Kirjoittaja Aihe: Harrastekuvia  (Luettu 1001528 kertaa)

Elokuu 13, 2013, 22:01:51 ip
Vastaus #1335

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aivan samaa mieltä olen tuossa vanneasiassa. Tuommoiset kuuluu bling-bling-osastolle.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Elokuu 14, 2013, 13:56:43 ip
Vastaus #1336

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiedä harrastaako kukaan näitä, mutta tiesittekö millaista kalustoa Poliiseilla on ollut. Kuvalaina MSN.FI sivuilta :

Posti julkaisee 12. elokuuta omakuvapostimerkkejä, joiden kuva-aiheina ovat vanhat nostalgiset poliisiautot.

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Elokuu 14, 2013, 14:07:07 ip
Vastaus #1337

Kari Vähäkainu

• Vieras
Just tuollaisen 61 Plymouth poliisiautonraadon haimme aikoinaan Bedfordilla (kerroin hakureissusta metsäautoja topicissa). Ei tainnut olla tuo postimerkin auto kun minun raatoni oli musta. Jossain vanhassa Mobilistissa oli kuva mustasta 61 Plymouth poliisiautosta, menin lehden kanssa tutkimaan autonraatoa ja löysin autosta juuri samoista kohdista reiät tai paikatut reiät missä kuvan autossa oli sireenit, antennit ym lisälaitteet. Postimerkissä oleva Plymouth, samoin kuin oma raatoni olivat halvinta Savoy mallisarjaa, kuitenkin oma raato oli ollut isolohko V8:lla uudesta lähtien. Luultavasti erikoistilauksena aikoinaan tilattu, tietääkseni V8:a ei Savoyhin ollut edes lisävarusteena.

Minulla oli aikoinaan 61 Plymouth 2-ovisena hardtoppina. Cruisailin tyttöystäväni kanssa kun poliisiauto tuli vastaan, poliisiauto ajoi tiensivuun ja autosta putkahti pysäytystikkari ulos. Avasin autonikkunan jolloin poliisi huikkasi että tules käymään täällä autossa, kysyin että otanko paperit mukaan, poliisi vastasi että ei tarvitse. Nousin autosta ihmetellen mitä ihmettä olen nyt tehnyt kun poliisiautoon pitää mennä eikä edes auton papereita tarvi mukaan. No, takapenkille istahdettuani alkoi vänkärin paikalla ollut vanha poliisi jutella: "sinulla on sitten hieno auto, minä aloitin poliisityöt aikoinaan partioimalla juuri tuollaisella 61 mallisella neliovisella Plymouthilla. Se oli hieno pirssi, olipa mukavaa ehtiä nähdä samanlainen auto ennen eläkkeelle siirtymistäni, tämä oli hieno hetki." Aikamme vielä rupateltiin autoista kunnes poliisit toivottivat hienoja ajohetkiä Plymouthilla. Kysyin vielä että ettekö halua nähdä ajokorttia tai auton papereita, "emme tarvitse nähdä, noin hienossa autossa ei varmasti ole mitään hämminkiä." Nousin poliisiautosta, toivotin vanhemmalle konstaapelille mukavia eläkepäiviä ja kävelin autolleni. Poliisiauto jatkoi matkaansa vanhemman konstaapelin katsellessa kauhoisasti Plymouthia.

Löysinhän minä kuvan raadosta:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2013, 14:23:28 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Elokuu 14, 2013, 19:47:02 ip
Vastaus #1338

Kari Vähäkainu

• Vieras
Supernatural sarjan veljesten suomalaisserkut pörräilevät samantyyppisellä autolla kuin amerikanserkkunsa:

Elokuu 15, 2013, 15:21:50 ip
Vastaus #1339

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tosi kapea, hauskan näköinen traktori:

