Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjä  (Luettu 525100 kertaa)

Helmikuu 14, 2012, 14:00:28 ip
Vastaus #105

Seppo Niemelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kirpputorilta, mutta uuninpankon komerosta siivoustoimien sivutuotteena löyty paappatunturin kytkytinvaijeri+ nippelit ja nappelit, avaamattomassa muovipussissa, alkupräisvaraosa n:o 050.6200.2 ja M56-65. Vielä harkinnassa laitetaanko kiertoon vai kattellaanko vaijeriin sopiva mopo.  Toinen löytö oli Haldan Twinmasteri, metallikuorilla, varmaankin jostakin 70-luvulta.

Helmikuu 14, 2012, 14:04:18 ip
Vastaus #106

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Mistäpä ottaa episkooppi tarvittaessa jos sitä ei ole varalle tullut hankittua!

Napahulluna on hyvä olla.

Helmikuu 14, 2012, 14:41:05 ip
Vastaus #107

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Näkyykö missään kirppareilla deaktivoituja pystykorvia, mä laittaisin sinne imakiväärin moottorin mutta tähtäimet pitää olla ja hihnalenkit ny ainakin. Ottaisin siis thtäimet käyttöön ja liipasinkaaret ja puut, lopun voin pätkiä mutta lukon kampi pitää myös olla. Jos jollakin on myydä niin äkkiä yhteyttä koska sinistykset saan tehtyä ja tukin hiottua eikä käytön jäljet olis kuin plussaa koska yli entisointi ei ole sopivaa. Mulla ny tuli haaviin noin silmämääräisesti mitattuna sopivat raudat mutta 500€ on liikaa, ni olis aito pistin ja kaikki patruuna taskut yms. Saisi seinälle oikean helmen ja voishan kaljatolkkeä mökillä ampua. Heti yhteyttä ja laitan mun numeron tähän nutta nollat korvaa o kirjaimella o4o 533591o jos joku voi auttaa niin kyseessä on kulttuuriteeko. Halvan toimivan voi romuttaa pätkinällä piipun vaikka 5cm pätkiksi mutta kaikki osat pitää olla, sulusta voi rälläköidä sentin pois ja mikillä hitsata patruunapesä mut ihan yhteen hitsattua en osta.

Helmikuu 14, 2012, 15:25:10 ip
Vastaus #108

Timo Terho

• Vieras
Eilen katselin eräällä kirppiksellä 60-lukuisen pappatunturin hyväkuntoista peltistä lampunkoppaa. Ostamatta jäi kun loput moposta puuttuu  8)

Helmikuu 14, 2012, 16:46:18 ip
Vastaus #109

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pystykorva olis mutta liika hyväkuntoinen Henryn tarpeisiin ja ihan toimiva kampe pistimineen kaikkineen. Isäukon peruja, ja ihan priima piippukin. Suojeluskuntaleimat...

Eihän noista juuri mitään saa, pistin saattaa olla arvokkaampi kuin koko sohlo. Niiton niin paljon. Muuten, vieläkö kelpaisivat hirvenpyyntiin ne?
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 14, 2012, 17:18:06 ip
Vastaus #110

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kokeen ku ammut sillä niin eikun hirvimetällä, se oli kauan sitten ku sotilaskaliiperi ei kelvannut pyyntiin. Juu niitä on paljon ja etin semmosta vaikka ruostunutta kun saan lasikuulapuhallettua osat ja sinistettuä mutta ihan risa ei saisi olla kun lähinnä koristeeksi tulis mutta olishan sillä kiva ampuakkin ku moottori olis .22 niin tölki sais kyllä kyytiä. No muistakaa sanoa kaikille että käyttöä olis ja dekottu olis helpompi kuin jos pätkit paloiksi ja meet kammarille näyttämään palat että poistavat on vaivaa ja kuluja enkä viitsisi 78€ maksaa luvasta ja rikkoa.

Helmikuu 14, 2012, 18:43:44 ip
Vastaus #111

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näkyykö missään kirppareilla deaktivoituja pystykorvia, mä laittaisin sinne imakiväärin moottorin mutta tähtäimet pitää olla ja hihnalenkit ny ainakin. Ottaisin siis thtäimet käyttöön ja liipasinkaaret ja puut, lopun voin pätkiä mutta lukon kampi pitää myös olla. Jos jollakin on myydä niin äkkiä yhteyttä koska sinistykset saan tehtyä ja tukin hiottua eikä käytön jäljet olis kuin plussaa koska yli entisointi ei ole sopivaa. Mulla ny tuli haaviin noin silmämääräisesti mitattuna sopivat raudat mutta 500€ on liikaa, ni olis aito pistin ja kaikki patruuna taskut yms. Saisi seinälle oikean helmen ja voishan kaljatolkkeä mökillä ampua. Heti yhteyttä ja laitan mun numeron tähän nutta nollat korvaa o kirjaimella o4o 533591o jos joku voi auttaa niin kyseessä on kulttuuriteeko. Halvan toimivan voi romuttaa pätkinällä piipun vaikka 5cm pätkiksi mutta kaikki osat pitää olla, sulusta voi rälläköidä sentin pois ja mikillä hitsata patruunapesä mut ihan yhteen hitsattua en osta.

SA-kaupassa on 300€ hinnalla myynnissä dekottuja "kolmenlinjan kiväärejä". Eihän se aito pystykorva ole, mutta melko lähelle kuitenkin.

Helmikuu 14, 2012, 19:13:52 ip
Vastaus #112

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961

Huutonetissä tällä hetkellä Pystykorva pistimellä 400e (?) 7,62 ja toimivaksi väittää. no LUPA tietty oltava ostoon!
Minä oon haaveillut "villin lännen" vipulukko-Winchesteristä seinälle puukehyksiin, Tex Willer fani kun olen. 8)
Rönsyykö?   
Väli-mallin mies.

