uuninpankolta.

Joulukuu 20, 2013, 23:23:28 ip
Vastaus #3850

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä myöhään,kun ei milloinkaan :)
Mopoilu alkoi 7 vanhana. Olisinko ollut 13-14 toista kun 350 Jawa Twin Sportin sarviin pääsi :D
Siitä se sitten lähti :)
Eka muisto IC 350 kyydissä on 80-luvun alussa kun pääsi tuon mystisen metallihohto IC:n kyytiin,olin 5-6 vanha.
Isän veljen se oli, sillä mentiin "toista sataa pitkin hiekka teitä Heinävedellä Sortsit jalassa"
Putukan liepeillä,kohta 20 vuotta omilla MP:llä ajelleena on Kultaset muistot noista kesistä.

Olihan ruoho silloin vihreempää,kesät lämpimiä,marjan pensaat aina täynnä,edes menneen mummon mukaa ,"ryssä on ryssä vaikka voissa paistas"
Sen sanonnan muistan niin kauan kuin elän, Muistan sen kun eilisen päivän kun mummo vainaa sen sanoi hymyissä suin,kun kaivosta haetussa vedessä käsiään pesi. Jonkin laisessa vadissa ja suupielet naurun virneessä,,

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 21, 2013, 10:38:28 ap
Vastaus #3851

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä myöhään,kun ei milloinkaan :)
Mopoilu alkoi 7 vanhana. Olisinko ollut 13-14 toista kun 350 Jawa Twin Sportin sarviin pääsi :D
Siitä se sitten lähti :)
Eka muisto IC 350 kyydissä on 80-luvun alussa kun pääsi tuon mystisen metallihohto IC:n kyytiin,olin 5-6 vanha.
Isän veljen se oli, sillä mentiin "toista sataa pitkin hiekka teitä Heinävedellä Sortsit jalassa"
Putukan liepeillä,kohta 20 vuotta omilla MP:llä ajelleena on Kultaset muistot noista kesistä.

Minua ei kaksipyöräiset penskana tai teininä kiinnostaneet. Lapsena suunnittelin maanviljelijän uraa, silloin kun olisin saanut ajaa traktorilla, ja nelipyöräiset kiinnostivat muutenkin. Moottoroituja kaksipyöräisiä ei ole lähisukulaisillakaan juuri ollut. No enolla on ollut nuorna miesnä parikin pyörää (50-luvun Jawa ja joku muu), mutta esimerkiksi isäni olisi voinut saada mopon aikoinaan, mutta oli hommannut perämoottorin veneeseen. Kovasti kun luonnosta oli innostunut.

Teinipojuna soitin kitaraa, ja meidän paikkakunnalla homma meni niin, että soittoporukka ja mopoväki eivät oikein viihtyneet keskenään, vaan kumpikin taisi pitää toista sakkia vähän arveluttavana. Ja samalla tavalla suhtauduin myös mopoväen kulkupeleihin. Siitä vanhemmiten olin lähinnä välinpitämätön, enpä minä niistä mitään pahaa ajatellut, muttei oikeastaan kiinnostanutkaan. Vanhat kulkuneuvot minua ovat kuitenkin viehättäneet aina. Joskus tuossa 3 vuotta sitten sattui netissä vastaan kuva sivuvaunu-Uralista ja katsoin nettimotosta paljonko niistä joutuu pulittamaan. Siinä vaiheessa, siis vasta n. 25-vuotiaana, päätin että joskus hommaan moottoripyörän. Eilen se kesällä ostettu rohjake sitten liikkuikin, ja pihapiirin nousuhumalaiset ukot olivat melkein yhtä innoissaan kuin minä.

Joulukuu 21, 2013, 10:50:36 ap
Vastaus #3852

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajoin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni moottoripyörällä.

Yksi tärkeimmistä ja hienoimista elämän etapeista!

Nostaa omiakin muistoja esiin.. Ekaa kertaa kyydissä joskus ekaluokkalaisena -74, pyörä oli CB 350. Kuskina ollut isä kertoi, etä olin muka pelännyt jo viidessäkympissä...  Eka kerran mopolla ajoin kaverin äitin Jupiter -58:lla. Oli se ihmeellisen tuntuista, huimaa kyytiä! Eka kokemus isolla pyörällä olikin jännä: olin kevari-iässä ja omana pyöränä CB125T-Honda, joka tunnetusti kiertää miljoonaa. Eräällä silloisella puoli- tai varttitutulla oli Simson 425 Sport, jonka rekkariotteessa jostain luonnonoikusta luki ajoneuvolajina "kevytmoottoripyörä". Lainkuulijaisena piikkikuskina uskaltauduin tuolla mahtikevarilla siten ihan tielle kokeileman. Ja olihan hulppea tunne, kun pyörä kulki voimalla matalasti jyskien, eikä hulluna vinguttamalla kuin omalla kevarilla :)
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Joulukuu 21, 2013, 11:05:19 ap
Vastaus #3853

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla mäni kaheksan ensimmäestä elinvuotta iliman minkäännäköstä hk. kokemusta moottoroetuun kaksjpyöräseen.
Toki sormella piäsin kokkeilemmaan nuapurin ukkoen motskareijen kuumija pakoputkia sitä ennennii, vuan ajjoo eivät antanu.
Isä-Pekan Hoppeesiivellä saen sitten eka kerran pihatiellä kokkeilla. :-\

Siitä lähtiin sitten oun koettanu joka vuosj, joko enemmän tae vähemmän aekoo, aenakii istuva mopon tae moottorjpyörän satulassa.
Jokohan siitä tulloo äkkiä laskiin 54 vuotta! Viime vuosina se on kyllä alakanu olla enemmän semmosta virtuaaliajeluva, vuan nyt kun piäsin vanahus elakkeelle, nii jospa sitä tuas innostus.  ::)
-pena-

Joulukuu 21, 2013, 16:07:18 ip
Vastaus #3854

Sami Hietalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin ulkoiluttamassa tähtöstä toistakytä kilsaa. Nopeusmittarikin toimi ja näytti huimia lukuja. Kyllä se talviajo vaan on kovien jätkien hommaa!

Tuossa tunnelmakuva sisäsatamasta. Kausi on nyt virallisesti avattu.