Elokuu 15, 2013, 17:26:15 ip
Vastaus #1340

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei onneksi kaikki poliisit ole paskiaisia, mulla tuo kuvassa heikosti näkyvä apumoottori pyörä niin kaksi vanhenpaa ku sai koittaa ajaa niin tuumasivat ettei täälä rannassa ny niin tarkkaa ole. Nauroivat ku sanoin et ajan omalla tiellä ku mun veroilla sai justiin tommosen kaksisenttisen siivun, 55V mittariin ja kuormautokortti ja diabeteslääkäri vaati 4kk sokerin seurantaa, A klinakan ukko sanoi maksarvon joka osoittaa reipasta alkoholin käyttöä ja omalääkäri sanoi liikaa kipulääkkeitä. Menin laitokselle ja vanhempi komissaari jolle kerroin että ei tule lasta eikä paskaa sanoi et kyllä miehellä pitää kortti olla, hänen eläke alkaa 4kk ja et sitten petä mua ku siinä on vastuu ketä myntää. Niin mun kortti oli kuivumassa, kyllä tytöt kattoi ku oli lappu jossa luki kortti miehelle ja tämäytti vielä leiman, harva poliisi jota olen kätellyt. Kyllä sielä vaan on herrasmiehiä ja ikävä aikoja ku oli nimismiehet, aseluvat tehtiin vaikka iltasella, passitkin kerran ilta kymmenen jälkeen ku tuli kiirus lähtö.

Elokuu 15, 2013, 21:56:01 ip
Vastaus #1341

Kari Vähäkainu

• Vieras
SuperSport ja kaksipaikkainen :D Erkkola

Elokuu 15, 2013, 22:02:26 ip
Vastaus #1342

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Supernatural sarjan veljesten suomalaisserkut pörräilevät samantyyppisellä autolla kuin amerikanserkkunsa:

Hieno Impala tai Bel-Air 70´

Onko kellään tietoa tuollaisesta 70 Impalasta,oli rekkari EO-270 oli isällä,liki 10vuotta.
Olisko myyty joskus 80-luvun lopulla pois,meni 78 Capriceen vaihdossa,muistaakseni IIsalmeen???
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 15, 2013, 22:52:12 ip
Vastaus #1343

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Onko kellään tietoa tuollaisesta 70 Impalasta,oli rekkari EO-270 oli isällä,liki 10vuotta.
Olisko myyty joskus 80-luvun lopulla pois,meni 78 Capriceen vaihdossa,muistaakseni IIsalmeen???

Eppäelen kuitenkii kuvassa olevan Pontiakin Cataliina.  ::)
-pena-

Elokuu 15, 2013, 23:09:19 ip
Vastaus #1344

Kari Vähäkainu

• Vieras

Eppäelen kuitenkii kuvassa olevan Pontiakin Cataliina.  ::)

Ainahan sitä epäillä saa mutta tässä varmennuskuva että kyllä se kuitenkin on Chevy.

Elokuu 15, 2013, 23:27:23 ip
Vastaus #1345

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Yhä vuan eppäilen vuojen -65 Pontiakiks.  :-\

Johtuu varmaan siitä että katoin viäree kuvvaa.  :-[

« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2013, 23:31:57 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Elokuu 16, 2013, 00:38:31 ap
Vastaus #1346

Kari Vähäkainu

• Vieras
Juu, se aiempi oli kyllä Pontiac. Istuin grillin pihalla syömässä ranskalaisia kebabilla ja kaivoin kameran esiin kun alkoi jenkkejä lipua ohitse. Oli aika hämmentävä näky nähdä parin tuhannen asukkaan pikkukunnan kyläraitilla useampia jenkkejä. Syykin selvisi; lähistöllä sijaitsevalla tanssilavalla oli fifties-henkiset tanssit. Tanssipaikan parkkipaikalta tulee kuvia myöhemmin. Upeaa kalustoa.

Elokuu 16, 2013, 09:18:35 ap
Vastaus #1347

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • mc bloodsuckers
missähänpäin poliisimosse ja kupla on kuvattu kun taustalla oleva talo on kovin tutunnäköinen.

Elokuu 16, 2013, 20:29:55 ip
Vastaus #1348

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sympaattisen näköinen pikkupaku:

Elokuu 16, 2013, 21:21:24 ip
Vastaus #1349

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vauxhall. (?)