Kirjoittaja Aihe: Mikä jarruttaa kompuutterin toiimintaa?  (Luettu 30100 kertaa)

Joulukuu 01, 2009, 19:15:23 ip
Vastaus #45

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kyllä se niin on että kun painat monta kertaa Alt-F4 niin se vapauttaa muistia.

Joulukuu 01, 2009, 19:31:52 ip
Vastaus #46

Valtteri Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo ja samantien voi kirjoittaa komentoriviin: format c: niin tulee varmasti sileää jälkeä. Ei kannata kokeilla  :)
Tunturi Sport -73

Joulukuu 01, 2009, 19:38:25 ip
Vastaus #47

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Niin mutta muistia vapautuu kyllä tolla ohjeella. Se on facta.

Joulukuu 01, 2009, 20:07:58 ip
Vastaus #48

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Niin mutta muistia vapautuu kyllä tolla ohjeella. Se on facta.

Olet oikeassa Kari, mutta muistia ei koskaan vapaudu yhtä paljon kuin Windows on käyttänyt sitä, juuri suljettavaa ohjelmaa käytettäessä. MOT

On siinä tuossa Windows:ssa se hyvä puoli, että se antanut mulle ja perheelleni elannon jo neljännesvuosisadan ajan, joten jatkakaa vaan samalla tavalla siellä Bill Gatesin firmassa :D

Olin tuossa männä vuonna käymässä Ruotsin IBM:män(IBM=Inga Bra Maskiner) pääkonttorissa, siellä oli ilmoitustaululla lappu omituisimmista huoltopyynnöistä. Ykkösenä oli pyyntö tulla korjaamaan henikökohtaisen tietokoneen kahvikupinpidike, oli kuulemma mennyt rikki pitempi aikaisen käytön vuoksi. No huoltomies kävi siellä vaihtamassa CD-aseman.

jpe
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Joulukuu 01, 2009, 20:28:42 ip
Vastaus #49

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
F-securen v-turva käytössä. Sen takia sitä SP2:sta yritän laittaa kun se sanoo sen olevan tärkeän päivityksen. Tänään se ei ole sitä herjannut , liekö onnistunut asennus. Vois sen vistan vaihtaa vaikka mihin kun vaan osais. Taitaa olla parempi viedä masiina tsekattavaksi ja sen vin 7 asentamiseksi. cc cleaneria ja smart defragia olen käyttänyt  silloin tällöin. Sitä UAC.tä en löytänyt. Automaattiset päivitykset mulla on päällä.

Joulukuu 01, 2009, 20:52:29 ip
Vastaus #50

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No se näyttäs siltä, että sulle on käynyt yhtä hyvä mäihä kuin sille kalifornialaiselle kaverille jos kerran päivitys on onnistunut.
Otin tuon Vista opuksen esille ja sieltä löytyi suomennos UAC:lle = Käyttäjätilien valvonta, se löytyy ohjauspanelista paikasta Käyttäjä tilit ja perhekäytön suojausasetukset, käyttäjätilit, jos valvonta on päällä se estää monen ohjelman/päivityksen asentamisen. Se on kuitenkin hyvä pitää päällä normaalisti.

tuo seuraava linkki on varmasti kullanarvoinen monelle kotikäyttäjälle ja miksipä ei myös ammattilaisille
http://neko.1g.fi/ohje/Windows_7-vinkit/  Sieltä löytyy myös Vista vinkit.

jpe
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Joulukuu 01, 2009, 21:59:08 ip
Vastaus #51

