Minkä laisella taktiikalla noihin hintoihin tavaraa löytää?
Itse käyn pari kertaa kuussa, useamman vuoden ajan ja mitään en ole koskaan löytänyt.
Tänään kävin ja oli mm. pari nuhjuista toimimatonta yleistä Helkama / Asa halppismallin putkiradiota, toinen oli 100euroa ja toinen 120euroa.
Huutonetistä ja torilta noita vastaavia saa ostaa 10 - 30eurolla. Edellisellä kerralla on pahasti kolhiintunut nuppivajaa putkiradio Philipsin singlesoittimella, mutta äänirasia puuttui, hinta 80euroa.
Oltiin samalla hakemassa jalkapallokenkiä pojalle, kirpparillakin sattui olemaan sellaiset ja sopivaa kokoakin, mutta jo kuluneet ja alkuaankin vain 20-30euron kengät, 15eroa hinta joten jätin ostamatta. Hain sitten paluumatkalla Budget Sportin alennuskorista 20eurolla uudet laadukkaat lähtöhinnaltaan 60euron kengät.
Aku Ankka uusintapainos pokkarit oli kaikissa pöydissä 3 - 3,50e/kpl.
Vanhaa ralliauton ojavaloa pyörittelin käsissä, mutta hinta oli 84euroa, pari-kolme kymppiä olisin voinut maksaa.
Kaiken kaikkiaan tämän paikkakunnan kirppareilla tavara on pitkälti romua, tai jos käyttökelpoinen niin hinta on vähintään kaupan uuden hinta, jos ihan puoliantiikkia tai joku vanha talonpoikaisesine, niin hinta on heti 100euroa ja yli.
Luulen että johtuu ainakin osittain siitä että jos jotain kohtuu hintaista joskus sattuu tulemaan, niin "kirpparihaukat" poimii ne heti aamusta pois(vaiko itse kaupan putiikin pitäjä?) ja vie antiikkiliikkeisiin tai omaan pöytään tripla hinnalla myyntiin. Varmistaa sen että satunnainen kävijä ei löydä mitään ostettava siedettävään hintaan.