Tommosesta distrosta kuullukkaa, Linux "Unumbi". No, vitsit sikseen, kyse on Ubuntu/Kubuntusta. Linukka rulez ok. Ton Vista-huuman alussa kävin piruuttani parista liikeestä läppäriä kyselemässä, "tässä on nyt se uusin Windovssi blaa blaa". Minä siihen että tartten vaan koneen, en mitään Vistoja sun muita offiseja. "Ei näitä VOI myydä ilman blaa blaa".
Heh, likalle sitten ostateltiin koulun takia läppäriä ja tyrkyttelivät käyttöönottopakettia hintaan 80 euroa, sanoin ettei tartte. Vein koneen kämpille ja pannu tyhjäksi+Ubuntu kehiin, ei ole tullut valituksia ja likka tietää pian enemmän linukasta kuin minä. 20 vee poikani on,,ponnaripää ja linux -kehittäjä+?. Likka on nyt 13 v. Oma siskoni 65 vee on myös tyytyväinen XP:n tilalle laittamaani Ubuntuun, käyttöopastus kesti puoli tuntia.
Mutta, lukekaas tämä tarkasti ennenkuin kommentoitte ylläolevaa. Minä en ole yhtäkään käyttistä vastaan tai puolesta, harmittaa vaan se kaupankäynti jossa ihmisille myydään jotain mitä he eivät välttämättä tarvitse. Ostat marketista HK:n sinisen lenkin ja ennenkuin pääset kassalle niin kauppias tulee selittämään että ei tolla peruslenkillä oikein mitään tee. Osta tästä veitsi jolla saat paketin avattua, ja pienellä lisämaksulla avaamme sen puolestasi ja pilkomme soppaan sopivaksi.
Ps. En ole pitäjän parissa ATK -liikeessä kauhean haluttu vieras, välillä olen mukana kun tutut ostavat koneita, tulostimia yms.
Timppa