En oo mikään trial SPESIALISTI, mutta itse kiinnitin huomioo edellämainittujen lisäksi mustaan kytkinkoppaan, onko runko turhan kiiltävä?, ketjunkiristimet näyttäisi erilaisilta kuin oikeasti, sekä väärin päin. Takahaarukan kuningaspultti on myös väärinpäin tai sitten vääränlainen. Varmaan muutakin löytyy. Tosin tunturihan on laittanut vähän mitäsattuu osia tehtaallakin..
EDIT: Kari, onko ne mustat kytkinkopan tulpat sitten jotain tarvikkeita, kun meinaan mulla on niitä mustana, harmaana ja muistaakseni valkeitakin on jossain ollut.
Rungon kiiltoa minäkin vähän arvuuttelin mutta en maininnut kun en ole koskaan nähnyt käyttämätöntä runkoa, paha sanoa uuden kiiltoasteesta mitään. Ei ainakaan pahasti poikkea originaalista. Musta kytkinkoppa (+ yläkorvake) on noissa uudemmissa koneissa (myös Trialeissa) eli 85 ja uudemmat, ainoa poikkeus DX jossa vanhempi kone loppuun asti eli 86 vuoteen.
Minun kohdalle ei ole osunut ainoatakaan mustaa kytkimen muovimutteria mutta minulla on ollut noita nelipykäläisiä koneita vain 50-60 kappaletta. Jokaisessa ollut harmaa, yhden uuden olen ostanut joka oli valkoinen (nylonia?), nykyään ei kai muita saakaan. Täys arvoitus tuo musta versio. On niitä mustissa kopissa kiinni ollut mutta lähemmässä tarkastelussa ne ovat olleet maalattuja, ei ole viitsitty irrottaa kopan maalauksen ajaksi.
Olet oikeassa kiristimistä, ovat "vääränkätisiä"! En huomannutkaan. Malli ja profiili näyttävät oikeilta.
Takahaarukan kuningaspultti ei näyttäisi olevan väärinpäin. Tuonnäköistä pulttia olen joissakin entisöidyissä nähnyt, yhdessäkään originaalissa en.
Kuvassa metsäryskäykseen kaverin kanssa kunnostamani 86 Trial. Melko originaalina säilynyt, ollut vanhalla papalla käyttömopona (siksi tarakka) jonka jälkeen papan lastenlasten peltomopona. Oli kuulemma just menossa metallinkeräykseen kun yksi sukulaispoika sen pelasti omaksi peltomopoksi. Kun hän ei mopoa enää tarvinut ostin sen itselleni viime keväänä. Vähän kaipasi maalia runkoon, pakoputken hitsailua, etuhaarukan yläputkien oikaisua, käyttämättömän penkin rikkinäisen tilalle, uudet tarrat, ketjut ja rattaat sekä rutkasti putsausta ja puleerausta. Kehtaan tuolla päristellä poissa ihmisten silmistä.
[ylläpito on poistanut liitteen]