Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511737 kertaa)

Helmikuu 07, 2012, 18:13:27 ip
Vastaus #1200

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei se ou nuin sanonu, vuan näen: "hupasata hommoo"  ;D
-pena-

Helmikuu 07, 2012, 18:22:14 ip
Vastaus #1201

Seppo Niemelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reenasin kuohupullon aukaasua. Niinku tuola toises topiikis tuli juluki, mulla ei oo nuo etiketit oikeen hanskas. En kuulemma osannu avata oikeen sitä pullua. Noh, joku pispalaane kehuu, notta ku oikeen koriasti mennähän avatahan se pullo miakalla.

Eihäm mulla mitään miakkaa. Aattelin notta kokeelen vesurilla, niitä löytyy kaks. Toinen on yheren kären viskarssi ja toinen oikeen kaharen kären huiroottava, ainakin kaks meeteri tyvestä latvahan. Aattelin notta on juhulavampaa tuolla piremmällä.

Otin sen tyhyjän pullon ja laitoon sievästi korkinkin siähen suullen. Menin pihalle ja loitoon sen pullon tolopan päähän.

Sitte mää heilahutin sellaasen laakalyönnin. Pe*ke*es soli jääs se vesurin varsi ja mulla käres liukkahat koirannahkakintahat, kylymä ku oli.

Se vesuri lähti kärestä, köökin aakkunasta läpitte, onneksi akka oli justihin kumarruksis, kus siltä oli kaulin puronnu laattialle.

No sen tietää kuinka sitte kävi. Mää erellä ja akka peräs, ei onneksi saanu kiinni. No se leppyy aika pian. Ei tarvinnu olla piilos kunnolta puolta päivää.

Notta sellaasta.

Ps. Kyllä mää kumminki monestikki pirän etiketistä kiinni, ainakin silloon ku on kaliapullo kouras.

Helmikuu 07, 2012, 22:22:58 ip
Vastaus #1202

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Pudotettiin pojan kanssa satapiikki-Derbistä kone pois, pitää vähän tutkailla öljynkulutuksen syytä. Kiva touhuta tuommoisen kevyen koneen kanssa, oli eri kevyt käsiteltävä.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Helmikuu 08, 2012, 20:43:54 ip
Vastaus #1203

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laittelin toiseen Arieliin korjatun magneeton paikalleen, saa nahdä saisiko jo ensi kesänä 150 kilometriä täyteen viiteen vuoteen entisöinnin jäljestä!

Helmikuu 09, 2012, 16:42:29 ip
Vastaus #1204

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä keittelin kymmenen litraa hernesoppaa ja panin miehekkäästi siansivua sekkaan. En päästä naisia sipistelemään tuon kanssa vaan reilu peli ja rasvaa sekkaan. Eikä mitään porkkanoita sinne sitten. Huomenna olis harjakaiset nääs.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 09, 2012, 17:24:59 ip
Vastaus #1205

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt rupesi vähän poskipäät punottamaan ja nokka vuotamaan .. toivottavasti ei ihan tähän jamaan joudu  :embarassed:

[ylläpito on poistanut liitteen]
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 09, 2012, 17:30:11 ip
Vastaus #1206

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Kävin ottamassa vakuutuksen Puch 175 SV: lle  ;)
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Helmikuu 09, 2012, 17:36:16 ip
Vastaus #1207

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jos hernesopassa eiole rasvasta sikaa niin se on kasviskeittoa, ja päivää ennen se pitää tehdä koska on hyvää vasta ku lämmitetääm. Näkkileipää jossa on hampaanverran punasta voita kuuluu asiaaan.

Helmikuu 09, 2012, 17:39:34 ip
Vastaus #1208

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos hernesopassa eiole rasvasta sikaa niin se on kasviskeittoa, ja päivää ennen se pitää tehdä koska on hyvää vasta ku lämmitetääm. Näkkileipää jossa on hampaanverran punasta voita kuuluu asiaaan.

Täytyypä tosiaan sitä näkkäriä sinne varata. Hyvä ajatus. Ruispaloja olin ajatellut.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 09, 2012, 20:47:06 ip
Vastaus #1209

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt rupesi vähän poskipäät punottamaan ja nokka vuotamaan .. toivottavasti ei ihan tähän jamaan joudu  :embarassed:

Onko tuo kuva otettu muutama viikko sitten P.Eskelisestä?
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 09, 2012, 20:52:40 ip
Vastaus #1210

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kertokaa mulle toi sali-juttu. Aikuisikäni ainakin olen murteita kuunnellut ja muistinperukoille jemmannut, mutta toi on uusi juttu.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 09, 2012, 21:00:21 ip
Vastaus #1211

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mun isomummun talossa oli kanssa sali. Ei se kovin suuri ollut, talo jotain 9 x 11, ja siitä yhdestä kulmasta ehkä 25-30 neliötä oli sitä "salia" ja lisäksi semmoinen ruokailusyvennys. Oli se vähän prameemmin sisustettu kuin tupa, ja ovet aina kiinni, ei me mukulat sinne päästy kuin juhlapäivinä. Kahveet ja (joskus hieman käyneet) mansikkamehut ranskanpastillien ja pitkopullan kera nautittiin aina tuvan puolella. Talo oli pykätty joskus 20-luvulla, Lyyti (s. 1890-luvulla) siinä ensimmäisiä asukkaita.

Niin, tämä Hämeenkyrössä, siinä Mannanmäen juuressa. "Vanhan talon" aikaan, kerto mummu, oli valkoisilla asemat siinä harjussa ja vastakkaisella töyräällä punaisten pesäkkeet. Talo siinä välissä. Ammuskelivat siitä sitten ylitte puolin ja toisin, muuri kuulemma vaan tärisi ja laastit ropisi kun tykillä mojauttelivat ???

Mutta lyhyestä virsu kaunis, kyllä saliksi sanottiin "parempaa puolta" näilläkin nurkilla.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 09, 2012, 21:10:33 ip
Vastaus #1212

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin meilläkin tuolla eteläreunalla, sali oli juhlava nimitys talon komeimmalle huoneelle. Mutta olen ollut ymmärtävinäni toisenkinlaista tulkintaa?
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 09, 2012, 21:12:08 ip
Vastaus #1213

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Salibändi = olohuoneorkesteri?
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 10, 2012, 09:17:18 ap
Vastaus #1214

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Niinjuu ja tossa läheisellä kartonkitehtaalla kaikki isommat koneet olivat saleissa. Oli turpiinisaleja, konesali, pylvässali (jostain syystä siellä oli tolppia parin metrin välein koko "sali" täys), mutta kattilat tais olla huoneissa. Halleja oli vaan varastorakennukset. Ja koneiden toimintaa valvottiin "ohojaamosa".

Ja kyllä se "kartonkitehdas" ja kartonkikone myös lausuttiin oikeasti niin että ekassa a:ssa oli aika paljon o:ta mukana :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”