Ei nyt iha kirpputorilta, mutta yhestä sekatavarakaupassa riihimäellä tuli vastaan tommonen uuenkarhia hitsauskone.. Siemens tuon on tehny ja vähäsen arvojaki vilkuiltiin.. Hintapyynti oli kuulemma 500.. Yks tyyppi kehuskeli tarjonneensa satasen, että tekis tuosta savustuspöntön... 
Aattelin nyt kuvan tänn tiputtaa vaikkei täällä perustetakkaan näistä uusista vehkeistä 
Tuohan on hieno kones

Tuommoisella minä oon opetetellu hitsaamaan poikasena,muuta kun ei ollut(paitsi kaasuhitsit).Tai siellä hallissa oli kaksi puikkokonetta vaan toisen tyyppiä en muista nyt heti-ettei vaan ollu joku julmetun suuri muuntaja eli AC kone.Mutta tämä joka on kuvassa,on periaatteellisesti tasavirtageneraattori jota siis pyörittää 3~moottori.
Meillä vaan oli kumipyörillä tuo enkä ole varma oliko AEG,Siemens vai joku muu..Tähtikolmio käynnistin siinä oli ja hirmu komiaa lyödä semmonen käyntiin liki 20 m korkiassa hallissa ja puikko kyllä palaa hyvin tottumattomankin käsissä.Oikea kunnon laivatelakkone ! Nykysin ne vaan juoksee siellä salkut hihnasta olalla?
No,oon minä semmostakin päässy jo kokeilemaan ja helppohan niilläkin on hitsata mutta sanosin että kyllä siitä vaan puuttuu se oikea Fengshui ja tekemisen ilo