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
nyt yritin ladata adobe updateria ja kun se lataa adobereader 9 niin hetken päästä se sanoo "päivityspalvelin ei vastaase saattaa olla offline tilassa" otin käyttäjätilin pois päältä eikä se auttanut ja nyt se p-kele rupes taas herjaamaan sp2.n lataamista mikä ei onnistu laskin että olen 17 kertaa sitä yrittänyt ja aina jää yksi päivitys tekemättä. P-kele nyt tämä paska saa ruveta riittämään. kun on niin h-vetin tyhmä ettei ymmärrä. Sitte se on jo pitemään aikaa herjannut aina konetta avatessa "HP media smart tv resident lakkasi toimimasta" en edes ymmärrä mitä se oikein solkkaa ja sitten vielä kehtaa sanoa ratakisun löytyneen tähän ongelmaan (masiinan oikeassa alakulmassa) ja kun klikkaan sitä niin ei siellä mitään mun mielestä järjellistä ole.
On se niin väärin kun ei oo lahjoja tähänkään.

Joulukuu 01, 2009, 22:21:35 ip
Vastaus #52

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
se on vissiin sp2.n osa se update , jonka päivitys jää aina  onnistumatta. Koska taas se käski hyväksyä käyttöehdot ja kun sen jälkeen  lataa ja asentaa niin aina herjaa että yksi  jäi onnistumatta.

Joulukuu 01, 2009, 22:30:48 ip
Vastaus #53

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,

en tiedä missä asut, mutta vie kone,tai mene ainakin itse, sinne mistä sen ostit ja kysy mitä maksaa laittaa kuntoon laittaminen ja jos on mahdollista päivittää Win7:aan ilman mitään lisiä. Muuten tuntus siltä, että että restore(Vistan uudelleen asentaminen) tulee eteen.

jpe 

Joulukuu 03, 2009, 21:25:28 ip
Vastaus #54

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koneen olen ostanut Turussa olevasta Kodin Anttilasta, enpä usko niitä paljon kiinnostavan, vaikka ostaessani masiinan myyjä oli asiantunteva tai ainakin tuntui siltä, että hyvää jollei erinomaista palvelua silloin sain.
Vein koneen kuitenkin kaverille, jonka tunnen ja hän tekee puolityökseen näitä juttuja. Joutui ajamaan Vistan uudelleen, samalla sai Aboden ladattua ja se Hp.n Tv juttukin tuli järjestykseen. Asensi myös vaihtoehtoiseksi Linuxin Unumbin, jota tässä nyt opettelen käyttämään.
Taas pelittää ja sen F-securen heivaan viimeistään alkuvuodesta kun tulee vuosi täyteen , jonka olen etukäteen maksanut.
Kiitos kaikille osallistumisesta probleemiin ratkaisemiseen.

Joulukuu 03, 2009, 22:03:43 ip
Vastaus #55

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sulle sattu worst case, koska Vista piti asentaa uudelleen, näitä sattuu aika usein mun maailmassa, kun koneita on ulkona asiakkailla pilvin pimein. Annoin tuossa aikaisemmassa kommentissa vinkin mitä ilmaisohjelmia kannattaa ladata netistä ja ajaa tasaisin välein, se sama koskee myös Vistan kanssa. Lycka till med Linux, aika veikeä käyttis, poikani käyttää juuri tuota versiota.

jpe

Joulukuu 04, 2009, 03:24:26 ap
Vastaus #56

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommosesta distrosta kuullukkaa, Linux "Unumbi". No, vitsit sikseen, kyse on Ubuntu/Kubuntusta. Linukka rulez ok. Ton Vista-huuman alussa kävin piruuttani parista liikeestä läppäriä kyselemässä, "tässä on nyt se uusin Windovssi blaa blaa". Minä siihen että tartten vaan koneen, en mitään Vistoja sun muita offiseja. "Ei näitä VOI myydä ilman blaa blaa".
Heh, likalle sitten ostateltiin koulun takia läppäriä ja tyrkyttelivät käyttöönottopakettia hintaan 80 euroa, sanoin ettei tartte. Vein koneen kämpille ja pannu tyhjäksi+Ubuntu kehiin, ei ole tullut valituksia ja likka tietää pian enemmän linukasta kuin minä. 20 vee poikani on,,ponnaripää ja linux -kehittäjä+?. Likka on nyt 13 v. Oma siskoni 65 vee on myös tyytyväinen XP:n tilalle laittamaani Ubuntuun, käyttöopastus kesti puoli tuntia.

