Kirjoittaja Aihe: Harrastekuvia  (Luettu 1001379 kertaa)

Joulukuu 30, 2013, 14:21:30 ip
Vastaus #1875

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
En oo mikään trial SPESIALISTI, mutta itse kiinnitin huomioo edellämainittujen lisäksi mustaan kytkinkoppaan, onko runko turhan kiiltävä?, ketjunkiristimet näyttäisi erilaisilta kuin oikeasti, sekä väärin päin. Takahaarukan kuningaspultti on myös väärinpäin tai sitten vääränlainen. Varmaan muutakin löytyy. Tosin tunturihan on laittanut vähän mitäsattuu osia tehtaallakin..

EDIT: Kari, onko ne mustat kytkinkopan tulpat sitten jotain tarvikkeita, kun meinaan mulla on niitä mustana, harmaana ja muistaakseni valkeitakin on jossain ollut.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2013, 14:27:00 ip kirjoittanut Jari Räsänen »
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Joulukuu 30, 2013, 14:28:08 ip
Vastaus #1876

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Toisilla on selkeä käsitys autonsa hinnasta.  ::) Tämän ilmoituksen kommentitnkin ovat lukemisen arvoiset.  http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/5440911
Minulla kävi kerran vähän niinkuin toisinpäin.
 Laitoin aikanaan 13 vuotta vanhan ja 250 tkm. eukon audin nettiautoon myyntiin. Täysin ehjä, ikäisekseen ihan siisti, just katsastettu, kaikin puolin kunnossa ja pyyntihintakin sinne halvimpaan päähän. Ilmoitus oli melko lyhyt ja ytimekäs ilman mitään turhia kehuja.

Sitten yksi maisteri tuli pihaan katsomaan sitä ja kävi koeajot yms. Tämän jälkeen sankari luetteli selkä suorana mitä tuosta autosta pitää välittömästi korjata, ja kaikkien epäkohtien korjausarvioksi se sanoi noin 10 tonnia ----SIIS EUROISSA----???
 Oikeastikin siinä autossa ei ollut mitään vikaa, lähinnä sisätilojen imurointia vailla, johtuen just syksyn pahimmasta loska-ajasta.
 Auton pyyntihinta tais olla jotakin 2000 e?   Ei sitten saatu tämän ostajan kanssa kauppoja aikaiseksi. Tuli ihan pelko että tässähän pian joutuu vielä maksamaan tuon 8000 euron pikaiset ja välttämättömät korjaukset.  :) Puolen tunnin luennon jälkeen oli pakko viheltää peli poikki ja todeta että nyt menee oikeasti molempien aika harakoille tässä tarinoinnissa.

Seuraava renkaanpotkija vei sen auton mennessään.  Ja kehui hyväksi. :)

Joulukuu 30, 2013, 14:51:56 ip
Vastaus #1877

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kyllä tuo Raijjali näyttää minusta ihan semmoselta niinkun ne nuina aekoena oli.
Voepihan se olla että muisti mulla jo vähä täpästää, kun siitä on kuitennii jo 28 vuotta kun viimesen uuven Tunturin oun myöny. :-X

Joku pikkuhippeli tietysti tuossa voepi olla vähä erilaenen kun suurimmassa osassa sammoo vuosimallia, vuan niinhän ne suatto olla sillonnii.
Eihän ne jiäny tehtaalla outtamaan jos joku vähäpätönen osa oli tilapäesesti loppu, se korvattiin lähinnä vastoovalla. :-\
-pena-

Joulukuu 30, 2013, 14:56:36 ip
Vastaus #1878

martti.kaisamatti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitäpä olette tästä mieltä, ilmoituksen mukaan ajamaton yksilö? Kakstoista pyttyisellä haaramoottorilla tämä kissa kehrää.

http://www.veteranborsen.se/veteranbilar-16/sportkup/jaguar-xjs-1492308

Joulukuu 30, 2013, 15:21:01 ip
Vastaus #1879

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mitäpä olette tästä mieltä, ilmoituksen mukaan ajamaton yksilö? Kakstoista pyttyisellä haaramoottorilla tämä kissa kehrää.