Helmikuu 14, 2012, 19:21:07 ip
Vastaus #113

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommonen Winchesteri tuli hankkittua 70 luvulla, maksoi 800 mummonmarkkaa. http://vintagepistols.com/range_report_winchester_9422.html

Helmikuu 14, 2012, 19:31:40 ip
Vastaus #114

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No onhan Henryllä vipulukko ku nimikin velvoittaa mutta tuohon projektiin komestaa on liikaa kun ei ne raudat ilmaisia ollu ja lupaa 78€ ja romuttaa ja taas laitokselle on liikaa, saakeli ku varikolla myytin alle satasella ja Suomi kp kummallakin lippaalla oli 150 ja dekottu vanhaan malliin eli pysty virittämään ja laukaisemaan. Niitä olis pitäny ostaa hiace täyteen niin nyt köyhyys olis tuntematon käsite, rannassa yksi vanha ukko lupas kp:n kun lähtö hoitokotiin tulee mutta se on tulevaisuutta eikä tähän projektiin sovii, 500€ on iso osa eläkkeestä että jos sitä ruostunutta raatoa ei löydy pitää nuolla näppinsä mutta haaveita pitää olla.

Helmikuu 14, 2012, 21:27:34 ip
Vastaus #115

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No onhan Henryllä vipulukko ku nimikin velvoittaa mutta tuohon projektiin komestaa on liikaa kun ei ne raudat ilmaisia ollu ja lupaa 78€ ja romuttaa ja taas laitokselle on liikaa, saakeli ku varikolla myytin alle satasella ja Suomi kp kummallakin lippaalla oli 150 ja dekottu vanhaan malliin eli pysty virittämään ja laukaisemaan. Niitä olis pitäny ostaa hiace täyteen niin nyt köyhyys olis tuntematon käsite, rannassa yksi vanha ukko lupas kp:n kun lähtö hoitokotiin tulee mutta se on tulevaisuutta eikä tähän projektiin sovii, 500€ on iso osa eläkkeestä että jos sitä ruostunutta raatoa ei löydy pitää nuolla näppinsä mutta haaveita pitää olla.

Kyllä ne SA-kaupan 7,62 kiväärit on dekottu niin, että ne pystyy virittämään ja liipasimesta naksahtaa. Patruunapesässä on tappi poikittain ja lukosta on nallipiikin reikä hitsattu tukkoon ja sulkupintaa viistetty. Mielestäni ei tarvitse mitään ostolupaa, mutta en ole ihan varma nykykäytännöstä.

Helmikuu 15, 2012, 20:59:49 ip
Vastaus #116

Ilkka Ylipekkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikkee romua tulee osteltua mutta kerrankin jotain jolle on käyttöä.Amerikkalainen viemäreitten aukaisu vekotin.Siihen pumpataan joku 4-5kg paine ensin ja kytketään letkut,vesiletku myös.Sitten vain liipasimesta painetaan niin kyllä viemärit aukee tai särkyy....

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2012, 21:01:24 ip kirjoittanut Ilkka Ylipekkala »

Helmikuu 16, 2012, 15:28:24 ip
Vastaus #117

Ville Metsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä onnenkantamoista olen kehunu tuolla aiemminkii, Kemin railvaytationin viereiseltä kirpparilta 2 eurolla hankittu.

Luulen että moni on nyt kade kun kerron että se on se "joko-tai-ehkä" versio. Akulla enkä pattereilla en ole päässy vielä testaamaan kun puuttuu akkujohto ja patterit, mutta muuntajalla (sis. hint.) kyllä kohisee moitteettomasti. :-\

Luulin, etten olisi ainakaan sinulle kateellinen. Näemmä aihetta löytyy.

Täytyy alkaa tosissaan etsimään, josko itselle löytyisi jostain hyllyn koristeeksi nostalginen mini-TV.

Helmikuu 16, 2012, 23:20:10 ip
Vastaus #118

Kari Halinen

• Vieras

Morjens
Sattuipa kerran vastaan oikeakätinen Solex 30 BFRH eli sotanorsun alkuperäinen kaasuttaja, olipa jopa imuputki ja tasausputki eli mistä tuo H tuohon loppuun tulee paikoillaan ja vieläpä ehjänä. Hiukan arvelutti  voiko tuommoisen hirmu investoinnin tehdäkään, hinta oli nimittäin kympin. Ei se isommin ole kaduttanut kun se oli markoissa.
        Kari

Helmikuu 17, 2012, 06:43:42 ap
Vastaus #119

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tätä onnenkantamoista olen kehunu tuolla aiemminkii, Kemin railvaytationin viereiseltä kirpparilta 2 eurolla hankittu.

Luulen että moni on nyt kade kun kerron että se on se "joko-tai-ehkä" versio. Akulla enkä pattereilla en ole päässy vielä testaamaan kun puuttuu akkujohto ja patterit, mutta muuntajalla (sis. hint.) kyllä kohisee moitteettomasti. :-\

Luulin, etten olisi ainakaan sinulle kateellinen. Näemmä aihetta löytyy.

Täytyy alkaa tosissaan etsimään, josko itselle löytyisi jostain hyllyn koristeeksi nostalginen mini-TV.

Multahan Wille tuon tuommosen saat parillasaalla eurolla + postimaksu.
Nämä tämmöset kun on maastamme jo lähes sukupuuttoon hävitetty, niin varmaan arvo tulee jatkossa vielä tuostakin nousemaan. ::)

Vaihtus siinä samalla tuokii katteellisuusasetelma kertalinttuulla toisinpäin. :P

-pena-