Mutta, lukekaas tämä tarkasti ennenkuin kommentoitte ylläolevaa. Minä en ole yhtäkään käyttistä vastaan tai puolesta, harmittaa vaan se kaupankäynti jossa ihmisille myydään jotain mitä he eivät välttämättä tarvitse. Ostat marketista HK:n sinisen lenkin ja ennenkuin pääset kassalle niin kauppias tulee selittämään että ei tolla peruslenkillä oikein mitään tee. Osta tästä veitsi jolla saat paketin avattua, ja pienellä lisämaksulla avaamme sen puolestasi ja pilkomme soppaan sopivaksi.

Ps. En ole pitäjän parissa ATK -liikeessä kauhean haluttu vieras, välillä olen mukana kun tutut ostavat koneita, tulostimia yms.

Timppa
Satunnainen Seikkailija

Joulukuu 04, 2009, 11:47:29 ap
Vastaus #57

Antti Jokinen

• Vieras
Jep. jep.

Rakensin vaimolle pari viikkoa uuden koneen osista (siis uusista), maksoi vähän yli 200 € koko paketti. Käyttis ladattiin netistä, uusin versio Ubuntusta. Kaikki tarvittavat hyötyohjelmat on mukana Officesta täysveriseen kuvankäsittelyyn ym.

Varasin tilaa kovalevyltä mahdollista Windows-asennusta varten, jos tulee tarvetta, ja rahaa on ylimääräistä, mutta eipä oo vielä tullut kumpaakaan. Kaikki pelaa kuin tanssi ja huomattavasti joutuisammin kuin Windowsissa. Tanssikurssille pitäis vissiin vielä mennä... :D

Kesäkuu 03, 2012, 23:56:53 ip
Vastaus #58

Antti Jokinen

• Vieras
Kun asuin Belgiassa niin Rautiaisen lausuivat Rauziaiinen, ja hyvin tunnistin. Tosin aika monta muutakin versiota kyllä kuulin.

Me oltiin kuoron kanssa Neuvostoliitossa 80-luvulla. Paikalliset järjestäjät jakoivat meille hotellihuoneet hotellin aulassa ja huutelivat nimet aina kaksi kerrallaan. Yhteen huoneeseen majoitettiin Esko Bly ja Seppo Nousiainen, molemmat tenoreita. Hotellin virkailija lausui:
- Esko Bljuu ja Seppo Nussiainen  ;) :D ;D

Tässä Esko Bly solistina. Löysin tänään LP-levyn pölyttyneenä kirjahyllystäni ja laitoin tästä laulusta version Youtubeen. Itse olen mukana kuorossa - niinkuin Nousiainenkin - soinnuttamassa Harald Andersénin johdolla romanttisia kuorosointuja.
Kuvat tänä iltana otettuja täältä kotikonnulta.

http://youtu.be/6Oi9ZqlAa_Q

Kesäkuu 04, 2012, 02:34:48 ap
Vastaus #59

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Usein syynä on turhat lisäosat IE selaimessa jotka saa työkaluvalikosta pois tai takaisin pääll ja kun toteaa turhaksi niin ohjauspaneelin poista ohjelma, jos sattuu kaksi virustorjuntaa yhtäaikaa päälle niin puuroksi menee ja winhotuksen essentials ottaa pomon paikan mutta jos haluat käyttää avastia niin uninstalloi ja asenna uusiksi niin se kysyy nyt että apupulaiseksi vaan ja osa hienouksista jää piiloon mut toimii nopeasti. Voi kun pääsisin sun koneelle niin hetki menis ja kiitäis taas, mut tämä etäparannus on mun heikko kohta.