http://www.veteranborsen.se/veteranbilar-16/sportkup/jaguar-xjs-1492308

Mitäpä tuosta muuta mieltä voepi olla kun että 90-luvulla Jaggekii näytti vielä oekeelta Jagelta.
Sen jäläkeenhän ne rahvaanmallit rupes muistuttammaan enemmän Rooveria tae Hyndaeta mitä Jaguaaria. :P
-pena-

Joulukuu 30, 2013, 16:10:28 ip
Vastaus #1880

martti.kaisamatti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Mitäpä tuosta muuta mieltä voepi olla kun että 90-luvulla Jaggekii näytti vielä oekeelta Jagelta.

Joo, niinhän se pitkälle menee. Että ajamaton yksilö, se on jo harvinaisempaa. On toki ajamattomia autoja löydetty koko autoliikkeen varastollinenkin.

Joulukuu 30, 2013, 19:05:31 ip
Vastaus #1881

Kari Vähäkainu

• Vieras
En oo mikään trial SPESIALISTI, mutta itse kiinnitin huomioo edellämainittujen lisäksi mustaan kytkinkoppaan, onko runko turhan kiiltävä?, ketjunkiristimet näyttäisi erilaisilta kuin oikeasti, sekä väärin päin. Takahaarukan kuningaspultti on myös väärinpäin tai sitten vääränlainen. Varmaan muutakin löytyy. Tosin tunturihan on laittanut vähän mitäsattuu osia tehtaallakin..

EDIT: Kari, onko ne mustat kytkinkopan tulpat sitten jotain tarvikkeita, kun meinaan mulla on niitä mustana, harmaana ja muistaakseni valkeitakin on jossain ollut.

Rungon kiiltoa minäkin vähän arvuuttelin mutta en maininnut kun en ole koskaan nähnyt käyttämätöntä runkoa, paha sanoa uuden kiiltoasteesta mitään. Ei ainakaan pahasti poikkea originaalista. Musta kytkinkoppa (+ yläkorvake) on noissa uudemmissa koneissa (myös Trialeissa) eli 85 ja uudemmat, ainoa poikkeus DX jossa vanhempi kone loppuun asti eli 86 vuoteen.

Minun kohdalle ei ole osunut ainoatakaan mustaa kytkimen muovimutteria mutta minulla on ollut noita nelipykäläisiä koneita vain 50-60 kappaletta. Jokaisessa ollut harmaa, yhden uuden olen ostanut joka oli valkoinen (nylonia?), nykyään ei kai muita saakaan. Täys arvoitus tuo musta versio. On niitä mustissa kopissa kiinni ollut mutta lähemmässä tarkastelussa ne ovat olleet maalattuja, ei ole viitsitty irrottaa kopan maalauksen ajaksi.

Olet oikeassa kiristimistä, ovat "vääränkätisiä"! En huomannutkaan. Malli ja profiili näyttävät oikeilta.

Takahaarukan kuningaspultti ei näyttäisi olevan väärinpäin. Tuonnäköistä pulttia olen joissakin entisöidyissä nähnyt, yhdessäkään originaalissa en.

Kuvassa metsäryskäykseen kaverin kanssa kunnostamani 86 Trial. Melko originaalina säilynyt, ollut vanhalla papalla käyttömopona (siksi tarakka) jonka jälkeen papan lastenlasten peltomopona. Oli kuulemma just menossa metallinkeräykseen kun yksi sukulaispoika sen pelasti omaksi peltomopoksi. Kun hän ei mopoa enää tarvinut ostin sen itselleni viime keväänä. Vähän kaipasi maalia runkoon, pakoputken hitsailua, etuhaarukan yläputkien oikaisua, käyttämättömän penkin rikkinäisen tilalle, uudet tarrat, ketjut ja rattaat sekä rutkasti putsausta ja puleerausta. Kehtaan tuolla päristellä poissa ihmisten silmistä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2013, 20:30:26 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Joulukuu 30, 2013, 19:48:35 ip
Vastaus #1882

