Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjä  (Luettu 524913 kertaa)

Heinäkuu 02, 2012, 16:39:22 ip
Vastaus #150

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo, kyllä minäkii, jos ja kun tuosta vieteri katkee, niin ostan seuraavaksi semmosen aurinkokennovastaavan.
Pimmeen aikana niitä voi varmaan pyörittää kissa/voileipä generaattorilla. :P

No mitäs jos asennat sen vieterivikaisen radion siihen honkkarin abuvapaan?

Oikasu!
Honki Konkia ei ollu vielä keksittykkään sillon 1977 kun hankin sen hetkiset Apun huippukalastusvälineet, Apumatikki 350 umpparikelan ja siihen istuvan 1.5 m Apu-lasikuituvavan. ::)

Jaa. No ei se sitten varmaan toimi radiodynamon pyörityksessä :-[
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 05, 2012, 10:29:56 ap
Vastaus #151

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Toissapäivänä osui kohdalle Exakta Varex IIa kamera ja Gossen Colour valotusmittari. Valotusmittarin hinta oli suhteettoman suuri 4€ verrattuna kameran hintaan 5€. Kamera on varustettu f2, 58mm Jena linssillä.

Mittari olisi pitänyt saada huomattavasti halvemmalla.

Ostin myös telineen savikiekkolevyille. Telineeseen menee 40 kpl levyjä, hintaa oli 1€.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 05, 2012, 13:13:28 ip
Vastaus #152

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Timo
Mulla olis levyt telineeseen 5 €/kpl ettei tarvitse tyhjää telinettä katsella.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 05, 2012, 13:32:28 ip
Vastaus #153

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Timo

Minkä kuntoisia levyjä ja löytyykö Suomalaisia artisteja?

Heinäkuu 05, 2012, 14:28:20 ip
Vastaus #154

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toissapäivänä osui kohdalle Exakta Varex IIa kamera ja Gossen Colour valotusmittari. Valotusmittarin hinta oli suhteettoman suuri 4€ verrattuna kameran hintaan 5€. Kamera on varustettu f2, 58mm Jena linssillä.

Ostin myös telineen savikiekkolevyille. Telineeseen menee 40 kpl levyjä, hintaa oli 1€.

Minkä mallinen ja ikäinen oli mittari? Ja oletko mahdollisesti jälleenmyymässä?

Heinäkuu 05, 2012, 14:48:54 ip
Vastaus #155

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Timo

Mulla on jonkin verran levyjä (joitain kymmeniä) mutta jos suomalaista kevyttä musiikkia on niin kiinnostusta on. Nuo minulla olevat ovat enimmäkseen englantilaisia ja ruottalaisia ja suomalaisia on vain muutama yksittäinen. Laita vaikka yyveellä niin katellaan.

T
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 05, 2012, 15:01:54 ip
Vastaus #156

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Minkä mallinen ja ikäinen oli mittari? Ja oletko mahdollisesti jälleenmyymässä?

Ei ole nyt käsillä, mutta sellainen valkoinen liukukannellinen Gossen se on, ehkä Sixtry, eli http://www.cameramanuals.org/flashes_meters/gossen_sixtry.pdf  muistuttaa eniten.

Myydähän sitä ei osaa mitään, mutta vaihteleminen on asia erikseen. :)

Heinäkuu 07, 2012, 21:10:41 ip
Vastaus #157

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommonen kylmän sodan aikainen peli made in cccp löytyi kirpparilta noin puoleen hintaan mitä ne Ebayssa pruukaa mennä, ja optikaltaan tuo 58mm f2 ja 300mm f4.5 on todella laadukasta klasia. Niin kuvasta sen verran että on nää nykyajan vehkeet mahtavia kun tossa oli valotusaika 1/2 sek ja käsivaralta,,, se on se vakaaja joka on se juju!

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 21:31:26 ip kirjoittanut lasse roholm »

Heinäkuu 07, 2012, 21:22:13 ip
Vastaus #158

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
onko tuo zenit tms?
mulla on tuollainen jemmas jossain
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 21:24:42 ip kirjoittanut heikki fors »

Heinäkuu 07, 2012, 21:46:08 ip
Vastaus #159

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On zenit runko. mutta voi käyttää noita klaseja  eri tikijärkkäraissä eri sovitteilla vaikkapa tuo sopii hyvin sille 58milliselle http://www.ebay.com/itm/AF-confirm-M42-lens-to-canon-adapter-eos-50D-7D-/120572333572?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_caps_hoods_adaptors_ET&hash=item1c12abce04 mutta kumma kyllä ei sopinut sille 300milliselle (ylivalotti ja näytti aukko numeroita etsimessä kun pitääs näyttää nollaa) vaan piti laittaa tavallinen sovite ilman af apua niin valotti oikeen,,ei nyt ihan sama malli mulla!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 22:19:58 ip kirjoittanut lasse roholm »

Heinäkuu 08, 2012, 06:43:47 ap
Vastaus #160

Harri Kauranen

• Vieras
Velipoika eilen löysi digitaalisen videokameran kympillä.Tuli meille ja koitettiin,niin kyllä se pahus jopa kuvas.Merkki oli samsung ja minä en sellasta koskaan ennen ollut edes nähnyt.

Heinäkuu 08, 2012, 12:56:49 ip
Vastaus #161

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäkin olin eilen "kirpparilla". Ja oli siitä harvinainen kirppari että, porsliinin+ym lisäksi oli aika paljon auton, mopon ja mp:n osaa......... Paikka oli lähellä Vehoniemen automuseota ;) :D ;D.

Heinäkuu 08, 2012, 14:41:07 ip
Vastaus #162

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ise asiassa siellä oli todella vähän pyöräosia verrattuna siihen aikaan kun se oli vielä vanhassa Restaurannassa.Pääosin moposälää,sitten tietysti ne pakolliset varrettomat kirveet,lapion ponnet,ja katkenneet haravanvarret.Mutta oli myös kelvollista ja jopa hyvääkin kamaa.Luulen että netti syö pikkuhiljaa nuo rompetorit.Ei jaksa enää sitä kippo-ja purkkiroskaa mitä tuollakin oli kai melkein puolet.Enempi se sellainen sosiaalinen tapahtuma ja tuolla on emännällekin jotain jos tuo kivi-ja lasitavara kiinostaa.

Heinäkuu 08, 2012, 16:56:30 ip
Vastaus #163

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie löysin tuolta puovista tuommosen matkaration, fenno-merkkisen. En löytäny siitä kuuklella kuvvaa tai tietua, aikalaila samalta näyttää ko tuo Ilona. Muutenki tuntuu löytyvän tuota "toisen romu on toisen aarre"-tavaraa, häätyskhän se pittää rompetori? Emmie tuota kaikkea voi säilöähkän vaikka halvaisin :( Kirpputorilta löysin viimeksi käyessäni kivan pinkin hameen  ;D

Heinäkuu 08, 2012, 17:02:49 ip
Vastaus #164

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Pari kirjaa, ei varmaan mitään bestsellereitä mutta-mutta = "Fysiikan alkeet" v-1919 (käyttöönotto -34 eli aika pahoin ylivuotisena ;D) ja "Laskuoppi" v-1933
Tahtoo jotenkin kiehtoa tollaset vanhat kirjat mitä rupeaa olemaankin jo aika kasa... :)
Mielenkiintoista kattoa silloisia paino, ym. mittoja esim. paljoko on leiviskä, tai senttaali? Tai hiukan oudompia= krossi, toltti
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...