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäpäs jokupäivä katson tuonne tallin perukoille, siellä pitäisi jossakin olla musta maalaamaton mutteri, tosin voihan se olla joku tarvikemalli, kun eikös muitakin tunturin tarvikeosia ollu mustina, esim mg. koppa.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc

Joulukuu 31, 2013, 16:59:40 ip
Vastaus #1883

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Broidi osti tämän Mossen naapurilta n. 10-vuotiaana ja maksoi siitä 50mk . Minä työnsin hiekkatietä pitkin ja Hän ohjasi . Pari päivää jaksettiin ja sitten kyllästyttiin  :D  Jätimme sen järvelle menevän tien varteen ja siinä se köllöttelikin vuosikymmeniä.. välillä kävimme ottamassa kylmät tyypit.
Kun pohja ruostui puhki alkoi siellä olla käärmeitä lämmittelemässä eikä enää menty sisälle.
 Muistan että sisätilojen fylleistä ym. lähti aivan omanlaisensa haju.
 Ei se noin huonona seisomaan jäänyt.       

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 02, 2014, 11:36:36 ap
Vastaus #1884

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Harraste- ja käyttöauto 1975 . Ainoa auto jonka olen ostanut uutena. Erikoisuus oli että sisusta oli sävytetty pintavärin mukaan. 

BSA A65LA 1967
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 02, 2014, 12:46:46 ip
Vastaus #1885

Risto Saastamoinen

• Vieras
Harraste- ja käyttöauto 1975 . Ainoa auto jonka olen ostanut uutena. Erikoisuus oli että sisusta oli sävytetty pintavärin mukaan.

Siis onko Tanu tänäänkin sulla, harrasteautona? Aivan upea korimalli.

Tammikuu 02, 2014, 13:06:20 ip
Vastaus #1886

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Siis onko Tanu tänäänkin sulla, harrasteautona? Aivan upea korimalli.

Ei ole enää .. Vaihtui Hyrylässä Javeliniin aikoinaan. Siihen aikoihin oli kumpaakin, harraste/käyttöauto  :)
BSA A65LA 1967
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 11, 2014, 13:50:36 ip
Vastaus #1887

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Erehdyin ostamaan vuonna 1995 ensimmäiseksi autoksi Taunuksen. Sillä sai päivän ajaa ja viikon korjata. Kun ostin seuraavaksi 242 Volvon ehdin jo luulla, että bensamittari on rikki, kun viisari laskee niin hiljaa, mutta johtuikin siitä, että Volvo vei luokkaa ämpärillisen sadalle ja Taunus kaksi. Vannoin, että ei enää ikinä Foortia käyttöautoksi, mutta siitä tuli nyttemmin lipsuttua ja on menossa neljäs Transit putkeen.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Tammikuu 11, 2014, 15:17:53 ip
Vastaus #1888

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tutulla seisoi tuommoinen ruskea Taunus kolmattakymmentä vuotta kuusen alla. Maalipinta kasvaa nyt kauttaaltaan jäkälää ja sammalta,tosi hienon näköinen. Taunuksen erinomaisuudesta kertonee se, että kaveri vain hilasi sen talliin, katseli vähän ja vei katsastukseen. Mustakilpinen, ensimmäistä mallivuotta tuolla kopalla.

Tammikuu 11, 2014, 18:26:52 ip
Vastaus #1889

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Me ostettiin vuosituhannen vaihteessa markalla euroaikana -83 mallinen tanari, vähän siihen piti kittiä viskata ja maalia päälle että sai ainoat ehjät metalliosat konttorilta siihen, sitten ajeltiin pari vuotta huipputehokkaalla tanarilla, pakoputkikin jäi matkanvarrelle joskus mutta eteenpäin vei. Eron aika koitti ja myytiin serkkupojalle 150e hintaan. Kuskin turvavyön lukitussysteemi ei tuossa vehkeessä toiminut, joten turvavyön alhaallapitimenä oli joko vänkärin vastaava tai käsijarrukahva.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc